Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeite met schoolritme

<<

Anoniem125

Bericht 18 Jan 2015 11:33

Re: Moeite met schoolritme

Tja, Annemijn, je kiest samen voor een kind en zal dus ook allebei soms concessies moeten doen, zo hebben wij er altijd ingestaan. Dat betekent dus dat je samen naar oplossingen zoekt als iets niet lekker loopt. Ik vind het een beetje gek om altijd te verwachten dat 1 van de 2 alles opzij zet en de ander vasthoudt aan 'ja, maar ik heb vaste werktijden'. Lekker makkelijk ook wel, haha.

Je ziet het nu ook weer in het topic over alleenstaande moeders. Zodra die vaders gescheiden zijn is er ineens wel van alles mogelijk op hun werk en maken ze wel tijd voor hun kind(eren). Vaak zijn de mogelijkheden er wel, maar vinden vaders het wel prima zo, dat hun vrouw alles opknapt.
<<

anoniem203

Bericht 18 Jan 2015 11:38

Re: Moeite met schoolritme

Tja er moet ook geld verdiend worden Nougat. En als de een thuis is is de ander meestal werken. Of je werkt allebei en dan heb je zoiets als een oppas of een opvang. Zo gaat dat nu eenmaal in Nederland en niet iedereen is Miljonair of heeft de luxe om maar 2-3-4 dagen in de week te werken. Ik begrijp niet dat jij daar altijd over blijft doordrammen.
<<

Anoniem186

Bericht 18 Jan 2015 11:40

Re: Moeite met schoolritme

Oh god, gaan we weer op die toer... Ik heb echt een mega kater, geen puf om hier inhoudelijk op in te gaan.
<<

anoniem203

Bericht 18 Jan 2015 11:42

Re: Moeite met schoolritme

Jans schreef:Oh god, gaan we weer op die toer... Ik heb echt een mega kater, geen puf om hier inhoudelijk op in te gaan.


Haha laat thuis Jans? :smile:
<<

Anoniem186

Bericht 18 Jan 2015 11:45

Re: Moeite met schoolritme

Ava schreef:
Jans schreef:Oh god, gaan we weer op die toer... Ik heb echt een mega kater, geen puf om hier inhoudelijk op in te gaan.


Haha laat thuis Jans? :smile:


Ik ben nog steeds niet thuis. :smile:
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 18 Jan 2015 11:47

Re: Moeite met schoolritme

Nougat, denk je dat iedereen hier dom en lui is of zo? Denk je dat niemand hier de beste keuzes overweegt? Soms is een situatie nou eenmaal zo. Kan je nog zo lang verder kijken naar mogelijkheden, maar soms zijn die er niet. Iets dat bij jou geloof ik nooit helemaal binnenkomt.
<<

Anoniem125

Bericht 18 Jan 2015 11:48

Re: Moeite met schoolritme

Natuurlijk moet er geld worden verdiend, ook hier groeit het niet aan de bomen. Wij werken allebei hard, niet alleen in onze betaalde banen, maar ook binnen ons eigen huis/huishouden/gezin. Zorgtaken zijn ook taken, onbetaald ja, maar het zijn net zo goed dingen die op dagelijkse basis gebeuren moeten, die tijd kosten, energie, inspanning, net als het huishouden. Ik vind het zelf normaal om daar allebei aan bij te dragen en dus ook samen je weg in te vinden.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 18 Jan 2015 11:59

Re: Moeite met schoolritme

Heerlijk om te lezen Nougat hoe jij van alles weer een gezeik kan maken.... ik ga het nog oprecht knap vinden.

Maar goed ik zal mijn kinderen naar een school doen in een ander dorp of stad omdat hier geen continue roosters zijn(nog niet tenminste) En ik zal tegen mijn vriend zeggen dat hij tegen zijn baas moet zeggen dat hij een paar keer per week naar huis moet vliegen vanuit China (of waar hij dan ook zit) omdat wij hier wel samen voor gekozen hebben en het natuurlijk niet eerlijk is dat ik dat allemaal in mijn eentje moet doen..

Wat een heerlijk inzicht op de zondagmorgen :smile:
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem112

Bericht 18 Jan 2015 12:07

Re: Moeite met schoolritme

Ach joh ze heeft echt geen idee waar ze t over heeft volgens mij.... :palm:
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 18 Jan 2015 12:09

Re: Moeite met schoolritme

Maar ieder gezin verdeeld die taken toch op de manier die zij prettig vinden. Bij jullie is het zo dat jullie beide werken en beide een evenredig deel bijdrage aan het huishouden. Prima, maar accepteer ook eens dat het bij andere gezinnen anders gaat en dat dat ook prima is ook al is het niet jouw manier.

Hier hebben we ervoor gekozen dat mijn man werkt en ik thuis ben. Dat houdt in dat onze taken op een andere manier verdeeld zijn als bij jullie. Hij werkt om geld te verdienen voor ons gezin, ik ben thuis en doe het huishouden en zorg dat J op school komt en weer opgehaald wordt. Daar hebben we zo voor gekozen, daar staan we beide achter en ik zou ook voor geen goud willen ruilen. Maar dat betekend niet dat ik niet een keer mag klagen als ik in de stromende regen 2x heen en weer fiets naar school om J weg te brengen en op te halen, of dat ik niet een keer baal dat ik het huishouden moet doen en er vervolgens een uur later 2 kleuters hier binnen stormen en binnen 5 minuten het er weer uit ziet alsof er weken niet opgeruimd is. Net als dat mijn man mag klagen als hij een zware dag op zijn werk heeft gehad, mag ik ook wel eens klagen als ik een zware dag gehad heb met mijn 'werk'.

Dat mensen andere keuzes maken dan jullie wil niet meteen zeggen dat die keuzes niet goed zijn of dat ze daar niet goed over nagedacht hebben. En dat ze een keer klagen wil ook niet meteen zeggen dat ze het anders zouden willen, maar soms kun je gewoon ergens van balen en dan is het fijn om hier je hart te kunnen luchten en te horen dat meer moeders daar soms van balen.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

anoniem203

Bericht 18 Jan 2015 12:22

Re: Moeite met schoolritme

Jans schreef:
Ava schreef:
Jans schreef:Oh god, gaan we weer op die toer... Ik heb echt een mega kater, geen puf om hier inhoudelijk op in te gaan.


Haha laat thuis Jans? :smile:


Ik ben nog steeds niet thuis. :smile:


Haha
<<

Bonheur

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 25 Dec 2014 19:42

Bericht 18 Jan 2015 12:30

Re: Moeite met schoolritme

Nou dan ben ik de enigste die er geen moeite mee heeft haha.
Heerlijk als het weekend weer voorbij is!

Nou scheelt het ook wel dat ik tegenover de school woon, ik hoor de bel gaan en dan zijn we nog op tijd haha.

En wat een prijzen voor het overblijven. Hier kost dat 1 euro per keer.
<<

anoniem203

Bericht 18 Jan 2015 12:33

Re: Moeite met schoolritme

Als ik alleen S. had gehad kon ik waarschijnlijk ook wel zeggen dat het meevalt. Ik vind het vooral zwaar om de jongste steeds mee te slepen.

Maar ik vind het ook fijn als het weekend weer voorbij is hoor haha.
<<

Anoniem255

Bericht 18 Jan 2015 12:56

Re: Moeite met schoolritme

Toen mijn man het met zijn baas wilde hebben over andere werktijden i.v.m. de kinderen werd hij nog net niet uitgelachen. Dus al wíl je zelf nog zo graag... Dan heb je nog altijd te maken met een werkgever.
En in sommige gevallen ook nog met een oppas.
Het moet wel allemaal op elkaar aan kúnnen sluiten.

Maar bij wie het allemaal op rolletjes loopt kan dat natuurlijk ook allemaal en zijn dat soort dingen ook vanzelfsprekend.
<<

Fiene

Bericht 18 Jan 2015 14:25

Re: Moeite met schoolritme

Ik vind, mits het niet regent en sneeuwt, het heerlijk de schooltijden. Wij hebben een continue rooster, kleuters op woensdag vrij dus ideaal vind ik. Omdat ik het natuurlijk al echt tig jaren zo gewend ben ga ik (deels) altijd wel verder in ons schoolritme..om 10 uur fruit etc. bijvoorbeeld.

Onze schooltijden zijn van; 8.30- 14.45 uur.
De vaste ouderbijdrage is 10 euro per jaar!
<<

Anoniem331

Bericht 18 Jan 2015 15:09

Re: Moeite met schoolritme

Ik zou er echt niet blij van worden wanneer de kleuters op woensdag vrij zouden zijn. Zo persoonlijk zijn de wensen op dat gebied.
<<

Fiene

Bericht 18 Jan 2015 15:28

Re: Moeite met schoolritme

Ouders weten dit bij aanmelden en kiezen hier dus mede ook voor.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 18 Jan 2015 15:30

Re: Moeite met schoolritme

Dan nog kunnen ouders met dat aspect minder blij zijn. Het is echt niet per se zo dat als je voor een bepaalde school kiest, je dus álles van die school geweldig vindt. Je kan ook de voordelen van die school dusdanig zwaar vinden wegen dat je de nadelen voor lief neemt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem140

Bericht 18 Jan 2015 15:35

Re: Moeite met schoolritme

Annemijn schreef:Ach joh ze heeft echt geen idee waar ze t over heeft volgens mij.... :palm:


Precies, hier slaat ze de plank echt volledig mis. :yes:

Ik heb geen moeite met het ritme, wel meteen continurooster gewend geweest. Maar ik vind het ochtendritueel ook niet erg. Maar ik heb maar 1 zoon dus dat scheelt behoorlijk in gestress, als ik een dochtertje van mijn vriendinnen hier heb vind ik het echt veel drukker en lastiger 's ochtends.
<<

Anoniem125

Bericht 18 Jan 2015 16:06

Re: Moeite met schoolritme

Ik neem aan dat je met dit soort dingen rekening houdt wanneer je een school uitkiest. Kennelijk geldt dat niet voor iedere ouder, maar wij hebben echt goed gekeken naar de mogelijkheden. Moet ook wel als je allebei een baan hebt, maar ook als thuisblijfmoeder lijkt het me zwaar irritant om tig keer op een dag heen en weer te fietsen, zoals ook duidelijk wordt in dit topic.

Volgens mij zeg ik hiermee niks vreemds. Iedereen die ik ken stelt bepaalde eisen vooraleer zich aan te melden voor een school.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 18 Jan 2015 16:09

Re: Moeite met schoolritme

Er staat toch vrij duidelijk dat er bij sommige mensen helemaal geen school in de buurt is met continurooster? Het lijkt me wel begrijpelijk dat je dan niet gaat uitwijken naar een andere gemeente. Sowieso woont niet iedereen in een stad met tig basisscholen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 18 Jan 2015 16:18

Re: Moeite met schoolritme

Wij wonen in een dorp met 8 scholen, daarvan heeft er volgens mij niet 1 een continurooster (of misschien wel 1 maar dat is dan een school die wij zeker niet zouden kiezen voor onze kinderen). Daarnaast hebben wij specifiek voor een jenaplanschool gekozen en daar is er maar 1 van hier in de buurt. Er zijn wel belangrijkere dingen om een school op uit te zoeken dan alleen op of ze een continurooster hebben of niet.
<<

Anoniem186

Bericht 18 Jan 2015 16:23

Re: Moeite met schoolritme

Nougat schreef:Ik neem aan dat je met dit soort dingen rekening houdt wanneer je een school uitkiest. Kennelijk geldt dat niet voor iedere ouder, maar wij hebben echt goed gekeken naar de mogelijkheden. Moet ook wel als je allebei een baan hebt, maar ook als thuisblijfmoeder lijkt het me zwaar irritant om tig keer op een dag heen en weer te fietsen, zoals ook duidelijk wordt in dit topic.

Volgens mij zeg ik hiermee niks vreemds. Iedereen die ik ken stelt bepaalde eisen vooraleer zich aan te melden voor een school.


Wij zijn gewoon naar de eerste de beste school gegaan en die is het geworden. :palm:
Sjonge jonge, kijk toch eens niet zo zwart wit. Net wat Susan zegt, je kan niet altijd álles van een school geweldig vinden. Wij hebben expliciet voor jenaplan gekozen. Er waren 2 scholen, 1 met continurooster (die de voorkeur had) en 1 zonder. Met 2 jaar hebben we haar daar ingeschreven en is ze op de wachtlijst geplaatst. Sindsdien staat ze op die lijst. En dan nog, stel dat er over een paar maanden wel plek is, dan weet ik niet of ik haar over ga plaatsen, alleen omdat ik het irritant vind om heen en weer te fietsen. Ze heeft het er namelijk uitstekend naar haar zin daar, zit er al helemaal op haar plek. Ik zou het vrij egoïstisch vinden om haar dan alleen maar uit eigenbelang weer naar een andere school te moeten sturen.
<<

Anoniem331

Bericht 18 Jan 2015 17:01

Re: Moeite met schoolritme

Fiene schreef:Ouders weten dit bij aanmelden en kiezen hier dus mede ook voor.



Ja dat snap ik, maar daarom hoef je er nog niet blij om te zijn.

Hier 2 scholen, beide geen continurooster. Ik kan nu nog lekker heen en weer fietsen, heb er geen moeite mee. Straks woon ik wat verder weg, en zal ik ze met de auto brengen en halen, in ieder geval zo lang het nog geen mooi weer is.
<<

Fiene

Bericht 18 Jan 2015 21:30

Re: Moeite met schoolritme

Ouders vinden het juist ideaal, en ik ook!, het is natuurlijk ook wat je gewend bent. Maar hier wordt het ervaren, ook door ons als juffen, als een heerlijke break voor de kinderen. Ze houden het zo veel beter vol de hele schoolweken.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron