Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Einde van een tijdperk

<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 12 Jan 2015 00:07

Einde van een tijdperk

Ik moet het even van me afschrijven hoor.
Gisteren de keuze gemaakt om te stoppen met het geven van borstvoeding. Mats bleef weigeren met gigantisch veel frustratie van beide kanten tot gevolg. Ik had nog een lk in kunnen schakelen, maar na alle hobbels die we al hebben moeten nemen om deze bijna 8 maanden vol te maken, vind ik het zo voor beide partijen ook wel mooi geweest. En ondanks gedoe vanaf de kraamweek (te weinig aankomen, altijd nakolven en bijvoeden, niet willen aanhappen, alleen aanhappen terwijl ik rond liep, vanaf 4 tot 7 maanden ineens overdag en 's nachts om de 3 uur willen drinken, daarna compleet niets meer aan de borst willen drinken ), doet het toch ook een beetje zeer om te stoppen.
Twee keer heb ik zo'n 8 maanden borstvoeding mogen geven. Twee compleet andere kinderen, met compleet ander drinkgedrag. En toch paste mijn lichaam zich perfect aan, zijn mijn beide jongens gegroeid op mijn melk. Nooit meer zullen ze zo afhankelijk van mij zijn, als dat ze in de borstvoedingsperiode zijn geweest...
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 12 Jan 2015 00:34

Re: Einde van een tijdperk

Het is altijd even slikken als er een einde aan komt, maar je hebt het twee keer goed gedaan. Het voelt nu even vervelend, maar het slijt vast snel, voor je het weet vind je het gewoon om geen borstvoeding meer te geven.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem121

Bericht 12 Jan 2015 00:58

Re: Einde van een tijdperk

Ik vind het vooral goed dat je door hebt gezet ondanks alle problemen!

De oudste twee hebben beide maar 3 maanden bv gehad. De een hapte niet aan en de ander groeide niet goed omdat ik door hyperlactatie veel te veel voeding had. Ik was het toen gewoon echt helemaal zat iedere keer kolven, met de fles geven, alles weer afwassen en 3 uur later weer precies hetzelfde. De 3e is nu 3,5 maand en dat gaat echt super. Hapt goed aan en groeit als kool. Ik hoop echt dat ik het deze keer ook minstens tot 1 jaar volhoud.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 12 Jan 2015 10:37

Re: Einde van een tijdperk

Dat heb je goed gedaan! Ik snap je gevoel ook van het nooit meer zo afhankelijk van jou zijn als in de borstvoedingsperiode maar ze zullen nog heel lang afhankelijk van jou zijn en van al die tijd mag je nog heerlijk genieten! :ja: :dance:
<<

Anoniem180

Bericht 12 Jan 2015 12:49

Re: Einde van een tijdperk

Wat jammer Gijs. Kan me voorstellen dat je je hier naar door voelt. Ik zou ook echt nog niet kunnen en willen stoppen (ook 8 maand). Wil hij helemaal geen melk meer of alleen niet meer aan de borst? Of alleen een avond- of ochtendvoeding in bed dan? Heerlijk dat hij in ieder geval 8 maand bij je heeft mogen drinken. Maak er nog maar een mooie foto van...
<<

Anoniem97

Bericht 12 Jan 2015 14:55

Re: Einde van een tijdperk

Jammer Gijs, maar heel begrijpelijk als t zo moeilijk gaat.

Toch wel mooi 8 maanden gevoed! :thumbup:
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 12 Jan 2015 15:07

Re: Einde van een tijdperk

Ik sluit mij aan bij Gaia.
Wat fijn dat hij die 8 maanden jouw melk heeft gedronken en wat fijn dat dat kon!
<<

Anoniem127

Bericht 12 Jan 2015 20:28

Re: Einde van een tijdperk

Gek he, elke keer dat ik stopte had ik er even veel moeite mee. En dan na een week zag ik vooral de voordelen, weer meer vrijheid enzovoorts. Hopelijk heb jij dat ook
<<

Anoniem127

Bericht 12 Jan 2015 20:29

Re: Einde van een tijdperk

Mijn jongste dochter begint af en toe al op het potje te plassen. Bij de middelste gaat het ook steeds beter. Dat lijkt me ook echt het einde van een tijdperk: alle kinderen zindelijk. Lijkt me echt heerlijk
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 12 Jan 2015 21:49

Re: Einde van een tijdperk

Wat een lieve reacties, dankjulliewel :)

Twellie, dat lijkt me ook gek ja! Of allebei op de basisschool. Wat een tijd heb je dan weer voor jezelf!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Fiene

Bericht 12 Jan 2015 21:59

Re: Einde van een tijdperk

Hier worden ook flink tijdperkjes afgesloten.

N plast meer en meer op het potje en wil eigenlijk geen luiers meer aan. R gaat op zwemles en kan opeens fietsen zonder zijwieltjes. Aan de ene kant heerlijk dat ze zo groter worden aan de andere kant gaat het zo ontzettend snel.

Binnen nu en een paar maanden gewoon geen kinderen met luiers meer YES!
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:14

Bericht 13 Jan 2015 08:58

Re: Einde van een tijdperk

Ik begrijp je gevoel, Gijs. Dat is echt even slikken. Ik vind het heel knap van je dat je ondanks de problemen toch zo hebt doorgezet en de acht maanden hebt volgemaakt.
2014 2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers