Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Toon van Eneco

<<

Anoniem87

Bericht 11 Jan 2015 15:03

Toon van Eneco

Is dat wat? We willen in ons nieuwe huis gaan overstappen, zitten nu bij de Nuon maar goedkoop is dat niet.. Daarnaast lijkt Toon ons wel top, het op afstand kunnen bedienen bijvoorbeeld en meer inzicht in je verbruik.
Wie heeft Toon en wat is jouw ervaring?
<<

Anoniem122

Bericht 11 Jan 2015 15:08

Re: Toon van Eneco

Waarom zou je op afstand je verwarming willen bedienen? Zie er persoonlijk het voordeel niet van in. En voor inzicht in je verbruik kan je andere middelen gebruiken. Volgens mij verbruikt zo'n ding ook meer stroom.
<<

Anoniem87

Bericht 11 Jan 2015 15:12

Re: Toon van Eneco

Omdat ik het wel fijn vind om in een warm huis thuis te komen ;) En het is ook handig als je weer eens vergeten bent je thermostaat omlaag te zetten, dat gebeurde me nog wel eens.
Je kunt je verbruik wel op een andere manier bijhouden, maar je kunt je verbruik op dat moment bijna niet zien. Ja in je meterkast gaan liggen, maar dat is ook weer zo wat. En omdat we een gashaard krijgen wil ik het gasverbruik wel in de gaten kunnen houden.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Jan 2015 15:43

Re: Toon van Eneco

Nouja, als wilt overstappen om goedkoper uit te zijn en vervolgens in een warm huis wilt thuiskomen, scheelt het onder de streep niet zoveel lijkt mij haha.

Wij hebben ook nagedacht over een Nefit Easy thermostaat, maar het is gewoon zonde van het gas wat je verspilt. Hoe koud is het nou eenmaal als je thuis komt als je een geïsoleerd huis hebt?
<<

Anoniem87

Bericht 11 Jan 2015 15:53

Re: Toon van Eneco

Goedkoper uit ben ik sowieso Cotton, want waar we nu wonen heb ik elektra van Nuon en verwarming/koeling van Vaanster (verplicht). Dat is pas duur! Je moet de thermostaat constant op 20/21 laten staan en ik betaal €150 per maand alleen al aan Vaanster.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Jan 2015 15:58

Re: Toon van Eneco

Je kan beter zelf een losse thermostaat kopen waarop je een programma kan instellen (of op afstand kan bedienen) dan zoiets als Eneco + Toon. Daarnaast kan je vaak zelf ook geld besparen als je logisch nadenkt.

Toon is trouwens ook niet gratis (tenzij je een langlopend contract bij eneco afsluit.
https://www.eneco.nl/toon-thermostaat/wat-kost-het/

Voor 3,50 per maand kan je ook 15 kWh of 5,5 m3 gas verstoken!
08/2018
05/2021
<<

Anoniem304

Bericht 11 Jan 2015 15:59

Re: Toon van Eneco

Per kWh zitten wij met Nuon trouwens gelijk aan Eneco en met gas €0,013ct duurder dan Eneco. Met een verbruik van 2000m3 gas per jaar zou je dan €26 besparen. Zoveel verbruiken wij in ieder geval niet, dus wat het oplevert zal nog minder zijn. Maar misschien hebben jullie een contract waarbij het wel veel scheelt.

Ik bel Nuon ieder jaar of ze me iets kunnen aanbieden. Nee, dat levert je geen welkomstpremie op van €200, maar wel altijd een leuke korting en we hoeven niet over te stappen.
En alles wat een andere leverancier en gratis bij doet, betaal je uiteindelijk toch voor een deel zelf. Zo zie ik al dat je voor een Toon een 4-jarig contract moet afsluiten wil je Toon (€200) + installatie €75) gratis krijgen én dat Toon €3,50 per maand kost.
Zonde van het geld toch, zo`n abonnement op Toon?
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Jan 2015 16:01

Re: Toon van Eneco

Elin schreef:Goedkoper uit ben ik sowieso Cotton, want waar we nu wonen heb ik elektra van Nuon en verwarming/koeling van Vaanster (verplicht). Dat is pas duur! Je moet de thermostaat constant op 20/21 laten staan en ik betaal €150 per maand alleen al aan Vaanster.


Kortom je hebt warmte via de Vaanster en elektra via Nuon. Waar gebruik je gas voor?
08/2018
05/2021
<<

Anoniem304

Bericht 11 Jan 2015 16:03

Re: Toon van Eneco

Elin schreef:Goedkoper uit ben ik sowieso Cotton, want waar we nu wonen heb ik elektra van Nuon en verwarming/koeling van Vaanster (verplicht). Dat is pas duur! Je moet de thermostaat constant op 20/21 laten staan en ik betaal €150 per maand alleen al aan Vaanster.

Dat stond niet in de openingspost :wink:

Zo kan je stroom & gas voor een nieuw huis ook niet vergelijken met de situatie nu. Waar je goedkoper uit bent met elektra zou je moeten bepalen met de prijzen incl. per kWh.
Qua verwarming zal je dus sowieso goedkoper uit zijn als Vaanster zo duur is, waar je dat ook afneemt. Dus dat kan je ook vergelijken per m3 incl.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Jan 2015 16:08

Re: Toon van Eneco

Ik zou het in je nieuwe huis eerst eens even aankijken. Voor 150 euro aan warmte (Vaanster) kan je flink was gas inkopen. Grote kans dat het al goedkoper is!
08/2018
05/2021
<<

Anoniem304

Bericht 11 Jan 2015 16:11

Re: Toon van Eneco

En met een gewoon normale thermostaat die je kan instellen (per dag) kom je dan ook altijd thuis in een warm huis. Of je kan dan een andere slimme thermostaat zonder abbo overwegen zodat je 'm veraf kan instellen als dat je toch fijner lijkt.

Zo`n Toon met een abbo lijkt me vooral heel erg zonde van het geld eigenlijk.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Jan 2015 16:35

Re: Toon van Eneco

Cotton schreef:En met een gewoon normale thermostaat die je kan instellen (per dag) kom je dan ook altijd thuis in een warm huis. Of je kan dan een andere slimme thermostaat zonder abbo overwegen zodat je 'm veraf kan instellen als dat je toch fijner lijkt.

Zo`n Toon met een abbo lijkt me vooral heel erg zonde van het geld eigenlijk.


+1
08/2018
05/2021
<<

Anoniem234

Bericht 11 Jan 2015 18:47

Re: Toon van Eneco

Wij hebben een thermostaat waar je programma's op in kan stellen. Handig en mijn huis is ook lekker warm als ik thuis kom. Zitten verder gewoon bij Essent overigens.
<<

Chickster

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 26 Okt 2013 15:29

Bericht 11 Jan 2015 18:47

Re: Toon van Eneco

Nieuwbouw krijg je toch? Dan heb je er een slimme meter in. Dan kan je je aanmelden bij Enelogic, dan zie je je verbruik per dag/uur wat je maar wilt. Ok, wel alleen van de gisteren en verder terug, maar dat is wel genoeg om je verbruik te monitoren.
<<

Anoniem119

Bericht 11 Jan 2015 18:52

Re: Toon van Eneco

Wij willen waarschijnlijk op den duur ook zo'n op afstand instelbare thermostaat, de Nest van Google. Maar die zijn vrij prijzig en er zit nu een normale thermostaat in met drie programma's dus we kijken dit eerst even aan.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 11 Jan 2015 19:06

Re: Toon van Eneco

Marin schreef:Wij willen waarschijnlijk op den duur ook zo'n op afstand instelbare thermostaat, de Nest van Google. Maar die zijn vrij prijzig en er zit nu een normale thermostaat in met drie programma's dus we kijken dit eerst even aan.


De Nest is echt de moooooooiste gadget ever!!! Echt zo pretty! En hij bedient ook echt heerlijk. Maar wij zitten nu in een verbouwing en meerdere van die pipo's die hier over de vloer komen hebben gezegd dat we geen Nest moeten nemen, want je moet een 'modulerende' willen. Die van Nefit is dat bijvoorbeeld.. nu twijfelen we. Die Nest is zo cool!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem119

Bericht 11 Jan 2015 19:12

Re: Toon van Eneco

Haha ik heb er ook niet al te veel verstand van, maar m'n vriend wil geloof ik toch wel heel graag de Nest en dan ook de brand- en koolmonoxide melders er van.

Een modulerende trouwens? Je ne sais pas wat dat is haha!
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Jan 2015 19:52

Re: Toon van Eneco

modulerend is dat de thermostaat kan aangeven dat de ketel op een bepaalde percentage draait en niet aan/uit.
Ook heeft de thermostaat dan door dat de ketel draait voor bijvoorbeeld de douche en daarom niet aan kan voor verwarming.

Mijn vriend kent de Nest ook, maar deze is in principe nog niet geschikt voor de Nederlandse markt. In Amerika kennen ze bepaalde principes niet die wij (met modulerende thermostaten) wel hanteren.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem84

Bericht 11 Jan 2015 19:59

Re: Toon van Eneco

Wij hebben een Toon sinds kort en wij zijn er heel blij mee. Geeft ons inderdaad heel veel inzicht in verbruik en we hanteren nu ook andere temperaturen dan voorheen. We zien nu precies wat bepaalde apparaten aan energie kosten (en de standby-stand). Ook zie je heel makkelijk je verbruik t.o.v. je voorschot.

Wij hebben overigens geen particulier abonnement, dus ik heb geen idee wat het ons precies kost. Installatie was in ieder geval gratis.
<<

Anoniem237

Bericht 11 Jan 2015 22:00

Re: Toon van Eneco

Wij hebben sinds een paar maanden de Nest en kunnen nu al zien dat we op de energierekening besparen. Echt een fijn ding om te gebruiken!
<<

Anoniem222

Bericht 11 Jan 2015 22:35

Re: Toon van Eneco

Wij krijgen volgende week Toon geïnstalleerd. Ben benieuwd!
<<

Anoniem304

Bericht 03 Dec 2015 16:30

Re: Toon van Eneco

Harrison schreef:Wij krijgen volgende week Toon geïnstalleerd. Ben benieuwd!

Bevalt het Harri?

Ondanks wat ik eerder zei, zit ik inmiddels sterk na te denken om over te stappen naar Eneco, met Toon. :smile:
*Oh dus. Onze ketel kan niet eens een Open Therm thermostaat. Bummer. :face:
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 12:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 03 Dec 2015 17:49

Re: Toon van Eneco

Wij hebben m ook en we zijn er erg blij mee. Je kan precies zien wat je verbruik is en aangezien wij zonnepanelen hebben kunnen we ook precies zien wat we opwekken. We hebben m nu ook zo ingesteld dat de verwarming op een bepaalde tijd aangaat en ook weer uit. Ook vinden we het fijn dat we m op afstand kunnen bedienen. Wij gaan regelmatig een dagje weg en we vergeten dan nog wel ns de verwarming uit te zetten en dat kunnen we dan via de telefoon doen. Ook kunnen we m dan een kwartiertje voor we weer thuis komen weer aanzetten zodat het lekker warm is als we weer thuis komen. Dus ja wij zijn heel tevreden.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 04 Dec 2015 17:35

Re: Toon van Eneco

Als de thermostaat welke we nog hebben liggen niet op de nieuwe ketel past willen wij ook Toon van Eneco.
Lijkt ons wel handig, maar nog geen ervaring dus!

Eerst naar eens afwachten of de andere thermostaat werkt. Had een kennis over na het plaatsen van een ketel :)
Is precies als wij nu hebben en die bevalt ook prima.
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem193

Bericht 04 Dec 2015 17:42

Re: Toon van Eneco

Wij hebben Anna thermostaat. Onze oude was kapot dus we moesten toch een nieuwe.
Ik vind het heel handig dat ik niet hoef op te staan van de bank als ik het koud heb ;)
Of dat als ik bijna thuis kom dat ik de verwarming vast aan kan zetten.

http://www.thermostaatstore.nl/product/ ... wgodXhsDTA

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers