Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kaakchirurg

<<

Anoniem87

Bericht 16 Jan 2015 12:14

Kaakchirurg

Ik wil het even van me afschrijven, want ik zie er toch zo tegen op! Vanmiddag moet ik naar de kaakchirurg. Eigenlijk heb ik een hele lijst aan behandelingen: verwijderen achtergebleven wortel, trekken 2 verstandskiezen en trekken van 1 gewone kies waar ik al weken last van heb (ontsteking wortel).
Ik heb besloten voor de laatste kies en 1 van de verstandskiezen te gaan, dus 2 kiezen laten trekken straks. Maar ik zie er zó tegen op, ik tril er nu al van. Ik heb hele moeilijke kiezen (wortels) dus ben bang dat hij net zo moet wrikken als bij m'n andere verstandskiezen. En gewoon het geluid, vreselijk! Pffff ik kan wel huilen :snik:
<<

Anoniem122

Bericht 16 Jan 2015 12:31

Re: Kaakchirurg

Sterkte Elin!
Moet je boven of onder je verstandskiezen laten trekken? Boven is bij mij 100% mee gevallen, het duurder langer om de verdoving te zetten dan het trekken zelf. Mijn zus (tandartsassistente) zei ook dat het boven altijd mee valt, omdat die wortels nooit zo vast zitten ofzo. Maar het is nooit leuk om kiezen te laten trekken! Hopelijk valt het bij jou ook mee.

En misschien ook tegen de kaakchirurg zeggen dat je er zo tegenop ziet. Dan kan hij er ook rekening mee houden.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 16 Jan 2015 12:41

Re: Kaakchirurg

Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet. Kan je niet iets van een muziekje in je oren doen? En inderdaad aangeven hoe je er tegenop ziet? Sterkte!
<<

Anoniem87

Bericht 16 Jan 2015 12:43

Re: Kaakchirurg

Ze zijn allebei onder bij mij :-( Ik heb ook nog eens last van draaiduizeligheid, dus kan niet helemaal plat liggen. Neem sowieso een kussentje mee voor de zekerheid, maar zullen ze vast daar ook wel hebben. Ik ga het idd zeggen dat ik bang ben, hoop dat ze me een beetje gerust kunnen stellen.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 16 Jan 2015 13:43

Re: Kaakchirurg

Oh bah wat naar. Ik kom er net vandaan, 'gelukkig' niet voor mezelf maar voor mijn vriend. Zijn verdoving is nu nog niet uitgewerkt en dus gaat het nog goed met hem.
Ik moet zelf volgende week 3 gaatjes vullen bij de tandarts en die week daarna een kies trekken bij de tandarts. Superrr leuk dus :nopompom:

Heel veel sterkte! Ik hoop echt dat het je mee valt :)
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 16 Jan 2015 13:49

Re: Kaakchirurg

Bah, ik snap dat je er erg tegenop ziet. Ik zou inderdaad ook aangeven dat je bang bent zodat ze er rekening mee kunnen houden. Doe ik zelf ook bij dit soort dingen. Sterkte!
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem253

Bericht 16 Jan 2015 20:18

Re: Kaakchirurg

Hoe is het gegaan? Hoop dat het mee is gevallen. Sterkte!!
<<

Anoniem110

Bericht 19 Jan 2015 20:19

Re: Kaakchirurg

Ik ben ook benieuwd hoe het is gegaan.

Ik ben morgen de pineut. 2 verstandskiezen moeten eruit en ben bang dat ik daar 2x voor kan terug komen.
Ik ben poepie nerveus. Heb het lang kunnen uitstellen maar kom er nu niet meer onderuit.
Duimen jullie mee?
Indien je om 09:30u een gil hoort, dan ben ik dat wellicht :palm:
<<

applestar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:57

Woonplaats: Ergens in het Westland

Bericht 19 Jan 2015 20:59

Re: Kaakchirurg

Hoe is het gegaan?

Succes Nonnevot! Ik ben in november geweest, zijn er drie verstandskiezen tegelijk getrokken ( 2 boven en 1 onder )
Ik was ook zo zenuwachtig en bang. Dit gelijk aangegeven en hier speelde ze goed op in. Nu het achter de rug is, kan ik zeggen dat ik blij ben dat ik gegaan was.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw!
<<

Anoniem87

Bericht 19 Jan 2015 21:04

Re: Kaakchirurg

Ja het is kut gegaan. Hij heeft uiteindelijk alleen 1 kies getrokken, de kies waar ik een ontsteking aan had. Door de moeilijke wortels van die kies (heb er ook 4 ipv 2) moest hij in delen eruit getrokken worden. Nouja oke, dat was vervelend maar opzich ging het wel daarna. Maar sinds gisteren heb ik weer zo'n pijn! De pijnstillers helpen niet en heb de hele nacht wakker gelegen. Vanmorgen gelijk gebeld en ik kon langskomen, maar het zag er goed uit volgens hem en ze hebben het gespoeld. Wat ik zelf ook al de hele tijd deed maargoed. Het moet vanzelf beter worden.
Pffff ik voel me zo kut, na 6 weken kiespijn eindelijk verlost van die kies, krijg ik dit weer!

Sorry Nonnevot, dit is niet wat je wilt horen, maar ik heb echt geen gewone kiezen dus is geen standaard plaatje.
<<

anoniem196

Bericht 20 Jan 2015 23:03

Re: Kaakchirurg

Wat vervelend.
Ik heb zelf ook alleen maar nare herinneringen aan de kaakchirurg. Heb een aantal dagen veel paracetamol geslikt en toen was het te doen.
Sterkte met de andere behandelingen
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 21 Jan 2015 01:56

Re: Kaakchirurg

Balen dat je zoveel last hebt Elin! Dat is heel vervelend. Hopelijk voel je je snel beter.

Hier even een succesverhaal. Ik moest een verstandskies laten trekken bij de kaakchirurg, omdat die in een rare hoek lag en de tandarts dat niet aandurfde met mij (ik ben als de dood voor de tandarts). Dit heb ik ook gelijk aangegeven bij de kaakchirurg en de assistentes waren super aardig en meelevend. Ze gaven continue aan wat ze deden e.d. Toen ze klaar waren met de voorbereiding kwam de kaakchirurg en in 5 minuten was het gepiept inclusief hechtingen. Daarna kon ik gelijk weer naar huis. Ik heb het zelf overigens vanaf thuiskomst gekoeld met ijsblokjes. Dat was erg prettig en 1 van de tips van de chirurg. Misschien een tip voor als je weer moet.

Sterkte voor iedereen die binnenkort nog moet!
<<

Anoniem87

Bericht 21 Jan 2015 07:49

Re: Kaakchirurg

Ik heb ook gewoon netjes gekoeld, m'n wang is daardoor ook niet dik geworden gelukkig. Ik ga straks weer bellen want ik ga nog steeds door de grond van de pijn. Dit is écht niet normaal, ik heb juist een hoge pijngrens en de brufen/paracetamol helpen helemaal niet. Ik ben bang dat ik dry socket heb (ontstoken bot wat bloot ligt). Niet dat daar veel aan te doen is, maar die conclusie moet de kaakchirurg maar trekken. Het doet echt zo'n pijn :snik:
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 21 Jan 2015 07:54

Re: Kaakchirurg

Ah nee, Elin, wat ontzettend vervelend! Sterkte!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem110

Bericht 21 Jan 2015 11:56

Re: Kaakchirurg

Wat vervelend Ein.

Ik heb echt mazzel gehad. Beide kiezen nog niet door gegroeid lagen echt recht voor de uitgang. Dus na 10 minuten stond ik weer buiten.
Links heeft hij iets meer gevroet maar rechts was echt zo eruit. Ik heb nu wel wat pijnklachten, maar kan gewoon eten en drinken. En met de pijnstilling voel ik amper wat ervan.
Ik ben er echt goed vanaf gekomen.
<<

Anoniem87

Bericht 21 Jan 2015 21:25

Re: Kaakchirurg

Gelukkig dat het bij jou zo goed gegaan is Nonnevot, zo hoort het ook!

Nou ik ben dus weer bij de kaakchirurg geweest vandaag. Heb antibiotica gekregen en mag ook tramadol innemen, maar dat ga ik alleen voor de nacht doen als ik niet hoef te werken, kan niet half stoned op m'n werk verschijnen. Het enige wat hij nu op de foto kan zien is dat er een stukje bot uitsteekt en dat m'n wond dus inderdaad ook droog ligt (helemaal open zonder bloedprop dus).
Morgenmiddag moet ik bellen als het nog niet beter is, en dan moet ik weer langs komen en gaat hij het open snijden :-(
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 22 Jan 2015 09:56

Re: Kaakchirurg

Ohhh bah wat een horrorverhaal :( Hopen dat het vannacht toch beter ging en dat je niet terug hoeft te bellen vandaag!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem181

Bericht 22 Jan 2015 11:39

Re: Kaakchirurg

Oh bah, wat naar zeg! Hoe is het nu? Heb je een beetje kunnen slapen vannacht?
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 22 Jan 2015 11:59

Re: Kaakchirurg

Succes en sterkte. Denk maar aan mij als je daar zit.

Bij mij is een paar jaar geleden een operatie gedaan aan mijn kaken bij de kaakchirurg. Onderkaak moest gebroken worden en ijzeren pinnen ingezet worden (die zitten nog steeds in mijn beide kaken). Als ik een verkeerde beweging maak, kan het zijn dat mijn kaak op slot schiet. Ook kon ik 6 weken niet normaal eten, ik moest leven op van die pakjes drinken waar heel veel calorieën in zitten. Best lekker, maar na een poosje ben je ze wel zat hoor...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem87

Bericht 22 Jan 2015 20:25

Re: Kaakchirurg

Helaas, ben vandaag toch geweest. Het was toch flink ontstoken en het was echt een horror, heb er geen woorden voor. De verdoving werkte niet door de ontsteking die er zat, heb dus (bijna) alles gevoeld. Het snijden, schrapen, spoelen, hechten.. Heb flink gejankt daar. Heb nu tramadol genomen dus voel me nu wel redelijk, beetje lekker sloom. Hoop zo dat het nu weg is, nouja heb nog 6 dagen antibiotica te gaan ook.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 23 Jan 2015 12:08

Re: Kaakchirurg

Jeetje, dat klinkt niet echt tof! Sterkte.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Jan 2015 12:10

Re: Kaakchirurg

Wat naar Elin.

Zo heeft m`n vriend het ook gehad en na het wegsnijden van de ontsteking ging het echt per uur beter!

Beterschap!
<<

Anoniem87

Bericht 23 Jan 2015 15:02

Re: Kaakchirurg

Ik hoop het echt Cotton! Ik zit nu gewoon weer op m'n werk, maar zo na het eten heb ik wel weer pijn. Ik neem alleen nog maar paracetamol ivm m'n maag nu, misschien voor de nacht een tramadolletje. En ik eet alleen nog maar vloeibaar, goed voor de lijn...
<<

Anoniem216

Bericht 23 Jan 2015 16:00

Re: Kaakchirurg

Beterschap Elin, hopelijk gaat het nu wat beter.
<<

Anoniem87

Bericht 23 Jan 2015 22:45

Re: Kaakchirurg

Nou eigenlijk niet, het voelt nu weer erger... :-( Ik word er echt zo radeloos van. M'n kaak is nog steeds super dik en pijnlijk aan de zijkant. Hij heeft alleen bij de wond schoongemaakt enzo, maar juist meer naar beneden (echt richting bot/onderkant kaak) is het zo pijnlijk en dik. Ik heb het steeds gezegd/aangewezen. Ik weet echt niet meer wat ik er mee moet nu. Naar een ander ziekenhuis gaan, andere kaakchirurg? Volgens mij zit de ontsteking veel meer naar beneden en moet het daar opengesneden worden.
Ik ben zo ontzettend moe.. :cry:
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers