Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat je altijd verkeerd begrepen hebt.....

<<

Anoniem164

Bericht 16 Jan 2015 12:54

Wat je altijd verkeerd begrepen hebt.....

Ik kwam er laatst achter dat het houdgreep is, i.p.v. houtgreep. Ik snapte al nooit zo wat hout ermee te maken had, maar ik dacht er verder niet bij na. Toen ik bij een programma het woord houdgreep in beeld zag, dacht ik: oh duhhhh!

Ook wist ik nooit dat horeca een afkorting was, heb er nooit over nagedacht, oops.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 16 Jan 2015 13:04

Re: Wat je altijd verkeerd begrepen hebt.....

Ik dacht altijd dat baco gewoon een drankje was uit een fles. Pas sinds kort weet ik dat ze hier gewoon bacardi cola mee bedoelen :redface:
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 16 Jan 2015 13:21

Re: Wat je altijd verkeerd begrepen hebt.....

Toen ik achttien was liep ik met mijn vader en broertje langs een feest waar van die brede uitsmijters stonden, waarop ik zei 'zo hé, die ziet er alsof ie wel zo iemand uit de tent kan smijten'. Toen ging er bij mij een lampje branden want uitsmijter komt dus van het eruit smijten. Ik vond het al zo raar dat die persoon vernoemd was naar een broodje ei.. :palm:
<<

Anoniem88

Bericht 16 Jan 2015 13:25

Re: Wat je altijd verkeerd begrepen hebt.....

Ik heb als kind héél lang gedacht dat mensen alleen maar dood konden gaan op hun verjaardag. Oude mensen dan, ik begreep ook wel dat je van ziekte, oorlog of ongelukken ook dood kon gaan, maar voor mijn gevoel gingen oude mensen gewoon op hun verjaardag. Omdat er in rouwardervertenties in kranten altijd stond dat die persoon heen was gegaan op zoveel-jarige leeftijd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 16 Jan 2015 13:29

Re: Wat je altijd verkeerd begrepen hebt.....

Vroeger had je die reclame voor beschuit, waarin twee vrouwen een knappe man zien en dat de ene tegen de andere zegt: 'Daar zou ik wel eens een beschuitje mee willen eten.' Het drong pas heel laat tot me door dat ze dus bedoelde dat ze met hem wilde slapen en dan 's ochtends bij het ontbijt beschuit. Ik heb heel lang gedacht dat ze gewoon met hem wilde afspreken en dan samen beschuit eten, ik vond het al zo nergens op slaan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem193

Bericht 16 Jan 2015 13:46

Re: Wat je altijd verkeerd begrepen hebt.....

Ik weet pas kort wat er bedoelt wordt met het regent het regent de pannetjes worden nat. Ik dacht altijd zet die pannen dan binnen :palm:
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 16 Jan 2015 13:49

Re: Wat je altijd verkeerd begrepen hebt.....

Haha hilarisch topic is dit altijd!
Ik heb ook wel van die dingen, maar kan er nu even niet opkomen. Ik ga er nog even over nadenken!

♥♥
<<

Anoniem122

Bericht 16 Jan 2015 13:52

Re: Wat je altijd verkeerd begrepen hebt.....

Ik ben jaren in de veronderstelling geweest dat Renesse een badplaats in Italië was... Pas sinds een paar jaar weet ik dat het gewoon in NL is :palm:
<<

Anoniem119

Bericht 16 Jan 2015 13:55

Re: Wat je altijd verkeerd begrepen hebt.....

ไม่เป็นไร schreef:Ik ben jaren in de veronderstelling geweest dat Renesse een badplaats in Italië was... Pas sinds een paar jaar weet ik dat het gewoon in NL is :palm:


Misschien was je in de war met Rimini? Ik was ook altijd in de veronderstelling dat Renesse heel ver weg was.
<<

Anoniem114

Bericht 16 Jan 2015 13:58

Re: Wat je altijd verkeerd begrepen hebt.....

Hm. Ik leer dus nu pas dat Renesse niet in Italië ligt..

Verder heb ik tot m'n 22ste ongeveer gedacht dat Noord Holland en Groningen met elkaar waren verbonden dmv de afsluitdijk. En mijn moeder moet nog steeds lachen om mijn reactie op 'Een braam op het ijs'. Tijdens een NK/WK/EK schaatsen ging er eentje onderuit door een braam op 't ijs. Ik was een tijdje stil en vroeg dan toch maar 'Maar.. Er groeien toch helemaal geen bramen op 't ijs?..' Ik wist heus wel dat 't niet zo was, maar ik hoorde die omroeper toch écht braam op 't ijs zeggen!
<<

Anoniem122

Bericht 16 Jan 2015 14:00

Re: Wat je altijd verkeerd begrepen hebt.....

Ja idd, ik had van beide wel gehoord, en daarom leek het me zo vanzelfsprekend dat Renesse ook in Italië lag.
Laatst gewijzigd door Anoniem122 op 16 Jan 2015 14:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 16 Jan 2015 14:05

Re: Wat je altijd verkeerd begrepen hebt.....

Ik heb wel heel lang gedacht dat Renesse in België lag.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 16 Jan 2015 14:06

Re: Wat je altijd verkeerd begrepen hebt.....

Ik heb trouwens ook heel lang gedacht dat Danny de Munck homo was, tot ik een paar jaar geleden iets las over de bevalling van zijn partner, toen kwam ik erachter dat hij gewoon een vrouw en kinderen heeft.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem304

Bericht 16 Jan 2015 14:07

Re: Wat je altijd verkeerd begrepen hebt.....

Susan schreef:Ik heb wel heel lang gedacht dat Renesse in België lag.

Ik ook. En toen ik net NL las, heb ik op Google gezocht. En nu weet ik dus dat het niet in België ligt. :smile:
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 16 Jan 2015 14:14

Re: Wat je altijd verkeerd begrepen hebt.....

Ik dacht tot een jaar of twee geleden dat je een tele-versiering kon winnen haha.
R. 2013
D. 2016
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 16 Jan 2015 14:14

Re: Wat je altijd verkeerd begrepen hebt.....

Ik heb dat met het plaatsje America in Limburg. Als iemand zei dat hij/zij in America woonde had ik zoiets van jaaah daag.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 16 Jan 2015 16:13

Re: Wat je altijd verkeerd begrepen hebt.....

Dat had ik een tijdje met het plaatsje 'Poortugaal'. Ik verstond toch echt: "Ik woon in Portugal." Toen dacht ik ook: "Huh? Ja, het zal wel." Kwam er later pas achter dat er echt een plaats Poortugaal bestaat, overigens vlakbij mij. Niet zo'n lange tijd erna ging ik naar de Hogeschool en kwam ik er elke dag met de metro voorbij.
<<

Anoniem140

Bericht 16 Jan 2015 16:16

Re: Wat je altijd verkeerd begrepen hebt.....

Dat Renesse niet in België ligt heb ik nu pas begrepen!
Heerlijk topic!
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 16 Jan 2015 16:17

Re: Wat je altijd verkeerd begrepen hebt.....

Cotton schreef:
Susan schreef:Ik heb wel heel lang gedacht dat Renesse in België lag.

Ik ook. En toen ik net NL las, heb ik op Google gezocht. En nu weet ik dus dat het niet in België ligt. :smile:


In zeeland inderdaad. Kom er regelmatig leuk plaatsje. Wel erg toeristisch. Veel jongeren gaan er in de zomer op vakantie. Is een kustplaats.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem304

Bericht 16 Jan 2015 16:20

Re: Wat je altijd verkeerd begrepen hebt.....

Ja dat het een kustplaats is wist ik wel. En dat er veel jongeren heen gaan op vakantie ook. Maar ik dacht altijd dat het ietsje meer naar onderen (en dus in België lag).

Ach, dat is voor mij ook aan de andere kant van het land haha.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 16 Jan 2015 16:38

Re: Wat je altijd verkeerd begrepen hebt.....

Haha, toch leuk te lezen. Ik heb jarenlang in Renesse gewerkt :ja:

Ik kwam er pas achter toen ik in de grote stad ging studeren dat 't Gooi echt bestond. Ik dacht altijd dat het een verzonnen iets was van op tv :palm:
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 16 Jan 2015 16:47

Re: Wat je altijd verkeerd begrepen hebt.....

.
Laatst gewijzigd door Jorja op 31 Mei 2020 21:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem164

Bericht 16 Jan 2015 17:28

Re: Wat je altijd verkeerd begrepen hebt.....

Tabbie schreef:Haha, toch leuk te lezen. Ik heb jarenlang in Renesse gewerkt :ja:

Ik kwam er pas achter toen ik in de grote stad ging studeren dat 't Gooi echt bestond. Ik dacht altijd dat het een verzonnen iets was van op tv :palm:


Ik dacht altijd dat het Gooi in de Veluwe lag;-)
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 16 Jan 2015 17:38

Re: Wat je altijd verkeerd begrepen hebt.....

Parisienne schreef:Dat had ik een tijdje met het plaatsje 'Poortugaal'. Ik verstond toch echt: "Ik woon in Portugal." Toen dacht ik ook: "Huh? Ja, het zal wel." Kwam er later pas achter dat er echt een plaats Poortugaal bestaat, overigens vlakbij mij. Niet zo'n lange tijd erna ging ik naar de Hogeschool en kwam ik er elke dag met de metro voorbij.


Hahaha een studiegenoot van mij komt daarvandaan en bij hem snapte ik het eerst ook niet. Ook niet dat een andere studiegenoot uit Valkenburg kwam (ik studeerde in Leiden) maar niet op kamers zat. Later begreep ik dat Valkenburg 2x in Nederland ligt :)
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 16 Jan 2015 22:19

Re: Wat je altijd verkeerd begrepen hebt.....

ไม่เป็นไร schreef:Ik ben jaren in de veronderstelling geweest dat Renesse een badplaats in Italië was... Pas sinds een paar jaar weet ik dat het gewoon in NL is :palm:


Haha ik ook!
november 2010-januari 2013-november 2014
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers