Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Goedkope ereader (e-ink) max 100 euro..wie helpt?

<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 17 Jan 2015 11:07

Re: Goedkope ereader (e-ink) max 100 euro..wie helpt?

Ik denk dat ie een 4 jaar oud is. Staan boeken op. En ik moet even zoeken maar misschien heb ik nog een cd/dvd met een paar 100 boeken erop. Een 75 euro. Hij is echt in goede staat verder. Batterij gaat lang mee en zit altijd in een hoesje wat er al bij zat. Ben erg zuinig op zulke spullen altijd.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem278

Bericht 17 Jan 2015 11:40

Re: Goedkope ereader (e-ink) max 100 euro..wie helpt?

Lastig hè.... welke moet je nu kiezen...

Ik schreef al eerder dat ik een Sony had, ontzettend tevreden over. Ik gebruik de wifi optie nooit want is gewoon niet nodig. Ik ken ook mensen met een Kobo, die daar heel tevreden over zijn. Ik vind zelf mijn Sony fijner maar dat is deels gewoon gewenning denk ik.

Persoonlijk wilde ik absoluut geen e reader met een verlicht scherm. Dat is namelijk op termijn niet goed voor je ogen. Een beetje hetzelfde als in het donker met je laptop, iPad of smartphone klooien, lezen moet je doen met goede verlichting. En om niet in de verleiding te komen (ik zou dan namelijk absoluut wel gaan lezen in het pikdonker met de schermverlichting of zo'n mini leeslampje wat je eraan klikt en natuurlijk ook nooit goed verlicht) heb ik er dus eentje zonder.

Ik denk dat een tweedehandse e reader ook best kan als de verkoper betrouwbaar is, maar in alle eerlijkheid zou ik voor een reader van vier jaar oud niet meer dan de helft van de toenmalige nieuwprijs betalen.
Houd ook bol.com in de gaten, die heeft regelmatig e readers in de aanbieding.
<<

Anoniem88

Bericht 17 Jan 2015 11:49

Re: Goedkope ereader (e-ink) max 100 euro..wie helpt?

Echt? Doen ereaders niet mee in de actie? :nopompom: Lejow? :nopompom: :nopompom:

Ja, ik neig zelf liever ook naar een nieuwe, eigenlijk. Daarbij vind ik 75 euro nog een beetje aan de prijzige kant (sorry JMD!), dat bedrag had ik ongeveer in gedachten voor een nieuwe. Dan zitten er bij jou natuurlijk heel veel boeken bij, maar ik denk dat het er in de praktijk toch op neer komt dat je zo nu en dan een ebook eens koopt, en de rest van mensen in je omgeving leent/krijgt.

Grappig trouwens dat ik op internet zoveel ellende over Kobo lees, maar dat iedereen hier er wel over te spreken is. Dat maakt me alleen nog maar meer aan het twijfelen, haha. Ik twijfel ook nog over eentje met verlichting, mij lijkt dt helemaal niet zo fijn lezen eigenlijk. Sowieso twijfel ik ook over of ik uberhaupt wel 'touch' wil, omdat dan schijnt dat er een soort filmlaagj over het scherm ligt waardoor het hele e-ink principe een beetje teniet gedaan wordt. Lastig, lastig...
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 17 Jan 2015 11:59

Re: Goedkope ereader (e-ink) max 100 euro..wie helpt?

Quickster schreef:Lastig hè.... welke moet je nu kiezen...

Ik schreef al eerder dat ik een Sony had, ontzettend tevreden over. Ik gebruik de wifi optie nooit want is gewoon niet nodig. Ik ken ook mensen met een Kobo, die daar heel tevreden over zijn. Ik vind zelf mijn Sony fijner maar dat is deels gewoon gewenning denk ik.

Persoonlijk wilde ik absoluut geen e reader met een verlicht scherm. Dat is namelijk op termijn niet goed voor je ogen. Een beetje hetzelfde als in het donker met je laptop, iPad of smartphone klooien, lezen moet je doen met goede verlichting. En om niet in de verleiding te komen (ik zou dan namelijk absoluut wel gaan lezen in het pikdonker met de schermverlichting of zo'n mini leeslampje wat je eraan klikt en natuurlijk ook nooit goed verlicht) heb ik er dus eentje zonder.

Ik denk dat een tweedehandse e reader ook best kan als de verkoper betrouwbaar is, maar in alle eerlijkheid zou ik voor een reader van vier jaar oud niet meer dan de helft van de toenmalige nieuwprijs betalen.
Houd ook bol.com in de gaten, die heeft regelmatig e readers in de aanbieding.


Hij kostte mij 165 nieuw. Dus minder dan de helft.
65 euro is mijn laatste optie. Anders blijft ie hier gewoon liggen, het eet geen brood.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem122

Bericht 17 Jan 2015 12:06

Re: Goedkope ereader (e-ink) max 100 euro..wie helpt?

Is dat een Sony PRS-T1?
Daar zou ik ook geen 75 euro voor over hebben.. Ik heb vorig jaar de T2 voor 88 euro gekocht bij de Bol.com.
Nu is de T3 wel duurder (139 euro), maar daar zit wel al een hoesje omheen. Al zijn die ook niet heel erg duur via Ebay.

Ik zou persoonlijk als ik jou was Dundas eerst eens kijken of je die Kobo ergens kan "testen"/zien in de winkel, en dan vergelijken met andere e-readers.

Wie weet komt er binnenkort weer een aanbieding van de Sony PRS T3.

En is de KOBO GLO niks?
http://tweakers.net/pricewatch/317858/k ... ch%29.html

Die krijgt veel goede reviews.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Jan 2015 12:53

Re: Goedkope ereader (e-ink) max 100 euro..wie helpt?

Vorige keer deden ze niet mee. Uiteindelijk heb ik hem toen bij werkkamp gekocht
Afbeelding
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 17 Jan 2015 13:39

Re: Goedkope ereader (e-ink) max 100 euro..wie helpt?

Kobo Glo! :angel: Ga je geen spijt van krijgen haha
Zie mijn vorige post :P
Wat als het lukt
<<

Anoniem88

Bericht 17 Jan 2015 14:32

Re: Goedkope ereader (e-ink) max 100 euro..wie helpt?

Net even bij de media markt geweest, ik vind de Kobo Aura wel fijn geloof ik. Maar wel duurder. Verkoper kon me nog niets vertellen over de btw -actie, ze hadden nog geen draaiboek...

Ik vind dat zo irritant hè, ik wil gewoon knopen doorhakken maar ben zo bang een miskoop te doen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Jan 2015 14:33

Re: Goedkope ereader (e-ink) max 100 euro..wie helpt?

Met een kobo doe je geen miskoop.
Afbeelding
<<

Anoniem122

Bericht 17 Jan 2015 15:36

Re: Goedkope ereader (e-ink) max 100 euro..wie helpt?

Zou dan gewoon nog even de BTW actie afwachten. Dat is toch over een week al?
<<

Audrey

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 212

Geregistreerd: 03 Sep 2013 13:20

Bericht 17 Jan 2015 15:45

Re: Goedkope ereader (e-ink) max 100 euro..wie helpt?

Ik heb een Kobo Glo en die bevalt mij echt prima! Heb hem nu twee jaar en de batterij gaat nog altijd erg lang mee, ook over het licht ben ik erg tevreden, erg fijn dat je zelf de "sterkte" kunt bepalen.

Heb een jaar geleden mijn moeder eentje kado gegeven en die is er ook erg tevreden over.
April 2009; Famke
Mei 2011: Jonkje
Januari 2015: Jonkje
<<

Chickster

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 26 Okt 2013 15:29

Bericht 17 Jan 2015 16:15

Re: Goedkope ereader (e-ink) max 100 euro..wie helpt?

Ik zag op bol.com dat ze ook refurbished kobo's verkopen. Dan ben je voor 75 euro klaar. Misschien is dat wat?
<<

Anoniem88

Bericht 17 Jan 2015 16:19

Re: Goedkope ereader (e-ink) max 100 euro..wie helpt?

Chickster schreef:Ik zag op bol.com dat ze ook refurbished kobo's verkopen. Dan ben je voor 75 euro klaar. Misschien is dat wat?

Daar zat ik ook al maar te kijken inderdaad. Er stond er ook eentje van 50 euro geloof ik. Maar ik vraag me dan toch af waarom die terug zijn gekomen.

Ik heb overal wel een ja, maar op, voor m'n gevoel :palm:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Jan 2015 16:31

Re: Goedkope ereader (e-ink) max 100 euro..wie helpt?

Refurbished houdt in dat ze defect zijn geweest maar weer gerepareerd, dus er is niks mis mee, ze kunnen alleen niet meer als nieuw worden verkocht. Mijn man heeft jarenlang een laptop gehad die refurbished was en die werkte prima.

Als je dat ook nog een te groot risico vindt en alleen een e-reader wil waar gegarandeerd nooit iets mee is geweest dan is dat ook je goed recht, alleen moet je dan dus voor een goedkoper model gaan of meer betalen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Chickster

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 26 Okt 2013 15:29

Bericht 17 Jan 2015 16:51

Re: Goedkope ereader (e-ink) max 100 euro..wie helpt?

Een Kobo Touch Refurbished is een e-reader wat na kort gebruik retour is gezonden. Na de retourzending is door Kobo de e-reader volledig gecontroleerd op schade en technische mankementen. Alleen als de Kobo Touch Refubished als nieuw is zal deze verkocht worden. Een USB kabel wordt niet meegeleverd.

Dit staat op bol.com, ze zeggen niks over kapot.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 17 Jan 2015 18:34

Re: Goedkope ereader (e-ink) max 100 euro..wie helpt?

Ze zullen nergens zeggen dat ze kapot waren, gecontroleerd op technische mankementen ed zegt al voldoende.

Hier ook een refurbished Vaio in gebruik gehad, doet het 6 jaar later nog steeds prima....
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem331

Bericht 17 Jan 2015 18:39

Re: Goedkope ereader (e-ink) max 100 euro..wie helpt?

Ik heb ook een Kobo. Prima apparaat. Lange batterij duur, makkelijk en licht in gebruik.
<<

Anoniem88

Bericht 17 Jan 2015 19:16

Re: Goedkope ereader (e-ink) max 100 euro..wie helpt?

Hmm... Dan ga ik de k ik toch voor die refurbished Kobo. Als er alleen geen kabel en handleiding bij zit... Volgens mij kan ik de kabel van m'n telefoon ook gebruiken en de handleiding staat vast wel ergens op internet.
<<

Anoniem331

Bericht 17 Jan 2015 20:27

Re: Goedkope ereader (e-ink) max 100 euro..wie helpt?

Klopt, zelfde oplader als telefoon. Ik heb trouwens nog nooit de handleiding gelezen.
<<

Anoniem88

Bericht 17 Jan 2015 23:26

Re: Goedkope ereader (e-ink) max 100 euro..wie helpt?

Oh dit is echt zo NIET tof. Ben ik hem aan het bestellen, vond nog een cadeaubon en zit ik te knoeien daarmee op de afrekenpagina. Wordt ondertussen kennelijk de laatste voor m'n neus weg gekaapt. Levertijd vijf weken, nu :no: Argggh. Dat gaat dus ook niet door.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 18 Jan 2015 11:15

Re: Goedkope ereader (e-ink) max 100 euro..wie helpt?

Aaaah dat is stom!
Maaaaar bestel dan de kobo glo! Daar ga je echt geen spijt van krijgen :)
Wat als het lukt
<<

Anoniem88

Bericht 18 Jan 2015 14:08

Re: Goedkope ereader (e-ink) max 100 euro..wie helpt?

Ik kan er eentje van iemand overnemen! Geen Kobo, maar een Pocketbook. Met hoesje en boeken, nieuw, met bon erbij. Ik heb nog even verder getwijfeld over de Kobo Aura en de Kobo Glo, maar die liggen voor nu echt boven het budget. In elk geval bedankt voor het meedenken!
<<

Anoniem170

Bericht 18 Jan 2015 14:08

Re: Goedkope ereader (e-ink) max 100 euro..wie helpt?

JustMeDaan schreef:
Quickster schreef:Hij kostte mij 165 nieuw. Dus minder dan de helft.
65 euro is mijn laatste optie. Anders blijft ie hier gewoon liggen, het eet geen brood.


Haha dat is toch geen realistische prijs? Het gaat er toch niet om wat hij je gekost heeft maar wat die nu waard is? Het is realistischer kijken wat hij nu kost en daar de helft vanaf.
Ik heb zelf een sony, lampje zit in hoesje. Ben er erg tevreden mee. Inderdaad, internet gebruik ik echt bijna nooit. Geen idee wat die tegenwoordig kosten. 3 jaar geleden 120 euro ofzo.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 18 Jan 2015 14:38

Re: Goedkope ereader (e-ink) max 100 euro..wie helpt?

Ik heb ruim 3 jaar een Sony T2 gehad maar die heeft 2 weken geleden een duik in het bad gemaakt en dat helaas niet helemaal schadevrij overleefd. Dus ik moest ook een nieuwe hebben. Wilde eigenlijk weer een Sony maar Sony is gestopt met het maken van E-readers dus kon er niet meer voor een redelijke prijs aankomen. Heb na veel zoekwerk gekozen voor een Kindle Paperwhite en ben er tot nu toe (nu een week in gebruik) heel erg tevreden over. Enige nadeel is dat je je Epub bestanden eerst om moet zetten naar Mobi bestanden omdat Kindle (is van Amazon) geen Epub ondersteund maar dat is zo gebeurd met een programma op je computer.
De Paperwhite is 129,- en is met achtergrond-licht erin maar de gewone Kindle (waar je dus wel een los lampje bij nodig hebt als het donker is) is €80,-.
Ik heb dat achtergrond licht op mijn Sony nooit echt gemist, ik had zo'n mapje van Sony met een lampje erin en dat was meer dan voldoende om te kunnen lezen in het donker. Nu ik een nieuwe ging kopen heb ik er toch wel voor gekozen maar dat is puur en alleen omdat ik vaak lees als ik J in bed leg en ik dan bij haar in bed lig. Met een los lampje had ze snel last van het licht en met achtergrond licht is er veel minder 'omgevingslicht'. Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen maar er is dus een veel zwakker licht waardoor er minder licht te zien voor de mensen om je heen (hoop dat je snapt wat ik bedoel :P)
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 18 Jan 2015 16:13

Re: Goedkope ereader (e-ink) max 100 euro..wie helpt?

Roos' schreef:
JustMeDaan schreef:
Quickster schreef:Hij kostte mij 165 nieuw. Dus minder dan de helft.
65 euro is mijn laatste optie. Anders blijft ie hier gewoon liggen, het eet geen brood.


Haha dat is toch geen realistische prijs? Het gaat er toch niet om wat hij je gekost heeft maar wat die nu waard is? Het is realistischer kijken wat hij nu kost en daar de helft vanaf.
Ik heb zelf een sony, lampje zit in hoesje. Ben er erg tevreden mee. Inderdaad, internet gebruik ik echt bijna nooit. Geen idee wat die tegenwoordig kosten. 3 jaar geleden 120 euro ofzo.


Als je er 1700 boeken bij hebt lijkt me dat anders. En wat ik zeg hij blijft gewoon liggen. Kost me niks dus maakt niet uit.
D. 💙14-01-2019💙
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers