Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Studeren/cursus naast je werk

<<

Ixis

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 102

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:11

Bericht 10 Jan 2015 21:25

Studeren/cursus naast je werk

Ik me aan het oriënteren op een cursus/opleiding naast mijn werk. Ter verdieping maar ook om me iets meer richting een ander vakgebied te gaan voorbereiden. Ik heb nog niet helder wat voor opleiding/cursus precies gaat passen. Ik heb al verschillende gesprekken gevoerd om me hierop te oriënteren.

Wie van jullie volgt een opleiding naast zijn werk? Waar volg je die en hoe heb je die gevonden? Geeft mij wellicht wat inspiratie waar ik ook nog zou kunnen informeren.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 10 Jan 2015 21:37

Re: Studeren/cursus naast je werk

ik heb twee masters naast 4 a 5 dagen werken in het onderwijs.Ik had les op de woensdagmiddag en dinsdagavond. Ik heb de master sen gedaan, een gecombineerde waardoor ik twee masters in 1 jaar haalde.Was erg pittig maar wel de moeite waard vond ik. Vanaf februari ga ik een opleiding tot kindercoach doen. dit zijn 6 bijeenkomsten en thuiswerk opdrachten.Lijkt me heel goed te doen maar heb nu wel een gezin,dus ben benieuwd.
<<

Ixis

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 102

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:11

Bericht 10 Jan 2015 21:42

Re: Studeren/cursus naast je werk

Klinkt interessant bolus26! En waar volg je die? Deeltijd aan de universiteit/Hbo? Of via een andere opleider?
<<

Anoniem173

Bericht 11 Jan 2015 00:04

Re: Studeren/cursus naast je werk

Ja ik! Duale hbo opleiding doe ik zie mijn rubriek maar bovenaan deze pijler :)
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:30

Bericht 11 Jan 2015 00:56

Re: Studeren/cursus naast je werk

Ik doe een deeltijd opleiding naast mijn baan in het onderwijs. Ik werk vier dagen en ga een dag van 10:00 tot 21:30 naar school. Ik vind het erg zwaar. Niet zo zeer de lesstof maar de tijd die je er in moet steken.
<<

Anoniem152

Bericht 11 Jan 2015 09:17

Re: Studeren/cursus naast je werk

Ik studeer HBO rechten bij de NCOI. Via personeelszaken ben ik daar terecht gekomen.
Inmiddels zit ik alweer in mijn laatste jaar, althans mijn laatste reguliere jaar. In september moet ik met mijn scriptie beginnen en dat duurt nog een half jaar.

Het is soms best pittig naast fulltime werken en een huishouden dat ik in mijn eentje moet runnen, maar ik ben blij dat ik de stap gezet heb.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 11 Jan 2015 10:35

Re: Studeren/cursus naast je werk

Ik heb net een cursus moderne bedrijfsadministratie besteld via de NHA. Ik heb twee dikke multomappen gekregen. Het is volledige zelfstudie maar je kunt wel huiswerk insturen en dat wordt dan nagekeken. Kan helemaal zelf bepalen wanneer ik een hoofdstuk ga doen. Als je alles afgerond heb kun je je aanmelden voor een examen.

Ik heb besloten om een cursus te gaan doen omdat ik op werk weinig uitdaging heb en ik had zin om weer wat nieuws te gaan leren. Ik had geen zin om echt lessen te gaan volgen dus heb ik voor zo'n soort cursus gekozen. Dit was daarnaast ook nog goed betaalbaar. Je hebt verder geen stok achter de deur dus dat kan voor sommigen misschien wel een nadeel zijn.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem185

Bericht 11 Jan 2015 14:18

Re: Studeren/cursus naast je werk

Ik werk deeltijd (mijn contract loopt deze maand af, daarna ga ik waarschijnlijk voltijd werken) en studeer deeltijd aan de uni.
Komende week heb ik examens (gelukkig maar eentje, maar alsnog wel veel leerstof), maar draai ik ook 46 uur minstens. Ja, dat is dus wel zwaar.
<<

Anoniem222

Bericht 12 Jan 2015 15:58

Re: Studeren/cursus naast je werk

Ik werk voltijd (meestal zo'n 45 uur per week) en studeer officieel voltijd, maar ik heb er voor gekozen mijn éénjarige master in twee jaar te doen. Dus eigenlijk studeer ik deeltijd haha!

Ik studeer rechten aan de UvA (master privaatrecht) en deed dat al voor ik hier voltijd ging werken. Mijn werk en mijn studie hebben weinig tot niets met elkaar te maken.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 12 Jan 2015 18:03

Re: Studeren/cursus naast je werk

Ik doe ook een opleiding naast mijn werk. Die van mij is een keer in de twee weken van 19:00-22:00. Wel veel thuis studie. Ik vind het goed te doen maar moet het wel bijhouden.

Mijn opleiding heb ik gevonden door eerst het onderwerp en opleidingsvariant te kiezen. Toen heb ik gekeken welke instanties wat aanbieden en wat de score van de instantie is. Zodoende specifieker een keuze kunnen maken.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 12 Jan 2015 19:17

Re: Studeren/cursus naast je werk

Hier nog een met een opleiding naast werk: ik ben bezig mijn gymbevoegdheid te halen naast mijn werk in/voor de klas.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem205

Bericht 12 Jan 2015 22:18

Re: Studeren/cursus naast je werk

Ik doe een opleiding HRM naast mijn werk, via het NCOI. Ik ben bijna klaar (nog 2 opdrachten inleveren en afstuderen), heb iets vertraging opgelopen door de zwangerschap. Daarnaast heb ik altijd 32 uur gewerkt, meer vond ik te veel.
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 14:18

Bericht 13 Jan 2015 20:38

Re: Studeren/cursus naast je werk

Ik studeer ook naast m'n werk. Is n deeltijd opleiding en is gemiddeld een avond cursus per week. Al ben ik nu alleen m'n scriptie aan t schrijven dus is het nu even wat rustiger qua lessen.

Ik werk er fulltime bij. Mocht ik cursus hebben tijdens kantooruren dan hoef ik dat gelukkig niet in te halen.
Dat is af en toe wel pittig, maar ik heb gelukkig alle vakken tot nu toe in een keer gehaald.

Ik ben met deze opleiding in aanraking gekomen via mijn vorige baas die deze opleiding aanbood en dit paste bij mijn interesses. Inmiddels heb ik zelfs een nieuwe baan gevonden die precies aansluit bij mijn opleiding.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 16 Jan 2015 09:42

Re: Studeren/cursus naast je werk

Mijn masters heb ik bij de hu gedaan (seminarium voor orthopedagogiek) zij hebben ook losse cursussen.
Andere opleiding is bij een particuliere instelling
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 01 Feb 2015 17:13

Re: Studeren/cursus naast je werk

Bolus26 schreef:ik heb twee masters naast 4 a 5 dagen werken in het onderwijs.Ik had les op de woensdagmiddag en dinsdagavond. Ik heb de master sen gedaan, een gecombineerde waardoor ik twee masters in 1 jaar haalde.Was erg pittig maar wel de moeite waard vond ik. Vanaf februari ga ik een opleiding tot kindercoach doen. dit zijn 6 bijeenkomsten en thuiswerk opdrachten.Lijkt me heel goed te doen maar heb nu wel een gezin,dus ben benieuwd.


Leuk, ik ben ook een thuis studie kindercoach begonnen!

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers