Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Buik na zwangerschap

<<

Anoniem117

Bericht 16 Jan 2015 19:34

Buik na zwangerschap

Weet niet of het hier of bij beauty en mode moet staan, maar ik vind het zelf meer met zwangerschap te maken hebben.

Mijn buik is echt gigantisch geworden tijdens de zwangerschap. Vooral de laatste drie weken. En dan echt gigantisch. Alleen mijn buik. Ik ben 16 kilo aangevallen en alweer 14 kilo kwijt (3,5 week na de bevalling). Mijn buik is ook al voor een groot deel weg, maar hij is zo zacht, zo niet strak zeg maar. Geen los vel, volgens mij ook geen vet, maar een heel zachte buik. En als ik zit wordt het een beetje een rol. Ik heb dat nog nooit gehad.

Komt dat nog goed? Over 2,5 week (6 weken na de bevalling) wil ik weer gaan sporten, maar ik geloof dat je dan nog geen buikspieroefeningen kan doen? Ik voel me nu trouwens alweer helemaal fit en heb geen moeite met stukken wandelen/dingen doen.

Hoe was jullie buik na de bevalling? Wanneer had je je oude buik weer terug (of misschien ook niet) en wat heb je gedaan om weer strak te worden? Misschien nog leuke sporttips/oefeningen?

Ik ben heel erg blij met onze tweeling en natuurlijk is het helemaal niet erg dat een zwangerschap sporen achterlaat. Ik snap dat een strakke buik 3,5 week na bevalling geen prioriteit is en dat ik nu juist moet genieten van mijn lieve kindjes in plaats van bezig te zijn met mijn buik. En dat doe ik ook met volle teugen. Ik heb na al die weken verplichte rust weer zin om dingen te doen, juist omdat ik me eindelijk weer goed en fit voel, dus vandaar dit topic. En als mijn buik weer helemaal strak kan worden dan heel graag. Als dat niet kan, dan ben ik ook nog even gelukkig.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11587

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 16 Jan 2015 19:46

Re: Buik na zwangerschap

Hahaha heb er nog geen zinnig woord over te zeggen maar moest wel ff heel hard lachen om je 16 kg aangevallen.

Edit: ik heb tijdens mijn stages bij de bekkentherapeut/zwangerfit docent geleerd dat ze aanraden om buikspieren na 12 weken pas weer te gaan trainen omdat ze dan zeker weten weer helemaal goed zitten en ook weer wat meer kracht al hebben.
Laatst gewijzigd door Minx op 16 Jan 2015 19:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
2015 💙
<<

Anoniem211

Bericht 16 Jan 2015 19:47

Re: Buik na zwangerschap

Dat komt wel, heeft tijd nodig.
<<

Anoniem117

Bericht 16 Jan 2015 19:50

Re: Buik na zwangerschap

Minx schreef:Hahaha heb er nog geen zinnig woord over te zeggen maar moest wel ff heel hard lachen om je 16 kg aangevallen.

Edit: ik heb tijdens mijn stages bij de bekkentherapeut/zwangerfit docent geleerd dat ze aanraden om buikspieren na 12 weken pas weer te gaan trainen omdat ze dan zeker weten weer helemaal goed zitten en ook weer wat meer kracht al hebben.



Haha ik zie hem. Ik laat hem lekker zo staan. Zo voelt het ook :palm: Freudiaanse verspreking.

Marilyn, fijn dat het bijtrekt. Wanneer dan?
<<

Anoniem205

Bericht 16 Jan 2015 19:51

Re: Buik na zwangerschap

Een beetje een blubberbuik-idee? :)
Hier ook, al is het blubberige inmiddels weg en heeft het plaats gemaakt voor mijn reguliere dikke buik. Sporten is al weer begonnen, maar fysio wil dat ik rustig aan doe met de buikspieren.
<<

Anoniem140

Bericht 16 Jan 2015 20:00

Re: Buik na zwangerschap

Die zachte buik is normaal denk ik. Heb ik ook gehad, nu is hij in het algemeen iets dikker maar ook niet mega dik. Dat zachte trekt dus wel weg :)
<<

Anoniem180

Bericht 16 Jan 2015 20:00

Re: Buik na zwangerschap

Ik was ook 16kg aangekomen en met een maand of vier was ik zeker alles kwijt en was mn buik ook weer steviger. Heb er niks voor gedaan, alleen borstvoeding geven.
<<

Patsy

Bericht 16 Jan 2015 20:00

Re: Buik na zwangerschap

Ik was natuurlijk snel weer zwanger, maar gelijk na de zwangerschap was mijn buik weer in zijn oude vorm, maar zachter, Ik was maar 6 kilo aangekomen en dat gelijk weer kwijt na de beva. Door oefeningen werd dit weer wat meer zoals het was, met redelijk wat buikspieren. En toen was ik weer zwanger. Ik hoop na deze zwangerschap weer fanatiek bezig te kunnen om mijn oude buik, niet echt dun maar wel gespierd, weer terug te krijgen.
<<

Anoniem117

Bericht 16 Jan 2015 20:03

Re: Buik na zwangerschap

Blubber weet ik niet. Als ik sta dan zie je geen buik. Maar als ik hem aanraak is het zo zacht. Fluffy. En vroeger voelde mijn buik hard. En strak. En nu zacht en fluffy. En als ik dus ga zitten dan raakt ie uit vorm, omdat hij niet meer stevig is.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 16 Jan 2015 20:07

Re: Buik na zwangerschap

De boel is gewoon flink uitgelubberd.... Het komt echt weer goed! Geduld....
En hoelang het duurt...dat is bij iedereen verschillend.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 16 Jan 2015 20:40

Re: Buik na zwangerschap

Na de tweeling is het niet meer goed gekomen, maar ik was ook 30-35 kg aangekomen (vocht, geen vet) en na een week was ik er 25 weer kwijt.

Deze keer zag mijn buik 5 dagen na de bevalling er beter uit (maar goed komt het helaas niet meer) als voor de zwangerschap en was ik de aangekomen kilo's ook al kwijt.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem211

Bericht 16 Jan 2015 21:14

Re: Buik na zwangerschap

Ze roepen niet voor niks 9 maanden op, 9 maanden af he. Die tijd heeft je lichaam nodig om te herstellen. Zeker als je een tweeling hebt gehad. Dikke kans dat je buik weer terug schiet, maar er bestaat ook een kans dat het altijd wat fluffier blijft. Maar is dat zo'n ramp dan? Je hebt een tweeling gedragen he
<<

Anoniem315

Bericht 16 Jan 2015 21:18

Re: Buik na zwangerschap

Bij mij was 'ie de eerste paar dagen ook heel zacht en fluffy. Wat je omschrijft herken is dus. Ik denk dat hij met een week of 3 a 4 weer als vanouds was, zonder er iets voor te doen. Mijn buik gaf de eerste weken ook bijna geen 'weerstand' als ik duwde. Het spierpakket was nog slap. Maar toen ik met een week of 6 weer ging paardrijden kwam dat stevige wasbordje al gauw weer terug.

Ik denk dat het met een post-tweeling-buik ook wel weer goed komt. De spieren moeten natuurlijk ook de tijd krijgen weer op hun plek te komen en je organen ook.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 16 Jan 2015 21:20

Re: Buik na zwangerschap

Oké ik heb nooit een strakke buik gehad, dus ik kan niet meepraten. Maar ik herken het wel, de eerste weken heeft mijn buik ook een beetje aangevoeld of het niet van mij was. Maar alles is weer normaal. Ik weet niet meer hoe snel dat is gegaan.

Verder eens met Marilyn.
L2014 & H2017
<<

Anoniem117

Bericht 16 Jan 2015 21:22

Re: Buik na zwangerschap

Exogenesis schreef:Bij mij was 'ie de eerste paar dagen ook heel zacht en fluffy. Wat je omschrijft herken is dus. Ik denk dat hij met een week of 3 a 4 weer als vanouds was, zonder er iets voor te doen. Mijn buik gaf de eerste weken ook bijna geen 'weerstand' als ik duwde. Het spierpakket was nog slap. Maar toen ik met een week of 6 weer ging paardrijden kwam dat stevige wasbordje al gauw weer terug.

Ik denk dat het met een post-tweeling-buik ook wel weer goed komt. De spieren moeten natuurlijk ook de tijd krijgen weer op hun plek te komen en je organen ook.


Jahaa, dat is het. Geen weerstand en slap. Het voelt raar. Maar het is ook nog geen 4 weken geleden. Misschien ook geduld hebben.

Het is geen ramp als het nooit meer goed komt. Maar liever wel natuurlijk. En als ik zelf iets kan doen om het herstelproces op gang te brengen, dan wil ik dat doen. Vooropgesteld dat de tweeling de fluffy buik helemaal waard is en ik er niet wakker van lig. Ik wist gewoon niet dat een buik zo zacht kon voelen.
<<

Anoniem81

Bericht 16 Jan 2015 21:22

Re: Buik na zwangerschap

Bij mij is niet meer geworden wat het was. Slap vel blijft het met striae.
Vet is weg te krijgen, spieren weer te trainen, maar mijn huid was zover opgerekt dat het nooit meer strak wordt zonder operatie, wantdat is niet te trainen. Ze waren ook 5 en 6 pond bij 35+6 en de ene had heel veel vruchtwater door diabetes, had ook flinke buik.
<<

Anoniem113

Bericht 16 Jan 2015 21:29

Re: Buik na zwangerschap

Na de zwangerschap van de tweede heb ik dat ook. Het is een stuk slappe huid. Als ik sta lijkt het wel een soort zakje ofzo. Ik ben nu pas begonnen met sporten maar ben bang dat dit niet weg te trainen is.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 16 Jan 2015 21:29

Re: Buik na zwangerschap

Oh dat echte fluffy zachte van na de bevalling is hier nu inmiddels weg, ik weet eigenlijk niet sinds wanneer, denk een week of 1-2.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem117

Bericht 16 Jan 2015 21:32

Re: Buik na zwangerschap

Stofzuiger schreef:Bij mij is niet meer geworden wat het was. Slap vel blijft het met striae.
Vet is weg te krijgen, spieren weer te trainen, maar mijn huid was zover opgerekt dat het nooit meer strak wordt zonder operatie, wantdat is niet te trainen. Ze waren ook 5 en 6 pond bij 35+6 en de ene had heel veel vruchtwater door diabetes, had ook flinke buik.



Wat een grote baby's voor een tweeling, Stofzuiger. Maar wel fijn dat ze op dat termijn geboren zijn met die gewichten, al is de diabetes natuurlijk wel heel vervelend natuurlijk.

Hoe vind je je buik nu? Ga je wel in bikini? En wat zie je er nu van? Voelt het alleen slap of zie je het ook. Bij mij zie je het dus niet. Ik voel het vooral. Ik heb de laatste dag drie kleine striae streepjes gekregen. Jammer, maar dat vind ik niet zo storend. Zijn ze bij jou wit geworden?

Je hebt je spieren wel getraind, is dat zachte, de rek is eruit gevoel wel een beetje weg dan?
<<

Anoniem124

Bericht 16 Jan 2015 21:39

Re: Buik na zwangerschap

Dat komt goed. Ik was bijna 50 kilo aangekomen.
<<

anoniem203

Bericht 16 Jan 2015 21:43

Re: Buik na zwangerschap

Hier is het (vooral na de tweede zwangerschap) niet meer goed gekomen. Echt om te huilen..
<<

Anoniem117

Bericht 16 Jan 2015 22:26

Re: Buik na zwangerschap

Charles schreef:Dat komt goed. Ik was bijna 50 kilo aangekomen.


Was bij jou toch allemaal vocht? Kan me nog herinneren uit wat heb jij vandaag aan topics dat je heel snel weer heel slank was. Maar 50 kilo, kan me voorstellen dat je je dan niet fijn voelt in je eigen lichaam.
<<

Anoniem 82

Bericht 16 Jan 2015 22:52

Re: Buik na zwangerschap

Ik denk dat het voor een deel ook genetisch is. Bijvoorbeeld qua striae en de flexibiliteit van de huid. De rest is over het algemeen wel te trainen tot op zekere hoogte. Hier na twee zwangerschappen helaas gezegend met een slagveld, een buik vol striae, hangend en wel :laughcry: En inmiddels heb ik geen hoop meer dat het nog goed kan komen. Wil als ik gestopt ben met borstvoeding wel wat gaan afvallen en wat meer sporten, maar die striae en dat hangende vel zal niet verdwijnen. Dus ik hoop nog wel op wat verbetering, maar zoals het ooit was zal het niet meer worden. En dat was al geen buik om trots op te zijn, maar nu is het helemaal om te huilen.

Goed, dat was mijn klaagzang over mijn buik :thumbdown: Ik denk dat het bij jou vast wel goedkomt, je bent pas net bevallen. Met de tijd zal het beter worden, zeker met eventueel sporten erbij. En aangezien je zegt maar een heel klein beetje striae te hebben is de kans heel groot dat het weer een heel eind zal kunnen bijtrekken.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 16 Jan 2015 22:58

Re: Buik na zwangerschap

Ik weet precies wat je bedoeld, zo'n pudding. Maar ik weet niet meer wanneer het weg ging.

Overigens zie je van de striae steeds minder. Ik heb alleen zo'n slap velletje, helemaal als ik buk. Verschrikkelijk.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem81

Bericht 16 Jan 2015 23:01

Re: Buik na zwangerschap

AnnaK schreef:
Stofzuiger schreef:Bij mij is niet meer geworden wat het was. Slap vel blijft het met striae.
Vet is weg te krijgen, spieren weer te trainen, maar mijn huid was zover opgerekt dat het nooit meer strak wordt zonder operatie, wantdat is niet te trainen. Ze waren ook 5 en 6 pond bij 35+6 en de ene had heel veel vruchtwater door diabetes, had ook flinke buik.



Wat een grote baby's voor een tweeling, Stofzuiger. Maar wel fijn dat ze op dat termijn geboren zijn met die gewichten, al is de diabetes natuurlijk wel heel vervelend natuurlijk.

Hoe vind je je buik nu? Ga je wel in bikini? En wat zie je er nu van? Voelt het alleen slap of zie je het ook. Bij mij zie je het dus niet. Ik voel het vooral. Ik heb de laatste dag drie kleine striae streepjes gekregen. Jammer, maar dat vind ik niet zo storend. Zijn ze bij jou wit geworden?

Je hebt je spieren wel getraind, is dat zachte, de rek is eruit gevoel wel een beetje weg dan?
O fijn, typ ik een verhaal en met plaatsen is het verdwenen.

Rond mijn navel zit echt een soort donut van vet/vel. Het is vrij los, kan het makkelijk vastpakken. het is ookniet weg te trainen.

Striae is bij mij nooit donker geweest, alles rond een ouder operatielitteken is de striae wat breder.

Bikini doe ik niet, zwempak evt wel. Ik heb gewoon moeite met lijf en de veranderingen
Laatst gewijzigd door Anoniem81 op 16 Jan 2015 23:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers