Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Alleen op vakantie

<<

Anoniem125

Bericht 13 Jan 2015 11:29

Re: Alleen op vakantie

In Sevilla is het ook heel fijn om een fiets te huren, dat heb ik destijds gedaan. Dat is echt wel leuker dan uit te zoeken hoe alle busverbindingen gaan. Lopend kom je ook een heel eind, maar ik vond het toen echt tof om lange stukken over de boulevard te fietsen.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 14 Jan 2015 17:27

Re: Alleen op vakantie

Het was ook eigenlijk niet mijn vraag hoe het OV in de centrum geregeld was, maar van de luchthaven naar het hotel/centrum. Ik moet het toch in mijn eentje doen en zoals ik het nu bekijk is de kans groot dat ik 's avonds daar aankom. Je hebt steden waar het OV echt heel erg rot geregeld is.

Maar heb het al bekeken en dat moet volgens mij wel goed komen! En in het centrum zelf doe ik ook het liefste zoveel mogelijk lopend en/of met de fiets hoor.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 15 Jan 2015 00:49

Re: Alleen op vakantie

Dit staat nog op mijn to-do lijst. Mss dat ik mezelf maar trakteer op een paar dagen weg begin juni.
2015 💙
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 15 Jan 2015 10:50

Re: Alleen op vakantie

Ik heb het in de zomer van 2013 ook gedaan. Ik ben 8 dagen alleen naar Kreta geweest! :D
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 15 Jan 2015 14:11

Re: Alleen op vakantie

Gelijk acht dagen, jij durft, Rizzoli!
Zo te zien vond je het wel leuk. Nice!

Dames, ik heb geboekt hoor!!! Ik dacht, ik pak maar gelijk door, nu ik nog durf. Ik ga in maart vijf dagen naar Sevilla, nav de tip van Ragazza. Echt heel erg leuk. Ik heb er heel veel zin in op dit moment, maar ik vind het nog steeds erg spannend. We gaan het zien hoe het zal zijn!
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 15 Jan 2015 14:21

Re: Alleen op vakantie

Jep, ik vond het doodeng, heb weinig tijd gehad om erover na te denken of me druk te maken. Ik had zaterdags geboekt en op dinsdag zat ik in het vliegtuig. (Eerste vliegvakantie ook nog, ;) )

Super dat je hebt geboekt!

Ik vond het verschrikkelijkst het alleen eten 's avonds. Dat vond ik helemaal niets.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem141

Bericht 15 Jan 2015 14:34

Re: Alleen op vakantie

Ik ben meerdere keren alleen op vakantie geweest. Ik heb stedentrips gedaan naar Londen, Parijs, Berlijn en New York. Vorig jaar ben ik 10 dagen alleen naar Gran canaria geweest. Ik had zin in zon en niemand kon mee. Ik heb bergen met tijdschriften meegenomen en heb lekker op het strand gelegen. Ik had het hotel met eten erbij, ik vond het alleen eten niet zo erg omdat het in het hotel was. Ik nam vaak een boek mee of tijdschrift voor bij het eten. Savonds ging ik dan vaak bij de shows kijken in het hotel, of zat ik in de lobby met een boek.
Ik heb daar toen een nederlands meisje ontmoet waarmee ik een keer naar de stad ben geweest. Verder contact had ik geen behoefte aan.

Dit jaar ga ik alleen naar Curacao! Heb er heel erg zin in maar toch ook wel eng.
<<

Anoniem125

Bericht 15 Jan 2015 20:47

Re: Alleen op vakantie

Er is eigenlijk vrijwel altijd wel een shuttle service van vliegveld naar de stad. Voor weinig geld (afhankelijk van hoe ver het is, maar vaak ergens tussen de 5 en 10 euro) wordt je met een bus rechtstreeks naar het centrum gebracht. Gewoon bordjes volgen met bussen erop en dan daar even vragen hoe het zit. Is echt in de meeste steden heel gemakkelijk.

En over dat alleen eten. Ik at vaak 's middags uitgebreid in een restaurant al warm, dat is in het buitenland veel gebruikelijker en dan 's avonds nog even wat simpels in het ho(s)tel/in mijn kamer. Dat is vaak fijner
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 15 Jan 2015 20:55

Re: Alleen op vakantie

Ik heb het al uitgezocht. Er gaat inderdaad een rechtstreekse bus vanaf de luchthaven naar een bushalte vlakbij het hotel wat ik geboekt hebt. 4 euro en je bent ongeveer een half uurtje onderweg. Zeer netjes en het voelt voor mij ook wel prettig om dat gewoon vooraf uitgezocht te hebben. Uiteraard kom je er altijd wel, maar ik vind het toch wel spannend.

En die tip over in de middag eten zal ik ook zeker gaan opvolgen. Dat vind ik denk ik ook fijner! Plus dat je dan lekker buiten in de zon kan genieten van het eten. Win-win. Wat ik dan 's avonds doe kan ik dan altijd nog beslissen.

Wow, Rizzoli. Dat heb ik toen volgens mij ook wel gelezen. Dat is wel heel erg lastminute zeg. Bijna geen tijd gehad om je uberhaupt te bedenken of je compleet gek te maken haha. Wel heel erg leuk!

Jouw plannen in het heden en verleden klinken ook heerlijk, beady. Jij hebt al heel wat gedaan. Erg leuk!

Heb je niet het gevoel dat je het wellicht mist om met iemand te kunnen napraten van het gene wat je die dag gezien/gedaan hebt? Ik vind dat juist wel leuk om leuke dingen te bespreken van de dag met de persoon die hetzelfde gezien/ervaren en beleefd heeft. Natuurlijk heb je veel wifi punten etc. en kun je wel contact met thuis hebben om je ervaringen te delen, maar niemand heeft exact hetzelfde ervaren op dat moment. Dat is ergens wel jammer denk ik.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 15 Jan 2015 21:44

Re: Alleen op vakantie

Mag ik een inbreken? In februari wil ik een paar dagen alleen weg, liefst naar een hotel in de buurt van Den Haag. Maar alle hotels die ik vind zijn schreeuwend duur als je een eenpersoonskamer wilt boeken. Iemand ervaringen of tips? Het miet een beetje netjes hotel zijn, liefst goed bereikbaar met ov en liefst ontbijt inbegrepen.
<<

Anoniem88

Bericht 15 Jan 2015 21:53

Re: Alleen op vakantie

Oh, toevallig zag ik dat net voorbijkomen op actie van de dag!

http://www.actievandedag.nl/actie-aanbi ... k-den-haag
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 15 Jan 2015 23:05

Re: Alleen op vakantie

Dank je voor de tip. Op zich een mooie aanbieding, maar voor 2 nachten 1 persoon ben ik toch alweer €130 kwijt. De toeslag is net zoveel als een persoon extra :s
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9785

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 15 Jan 2015 23:29

Re: Alleen op vakantie

Is een hostel iets voor je char? Weet dat in den haag een leuke zit.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 15 Jan 2015 23:51

Re: Alleen op vakantie

Denk 't niet. Mijn voorkeur gaat wel echt uit naar een hotel. Maar heb je misschien een website? Even kijken kan altijd natuurlijk.
<<

Anoniem88

Bericht 15 Jan 2015 23:53

Re: Alleen op vakantie

Ik heb het idee dat je met eenpersoonskamers altijd wel met die toeslagen zit, helaas..
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 16 Jan 2015 00:00

Re: Alleen op vakantie

Ja, een toeslag is op zich ook niet zo erg. Maar wel als het daardoor twee keer zo duur wordt. Kwam ook al aanbiedingen tegen met arrangementen voor 3 nachten voor €99, lijkt mooi. Maar dan kwam er €35 per nacht bij aan eenpersoonstoeslag.....
<<

Anoniem88

Bericht 16 Jan 2015 00:01

Re: Alleen op vakantie

Dan valt die 130 euro best mee :wink:
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 17 Jan 2015 21:02

Re: Alleen op vakantie

Mijn streven is eigenlijk rond de €100 klaar zijn....
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9785

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 17 Jan 2015 21:10

Re: Alleen op vakantie

Char schreef:Denk 't niet. Mijn voorkeur gaat wel echt uit naar een hotel. Maar heb je misschien een website? Even kijken kan altijd natuurlijk.


Bij deze:

http://jorplace.nl/hostel-scheveningen/ ... n-prijzen/
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:18

Bericht 17 Jan 2015 21:52

Re: Alleen op vakantie

Char, dan zou ik het zoeken in Bed & Breakfasts. Goedkoper en vaak net zo fijn als hotel
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 18 Jan 2015 00:13

Re: Alleen op vakantie

Dank je voor de link. Geloof alleen dat zo'n hostel niet echt aan mijn vakantie-idee voldoet.
Bed en breakfast is zeker ook een optie, zo lang ik wel eigen sanitair heb. Daar nog aanraders voor toevallig in de regio Den Haag of Zuid-Holland in het algemeen?
<<

Anoniem125

Bericht 18 Jan 2015 10:44

Re: Alleen op vakantie

Je moet eens kijken op air bnb, daar heb je voor minder geld echt zoveel mooie opties!
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 18 Jan 2015 15:32

Re: Alleen op vakantie

Zal ik ook nog even gaan bekijken!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 18 Jan 2015 15:53

Re: Alleen op vakantie

Mijn collega heeft een B&B hier in DH, maar ik keek net ff naar de prijzen: 90 euro per nacht voor 1 persoon. Best duur!! Voor twee personen is het 95 euro per nacht, zo oneerlijk altijd!
❤ 7 juni 2018
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 18 Jan 2015 17:03

Re: Alleen op vakantie

Dat bedoel ik Bliss, zulke dingen kom ik dus allemaal tegen. Ik snap wel dat je in je eentje niet maar de helft hoeft te betalen, maar €5 verschil is wel heel weinig.
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers