Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ervaringen tuin op het noorden

<<

Anoniem166

Bericht 11 Jan 2015 22:36

Ervaringen tuin op het noorden

Wie heeft er hier een tuin op het noorden en wil voor mij wat vragen beantwoorden?
Ik ben benieuwd naar de hoeveelheid zon die je nog in je tuin hebt.

1) Hoe lang/diep is de tuin?
2) Heb je in de zomermaanden wel zon in je tuin? En zo ja, hoeveel? Alleen het achterste strookje van de tuin of is het een groter gedeelte?
3) Heb je in de lente ook wel zon in de tuin?
4) Heb je veel last van mosvorming, omdat er weinig zonlicht komt in de winter?
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 11 Jan 2015 22:46

Re: Ervaringen tuin op het noorden

Wij hebben een tuin op het noorden, ongeveer 18 meter diep dacht ik. In de zomer hebben we altijd zon, de hele dag door. Nu hebben we wel een vrij grote tuin moet ik zeggen. Op 1 terras hebben we de hele dag zon en op 1 terras alleen 's avonds. Ik denk dat we zo'n 85% van de tuin in de zon hebben liggen. In de lente hebben we ook zon, alleen nu in de winter niet. Dat zorgt inderdaad wel voor mos, de tegels zijn groen nu. Maar daar heb ik iets voor gehaald bij het tuincentrum, even sprayen en weg is het!

Ik vind het geen nadeel, een tuin op het noorden. Denk dat het wel heel afhankelijk is van hoe groot je tuin is.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem166

Bericht 11 Jan 2015 23:17

Re: Ervaringen tuin op het noorden

Heb je dan zomers in bijna de hele tuin zon, Knillis?

De tuin waar het om gaat is 11 meter diep. Dat je op de eerste meters geen zon hebt door de shaduw van de woning snap ik wel, maar als het de eerste 8 of 10 meter geen zon is, dan houden we bijna niets meer over.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 11 Jan 2015 23:19

Re: Ervaringen tuin op het noorden

Ja de gehele tuin, muv het terras dat bij onze woning zit, ik denk de eerste 6 meter niet (ben slecht in afstanden inschatten hoor!)
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 12 Jan 2015 00:59

Re: Ervaringen tuin op het noorden

Het hangt er ook een beetje vanaf hoe hoog het huis is. Of zeg ik nu iets heel stoms? Haha. Je zit natuurlijk in de schaduw van je woning.
Ik heb ook een keer in een huis gewoond met een tuin op het noorden en dat beviel echt prima. De tuin was wel 18 meter diep. Aan de overkant zagen we iedereen met een zonnescherm rommelen en wij konden gewoon kiezen, of zon, of schaduw.
We hebben nu een tuin op het zuidwesten en hebben dus helemaal geen schaduw.

Het beste kun je even gaan kijken bij het huis denk ik.
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 12 Jan 2015 07:53

Re: Ervaringen tuin op het noorden

Het hangt echt af van het huis, de breedte van de tuin, wat er in staat, en van het huis van de buren. Wij hebben een huis gekocht (en zijn verhuisd in sept dus ben heel benieuwd hoe het gaat in de zomer) met een tuin op NNO. Ons huis zelf is het probleem niet echt, maar een huis van 2 buren naast ons is wel opeens een schaduwveroorzaker aan het einde van de dag! Overdag hebben we wel (wat) :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 12 Jan 2015 11:21

Re: Ervaringen tuin op het noorden

Onze tuin is 11 meter. We hebben de hele dag zon, alleen het terras bij het huis krijgt aan het eind van de middag pas de zon. Vanaf een uur of 16.00 ongeveer. Ik ben blij met een tuin op het noorden, wij hebben tenminste nog een beetje schaduw. Onze achterburen zitten de hele dag in die zon te bakken, lijkt me 3x niks.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 12 Jan 2015 11:22

Re: Ervaringen tuin op het noorden

Wij hebben een tuin op het noorden en wij hebben in de zomer en lente de hele dag zon in het grootste gedeelte van de tuin. Alleen de eerste paar meters tegen het huis aan hebben altijd schaduw en in de lente is het schaduwgedeelte wat groter.
We hebben geen last van mos, er ligt nu wel wat, maar ik doe hier eigenlijk niets aan, het verdwijnt vanzelf weer als het wat droger wordt.
<<

Anoniem162

Bericht 12 Jan 2015 12:37

Re: Ervaringen tuin op het noorden

1) Hoe lang/diep is de tuin? eerste tuin was 8 meter diep, tweede tuin 15 meter diep (ze liggen allebei exact hetzelfde, we zijn maar 1 straatje verhuisd)
2) Heb je in de zomermaanden wel zon in je tuin? En zo ja, hoeveel? Alleen het achterste strookje van de tuin of is het een groter gedeelte? eerste tuin de helft van de tuin zon, tweede tuin heeft alleen de eerste 3.5/4 meter geen zon bij het huis achter, maar daar kan je dan wel lekker in de schaduw zitten, de rest heeft genoeg zon
3) Heb je in de lente ook wel zon in de tuin?
4) Heb je veel last van mosvorming, omdat er weinig zonlicht komt in de winter? Ja, nu zijn de tegels met groene aanslag maar dat is 1x met de hoge druk reiniger en het is weg. Overigens is het wel afhankelijk van de tegels die je kiest hoe erg de aanslag is.
<<

Musje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 2

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:14

Bericht 12 Jan 2015 21:20

Re: Ervaringen tuin op het noorden

1) Hoe lang/diep is de tuin?
Ongeveer 8 meter
2) Heb je in de zomermaanden wel zon in je tuin? En zo ja, hoeveel? Alleen het achterste strookje van de tuin of is het een groter gedeelte?
Vanaf mei hebben we in de ochtend vanaf 8 tot 13.00 uur flink wat zon aan de linkerkant. Daarna alleen achter in de tuin. Vanaf een uur of 17.00 uur komt de zon weer echt terug maar dan schijnt hij aan de rechterkant van de tuin. Heerlijk dus, ochtend in de zon ontbijten, lunch in het zonnetje en bij een bbq lekker een zonnetje! En in de heetste uren gewoon lekker buiten kunnen zitten!
3) Heb je in de lente ook wel zon in de tuin?
Vanaf februari/ maart begint de zon achter in de tuin weer te komen, nu helaas niet.
4) Heb je veel last van mosvorming, omdat er weinig zonlicht komt in de winter? Ja helaas!
Afbeelding

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers