Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik ben echt even onwijs trots..

<<

ChiQ

Bericht 14 Jan 2015 10:52

Ik ben echt even onwijs trots..

Julian is nét twee jaar.. Hij kan een beetje (heel heel klein beetje..) lezen.Hij pakt willekeurig de cijfers die ik aan hem vraag en hij kan zijn eigen naam pakken uit de letters van het alphabet. Ik vind het superknap. Een puzzel maken kan hij echt niet, en luisteren al helemaal niet maar dit kan hij! Oh en nog even een schepje er bovenop: hij kan de 1,2,3 en 7 en 9 in het Engels ook zeggen en dus herkennen.


Ik ben megatrots dus even opscheppen, sorry!
Zijn jullie nog trots?
<<

Anoniem304

Bericht 14 Jan 2015 11:01

Re: Ik ben echt even onwijs trots..

Haha wat gaaf! Ik snap dat je trots bent.

Mijn neefje van 1,5 zegt nog niet zo heel veel, maar hij roept wel de hele dag door luid en duidelijk mijn naam haha. Zo leuk! :love:
<<

Anoniem144

Bericht 14 Jan 2015 11:02

Re: Ik ben echt even onwijs trots..

Wat super knap van hem!

Ik ben trots op L. omdat hij steeds meer woordjes probeert te zeggen. Ook loopt hij nu om de tafel sinds 2 weken. Ben ik ook heel trots op :D

D. moest laatst poepen toen ze in de auto zat. We moesten nog 10 minuten rijden. Ze heeft het opgehouden en thuis op de wc gedaan. Vond ik knap van haar omdat ze toch een luier om had in de auto en het dus best had kunnen doen. Ze draagt alleen nog een luier in de auto en in bed.
<<

Anoniem85

Bericht 14 Jan 2015 11:15

Re: Ik ben echt even onwijs trots..

Haha wat goed van hem! Super knap!
<<

Fiene

Bericht 18 Jan 2015 20:55

Re: Ik ben echt even onwijs trots..

Knap hoor van hem! Zijn alle letters/ cijfers dezelfde kleur of zijn het verschillende kleuren? Hij zit op de peuterzaal toch? kan me voorstellen dat hij extra uitdaging nodig heeft.

Ik ben eigenlijk echt anti anti anti kleutercito maar R heeft zijn toets echt enorm goed gemaakt. En daar ben ik natuurlijk wel weer erg trots op. Al had ik hem al zo ingeschat, het is toch wel leuk om dit bewijs erbij te hebben. Daarnaast weet ik natuurlijk goed dat het allemaal geen fluit voorstelt maar toch fijn dat hij goed mee kan met zijn stamgroep.
<<

ChiQ

Bericht 18 Jan 2015 21:10

Re: Ik ben echt even onwijs trots..

Fiene, alle kleurtjes zijn hetzelfde. Dus hij herkent het niet aan kleuren. Hij let ontzettend goed op als je hem wat uitlegt en volgens mij onthoudt hij meer dan nodig is. Hij kan probleemloos ons huis vinden als we bijv vanuit het winkelcentrum naar huis lopen. Dan loopt hij voor me uit en dan vindt hij zelf de weg. Er is een wachtlijst op de psz maar nu ik hem kan uitdagen, lukt het ons hem meer te geven zodat hij zich niet verveelt. Elke dag als ik sta te koken dan staat Jimjam aan en rent hij na elk filmpje om mij alvast te vertellen wat er zo komt en dan is het voorstukje nog niet geweest. Ik reageer daar dan absurt overdreven op en ik merk dat het een kind is dat dat nodig heeft.

Wat goed dat R de toets zo goed heeft gemaakt, is toch wel weer fijn dan dat ie hem slecht maakt!
<<

Anoniem127

Bericht 18 Jan 2015 21:12

Re: Ik ben echt even onwijs trots..

Wow knap zeg, Chiq!

Fiene, ook heel knap van je zoon! Mijn dochter heeft bij mijn weten niet zo'n test gehad, kan dat of is het een verplichte test? Dan zal ze hem wel gehad hebben. En volgens mij ben je stiekem iets prestatiegerichter dan je zelf zou willen toegeven :ja:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 18 Jan 2015 21:23

Re: Ik ben echt even onwijs trots..

Kan hoor Twellie, ze nemen m niet op elke school af, maar het kan ook zijn dat het nog komt.
Het zijn nu de cito weken!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 18 Jan 2015 21:37

Re: Ik ben echt even onwijs trots..

Knap van hem Chiq!
Fiene, fijn dat R. de cito goed gemaakt heeft:-)

Mijn zoon is ook zo met letters bezig, hij kent er al een heleboel en benoemt ze ook: 'de s van sinterklaas, de z van zwarte piet, de p van parkeerschijf, de b van bollo' enz. Erg leuk is dat (en ja hij begon in december met zijn interesse in de letters :wink: ).
En ik dacht dat hij nog niet helemaal goed kon tellen omdat hij steeds de 3 oversloeg als hij hardop telde. Maar nu telt hij vaak zijn rijtjes auto's en dat klopt elke keer (vandaag telde hij er een keer 12 en een keer 14).
Ik vind het zo leuk als kinderen opeens zo'n duidelijke sprong maken en weer wat nieuws kunnen.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 18 Jan 2015 22:44

Re: Ik ben echt even onwijs trots..

De 3 wordt hier door Maaike ook regelmatig overgeslagen, alhoewel het de laatste tijd minder vaak gebeurd.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Patsy

Bericht 19 Jan 2015 07:32

Re: Ik ben echt even onwijs trots..

Wat goed van J, Chiq!

Fiene, knap van die cito score! Ik heb er ook weinig mee, maar met een heel goed resultaat zou ik evengoed trots zijn.

Ik ben ook trots, M zette zaterdag zijn eerste stapjes aan de hand. Wat ben je dan een zacht ei als moeder zeg... :laughcry:
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 19 Jan 2015 08:39

Re: Ik ben echt even onwijs trots..

He wat knap zeg Chiq! Lekker stimuleren zou ik zeggen. Hij heeft er lol in begrijp ik, mooi toch!

Star, super goed! Vaak moeten ze dan ook echt NU en 10 minuten wachten is dan wel heel lang (vind ik zelf ook als ik heeul nodog moet haha).

Fiene, altijd fijn toch dat zo'n uitslag je eigen gevoel al bevestigd. En ook al weet je dat het niks voorstelt, als je kind iets goed doet is dat altijd fijn en mag je daar best trots op zijn hoor!

Ruben sloeg ook heel lang de 3 over Liadan. Leuk die ontwikkeling ineens!

Whiehoee we hebben er een stapper bij! Super zeg Katrien! Mirthe is nog niet zo ver, die loopt nog langs tafels en banken.

Hier ook een trots momentje, Ruben werd vannacht wakker om te plassen uit zichzelf! En vanmorgen was zijn luier droog! Ben echt zo trots! Was helemaal aan het joelen en hij glom ook helemaal zo trots als hij was.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Patsy

Bericht 19 Jan 2015 08:45

Re: Ik ben echt even onwijs trots..

Wat goed van hem Steep!

Wij waren oOk verbaasd, verder loopt M nou niet bepaald voorop qua ontwikkeling. Hij zit nog helemaal niet lang, wel gelijk heel stevig trouwens. De afgelopen 6 weken heeft hij vreselijk veel nieuwe dingen geleerd.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 19 Jan 2015 14:08

Re: Ik ben echt even onwijs trots..

Hier ook een hele trotse moeder!! :love:

Mijn dochtertje is vandaag voor het eerst naar "schooltje" zoals ze het zelf noemt geweest. Ze heeft ons lachend uitgezwaaid, en ging snel weer verder spelen. Toen we haar kwamen ophalen, moest ze wel huilen toen ze ons zag. En als een kindje iets deed wat L niet leuk of eng vond dan begon ze ook te huilen. Voor de rest heeft ze het wel naar haar zin gehad en vroeg ze tijdens de lunch wanneer ze weer naar de juffies ging!! :smile:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem286

Bericht 19 Jan 2015 14:29

Re: Ik ben echt even onwijs trots..

Wauw wat knap allemaal! Was is Julian al wijs zeg!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 19 Jan 2015 19:39

Re: Ik ben echt even onwijs trots..

Leuk Chiq dat hij daar zo druk mee is!

ik ben ook ff heel trots op mijn meiden. Gisteravond zegt de oudste van de 2 ik kan wel zonder luier slapen mama. Nou gedaan, haar laten plassen toen ik ging slapen en ze was vanmorgen droog :banaan:
De jongste van de 2, vind het wel makkelijk met de luier, maar we zijn nu wat strenger geworden, ze krijgt geen luier meer om en ik stuur haar heel vaak naar de wc. Van het weekend gaf ze het al uit zichzelf aan als ze moest en vandaag heb ik haar zonder luier naar het dagverblijf laten gaan en ze is heeft geen enkel ongelukje gehad! :yes: :yes:
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem315

Bericht 19 Jan 2015 20:10

Re: Ik ben echt even onwijs trots..

Wat goed van hem, ChiQ! En wat fijn dat je een manier hebt gevonden om hem uit te dagen en bezig te houden.
<<

Fiene

Bericht 20 Jan 2015 20:17

Re: Ik ben echt even onwijs trots..

Twellie schreef:Wow knap zeg, Chiq!

Fiene, ook heel knap van je zoon! Mijn dochter heeft bij mijn weten niet zo'n test gehad, kan dat of is het een verplichte test? Dan zal ze hem wel gehad hebben. En volgens mij ben je stiekem iets prestatiegerichter dan je zelf zou willen toegeven :ja:



hahha nou dat gelukkig ook weer niet. Natuurlijk vind ik het fijn als hij laat zien wat hij kan. Maar het is eigenlijk geen verrassing dat hij zo gescoord heeft. Daarnaast weet ik natuurlijk goed dat het allemaal eigenlijk geen fluit zegt die cito.

Ik ben procesgericht, niet prestatie maar ik wil natuurlijk wel dat hij gewoon zijn best doet.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers