Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jij en de moslimgemeenschap in Nederland

<<

Anoniem88

Bericht 11 Jan 2015 15:54

Jij en de moslimgemeenschap in Nederland

Deze brieven kwamen gisteren bij mij op Facebook voorbij, naar aanleiding daarvan dit topic:

https://www.facebook.com/kirstin.wilde. ... 1629510041

Hebben de aanslagen van de afgelopen jaren, en die van afgelopen week, jouw beeld over de moslimgemeenschap in Nederland veranderd? Ben je angstiger geworden, bang dat er bij jou in de buurt wellicht ook extremistische moslims wonen? Of denk jij misschien juist dat met al die aanslagen het tegenovergestelde bereikt wordt dan men met de jihad wil bereiken? Dat verschillende geloofsovertuigingen juist met elkaar in gesprek gaan en wellicht samen verbroederen tot één front tegen de jihad?
<<

Zero

Bericht 11 Jan 2015 16:07

Re: Jij en de moslimgemeenschap in Nederland

Ik link terrorisme niet met Moslims. Ik vind het goed van die vrouw dat ze de Moskee mailt met haar vragen, maar persoonlijk leg ik helemaal de link niet eens met radicalen en de gewone burger.

Ik ben ook niet bepaald een fan van religie. Ooit katholiek geweest, maar ik hou me er liever allemaal buiten. Idioten zijn er toch wel op de wereld, en voor welke God ze gaan moorden doet er voor mij niet toe. Er is in naam van elke God volgens mij wel gemoord.
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:21

Bericht 11 Jan 2015 16:25

Re: Jij en de moslimgemeenschap in Nederland

Net zo min als ik de KKK link aan het Christendom, link ik het IS terrorisme aan de Islam.
Ik kijk dus ook totaal niet anders tegen de moslimgemeenschap aan.
<<

Anoniem124

Bericht 11 Jan 2015 16:26

Re: Jij en de moslimgemeenschap in Nederland

Dit is een oorlog van achterlijken. Niet van religies.
<<

Anoniem313

Bericht 11 Jan 2015 16:31

Re: Jij en de moslimgemeenschap in Nederland

Ik ben niet zozeer bang voor extremistische moslims, eerder voor wat dergelijke aanslagen gaan betekenen voor onze samenleving en de positie van moslims daarin. Ik ben bang dat AQ/IS dit soort aanslagen organiseert met als doel pogroms tegen de islam in Europa te creëeren zodat zij een grotere groep hebben om uit te recruteren.

Edit: Zie bijvoorbeeld http://www.juancole.com/2015/01/sharpen ... rists.html
Laatst gewijzigd door Anoniem313 op 11 Jan 2015 16:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem152

Bericht 11 Jan 2015 16:32

Re: Jij en de moslimgemeenschap in Nederland

Nee, ik ben niet anders tegen de moslimgemeenschap aan gaan kijken.

De laatste jaren ben ik in diverse moslimlanden geweest en heb daar niets anders geleerd dan dat de Islam een vredelievend geloof is. Die mensen daar vinden het net zo erg als jij en ik wat er nu allemaal gaande is.
Verder eens met Zero: in naam van elke God is er wel gemoord.
Er zitten overal wel rotte appels tussen.
<<

Anoniem154

Bericht 11 Jan 2015 16:33

Re: Jij en de moslimgemeenschap in Nederland

Ik vind de strijd een misbruik van de religie, en ergens ook losstaan van de religie.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 11 Jan 2015 17:41

Re: Jij en de moslimgemeenschap in Nederland

Wolbol schreef:Ik vind de strijd een misbruik van de religie, en ergens ook losstaan van de religie.


Ik ook..
Vind het een beetje 'vergelijkbaar' met een hooligan. Die beweert ook fan te zijn van een club. Als je je zo gedraagt uit naam van iemand, dan geef je er niet om, dan verpest je het alleen maar.
<<

Anoniem131

Bericht 11 Jan 2015 18:02

Re: Jij en de moslimgemeenschap in Nederland

Dit heeft niets met welk geloof dan ook te maken. Dit zijn gewoon achterlijke lui.
<<

Anoniem173

Bericht 11 Jan 2015 18:11

Re: Jij en de moslimgemeenschap in Nederland

Francaise schreef:Dit heeft niets met welk geloof dan ook te maken. Dit zijn gewoon achterlijke lui.

Hier ben ik het niet mee eens, in mijn ogen misbruiken deze mensen hun geloof. Vanwege de bespotting van hun geloof of wat voor reden dan ook.Ik kan dit niet loskoppelen van geloof. Het zijn geen boedisten die dit doen.
Dat moslims het afkeuren wil ik wel geloven, wel mis ik die tegenstem.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 11 Jan 2015 18:17

Re: Jij en de moslimgemeenschap in Nederland

Tja, ik woon middenin de S.childerswijk, wat moet ik ervan zeggen? Die demonstraties van afgelopen zomer werden nauwelijks bijgewoond door mensen uit de wijk. Men kwam van buitenaf puur om te rellen. Natuurlijk zie ik hier wel de wat strenger gelovigere moslims lopen, in jaballah of niqaab. Maar dat zijn er echt niet zoveel. Ze gebruiken de islam om zich te wreken zeggen ze, maar het is ook gewoon een groep gekken die dit doet. En dan heb je ook nog die fijne haatimams die vanalles preken...de moslims die op straat naar mij roepen dat ze mijn land overnemen, ik ben zelfs gewoon eens bespuugd (omdat ik hollands ben) dus een echt vredelievend geloof kan ik het niet vinden, nee.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 11 Jan 2015 18:50

Re: Jij en de moslimgemeenschap in Nederland

Ik ben het eens met Lejow. Ik link de moslimgemeenschap dan ook niet met de aanslagen. De mensen die deze aanslagen hebben gepleegd zijn doorgeslagen mensen.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem318

Bericht 11 Jan 2015 19:24

Re: Jij en de moslimgemeenschap in Nederland

Nee ik leg absoluut geen link, vind het schrijnend dat sommige moslims angst hebben dat dat wel wordt gedaan. De broer van de politieagent die als eerste werd gedood (een Moslim van Frans-Algerijnse afkomst) heeft er mooi over gesproken.

Verder heeft het inderdaad misschien verschillende geloofsovertuigingen dichter bij elkaar gebracht. Het was bijvoorbeeld mooi om Abbas en Netanyahu samen de mars in Parijs te zien lopen, maar OK, het is nog te vroeg om conclusies te trekken.
<<

Anoniem131

Bericht 11 Jan 2015 20:43

Re: Jij en de moslimgemeenschap in Nederland

Atelier Madame schreef:
Francaise schreef:Dit heeft niets met welk geloof dan ook te maken. Dit zijn gewoon achterlijke lui.

Hier ben ik het niet mee eens, in mijn ogen misbruiken deze mensen hun geloof. Vanwege de bespotting van hun geloof of wat voor reden dan ook.Ik kan dit niet loskoppelen van geloof. Het zijn geen boedisten die dit doen.
Dat moslims het afkeuren wil ik wel geloven, wel mis ik die tegenstem.

Wat moeten ze volgens jou als tegenstem dan doen?

Daarnaast blijf ik erbij dat het niets met het geloof te maken heeft. Dat die minkukels het als excuus gebruiken is triest maar heeft niets met het geloof te maken. Dan kun jij die Boedisten er wel bij gaan halen maar elke sekte heeft rotte appels en in geen enkel heilg boek staat dat je mag moorden.
<<

Anoniem130

Bericht 11 Jan 2015 21:08

Re: Jij en de moslimgemeenschap in Nederland

Ik link terrorisme ook absoluut niet aan de huis-tuin-keukenmoslim die ik op straat tegenkom.
Overigens is mijn beeld dit jaar wel veranderd omtrent de gematigde moslim, maar niet vanwege terreur maar vanwege social media ten tijde van het opgelaaide israel palestina conflict.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 11 Jan 2015 21:26

Re: Jij en de moslimgemeenschap in Nederland

Dat moslims het afkeuren wil ik wel geloven, wel mis ik die tegenstem.[/quote]

wat wil bij zien hen zien dan? Genoeg moslims die ook mee hebben gedaan met de protestacties of die via (sociale) media hun afkeer hebben uitgesproken. En niet alleen nu, maar al jaren hoor je genoeg moslims die afstand nemen van terroristische organisaties als al queda of IS. Zowel de gewonen mensen op straat als regeringsleiders of imams. Wat zouden ze volgens jou nog meer moeten doen dan?
<<

Anoniem301

Bericht 12 Jan 2015 12:50

Re: Jij en de moslimgemeenschap in Nederland

Wat las je dan op social media Whatever? Las pas een discussie op Twitter tussen Achmed Akkabi en Nasrdin Dchar. Achmed zegt iets over Jodenhaat onder Marrokanen en met name onder jongeren. Dat de opvoeders blijkbaar iets niet goed hebben gedaan. En daar ontstaat een discussie uit. Interessant om te lezen. Soms schrik ik ook van wat ik lees. Meerdere Moslims denken bijvoorbeeld dat IS Israëlische strijders zijn die doen alsóf ze moslim zijn om de moslims in negatief daglicht te zetten.
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 12 Jan 2015 12:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 23:55

Bericht 12 Jan 2015 12:55

Re: Jij en de moslimgemeenschap in Nederland

Dit onderwerp houd mij heel erg bezig, vooral de tegenstem waar Atelier Madame het overheeft vind ik echt nergens op slaan. Als een niet gelovige een aanslag pleegt hoeven andere mensen die niet geloven toch ook geen tegenstem te laten horen. Waarom moet iemand die niets gedaan heeft maar toevallig 1 overeenkomst heeft laten merken dat hij iets afkeurt.

Heb toevallig recent een blog geschreven over dit onderwerp, ik begrijp gewoon niet waarom moslims er zo op aangekeken worden.
<<

Patsy

Bericht 12 Jan 2015 13:00

Re: Jij en de moslimgemeenschap in Nederland

Siep schreef:Ik ben het eens met Lejow. Ik link de moslimgemeenschap dan ook niet met de aanslagen. De mensen die deze aanslagen hebben gepleegd zijn doorgeslagen mensen.


Eens.

Ik ben wel erg geschrokken van de reacties van sommige mensen op Facebook. Iemand die ik ken is fel tegen moslims schijnbaar, en ziet dit als bewijs dat ze allemaal zo denken en als legitieme reden om ze volop te beledigen op sociale media. Ik lees van haar echt de vreselijkste dingen.
<<

Anoniem173

Bericht 12 Jan 2015 13:07

Re: Jij en de moslimgemeenschap in Nederland

Francaise schreef:
Atelier Madame schreef:
Francaise schreef:Dit heeft niets met welk geloof dan ook te maken. Dit zijn gewoon achterlijke lui.

Hier ben ik het niet mee eens, in mijn ogen misbruiken deze mensen hun geloof. Vanwege de bespotting van hun geloof of wat voor reden dan ook.Ik kan dit niet loskoppelen van geloof. Het zijn geen boedisten die dit doen.
Dat moslims het afkeuren wil ik wel geloven, wel mis ik die tegenstem.

Wat moeten ze volgens jou als tegenstem dan doen?

Daarnaast blijf ik erbij dat het niets met het geloof te maken heeft. Dat die minkukels het als excuus gebruiken is triest maar heeft niets met het geloof te maken. Dan kun jij die Boedisten er wel bij gaan halen maar elke sekte heeft rotte appels en in geen enkel heilg boek staat dat je mag moorden.


Nou ik kan het echt niet los zien van het islamitische geloof. Ik geloof dat het overgrote deel van de moslims die veroordeeld, maar het zijn daden gericht vanuit de islam en als vergelding omdat hun geloof belachelijk is gemaakt. Dan kan je zeggen haal er geen andere geloven bij. Maar hoe vaak is de paus wel niet belachelijk gemaakt of worden joodse mensen te kijk gezet? Dat vergelden met onschuldige mensenlevens heb ik nog niet zien gebeuren. Of het dan een paar rotte appels zijn of niet, alsnog is het wel vanuit dit geloof gedaan.
Daarnaast vind ik het eng wat er in Syrië gebeurt, onschuldige volledige volken die worden onthoofd. Bah verschrikkelijk. Overigens link ik de moslimgemeenschap in Nederland hier niet mee. Maar wel het geloof dus.
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 23:55

Bericht 12 Jan 2015 13:12

Re: Jij en de moslimgemeenschap in Nederland

Atelier Madame schreef:
Nou ik kan het echt niet los zien van het islamitische geloof. Ik geloof dat het overgrote deel van de moslims die veroordeeld, maar het zijn daden gericht vanuit de islam en als vergelding omdat hun geloof belachelijk is gemaakt. Dan kan je zeggen haal er geen andere geloven bij. Maar hoe vaak is de paus wel niet belachelijk gemaakt of worden joodse mensen te kijk gezet? Dat vergelden met onschuldige mensenlevens heb ik nog niet zien gebeuren. Of het dan een paar rotte appels zijn of niet, alsnog is het wel vanuit dit geloof gedaan.
Daarnaast vind ik het eng wat er in Syrië gebeurt, onschuldige volledige volken die worden onthoofd. Bah verschrikkelijk. Overigens link ik de moslimgemeenschap in Nederland hier niet mee. Maar wel het geloof dus.


Dus als iemand zegt dat hij het vanuit zijn geloof doet, dan hoort het bij het geloof. Ik snap die logica niet heel erg, die mensen misbruiken het geloof voor hun eigen strijd tegen het westen. Heel veel dingen die aan de islam worden toegeëigend zijn cultuur bepaald en niet geloof bepaald.
<<

Anoniem122

Bericht 12 Jan 2015 13:32

Re: Jij en de moslimgemeenschap in Nederland

Ik ben het wel eens met AM. Overigens vraag ik me soms ook wel af waarom dit soort dingen juist telkens gebeuren door Moslims en vanuit het geloof.. Je ziet dat bij een ander geloof niet zo snel gebeuren. Waarom slaan zij er juist wel in door?
<<

Anoniem301

Bericht 12 Jan 2015 13:37

Re: Jij en de moslimgemeenschap in Nederland

Ik vind het jammer dat je tegenwoordig alles maar moet nuanceren. Als AM dat gevoel heeft, wat ik overigens ook best begrijp, dan mag ze dat zeggen.

Zo zijn er (helaas) ook mensen die kindermisbruik associeren met het Katholicisme. Ook dat begrijp ik.
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 23:55

Bericht 12 Jan 2015 13:40

Re: Jij en de moslimgemeenschap in Nederland

Ik begrijp het ook wel en ze hoeft haar reactie niet te nuanceren. Maar ik mag toch mijn visie geven?
<<

Anoniem301

Bericht 12 Jan 2015 13:46

Re: Jij en de moslimgemeenschap in Nederland

Wen schreef:Ik begrijp het ook wel en ze hoeft haar reactie niet te nuanceren. Maar ik mag toch mijn visie geven?

Oh ja tuurlijk! Maar het lijkt erop dat je haar wilt overtuigen van jouw mening en dat ze een beetje wordt aangevallen op haar standpunt en dat vind ik jammer.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers