Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Reusachtige puist

<<

Anoniem186

Bericht 14 Jan 2015 21:11

Reusachtige puist

Het is echt vreselijk, ik heb echt een walgelijke puist midden in m'n gezicht. Een soort halve onderhuidse ofzo. Ik heb er al keihard op gedrukt, maar ik krijg hem niet weg. En het deed nog zeer ook.
Iemand tips hoe ik dat ding zo snel mogelijk weg krijg? Ik loop echt voor lul.

M'n dochter wilt me al geen knuffels en kusjes geven. Ik mocht vanavond zelfs geen boekje voor haar voorlezen, omdat ze het zo vies vindt, haha ja echt, hoe erg is dat?!
<<

Anoniem114

Bericht 14 Jan 2015 21:14

Re: Reusachtige puist

.. Ik word bijna nieuwsgierig naar een foto.
<<

Anoniem114

Bericht 14 Jan 2015 21:14

Re: Reusachtige puist

Oh en ik heb geen tips. Sorry..
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 14 Jan 2015 21:14

Re: Reusachtige puist

Misschien een naald ontsmetten en proberen het kopje kapot te prikken? Zodat de zooi eruit kan.
Anders blijven pesten, werkte bij mij vroeger namelijk.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 14 Jan 2015 21:23

Re: Reusachtige puist

Ik heb het ook! Al twee weken, midden op mijn wang. Gaat gewoon niet weg. Heb al paar keer masker gedaan en scrubben en tonic gebruiken maar het werkt allemaal niet :(
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem81

Bericht 14 Jan 2015 21:28

Re: Reusachtige puist

Bazinga schreef:.. Ik word bijna nieuwsgierig naar een foto.
:yes:

Tea tree olie om te ontsmetten en daarna zink om te herstellen?
Laatst gewijzigd door Anoniem81 op 14 Jan 2015 21:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 14 Jan 2015 21:28

Re: Reusachtige puist

Inprikken met een naald idd...geeft de minste littekens ed. Is althans de tip die een vriend van me met heel erge acne van zijn dermatoloog kreeg...
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem273

Bericht 14 Jan 2015 21:37

Re: Reusachtige puist

Gewoon met rust laten...ik zou echt niet gaan prikken met een naald in m'n gezicht.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 14 Jan 2015 21:39

Re: Reusachtige puist

Hij is volgens mij niet prik baar.

Ik zou hem lekker masseren met crème en make up er over heen doen :)
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem88

Bericht 14 Jan 2015 21:42

Re: Reusachtige puist

Als je grote kans op littekens en infecties wilt, dan zou ik idd gaan prikken met een naald. Anders zou ik -hoe moeilijk ook- gewoon proberen ervan af te blijven. Onderhuidse puisten willen vaak toch al niet uitgeknepen worden, daar krijg je alleen maar van die lelijke, roodpaarse, glimmende puusten van op je gezicht. Je zou nog wel eens tandpasta erop kunnen doen en dat een nachtje laten zitten. Ze zeggen dat dat helpt, maar bij mij wordt het er nooit minder van, eigenlijk...
<<

Anoniem301

Bericht 14 Jan 2015 23:24

Re: Reusachtige puist

Heb ik ook gehad, bleef een half jaar met dat ding op m'n wang lopen. En hij was groot. Niet uit te knijpen ook. Leek net of iemand me een klap had gegeven. Ik heb het uiteindelijk bij de plastisch chirurg weg moeten laten halen. Hoop dat het voor jou niet zo afloopt! En je kunt best met een ontsmette naald vanaf de zijkant een gaatje proberen te prikken. Als je dat voorzichtig doet kan dat weinig kwaad.
<<

ChiQ

Bericht 14 Jan 2015 23:31

Re: Reusachtige puist

Heerst het?! Ik had er een 2 maanden geleden een, op mijn voorhoofd. Ik werd wakker met een gare pijn en voor ik het wist was ie zo groot als een knikker. Niet lachen, maar hij deed gewoon zeer als ik moest bukken door de druk. Dus uiteindelijk één dag met rust gelaten, met moeite en de volgende ochtend was hij nog groter en glimmend witgrijs. Walg. Walg. Natuurlijk uitgeknepen en ontsmet maar hij is NU pas niet meer zichtbaar. Mijn man zei dat ik een derde oog er bij kreeg en zelfs Julian drukte erop. Gatver.

Anyway geen tips, wel medeleven. Afblijven is mijn advies maar ik kan dat zelf nooit.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Jan 2015 23:34

Re: Reusachtige puist

Stofzuiger schreef:
Bazinga schreef:.. Ik word bijna nieuwsgierig naar een foto.
:yes:

Tea tree olie om te ontsmetten en daarna zink om te herstellen?


Goed idee. Je hebt ook behandelolie van tea tree bij het Kruidvat, pure tea tree olie prikt nogal, maar die olie is heel zacht.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem83

Bericht 15 Jan 2015 01:09

Re: Reusachtige puist

Haha, heerst het inderdaad Chiq. Hier ook een mega onderhuids exemplaar op mijn slaap. Die zit er ook al een maand, doet nog zeer ook.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 16 Jan 2015 21:15

Re: Reusachtige puist

Oh dat is echt verschrikkelijk, ik kan er ook nooit van afblijven. Het moet weg het hoort er niet. Vaak werkt een dag extra wachten het beste
2015 💙
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 17 Jan 2015 16:14

Re: Reusachtige puist

Ik had een half jaar geleden een flinke ontsteking midden op mijn wang (ik dacht eerst dat het een vet bult was en die gaat meestal wel na een paar dagen weg, mijne werd alleen maar erger). Een enorme bult en knalrood, absoluut niet weg te werken. Ik was zo ongelukkig :((. Ik ben er uiteindelijk 3 keer mee naar de huisarts geweest en heb een soort antibiotica zalf gekregen en na 2 maanden was de bult weer vlak. Ik heb er nu nog een litteken van omdat de adertjes beschadigd zijn. Ik heb er zelf niet aangezeten en dat zal ik jou ook echt aanraden dat niet te doen. Gewoon laten rusten, wacht een paar dagen en als het niet minder wordt dan zou ik ook even kijken voor een goede zalf via de huisarts. Hoop voor je dat het gewoon een vet bultje is!
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 17 Jan 2015 16:17

Re: Reusachtige puist

Carrie schreef:Heb ik ook gehad, bleef een half jaar met dat ding op m'n wang lopen. En hij was groot. Niet uit te knijpen ook. Leek net of iemand me een klap had gegeven. Ik heb het uiteindelijk bij de plastisch chirurg weg moeten laten halen. Hoop dat het voor jou niet zo afloopt! En je kunt best met een ontsmette naald vanaf de zijkant een gaatje proberen te prikken. Als je dat voorzichtig doet kan dat weinig kwaad.

Wow dat is helemaal heftig een half jaar. Ik vond twee maanden echt al vreselijk. Heb me nog nooit zo lelijk gevoelt. Is er bij jou nog wat van te zien ook?
<<

Anoniem186

Bericht 22 Jan 2015 23:17

Re: Reusachtige puist

Er zit er nu 1 aan de andere kant. Allemachtig, wat erg!! :omg:
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 23 Jan 2015 02:10

Re: Reusachtige puist

We kunnen een clubje oprichten! Ook hier één! Op mijn kin. Nog nèt geen eigen hartslag!
Gelukkig geen witte kop maar een flinke rode bobbel.
De huid eromheen is helemaal gevoelig.
Ik probeer er vanaf te blijven zodat het hopelijk zo rustig mogelijk geneest.
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Anoniem114

Bericht 23 Jan 2015 09:11

Re: Reusachtige puist

En nog steeds geen foto.. :nopompom:
<<

Anoniem301

Bericht 23 Jan 2015 09:20

Re: Reusachtige puist

loura schreef:
Carrie schreef:Heb ik ook gehad, bleef een half jaar met dat ding op m'n wang lopen. En hij was groot. Niet uit te knijpen ook. Leek net of iemand me een klap had gegeven. Ik heb het uiteindelijk bij de plastisch chirurg weg moeten laten halen. Hoop dat het voor jou niet zo afloopt! En je kunt best met een ontsmette naald vanaf de zijkant een gaatje proberen te prikken. Als je dat voorzichtig doet kan dat weinig kwaad.

Wow dat is helemaal heftig een half jaar. Ik vond twee maanden echt al vreselijk. Heb me nog nooit zo lelijk gevoelt. Is er bij jou nog wat van te zien ook?


Sorry, lees dit nu pas! Ja in bepaald licht zie je wel een littekentje zitten. Een soort ovaal rondje van ongeveer een halve centimeter. Het is iets te diep weggesneden denk ik. Maar zelf stoor ik me er niet aan, aan dat littekentje. Het eerste jaar was het vuurrood, maar heb goed gesmeerd met littekencreme ook.

Maar inderdaad, wat voelde ik me lelijk haha! Mijn man heeft het ook gehad toen hij jong was, bovenop het puntje van zijn neus :smile: Heeft hij ook bijna een jaar mee gelopen en toen is het ook weggesneden.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 23 Jan 2015 09:53

Re: Reusachtige puist

Bazinga schreef:En nog steeds geen foto.. :nopompom:


Dit dus! FOTO!

En ik heb het bij Dr Ozz gezien, die deed ook een puist uitknijpen met een naald. En als Dr Ozz het zegt, moet het wel kloppen. Hij zei nl dat het gedeelte waar het witte onderzit, al dode huid is. De rest van de puist niet. En als je dan daardoor heen prikt, kan het geen kwaad maar wel het vuil eruit. En dan moet je knijpen met tissues over je vingers, anders krijg je weer smerigheid.
<<

Anoniem301

Bericht 23 Jan 2015 09:55

Re: Reusachtige puist

Caro schreef:
Bazinga schreef:En nog steeds geen foto.. :nopompom:


Dit dus! FOTO!

En ik heb het bij Dr Ozz gezien, die deed ook een puist uitknijpen met een naald. En als Dr Ozz het zegt, moet het wel kloppen. Hij zei nl dat het gedeelte waar het witte onderzit, al dode huid is. De rest van de puist niet. En als je dan daardoor heen prikt, kan het geen kwaad maar wel het vuil eruit. En dan moet je knijpen met tissues over je vingers, anders krijg je weer smerigheid.


Precies! Ik vind het altijd apart als mensen zeggen dat je daar littekens van krijgt. Je krijgt echt geen littekens van een speldenprikje. En zo kan het vuil er wel uit, het moet eruit. Anders kan je veel verder van huis zijn, als het naar binnen slaat bijvoorbeeld.

Bij mijn puist hielp het helaas niet, zat te diep :nopompom:
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 23 Jan 2015 10:09

Re: Reusachtige puist

Heb je varkensvlees gegeten? Ik krijg zulke puisten na spare ribs of shoarma.

Je moet hem uitdrogen. Vaak verdwijnen ze vanzelf weer.

Camouflagestick erop doen werkt ook wel enigszins.
04-2014
10-2015
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 23 Jan 2015 12:10

Re: Reusachtige puist

Ik heb ze de laatste tijd ook veel. Onder mijn wenkbrauw bijvoorbeeld, mn hele kop was vervormd en ik kreeg er nog koppijn van ook! Ik prik ze idd wel door met een naald, wil ook de spanning eraf hebben. Naast mijn neus, bij mn oog, zit al maanden nog zo'n stom bultje dat dan niet weggaat...echt irritant.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers