Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kritisch vaccineren

<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 20 Feb 2014 20:38

Re: Kritisch vaccineren

Omdat homeopathie bewezen ineffectief is. En een boel van de ziektes waar tegen wordt ingeent ernstige tot zelfs dodelijke gevolgen kunnen hebben. Daarom.

Voorbeeld (ja, ik weet, n=1): Mijn neef was nu een gezonde 21-jarige geweest als er toen al werd ingeent tegen Hib. Nu werd hij 1,5. Overleden aan epiglottitis.

Kritisch vaccineren vooruit, maar je kind willens en wetens aan grote gezobdheidsrisico's blootstellen door niet te vaccineren gebaseerd op leugens en halve waarheden vind ik op zijn zachtst gezegd bijzonder onverstandig.
Afbeelding
<<

Anoniem130

Bericht 20 Feb 2014 20:41

Re: Kritisch vaccineren

juani schreef:Omdat...?


Omdat ik helemaal niet vaccineren en dat vervangen met homeopathie (echte homeopathie is ECHT onzin, dat is WATER mensen) echt verschrikkelijk onverantwoord vind. Je bent volgens mij echt compleet de weg kwijt als je je kinderen niet tegen echt gevaarlijke dingen als Hib, difterie, bof, polio of mazelen inent. Ik kan ook bij god niet bedenken waarom niet, zélfs als je ook maar enigszins gelooft in de horrorverhalen van sterfgevallen of autisme door vaccineren, dan is het toch alsnog overduidelijk een veel kleinere kans dan de direct aangetoonde en reeele risico's van de aandoeningen an sich? En ik denk dat deze hele kritisch vaccineren generatie inderdaad te erg vergeten is hoe serieus de meeste van deze aandoeningen zijn. Denk dat ze ook nog bedrogen uitkomt over een aantal jaar als het percentage dat vaccineert terugloopt en de groepsbescherming je niet meer redt. Jammer, ik had laatst een heel interessant artikel met ook een wereldkaart erbij met weer uitbraken van bijv. mazelen door "kritisch"/niet vaccineren, eens kijken of ik dat terug kan vinden.

Kritisch na- en meedenken vind ik oprecht alleen maar goed, dat probeer ik juist zelf ook vanuit mijn opleiding. Maar ik heb het idee dat de mensen die in deze discussie (niet hier op het forum maar de vaccinatie discussie in general) het hardst van de toren blazen, het minst kritisch zijn.
<<

Anoniem20

Bericht 20 Feb 2014 20:47

Re: Kritisch vaccineren

Ok, ik kan mij er grotendeels in vinden hoor, maar vroeg mij af op wie en wat het sloeg.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 20 Feb 2014 20:47

Re: Kritisch vaccineren

Nou juist door wat jij zegt Mouette. Ik wil er kritisch naar kijken en weten wat ik mijn kind in spuit. Maar ik wil geen risico's lopen. En ik wil gewoon eerlijke, duidelijke informatie van een onafhankelijke partij en dat is er niet geloof ik.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem28

Bericht 20 Feb 2014 21:00

Re: Kritisch vaccineren

Wij hebben er heel kritisch over nagedacht en ook onze tijd daarvoor genomen. Uiteindelijk hebben wij de beslissing gemaakt dat we onze kinderen wel volledig willen beschermen, maar met zo min mogelijk vaccinaties. Wij geven de DKTP bijvoorbeeld later, waardoor we in totaal op drie DKTP's uitkomen, in plaats van vijf. Gelukkig stond onze huidige CB-arts daarvoor open en heeft ze met ons meegedacht over verschillende opties, dingen van het RIVM gekopieerd voor ons en ons tijd gegeven om een beslissing te maken. Dat heb ik als heel prettig ervaren.
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 20 Feb 2014 21:05

Re: Kritisch vaccineren

Ik snap wel wat je bedoelt Steep, toch ga ik een stuk liever uit van informatie gegeven door het RIVM (ondersteund met onafhankelijk uitgevoerde wetenschappelijke studies in te zien via hun site) dan van informatie van een organisaties zoals de NVKP die is voortgekomen uit de klassieke homeopathie, een vorm van geneeskunde waarvan wel behoorlijk onomstotelijk is vast komen te staan dat er geen enkel gunstig effect aantoonbaar is.

Wat ik het grootste probleem vind van het RIVM is dat ze de informatie niet duidelijk en helder weten over te brengen zonder dat je je eerst moet verdiepen in wetenschappelijke studies en dergelijke.
Dat maakt dat mensen wantrouwig worden en hun heil elders gaan zoeken. Maak een mooie site met een goed overzicht van veelgestelde vragen (wat dat betreft kunnen ze een voorbeeld nemen aan de NVKP!) en duidelijke antwoorden.

Bijvoorbeeld het autismeverhaal is allang achterhaald en doorgeprikt in latere, grotere en epidemiologisch beter uitgevoerde studies. Toch blijft bijvoorbeeld dat verhaal rondzingen en veroorzaakt nog steeds veel onrust en dat is jammer.
Afbeelding
<<

Anoniem 45

Bericht 20 Feb 2014 21:14

Re: Kritisch vaccineren

Ik wil best met je in duscussie waarom wij kiezen voor niet vaccineren maar als je komt met zinnen als "arme kinderen" en " de weg kwijt" ben ik heel snel klaar!

Wij hebben ons ontzetten goed ingelezen. Gesprekken met artsen gevoerd en tot conclusie dat de kans groot is dat wij het helemaal niet doen. Homeopatisch is alleen voor kinkhoest. Ik ga mijn kind niet het 1e jaar inenten. De arts van het cb adviseerde daarom daarvoor dan homeopatisch te vaccineren. Zitten wij dan bij een gestoord bureau met gestoorde artsen?



Mouette, ook gevaccineerde kinderen kunnen hersenvliesontsteking krijgen. Ik ken er zelfs 2. Ik ken ook een baby van 2 weken oud die hersenvlies ontsteking heeft gehad.
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 20 Feb 2014 21:18

Re: Kritisch vaccineren

Nog even ter verduidelijking: Ik ben dus niet tegen het kritisch tegen het licht houden van het vaccinatieprogramma en daar eventueel wat wijzigingen in aanbrengen, wel tegen het klakkeloos aannemen van informatie van organisaties als de NVKP en het op even klakkeloze wijze verwerpen van informatie van het RIVM en daarop besluiten niet te vaccineren. Dit terwijl de informatie van het RIVM wel degelijk grotendeels gestoeld is op onafhankelijke wetenschappelijke studies, de zeker niet feilloze maar wel beste vorm van bewijs die we wat mij betreft tot onze beschikking hebben.

Op zo'n selectieve wijze met de informatie omgaan heeft wat mij betreft niet zoveel te maken met kritisch zijn maar meer met geloof. En ook dat mag wat mij betreft trouwens, ik ben geen voorstander van verplicht vaccineren!
Afbeelding
<<

Anoniem 45

Bericht 20 Feb 2014 21:24

Re: Kritisch vaccineren

Wij hebben ook de site van rivm bekeken hoor en lezen nog steeds veel. Wij praten ook veel met de cb arts over voor en tegens. Een ding waar we zeker van zijn is sowieso niet het 1e jaar. Mijn partner twijfelt nog over een paar vaccins wel doen en daar verdiepen we ons nu in maar we neigen meer naar niet dan wel.

We zijn overigens niet gelovig!
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 20 Feb 2014 21:27

Re: Kritisch vaccineren

Helena, dat ook gevaccineerde kinderen hersenvliesontsteking kunnen krijgen klopt helemaal. Hersenvliesontsteking wordt in het overgrote deel van de gevallen veroorzaakt door verschillende groepen meningokokken. In het vaccinatieprogramma wordt tegen een deel van deze meningokokkenstammen ingeent, maar niet tegen allemaal. Dit komt omdat nog niet voor alle stammen een vaccin voorhanden is helaas. Daarom houd je altijd een kans om toch een hersenvliesontsteking te krijgen, maar heb je de kans hierop wel flink verkleind.

Zie ook hieronder:
http://www.nationaalkompas.nl/gezondhei ... accinatie/
Afbeelding
<<

Anoniem185

Bericht 20 Feb 2014 21:29

Re: Kritisch vaccineren

ik zou jullie graag vragen de enquete over kritisch vaccineren in te vullen (mocht je dit nog niet hebben gedaan)! Jullie mening is belangrijk. Ik heb nog maar 50 respondenten nodig, iedere reactie is dus meegenomen. Het loopt op dit moment een beetje dood en zonder die 50 mensen haal ik de betrouwbaarheids grens niet... Zowel ouders die voor als ouders die tegen vaccineren mogen mee doen, enige voorwaarde is dat je je hebt verdiept in het vaccineren...

Alvast bedankt in ieder geval!

scriptie-enquete-kritisch-vaccineren-t6496.html

Bericht aangepast door BM Nicky. Buiten de vraag en aanbod pijler is het niet toegestaan om enquetes te plaatsen. Heb wel de link naar je topic geplaatst.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 20 Feb 2014 21:54

Re: Kritisch vaccineren

Helena schreef:Ik wil best met je in duscussie waarom wij kiezen voor niet vaccineren maar als je komt met zinnen als "arme kinderen" en " de weg kwijt" ben ik heel snel klaar!

Wij hebben ons ontzetten goed ingelezen. Gesprekken met artsen gevoerd en tot conclusie dat de kans groot is dat wij het helemaal niet doen. Homeopatisch is alleen voor kinkhoest. Ik ga mijn kind niet het 1e jaar inenten. De arts van het cb adviseerde daarom daarvoor dan homeopatisch te vaccineren. Zitten wij dan bij een gestoord bureau met gestoorde artsen?



Mouette, ook gevaccineerde kinderen kunnen hersenvliesontsteking krijgen. Ik ken er zelfs 2. Ik ken ook een baby van 2 weken oud die hersenvlies ontsteking heeft gehad.


Er bestaan meerdere soorten hersenvliesontsteking!! Ik weet niet of je die ook niet doet.
Maar mocht dat zo zijn kan er echt niet bij dat je die niet geeft .
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 20 Feb 2014 21:57

Re: Kritisch vaccineren

Mouette schreef:Helena, dat ook gevaccineerde kinderen hersenvliesontsteking kunnen krijgen klopt helemaal. Hersenvliesontsteking wordt in het overgrote deel van de gevallen veroorzaakt door verschillende groepen meningokokken. In het vaccinatieprogramma wordt tegen een deel van deze meningokokkenstammen ingeent, maar niet tegen allemaal. Dit komt omdat nog niet voor alle stammen een vaccin voorhanden is helaas. Daarom houd je altijd een kans om toch een hersenvliesontsteking te krijgen, maar heb je de kans hierop wel flink verkleind.

Zie ook hieronder:
http://www.nationaalkompas.nl/gezondhei ... accinatie/

Precies dit bedoel ik. Nou heeft mijn dochter dus de vorm gehad waar je geen prik voor hebt.
<<

Anoniem25

Bericht 20 Feb 2014 22:06

Re: Kritisch vaccineren

Sorry, totaal geen toegevoegde waarde aan dit topic, maar ik moet altijd aan deze meme denken bij deze discussie:4Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 07 Mei 2014 10:20

Re: Kritisch vaccineren

Ik up deze even. Ik heb een vraag.

Wie is er ook met 1 jaar begonnen met vaccineren? Hoe zag jullie schema eruit?

Ik wil binnen niet te lange termijn gaan starten, maar ik twijfel nog even over het schema.
<<

Anoniem66

Bericht 07 Mei 2014 18:44

Re: Kritisch vaccineren

Anoniem25 schreef:Sorry, totaal geen toegevoegde waarde aan dit topic, maar ik moet altijd aan deze meme denken bij deze discussie:4Afbeelding


:good: :razz:
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 08 Mei 2014 22:40

Re: Kritisch vaccineren

Jans ik ben ook bezig met een aangepast schema voor na T zijn eerste verjaardag. Ik ga vermoedelijk 2x DTP laten geven tussen zijn 1e en 2e verjaardag en de 3e na zijn 2e verjaardag. Dan is DTP afdoende en vervalt die dtp-prik bij 4 jaar.
Hep-b wil ik geven tegen de tijd dat we een x besluiten op vakantie naar Marokko te gaan.
pneumokokken en hib ben ik nog over aan het lezen en heb nog geen besluit genomen. Hib hoeft maar 1x maar als je na het 2e jaar begint vervalt die helemaal...
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem74

Bericht 09 Mei 2014 04:20

Re: Kritisch vaccineren

Niet mbt het reguliere programma, maar heeft wel betrekking op het vaccineren en de evt gevolgen:

http://www.nu.nl/binnenland/3770739/kin ... accin.html

Vind het overigens een slechte titel...
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 09 Mei 2014 10:51

Re: Kritisch vaccineren

Ja heftig zeg. T zal je gebeuren. Ik vind t nog steeds zo moeilijk om te beslissen wat we willen met de inentingen bij J. We hebben gezegd sowieso niet voor t eerste jaar...maar nog even en dan is t zover en eigenlijk staat t me steeds meer tegen om t te doen. Maar een ander stemmetje in mn hoofd zegt weer 'wat als hij wel complicaties krijgt van een ziekte'...ook dat zou ik mezelf nooit vergeven denk ik. Pff...lastig! Af en toe was een glazen bol wel handig.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Luna

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 127

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:44

Bericht 09 Mei 2014 17:21

Re: Kritisch vaccineren

Onze beide kinderen zijn gewoon gevaccineerd. Maar ik vind het allemaal wel lastig uit te pluizen wat nou waar is en wat niet.

Ik heb bijv. een vriendin op Fb die nogal anti vaccineren is en die plaatst steeds van die berichten erover. Vandaag toevallig ook weer één: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 865&type=1
Nu heb ik de website genoemd op de foto opgezocht en dit is een document wat lijkt op een onderzoek, helaas geheel in het engels met bronvermeldingen aan het eind. Maar er is geen doorkomen aan, hoe moet ik nu weten of dit een betrouwbaar document is of niet (ik neig naar niet trouwens, maar dat is gevoel).
En als ik Google op menselijke cellen in vaccins, dan krijg je de wildste verhalen o.a. ook weer veel over autisme en vaccineren.
Little feet leave big imprints on our hearts
zoon 02-2009 dochter 06-2011
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Mei 2014 18:37

Re: Kritisch vaccineren

Ik vind dit stuk wel informatief:

http://www.webmd.com/brain/autism/searc ... nes-autism

Ik heb zelf in ieder geval nooit geloofd in een verband tussen vaccinaties en autisme. Ik heb ook niet het idee dat erg veel instanties vaccinaties aanwijzen als mogelijke oorzaak.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem122

Bericht 19 Mei 2014 16:57

Re: Kritisch vaccineren

Misschien is dit ook wel interessant:

http://animals.io9.com/study-of-1-3-mil ... 1577691180
<<

Anoniem130

Bericht 01 Jun 2014 19:28

Re: Kritisch vaccineren

Voor de geïnteresseerden. Dit artikel kwam langs op facebook. Het is een blog/artikel/pleidooi van een wetenschapster, waarbij ze steeds verwijst naar bronnen/artikelen. Ik heb niet alles gelezen, maar het lijkt interessant. :)

http://violentmetaphors.com/2014/03/25/ ... g-lied-to/
Laatst gewijzigd door Anoniem130 op 01 Jun 2014 19:34, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem74

Bericht 01 Jun 2014 19:31

Re: Kritisch vaccineren

Mis de link :)
<<

Anoniem130

Bericht 01 Jun 2014 19:35

Re: Kritisch vaccineren

:angel: :angel:

Haha, klopt, mijn internet flipte hem compleet! :D

http://www.iflscience.com/health-and-me ... being-lied

(zelfde artikel maar dan via I fucking love science)

Ben het ook niet helemaal eens met haar standpunt over waterpokken (chicken pox) en kinkhoest overigens, maar goed.. Ik ben het in general wel met haar eens.. :P
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers