Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jij en de moslimgemeenschap in Nederland

<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 15 Jan 2015 12:56

Re: Jij en de moslimgemeenschap in Nederland

En het is zo oneerlijk. Als je in de schoenen van de ander staat weet je pas wat voor leed je veroorzaakt met dit soort dingen. Ik ben niet eens moslim (word wel vaak voor Turkse of Marokaanse aangezien) en ik vind dit al a-relaxt. Laat staan de mensen die wel moslim zijn. Alle christenen zijn toch ook geen KKK?

ontopic: nee ik kijk niet anders tegen de moslimgemeenschap, wel tegen agressie in het algemeen. Ik ben banger dat het sneller uit de hand loopt. Ongeacht afkomst/geloof/uiterlijk. Hier namelijk net zoveel agressieve blanken als allochtonen.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem313

Bericht 15 Jan 2015 13:12

Re: Jij en de moslimgemeenschap in Nederland

Elliot schreef:Izar, ik kan natuurlijk niet voor Miley spreken maar ik merk aan mezelf ook dat ik (onbewust) wat angstiger ben voor mensen met een arabisch uiterlijk. Toevallig had ik het daar gister over met mijn moeder, dat ik dat zo naar vind. Onbewust word ik toch bang voor de Islam, terwijl dat natuurlijk heel onterecht is. Mijn moeder vertelde dat een collega van haar, een moslima, niet eens meer haar hoofddoekje durft te dragen omdat ze op straat soms wordt aangesproken (op een nare manier) alsof het haar schuld is dat er aanslagen gepleegd zijn.
Ik denk dat dat ook is wat Miley bedoelt. Dat je toch, door al het negatieve nieuws, een verkeerd en onterecht beeld projecteert op mensen die eruit zien alsof ze misschien moslim zouden kunnen zijn.


Akelig is dat. Het is helaas wel hoe de menselijke geest werkt. Het enige wat je kunt doen om het tegen te gaan is je ervan bewust te zijn er erover na denken, zodat het niet je gedrag beinvloedt.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 16 Jan 2015 11:20

Re: Jij en de moslimgemeenschap in Nederland

Ja, ik vind het ook naar. Ik ben me er gelukkig wel bewust van, ik spreek het ook vaak uit (nu hier op het forum, laatst met mijn moeder en met mijn vriend). Ik ben blij dat ik weet dat het nergens op slaat om zo te denken. Er zijn genoeg mensen die dat niet weten of (willen) geloven.

♥♥
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 16 Jan 2015 11:46

Re: Jij en de moslimgemeenschap in Nederland

Steep schreef:ontopic: nee ik kijk niet anders tegen de moslimgemeenschap, wel tegen agressie in het algemeen. Ik ben banger dat het sneller uit de hand loopt. Ongeacht afkomst/geloof/uiterlijk. Hier namelijk net zoveel agressieve blanken als allochtonen.


Eens. Ik durf in het algemeen mensen minder snel aan te spreken op ongewenst gedrag, omdat ik bang ben dat ik dan net een malloot tref met mes of een ander scherp voorwerp op zak.
L2014 & H2017
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers