Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


VS East Coast - Tips and Tricks

<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 14 Jan 2015 18:11

VS East Coast - Tips and Tricks

Na het drukbezochte westkust topic, nu een topic over de oostkust!

Aankomende zomer gaan mijn vriend en ik een rondje oostkust doen. We hebben alleen het ticket geboekt, verder staat veel nog open.

We starten in New York, vanwege een U2concert die gepland staat.

We verblijven 5 nachten in NY, daarna hebben wij nog 13 nachten open staan. We vliegen in ieder geval weer terug vanaf New York, dus in die buurt moet het rondje eindigen.

Wat we in ieder geval willen doen is de grote plaatsen als Boston - Washington - Philadelphia - Niagara Falls bezoeken. De laatste nacht hoeven we niet in NY te overnachten, want we vliegen pas in het begin van de avond, dus we hebben nog de tijd om in de ochtend een stuk te rijden richting airport.

Wat we sowieso willen is naar een leuk nationaal park, verder staat alles open. Kom maar door met die leuke tips rondom de oostkust!
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 18 Jan 2015 18:07

Re: VS East Coast - Tips and Tricks

We hebben voor nu deze route in ons hoofd Oost-kust

Met daarin dus een flinke uitschieter naar Acadia NP. Het lijkt ons een heel mooi park, maar is het de moeite om daar dus zo erg voor om te rijden?
<<

Anoniem173

Bericht 21 Jan 2015 23:32

Re: VS East Coast - Tips and Tricks

Ik ken arcadia niet als np maar nova scotia zou me prachrig lijken om hem te gaan!
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 22 Jan 2015 12:06

Re: VS East Coast - Tips and Tricks

Ziet er prachtig uit ja!! Alleen is dat echt weer een heel stuk verder dan Arcadia. Dat gaat hem tijdtechnisch gewoon niet lukken.
<<

Anoniem173

Bericht 22 Jan 2015 12:12

Re: VS East Coast - Tips and Tricks

Washington zou ik minimaal 2 nachten pakken, je bent sowieso wel een uur of 4 aan het rijden vanuit new york, daar je hotel enzo opzoeken dan. Veel hotels hebben daar trouwens dure betaalde parkings! Ik vond Washington echt heel leuk. Rondleiding door het Capitool, de musea aan the mall, het prachtige enorme kerkhof aan de oostkant van de stad etc. Eigk is 1 volle dag tekort om alles te zien.

Boston heb ik destijds overgeslagen, schijnt wel een fijne stad te zijn, Europees aandoent.

Niagara falls moet je aan de Canadese kant gaan zitten, die zijn veel mooier! De boottocht onder de watervallen door is super leuk. Dorpje zelf verschrikkelijk. 1 nacht vond ik daar meer dan genoeg achteraf, wij hadden er drie :p.

Eventueel zou je ook Toronto mee kunnen pakken, grote stad alleen valt wel weg bij ny.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 22 Jan 2015 12:17

Re: VS East Coast - Tips and Tricks

Washington is de bedoeling om daar drie nachten te blijven, misschien wel vier. We willen dan ook een dag naar Shenandoah NP.
Waarom heb je Boston overgeslagen? Daar willen we volgens mij twee nachten blijven.
Niagara Falls willen we inderdaad vanaf de Canadese kant gaan bekijken. Die tip hoorde ik wel meer. De bedoeling is dat we daar twee nachten blijven. Toronto staat niet op de planning. Mijn vriend is er eerder voor zijn werk geweest en hij vond het niet zo bijzonder. Dus dat slaan we dan over.
Ben je ook in Pittsburgh geweest?
<<

Anoniem173

Bericht 22 Jan 2015 12:28

Re: VS East Coast - Tips and Tricks

Boston hadden we geen tijd voor omdat we vanuit Montreal naar Miami zijn gevlogen. Hadden echt een periode van ruim 5 weken toen voor de oostkust dus dan richt je je tijd wel anders in.
Pittsburgh niet geweest.
over philapelphia heb ik veel positieve berichten gehoord destijds van andere reizigers.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 22 Jan 2015 12:32

Re: VS East Coast - Tips and Tricks

Zo, dat is nogal een lange reis geweest dan! Wel heel erg leuk. Ik kan dit jaar helaas niet langer dan drie weken vakantie achter elkaar opnemen. Anders hadden we waarschijnlijk ook nog wel een weekje eraan geplakt.

Philadelphia weten we nog niet zeker of we er heen gaan. Of 1 nacht, of helemaal niet. Moeten we nog even bekijken. Maar denk wel dat dat de laatste overnachting wordt voor we naar huis vliegen.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 05 Mei 2015 15:09

Re: VS East Coast - Tips and Tricks

Niemand nog leuke tips of verhalen?

We gaan straks de laatste verblijven boeken en plannen. Maar we zijn er wel uit wat het rondje gaat worden.
Acadia NP gaat hem helaas toch niet worden qua tijd, dus die hebben we geschrapt.

We starten in New York, gaan daarna door richting Boston, Portland, White Mountains National Forest, Albany, Niagara Waterfalls (Canada), Pittsburg, Washington, Philadelphia en dan weer terug via NY.

Heb er wel echt veel zin in hoor :)
<<

Anoniem129

Bericht 06 Mei 2015 22:05

Re: VS East Coast - Tips and Tricks

Geen tips, zag op fb dat de laatste dingen geboekt zijn! Supervet hoor!
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 06 Mei 2015 22:37

Re: VS East Coast - Tips and Tricks

Tips...

In Boston vond ik het Isabella Gardner museum interessant en was er ook een ècht Little Italy, kun je die in Manhattan meteen overslaan. Daar ook cannoli gekocht en Boston Cream Pie (yumm!) en op een veerpont opgegeten, altijd leuk:) Verder zeker kreeft gaan eten als je dat lekker vindt.

In Philadelphia was de Independence Hall tour tof, lekker Amerikaans mèt een echte Park Ranger. Eastern State Penitentiary was ook erg interessant, ook goede fotolocatie. Reading Terminal Market erg leuk om doorheen te lopen en lekker te eten (vooral Dutch Eating Place, simpel maar oh zo lekker eten bereid door Amish). Bij Rotisseur ook heel lekker gegeten en lekker nostalgisch ijs bij Franklin Fountain.

In Washington hebben we de White House tour overgeslagen omdat je er niet naar de wc kunt en dat voor mij toen als zwangere niet haalbaar was :P: maar the Capitol tour was ook leuk. Lincoln Memorial is gaaf en natuurlijk is één van de Smithsonian musea naar keuze meepakken ook een must. The First Ladies collection was bv. gaaf. We zijn ook bij de US Mint geweest en dat was wat ouderwets, maar die gingen de tentoonstelling veranderen, dus zal nu nog wel leuker zijn.

Met NY tips ben je vast al doodgegooid, dus ik maak alleen nog ff reclame voor Ellis Island, dat vond ik echt heel interessant en indrukwekkend. En als je eettentjestips wil hou ik me aanbevolen. Sowieso op Yelp kijken voordat je ergens gaat eten, wij hebben daardoor overal zó lekker gegeten!
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 07 Mei 2015 09:41

Re: VS East Coast - Tips and Tricks

Ik vond het Arlington cemetery bij Washington erg indrukwekkend.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 07 Mei 2015 10:10

Re: VS East Coast - Tips and Tricks

Thnx voor de tips, dames! Leuke dingen komen hier voorbij. Ik ga het zeker meenemen.
In NY ben ik een paar jaar geleden ook al geweest, dus ik heb al het een en ander gezien daar.
Maar Ellis Island staat zeker op het lijstje voor dit jaar. Daar zijn we de vorige keer niet geweest.

Hoe was jouw route, LG?

En Thnx Lien, alles is geboekt inderdaad. Ik heb er echt veel zin in :D
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 07 Mei 2015 12:48

Re: VS East Coast - Tips and Tricks

Winegum schreef:Hoe was jouw route, LG?
Wij zijn op Boston gevlogen en van daaruit met de trein (Amtrak) naar New York, Philadelphia en Washington geweest en toen van daaruit weer naar huis gevlogen. Elke stad vier dagen.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 14 Mei 2015 13:34

Re: VS East Coast - Tips and Tricks

Klinkt goed! Vond je Philadelphia een aanrader? Wij slaan nu dus Philadelphia eigenlijk over, omdat we daar geen tijd voor hebben gepland. Maar willen dus misschien één dag op en neer vanuit Washington om toch wat sfeer te gaan proeven daar.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 14 Mei 2015 19:39

Re: VS East Coast - Tips and Tricks

Ja ik vond Philadelphia heel leuk, relaxte sfeer, zeker als je net uit New York komt. Boston vond ik achteraf het minst boeiend.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 09 Jul 2015 17:45

Re: VS East Coast - Tips and Tricks

De reis begint nu wel erg dichtbij te komen. Heb er erg veel zin in! We beginnen de eerste dag met de One World Trade Center in New York.
Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar!

Plus een helikoptervlucht geboekt boven de Falls op de verjaardag van mijn vriend als verrassing. Ben zo benieuwd hoe hij dat vindt.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers