Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeite met schoolritme

<<

Anoniem186

Bericht 16 Jan 2015 23:42

Re: Moeite met schoolritme

Daar word ik wel blij van hoor!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 16 Jan 2015 23:45

Re: Moeite met schoolritme

Als ik een keer honderd euro over heb krijg je hem :smile:
R. 2013
D. 2016
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 16 Jan 2015 23:48

Re: Moeite met schoolritme

Als we toch aan het klagen zijn: ik vind het fietsen ook vreselijk. Ik heb ontzettend veel geluk dat ik 's ochtends altijd de auto heb. 's Middags helaas niet vaak. Die 12 minuten fietsen vind ik echt helemaal niks, zeker met die regen niet. Bah!
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 16 Jan 2015 23:58

Re: Moeite met schoolritme

Y. is gelukkig totaal niet sacho 's morgens. Die komt zelf naar ons toe of we maken hem wakker en zetten hem beneden aan de eettafel met een boterham. Mijn vriend of ik zit erbij en de ander gaat naar boven zich aankleden. Daarna draaien we het om. De avond ervoor leg/zet ik alles klaar.

Wat hier dan wel weer prettig is, is dat Y. op nog geen 5 minuten lopen op school zit. Naar mijn werk is het 2 haltes met de bus of een klein stukje fietsen/lopen.

Vanaf zomer 2016 zit Y. zijn school in een nieuw gebouw (zijn ze nu aan het bouwen) en mijn werk gaat daar ook naartoe. Als ik dan dus uit het raam kijk, kijk ik zo het schoolplein op. Het nieuwe gebouw komt ook nog eens aan de overkant van de straat waar we nu wonen, dus wat betreft reistijd is die straks helemaal 0,0.
Afbeelding
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 16 Jan 2015 23:59

Re: Moeite met schoolritme

Oh dat is zeker ideaal Annie!
<<

Anoniem 82

Bericht 17 Jan 2015 00:01

Re: Moeite met schoolritme

Fietsen heb ik dan gelukkig geen last van, dat lijkt me ook niks! Tenminste, niet naar onze school, want dan zijn we heel lang onderweg en dan ben je echt de sjaak als het regent. Dus wij gaan gelukkig met de auto. Kon tot voor kort sowieso ook niet echt anders, ik heb namelijk geen bakfiets en de jongste gaat nog amper uit zichzelf zitten.

Annie, ik ben inderdaad thuis. En op zich is het vroege opstaan ook weer niet zo´n ramp, want echt uitslapen is er met de kinderen sowieso niet bij. Maar vaak zijn ze niet voor half 8 wakker hier, de jongste vaak nog later als ik hem kan laten liggen. Dus moet op schooldagen wel iets eerder op. Maar vooral het gehaast en gesleep vind ik vervelend, in combinatie met het tijdstip. Ik ben geloof ik niet altijd zo´n ochtendmens meer sinds ik alleen nog maar gebroken nachten heb. Dan is het in het weekend wel lekker dat als je er uit moet, niet meteen hoeft te haasten en allemaal kant en klaar de deur uit hoeft om 8 uur. Hier gaat ze trouwens minder dagen naar school omdat dat hier op school gebruikelijk is, en we ons daar ook wel prettig bij voelen (je mag namelijk wel gelijk 5 dagen, maar het hoeft niet en ze raden ook aan om het op te bouwen). Ze is tot aan de kerstvakantie drie dagen gegaan en nu dan dus vier. Veel ouders doen hun kind hier pas vijf dagen naar school vlak voor de vijfde verjaardag. Ik weet niet of wij ook zo lang wachten, maar voorlopig houden we het bij vier dagen. Ze vindt het erg leuk op school trouwens, maar ze is wel erg moe na een schooldag. Dus zo op woensdag even een rustdagje is voor nu wel erg fijn.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 17 Jan 2015 10:22

Re: Moeite met schoolritme

Annemijn schreef:Ik herken t wel een beetje hoor, hier ook geen continu rooster en op de dagen dat mijn dochter ook nog eens naar de peuterspeelzaal gaat fiets ik op zo'n dag tien keer op en neer...doodmoe ben Ik er van nu haha.
.


Dat vond ik zo ellendig!! N naar de kleuterschool, dan J naar de peuterschool. 11:15 J halen, 12:00 N halen, 13:00 N weer wegbrengen... rennen vliegen, en alles lopend omdat T nog niet mee op de fiets kon!! Ik ben blij dat J nu ook op de kleuterschool zit, T laat ik voorlopig nog thuis dat scheelt een hoop heen en weren!
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem186

Bericht 17 Jan 2015 11:20

Re: Moeite met schoolritme

Sshhhtttt. Over een half jaartje gaat zoon naar de psz.
<<

anoniem203

Bericht 17 Jan 2015 11:48

Re: Moeite met schoolritme

Ik moet er ook aan wennen en vind het soms best pittig. Vooral icm met de jongste. Die moet ik toch 4 keer meenemen in de auto om S. te halen en te brengen. Soms 5x als hij ergens gaan spelen. En als het dan heel de dag regent ben ik al helemaal chagrijnig. Je bent gewoon de hele dag bezig en idd 's avonds rond de klok van tien heb ik moeite om mijn ogen open te houden. Vanaf volgende maand wil ik S. op dinsdag over laten blijven. Dan heb ik toch een dag in de week wat meer rust en kan T. gewoon lekker zijn dutje doen wanneer hij wil.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 17 Jan 2015 12:07

Re: Moeite met schoolritme

Hier sluit de psz gelukkig met tijden goed aan op school. Ik breng mijn dochter in de ochtend weg en mijn zoon mag 5 minuten later al naar binnen bij de psz. Met ophalen is hij een kwartier eerder klaar dan mijn dochter. In de middag hetzelfde.
Lijkt me heel vervelend als dat niet aansluit, dan blijf je maar op en neer rijden.
<<

Anoniem 82

Bericht 17 Jan 2015 13:42

Re: Moeite met schoolritme

De psz sluit hier gelukkig ook goed aan. Duurt nog wel even voordat R gaat, maar tegen de tijd dat hij gaat dan breng ik eerst A weg en daarna kan ik R wegbrengen. Met ophalen is hij een kwartier eerder klaar. Zelfde als bij Liadan dus! En dan hoef ik nog steeds maar 1x op en neer door het continuerooster. Tot en met groep 4 gaan ze hier elke dag tot kwart over één naar school en de peuters dus tot één uur.
<<

Anoniem125

Bericht 17 Jan 2015 15:14

Re: Moeite met schoolritme

Jeetje, wat een hoop op en neer gesleur zeg. Lijkt me inderdaad heel vervelend, zowel voor jullie als voor de kinderen. Ook niet te doen in combinatie met werk. Er is vast wel een alternatief, want op deze manier ben je de hele dag alleen maar aan het op en neer reizen, kan niet de bedoeling zijn. Waarom hebben jullie voor deze optie gekozen?
<<

Anoniem112

Bericht 17 Jan 2015 15:35

Re: Moeite met schoolritme

Nougat schreef:Jeetje, wat een hoop op en neer gesleur zeg. Lijkt me inderdaad heel vervelend, zowel voor jullie als voor de kinderen. Ook niet te doen in combinatie met werk. Er is vast wel een alternatief, want op deze manier ben je de hele dag alleen maar aan het op en neer reizen, kan niet de bedoeling zijn. Waarom hebben jullie voor deze optie gekozen?


Tja als ik zou werken zou niet ik maar de leidsters van de bso, en de boterhammen brigade of een gastouder met mijn kinderen aan t sleuren zijn.... De schooltijden zijn hier nu eenmaal zo....andere opties zijn er niet.
<<

Anoniem112

Bericht 17 Jan 2015 15:41

Re: Moeite met schoolritme

maia schreef:
Annemijn schreef:Ik herken t wel een beetje hoor, hier ook geen continu rooster en op de dagen dat mijn dochter ook nog eens naar de peuterspeelzaal gaat fiets ik op zo'n dag tien keer op en neer...doodmoe ben Ik er van nu haha.
.


Dat vond ik zo ellendig!! N naar de kleuterschool, dan J naar de peuterschool. 11:15 J halen, 12:00 N halen, 13:00 N weer wegbrengen... rennen vliegen, en alles lopend omdat T nog niet mee op de fiets kon!! Ik ben blij dat J nu ook op de kleuterschool zit, T laat ik voorlopig nog thuis dat scheelt een hoop heen en weren!



Ja hier zijn die tijden ook precies zo, nu kan ik nog op de fiets, straks met de benenwagen.....
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Jan 2015 15:44

Re: Moeite met schoolritme

De Boterhammen Brigade, wat een briljante naam is dat.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem112

Bericht 17 Jan 2015 15:44

Re: Moeite met schoolritme

Susan schreef:De Boterhammen Brigade, wat een briljante naam is dat.



Ja zo heet dat hier, hahaha!
<<

Anoniem186

Bericht 17 Jan 2015 17:06

Re: Moeite met schoolritme

Nougat schreef:Jeetje, wat een hoop op en neer gesleur zeg. Lijkt me inderdaad heel vervelend, zowel voor jullie als voor de kinderen. Ook niet te doen in combinatie met werk. Er is vast wel een alternatief, want op deze manier ben je de hele dag alleen maar aan het op en neer reizen, kan niet de bedoeling zijn. Waarom hebben jullie voor deze optie gekozen?


Overblijven is een alternatief. Maar dat kost 3,50 per keer. Dat vind ik best prijzig, zeker nu ik werkloos ben.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Jan 2015 17:56

Re: Moeite met schoolritme

Dat is zeker duur, bij ons kost het 120 euro voor het hele jaar.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

anoniem203

Bericht 17 Jan 2015 20:39

Re: Moeite met schoolritme

Hier 1,85 per keer. Valt hier dus best mee als ik het zo zie.
<<

Anoniem103

Bericht 17 Jan 2015 21:02

Re: Moeite met schoolritme

Ik herken het ook heel erg. Vreselijk die vaste structuur en helemaal als ik ook nog 3 avonddiensten heb erbij. Tot nu toe deed ik alles alleen maar vanaf maandag heeft mijn man een nieuwe baan en kan hij zoon ook regelmatig wegbrengen, een heel fijn idee vind ik dat.
Ze hebben hier trouwens wel een continurooster maar in combinatie met de peuterspeelzaal drie keer in de week blijft het een hoop heen en weer gedoe. Als M. over een jaartje ook naar school gaat zal het wel al een stuk rustiger worden (al moet ik er nog niet aan denken, ik vind het nog wel gezellig samen thuis).
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 18 Jan 2015 11:01

Re: Moeite met schoolritme

Mijn ding is het ook niet echt. Ik heb vooral een hekel aan dat gejaag 's morgens. Ik zou het fijn vinden als we 's morgens even kunnen douchen maar dan zouden we echt om 5.30 moeten opstaan en dat is mij echt te vroeg. Zeker nu we looend naar school moeten, moeten we ook 15 min eerder weg dan voorheen.
Wat ik wel fijn eraan vind is dat de AH en de turkse supermarkt erg dicht bij hun school zitten en ik dus meteen boodschappen doe, dan hoef ik daarna de deur niet per se meer uit. Maar dan kom ik thuis van de boodschappen en dan beland ik direct in die ontplofte bom :palm: dat is dan wel weer jammer.

Ik mag eigenlijk ook helemaal niet klagen, sinds Amani er is laat mijn man mij slapen en wordt ik pas rond 8.20 wakker als de kinderen gedag komen zeggen en hoef ik ze ook alleen maar 3 middagen op te halen. En de andere week als hij ochtenddienst heeft, hoef ik ze alleen maar op vrijdag op te halen. Best luxe dus.

Wij hebben overigen heel bewust voor een school gekozen met een continurooster, ben ik nu ook heel blij om want tussendoor naar huis zouden ze niet eens leuk vinden en zou met Nora ook allern maar een hoop gedoe opleveren. En nu kan ik ook gewoon op pad zonder steeds op de klok te kijken.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem125

Bericht 18 Jan 2015 11:09

Re: Moeite met schoolritme

Ik denk dat het inderdaad al heel veel scheelt als je voor een school kiest met continurooster én als je sámen de verantwoordelijkheid neemt voor je kinderen. Voor zowel je kind als voor jezelf creëer je dan zoveel meer rust. Ik kan me niet eens voorstellen hoe het is om je dagelijkse bezigheden zo te laten bepalen door het rooster van school en je dus zelf alleen maar bezig bent met 4/5/6 keer op een dag heen en weer racen. Zo wil je je leven toch niet indelen?

Als je dag na dag aanloopt tegen dergelijke structurele problemen, dan zou ik toch eens kijken of er geen andere mogelijkheden zijn.
<<

Anoniem186

Bericht 18 Jan 2015 11:20

Re: Moeite met schoolritme

Mijn dochter staat op de wachtlijst voor een school met continurooster. Daar is voorlopig nog geen plek. En ik vind het ook zo wat om haar over een paar maanden, als er eventueel wel plek is, weer naar een andere school te brengen.
<<

Anoniem112

Bericht 18 Jan 2015 11:27

Re: Moeite met schoolritme

Nougat schreef:Ik denk dat het inderdaad al heel veel scheelt als je voor een school kiest met continurooster én als je sámen de verantwoordelijkheid neemt voor je kinderen. Voor zowel je kind als voor jezelf creëer je dan zoveel meer rust. Ik kan me niet eens voorstellen hoe het is om je dagelijkse bezigheden zo te laten bepalen door het rooster van school en je dus zelf alleen maar bezig bent met 4/5/6 keer op een dag heen en weer racen. Zo wil je je leven toch niet indelen?

Als je dag na dag aanloopt tegen dergelijke structurele problemen, dan zou ik toch eens kijken of er geen andere mogelijkheden zijn.



Continu roosters hebben ze hier niet, er is maar 1 school in de directe omgeving, anders zouden we naar een school veel verderop moeten en dat willen we niet.
Samen de verantwoordelijkheid nemen voor je kinderen? Hoe zie je dat voor je, als je man elke dag om half zeven/zeven uur op het werk aanwezig moet zijn?
<<

anoniem203

Bericht 18 Jan 2015 11:30

Re: Moeite met schoolritme

Nou inderdaad. Mijn man werk ook gewoon 5,5 dag in de week en kan op zijn werk niet alles voor even laten vallen omdat hij zijn kind van school moet halen. En hier in de buurt hebben we ook geen scholen met een continue rooster. Dus dan zit er niks anders op. Naast een keer laten overblijven dan..
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: sarah1985