Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


nog namen inspiratie nodig?

<<

Anoniem278

Bericht 13 Jan 2015 15:30

nog namen inspiratie nodig?

uit de krant:

Daan en Sophie mogen dan respectievelijk de populairste jongens- en meisjesnaam zijn van afgelopen jaar, in 2014 zagen ook weer een heleboel kinderen het levenslicht met een naam die een stuk bijzonderder is. Wat te denken bijvoorbeeld van het jongetje wiens ouders hem Goudberg hebben genoemd? Of de baby die de naam Diamantino kreeg?

Dat blijkt allemaal uit de namenlijst van de Sociale Verzekeringsbank (SVB). Andere bijzondere jongensnamen uit 2014 zijn Frenky-Dean, Fender-Storm, Drizz, G-Lion en Ellington-Baigh. Ook kwamen twintig Cristiano's ter wereld en vier Ronaldo's.

Iets minder exotisch: we zijn sinds vorig jaar tien Onno's rijker en kregen er 62 Alberts bij. En of het nu aan het Songfestival lag of niet, veertien jongens kregen de naam Waylon, terwijl er 165 keer Ilse op een geboortekaartje prijkte. Overigens is er vorig jaar ook één Conchita geboren. Maar geen enkele Würst.

Bijzondere meisjesnamen waren onder andere Anjolaoluwa, Dy-Faithely, Dyazmillia, Ocean-Leeblue, Papaver, Wiet, Sensabiel en Jly-June. Eén ouderpaar noemde hun meisje Maxima. Maar onder de jongens is er geen enkele Willem-Alexander geboren.

De naam Sylvie was voor meisjes stukken populairder dan Sabia: 22 Sylvies tegen maar één Sabia. In de categorie lange ingewikkelde meisjesnamen kwamen nog voorbij: Acheamponma, Ümmügülsüm en Y'cheäneliê. En simpel, maar toch apart: Tjarlie (één keer).
<<

Anoniem119

Bericht 13 Jan 2015 15:33

Re: nog namen inspiratie nodig?

Ja leuk, ik heb de lijst opgeslagen als vermaak in m'n pauze! Dat is mijn jaarlijke guilty pleasure.

Hier is de link voor de geinteresseerden:

http://www.svb.nl/int/nl/kindernamen/ ---> Website overzicht

http://apache.svbvod.pmedia81.kpnstream ... riteit.pdf --> Complete lijst meisjes 2014

http://apache.svbvod.pmedia82.kpnstream ... riteit.pdf --> Complete lijst jongens 2014
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 13 Jan 2015 15:56

Re: nog namen inspiratie nodig?

:cheering: daar is mijn favoriete lijstje van het jaar weer! Vorig jaar probeerde ik mijn moeder nog op de kast te jagen met belachelijke, mogelijke baby namen, maar ze trapte er toch niet in...
Steeds weer die plaatsvervangende schaamte.....' Hoe kun je?'

Edit, onze naam is 14x gegeven.
Laatst gewijzigd door Soleil op 13 Jan 2015 15:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem85

Bericht 13 Jan 2015 15:59

Re: nog namen inspiratie nodig?

Thnx Marin. Mochten we nog een kindje krijgen, genoeg inspiratie. Duoduo vind ik wel leuk :smile:

Oh nee Dy'chagwaine
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 13 Jan 2015 16:06

Re: nog namen inspiratie nodig?

Wolterdina...ook leuk :smile:
<<

Anoniem119

Bericht 13 Jan 2015 16:07

Re: nog namen inspiratie nodig?

Sun schreef:Thnx Marin. Mochten we nog een kindje krijgen, genoeg inspiratie. Duoduo vind ik wel leuk :smile:

Oh nee Dy'chagwaine


Klinkt echt als 'Chagrijne' ofzo. :palm:
<<

Anoniem85

Bericht 13 Jan 2015 16:12

Re: nog namen inspiratie nodig?

Die chagrijnige
<<

Patsy

Bericht 13 Jan 2015 16:12

Re: nog namen inspiratie nodig?

Pompoen schreef:Wolterdina...ook leuk :smile:

En het zusje Gerritdina?
<<

Anoniem272

Bericht 13 Jan 2015 16:44

Re: nog namen inspiratie nodig?

Zo heette mijn oma!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Jan 2015 16:54

Re: nog namen inspiratie nodig?

Hahaha met deze lijst heb ik me 3 jaar geleden verluld.. Ik noemde op welke plaats B's naam toen stond geloof ik haha

Wat een namen weer he..
<<

Anoniem119

Bericht 13 Jan 2015 16:57

Re: nog namen inspiratie nodig?

Lejow schreef:Hahaha met deze lijst heb ik me 3 jaar geleden verluld.. Ik noemde op welke plaats B's naam toen stond geloof ik haha

Wat een namen weer he..


Haha klopt daar moet ik elk jaar aan denken! Haar naam was de enige naam met dat aantal, dus ik klikte op Control F, typte dat nummer in, en hoppa, ik wist hoe B ging heten. ;)

De meisjesnaam die ik heel mooi vind, is maar 3 keer gegeven. Maar dat zijn er heeeel veel dus dat schiet niet op en durf ik wel te zeggen haha.
<<

Anoniem193

Bericht 13 Jan 2015 17:03

Re: nog namen inspiratie nodig?

Bedenken sommige ouders nou echt niet dat hun kind ook ooit zijn of haar eigen naam moet leren schrijven? Bij sommigen zal dat misschien in groep 8 gaan lukken. Of nooit. :p
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 13 Jan 2015 17:03

Re: nog namen inspiratie nodig?

De naam van mijn dochter is 1x gegeven :banaan:
Haar 2e naam 'maar' 24x.


Ben ik heel blij mee. Daar hadden we onze namen wel een beetje op uitgekozen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Patsy

Bericht 13 Jan 2015 17:19

Re: nog namen inspiratie nodig?

Dat weet ik ook nog Lejow! De reden dat ik tegen niemand vertel hoe vaak de namen die we willen geven gegeven zijn. M is 42 keer geven, zijn 2e naam staat op de 17e plaats. De 2e naam is vernoemd naar mijn moeder, dus het maakte me niet uit hoe populair die naam was.

De jongensnaam die we nu in ons hoofd hebben is ook maar weinig gegeven. De meisjesnaam wat meer, maar die wordt het sowieso.
<<

Anoniem181

Bericht 13 Jan 2015 17:23

Re: nog namen inspiratie nodig?

Haha, dat weet ik ook nog Lejow :razz: ik had het alleen gemist dus moest wachten tot ze geboren was. Wel leuker als de naam nog een verrassing is.
<<

Anoniem272

Bericht 13 Jan 2015 17:34

Re: nog namen inspiratie nodig?

Grappig Lejow!

Ooh ik vind die aanstellerig Engelse namen zo lelijk, zoals Amy-Star of Heavenly Hope.
En al die varianten op Jayden: Jaiden, Djayden, Jaydan, of zelfs Jaydrick :palm:

Bij zo'n naam als 'Jaydan' stel ik me voor dat zo'n tokkievader zijn zoon gaat aangeven bij de gemeente en gewoon maar opschrijft hoe hij denkt dat je de naam spelt. En er dan pas later achterkomt dat de gangbare schrijfwijze met een 'e' is.
Maar misschien is dat onzin en denken mensen zoiets ook over ons (met onze Tomas zonder h).
Laatst gewijzigd door Anoniem272 op 13 Jan 2015 17:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 13 Jan 2015 17:36

Re: nog namen inspiratie nodig?

De naam van onze jongste is maar 7x gegeven
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 13 Jan 2015 17:56

Re: nog namen inspiratie nodig?

Onze namen zijn toch populairder dan gedacht. Op nr 50 en 56 van de jongens lijst.
Wel leuk om de meest verschrikkelijke creaties qua namen voorbij te zien komen.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 13 Jan 2015 17:58

Re: nog namen inspiratie nodig?

Ooh La La! schreef:De naam van mijn dochter is 1x gegeven :banaan:
Haar 2e naam 'maar' 24x.


Ben ik heel blij mee. Daar hadden we onze namen wel een beetje op uitgekozen.

Dan heet ze vast Jaehemiya? ;)
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 13 Jan 2015 18:11

Re: nog namen inspiratie nodig?

Gijs. schreef:
Ooh La La! schreef:De naam van mijn dochter is 1x gegeven :banaan:
Haar 2e naam 'maar' 24x.


Ben ik heel blij mee. Daar hadden we onze namen wel een beetje op uitgekozen.

Dan heet ze vast Jaehemiya? ;)



Wow, in 1x geraden! ;)
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 13 Jan 2015 18:16

Re: nog namen inspiratie nodig?

Mijn oudste haar naam is 368 keer gegeven afgelopen jaar
De jongste haar naam is maar 24 keer gegeven afgelopen jaar :banaan:
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 13 Jan 2015 18:17

Re: nog namen inspiratie nodig?

Diamantina is misschien leuk voor de 2e van Gers Pardoel? Verder vind ik vooral papaver erg grappig.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 13 Jan 2015 18:23

Re: nog namen inspiratie nodig?

Alibi schreef:Bedenken sommige ouders nou echt niet dat hun kind ook ooit zijn of haar eigen naam moet leren schrijven? Bij sommigen zal dat misschien in groep 8 gaan lukken. Of nooit. :p


Dat kan ik me zo voorstellen bij Y'cheäneliê.
En idd weer plaatsvervangende schaamte, vond ook bv tommen zeer bijzonder. 1 Tom 2 tommen??
2015 💙
<<

Anoniem148

Bericht 13 Jan 2015 18:36

Re: nog namen inspiratie nodig?

Ik vind het triest voor het kind. Snap niet waarom sommige Namen goedgekeurd worden. Bv wiet waarom vernoemen naar drugs? Is het niet zo dat de gemeente een naam kan afkeuren? Ik vind het zielig voor het kind. Je zou maar minister worden ofzo met zo'n belachelijke naam. Dan kan je zo iemand toch niet serieus nemen?

Onze jongensnaam staat in de top 30 meisjesnaam pas na 1500 ofzo? Dat zijn tenminste de Namen die ik nu in gedachten heb. In de komende weken kan ik natuurlijk nog honderd keer veranderen.
<<

Anoniem119

Bericht 13 Jan 2015 18:38

Re: nog namen inspiratie nodig?

Wiet vind ik niet eens zo'n vreemde naam. Is volgens mij gewoon een oude naam, zoals Wieteke. Ik zou het eerder zielig vinden omdat het zo vet suf klinkt, en omdat oudere kindjes waarschijnlijk al een associatie leggen die jij dan nog niet legt qua drugs.

Dan vind ik die bizarre namen zoals Y'cheäneliê een stuk vreemder.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers