Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


id bij zeg bezoek?

<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 12 Jan 2015 18:52

id bij zeg bezoek?

Weet iemand of kinderen tegenwoordig verplicht zijn om als ze naar het zkh gaan of bloed moeten laten prikken?
Heb laatst zoiets gelezen, maar op internet kom ik het verder niet tegen.
Dat mijn oudste laatst bloed moest prikken moest hij zich wel identificeren, gelukkig heeft hij wel een id.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Anoniem331

Bericht 12 Jan 2015 18:57

Re: id bij zeg bezoek?

Hoefde hier niet, ziekenfondskaartje was genoeg.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 12 Jan 2015 18:58

Re: id bij zeg bezoek?

Wij moesten vorige week met L naar de kinderarts en toen vroegen ze ook of ze een eigen ID heeft, die heeft ze dus niet en toen werd mijn legitimatie gewoon genomen. Volgens mij zullen ze daar ook niet zo moeilijk over doen lijkt mij.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 12 Jan 2015 19:02

Re: id bij zeg bezoek?

Vanaf 14 jaar hoeven ze die toch pas verplicht te hebben?
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 12 Jan 2015 19:45

Re: id bij zeg bezoek?

Wij hebben dit ook aan de hand gehad. Zie hier:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... rg-in.html

Bij ons volstond uiteindelijk een uittreksel uit het bevolkingsregister.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6366

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 12 Jan 2015 19:52

Re: id bij zeg bezoek?

Nu hebben ze er toevallig beide één ivm afgelopen zomervakantie in het buitenland, maar heb het hiervoor altijd zonder gedaan in het ziekenhuis. Met de jongste komen we daar een keer of 6 per jaar en dat was nooit een probleem. Dan volstond de mijne gewoon.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 12 Jan 2015 20:06

Re: id bij zeg bezoek?

Dat stuk van pleun kwam ik net ook tegen. Staat toch duidelijk dat ze voor zorg wel een id moeten hebben.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 12 Jan 2015 20:10

Re: id bij zeg bezoek?

Dat stuk van pleun kwam ik net ook tegen. Staat toch duidelijk dat ze voor zorg wel een id moeten hebben.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 12 Jan 2015 21:31

Re: id bij zeg bezoek?

Mijn kinderen hadden vorig jaar bij de oogarts een eigen ID nodig. Ze maakten daar zelfs een opmerking dat de foto's niet meer leken (daar waren ze 1 jaar en een half jaar op) en dat daar een volgende keer moeilijk over kon worden gedaan.
<<

Fiene

Bericht 12 Jan 2015 21:44

Re: id bij zeg bezoek?

N heeft in de vakantie buisjes gekregen en er is nergens om gevraagd. We hadden een ponsplaatje laten maken toen ze naar de KNO arts moest dus ik denk dat dat voldoende was.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 12 Jan 2015 21:54

Re: id bij zeg bezoek?

In theorie moet het, maar bij ons is er in elk geval nooit om gevraagd dat ik me kan herinneren.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem286

Bericht 12 Jan 2015 21:58

Re: id bij zeg bezoek?

Voor een enkele keer doen ze denk ik niet moeilijk, volgens mij moet het officieel wel. Bij ons vroegen ze na de doorverwijzing naar een ander zkh om dit te regelen.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 12 Jan 2015 22:14

Re: id bij zeg bezoek?

Toen Mirthe haar heupjes moest laten nakijken moest ze dat wel. Had m toen nog niet en kreeg ik een folder mee waarin stond dat het verplicht was. Ruben moest laatst naar de kinderarts en in ons ziekenhuis moet je een pasje/kaart hebben. Om die aan te vragen moet je je id laten zien. Wel verplicht dus bij ons.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem123

Bericht 12 Jan 2015 22:19

Re: id bij zeg bezoek?

Ik heb voor Dian nog nooit een eigen id moeten laten zien. Ze is toch al vaak naar het ziekenhuis geweest v oor verschillende dingen. Maar ze is er geboren dus al bekend. Zo zeiden ze dat bij de infobalie toen ik hierna vroeg.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1430

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 12 Jan 2015 22:31

Re: id bij zeg bezoek?

Bij ons op de poli vraagt het computersysteem wel om een id. Het is geen probleem als ouders deze niet hebben, maar we krijgen wel steeds een melding er van.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers