Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Snijplank

<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 14 Jan 2015 14:27

Snijplank

Onze snijplank is aan vervanging toe en ik weet eigenlijk niet goed wat ik nu wil.

Wat voor snijplank hebben jullie en ben je er tevreden over?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Jan 2015 14:28

Re: Snijplank

Wij hebben gewoon van die plastic snijplanken van (volgens mij) de Xenos en daar een stuk of vijf van.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 14 Jan 2015 14:39

Re: Snijplank

Houten snijplanken, nog liever bamboe, zijn het beste voor je messen. Van kunstof worden de messen sneller bot.

Bij houten messenblokken of snijplanken is het belangrijk om ze goed te onderhouden. Af en toe met olie invetten. Kan gewone zonnenbloemolie of notenolie zijn. Plank niet onderdompelen in water. Afnemen met een licht vochtige doek en/of borsteltje is voldoende. Als de plank te nat wordt gaat 'ie scheuren en kromtrekken. Daarom dus niet onder de kraan houden of in afwaswater.

Laatste tip voor houten snijplanken: strooi 's avonds na gebruik wat zout op de plank. De volgende ochtend veeg je het er weer vanaf. Het zout ontrekt het vocht uit de plank en ook gelijk eventuele bacterien.
<<

Anoniem122

Bericht 14 Jan 2015 14:40

Re: Snijplank

Ik heb een glazen snijplank, maar niet zo groot. Gemakkelijk schoon te maken en wordt niet zo vies als een plastic snijplank waar de krassen inkomen en eten in blijft zitten.

Afbeelding
<<

Anoniem173

Bericht 14 Jan 2015 14:41

Re: Snijplank

Ik heb plastic snijplanken die ik eens per jaar vervang omdat ze stinken en smerig zijn.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 14 Jan 2015 14:42

Re: Snijplank

Glas heb je inderdaad ook nog. Erg praktisch, makkelijk schoon te maken, maar voor je messen niet zo goed. Als je goede, dure messen hebt zou ik deze afraden :wink:
<<

Anoniem119

Bericht 14 Jan 2015 14:50

Re: Snijplank

Ik heb negen kunststof snijplanken (vier van die Joseph Joseph en vijf andere, paar grote, paar kleine) en drie houten, ook in verschillende formaten. Ik gebruik meestal de plastic snijplanken, hoewel ik brood snijden op hout fijner vind. Maar voor groente vind ik kunststof fijner, en het liefst grote snijplanken. En voor vlees gebruik ik ze graag met zo'n vleesrandje zodat het sap opgevangen wordt.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 14 Jan 2015 17:45

Re: Snijplank

Ik vind vlees en groente etc. snijden op houten snijplanken een naar gevoel. Ik weet niet, dat werkt in mijn ogen niet lekker. Dus ik gebruik voor dat soort dingen graag mijn plastic snijplanken. Ik heb ook nog houten planken, maar die gebruikt mijn vriend het meeste. Ik gebruik het alleen als ik stokbrood snij eigenlijk.
<<

anoniem203

Bericht 14 Jan 2015 17:50

Re: Snijplank

Ik heb 2 glazen snijplanken en 1 van bamboe. Ook heb ik een setje van 4 gekleurde snijplanken in een houdertje op de keuken staan. Rood voor vlees, groen voor groente, blauw voor vis en een witte voor overig. Die gebruik ik het meest.
<<

Anoniem151

Bericht 14 Jan 2015 19:09

Re: Snijplank

Ik gebruik altijd de grote dunne snijplanken van de ikea. Als we weer bij de ikea zijn maar even en stapel nieuwe halen. Sommige hebben we al jaren..
<<

Anoniem237

Bericht 14 Jan 2015 19:10

Re: Snijplank

Van plastic en flexibel/buigbaar! En nog 2 van glas.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 14 Jan 2015 19:32

Re: Snijplank

Ik heb een set van Joseph Joseph. Verder heb ik nog een losse snijplank die ik voor kip gebruik. Brood snij ik op een plank.
Ik kan er bijvoorbeeld heel slecht tegen als mensen ui snijden op een houten plank, die geur krijg je er niet uit.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem273

Bericht 14 Jan 2015 19:43

Re: Snijplank

Wij hebben een hele dikke, houten snijplank en daarop leggen we dan zo'n plastic, flexibele snijplank van Ikea. Past er precies op, handig. Die vervangen we om de zoveel tijd en we stoppen ze gewoon in de vaatwasser.
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 14 Jan 2015 20:17

Re: Snijplank

Wij hebben ze ook van ikea. Wit voor vlees, groen voor groente en brood en kleintjes voor uien en knoflook. Inderdaad handig dat ze in de vaatwasser kunnen en ik vervang ze ook regelmatig, ze kosten toch niets.
Ik heb er ooit 1 van glas gehad, maar ik vond dat niet fijn snijden.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Jan 2015 20:24

Re: Snijplank

Wij doen ze ook in de vaatwasser, en als er rauwe kip op is gesneden dan spoel ik de plank altijd af met kokend water. Maar eigenlijk snijden we er weinig kip en ander vlees op, meestal gebruik ik de snijplanken vooral voor paprika, tomaat, et cetera.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem88

Bericht 14 Jan 2015 20:29

Re: Snijplank

Wij hebben kunststof, hout vind ik vies, veel te grote bacteriebron voor mijn gevoel. Alleen als ik een pizza eet heb ik daar een speciale ronde houten snijplank voor.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 14 Jan 2015 23:10

Re: Snijplank

Wij hadden altijd plastic snijplanken ook gewoon van ikea denk ik. Sinds kort hebben we een groot houten snijblok op het aanrecht liggen. Daar snijden we alles op, behalve vlees, vis of bijv. rode bietjes (geven erg af), dan leggen we even een snijplankje op het houten blok. Ideaal.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 16 Jan 2015 22:59

Re: Snijplank

Ik heb de nep Joseph Joseph snijplanken van de Action. Ik vind het systeem fijn, dus een andere kleur voor groente en vlees. Maar de snijplanken zelf zijn eigenlijk te klein en staan een beetje bol waardoor ze snel schuiven en draaien.
We hebben ook nog een grote, houten plank en daar snijden we altijd het brood op en soms groente. Maar die is helaas weer lastig af te wassen omdat die zo groot is.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 16 Jan 2015 23:04

Re: Snijplank

Wij hebben deze van Ikea, 2 euro voor 2:
Afbeelding

Ik vind ze heel fijn. Ik snij er wel alleen maar fruit op maar volgens mij is mijn vriend ook bij het koken er tevreden over.

Fijn ook dat ze gekleurd zijn, eerst hadden we witte maar met al de masala die hij gebruikt waren ze steeds oranje.
R. 2013
D. 2016
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 18 Jan 2015 02:33

Re: Snijplank

Tip voor schuivende snijplanken: pak een stukje keukenpapier, maak het nat, leg het op je aanrecht, snijplank erop en hij blijft netjes liggen.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers