Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moe na werkdag

<<

Anoniem253

Bericht 10 Jan 2015 10:01

Moe na werkdag

Hoe moe ben jij na een werkdag? Ik werk 40 uur en ben eigenlijk altijd moe ik als ik thuis kom. In de zomer iets minder dan in de winter.

Herken jij dit? Wat kan ik doen om meer energie te krijgen? Ik sport niet, volgens vriend zou ik dat wel moeten doen maar krijg ik dan echt meer energie?
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 10 Jan 2015 10:06

Re: Moe na werkdag

Ik doe na mijn werk vrijwel niets meer. Ik heb dan ook een chronische ziekte waardoor werken mij veel energie kost. Ik werk nu sinds kort drie dagen per week zodat ik meer energie overhoud voor mijn dochtertje, huishouden, sport en sociale contacten. Bij mij helpt het inderdaad om te sporten, genoeg rust te pakken en gezond te eten.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 10 Jan 2015 10:21

Re: Moe na werkdag

Ik werk vier hele dagen en een middag en twee keer begin van de avond. Ik heb eigenlijk nog voldoende energie na een werkdag. Ik denk dat het te maken kan hebben met je reistijd. Als die erg lang is dan lijkt me dat wel vermoeiend. Verder sport ik drie keer per week en probeer ik zo gezond mogelijk te eten en 7 tot 8 uur per nacht te slapen.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Jan 2015 10:23

Re: Moe na werkdag

Ik werk ook 40 uur per week en denk dat je vriend wel gelijk heeft.

Direct na het avondeten op de bank ploffen is echt funest. Als ik dat doe voel ik me moe en futloos. Misschien doe jij dat ook?

Als ik dan nog ga sporten, iets in het huishouden doen of naar iemand toe ga op bezoek dan ben ik helemaal niet moe.
<<

Anoniem253

Bericht 10 Jan 2015 10:29

Re: Moe na werkdag

Cotton schreef:Ik werk ook 40 uur per week en denk dat je vriend wel gelijk heeft.

Direct na het avondeten op de bank ploffen is echt funest. Als ik dat doe voel ik me moe en futloos. Misschien doe jij dat ook?

Als ik dan nog ga sporten, iets in het huishouden doen of naar iemand toe ga op bezoek dan ben ik helemaal niet moe.

Dat doe ik inderdaad.. Misschien toch maar weer gaan sporten dan :-).
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 10 Jan 2015 10:32

Re: Moe na werkdag

Misschien moet je je iets minder inspannen op je werk. Ik herken het als ik teveel van mezelf verwacht op een werkdag. Ik presteer dan op het werk boven de maat maar ik ben savonds uitgeblust.
<<

Anoniem88

Bericht 10 Jan 2015 10:38

Re: Moe na werkdag

Ik herken het ook, maar ik merk wel dat het ook afhankelijk is van wat ik de avond na een werkdag van plan ben te doen. Ben ik alleen maar van plan op de bank te hangen dan kom ik al moe thuis, em stort ik op de bank al helemaal in. Maar heb ik in de avond nog wat te doen, dan is het net of m'n batterijtje zich minder snel leeg laat lopen, zelfs nog wat oplaadt, en ik in de avond dus nog voldoende energie heb. Ik geloof trouwens ook zeker dat je van sporten meer energie kan krijgen. En sporten is natuurlijk sowieso gezond, gewoon doen dus :)
<<

Anoniem114

Bericht 10 Jan 2015 10:55

Re: Moe na werkdag

Oh hier ook herkenning, maar als k thuis kom na een werkdag, ga ik altijd eerst nog huiskamer opruimen, even stofzuigen, eten maken. Dan douchen en daarna 'mag' ik ontspannen. Dan eten we samen, vriend ruimt de tafel af en zorgt voor de keuken en dan kijken we samen een serie/film of spelen een spelletje. Dan ben ik wel moe, natuurlijk, maar niet bekaf. Gewoon, tevreden en voldaan, of zo...
<<

Anoniem253

Bericht 10 Jan 2015 11:18

Re: Moe na werkdag

SDL schreef:Misschien moet je je iets minder inspannen op je werk. Ik herken het als ik teveel van mezelf verwacht op een werkdag. Ik presteer dan op het werk boven de maat maar ik ben savonds uitgeblust.

Hmm dat is misschien ook wel een goeie, thanks!
<<

Anoniem119

Bericht 10 Jan 2015 11:35

Re: Moe na werkdag

Ik ben altijd moe na een werkdag maar met avond- en nachtdiensten ga ik direct naar bed nadat ik thuis ben gekomen. Dus kan ik direct toegeven aan m'n vermoeidheid.
Op dagen dat ik om half vier vrij ben, vind ik het lastiger, dan moet ik nog 'lang' wakker blijven. Ik ga geen dutje doen dan, maar ga wel rustig op de bank zitten en krijg weinig meer gedaan. Wat ik dan wel doe is éérst alle dingen die moeten doen, en pas daarna gaan zitten op de bank. Dus eerst was er in, afwas opruimen etc, en pas daarna kan ik relaxen want anders gaat het mis haha.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 10 Jan 2015 13:05

Re: Moe na werkdag

Ik ben ook altijd gesloopt na een werkdag. Ik ben chronisch vermoeid en daarom ben ik een paar jaar geleden al een dag minder gaan werken. Op woensdag ben ik nu vrij en dat heb ik echt nodig om bij te tanken. Het is idd wel zo dat als ik 's avonds nog iets heb afgesproken, ik me dan meestal wel iets energieker voel dan wanneer ik thuis op de bank hang. Toch doe ik dat laatste vaker op werkdagen. Op vrijdagavond ga ik nog wel eens de kroeg in, maar dan doe ik altijd eerst een powernap van tevoren, anders hou ik het niet vol.
❤ 7 juni 2018
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 10 Jan 2015 15:00

Re: Moe na werkdag

Ik ben na een werkdag ook altijd moe. Ik kom dan om 17.00u thuis en ga dan een uurtje niks doen. Om 18u ben ik dan weer op geladen en heb ik weer energie voor de avond.

In de tijd dat ik een revalidatieprogramma volgde voor mijn fibromyalgie zei de ergotherapeut dat het ook beter is om tussendoor even op te laden dan en dan weer verder te gaan, dan helemaal kapot gaan (= voor mij na het werk nog van alles doen onder het motto 'maar nu voel ik me nog energiek'). Dus daar probeer ik me zo goed mogelijk aan te houden. Het lukt natuurlijk niet altijd, maar wel redelijk.

Oh, en voldoende slaap helpt mij ook goed. Maar dat is wel logisch denk ik.
<<

Anoniem170

Bericht 10 Jan 2015 16:09

Re: Moe na werkdag

Doordeweeks komt r niet zoveel uit mn handen, ben echt kapot dan. Ik ga half 7 s'ochtends van huis weg en ben tussen kwart over 5/half 6 thuis. Dan ga ik koken, douchen, wat tv kijken en dan om half 10 naar bed omdat ik elke dag vroeg op moet.
<<

Anoniem87

Bericht 10 Jan 2015 16:22

Re: Moe na werkdag

Ik heb ook weinig puf na m'n werk hoor. Ik werk 4 dagen (32 uur) en vind dat meer dan genoeg. Ik heb wel een baan waarbij je veel moet staan/lopen, dus ik heb vaak gewoon moeie benen/voeten 's avonds. Ik probeer dat ook niet te vergelijken met het werk dat m'n vriend doet, hij hoeft alleen maar naar de koffieautomaat te lopen, niet zo gek dat je dan 's avonds nog energie hebt om te sporten.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 10 Jan 2015 17:02

Re: Moe na werkdag

Ik herken het ook al probeer ik wel dingen te doen 's avonds (sporten, huishouden en leuke dingen).
Ik werk 36 uur per week maar ben vooral aan het einde van de week vaak wel erg moe. Ik ben vooral mentaal moe, ik doe zittend werk maar werk de hele dag met cijfers. Ik heb ook werk gedaan waar ik veel moest staan en lopen en dat vond ik ook vermoeiend maar dan vooral lichamelijk, die vermoeidheid vind ik ook anders. Maar allebei vervelend hoor.

Wat bij mij helpt is om toch dingen te doen, ook al ben ik moe en niet op de bank te gaan hangen de hele avond. Als ik echt heel moe ben probeer ik vroeger naar bed te gaan.
Laatst gewijzigd door Vanya op 10 Jan 2015 21:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Sheels

Noob

Berichten: 48

Geregistreerd: 06 Sep 2013 11:52

Bericht 10 Jan 2015 18:04

Re: Moe na werkdag

Ik ben ook erg moe na een werkdag.
Ik hoef niet lang te reizen, loop wel veel op een dag en heb mentaal ook zwaar werk.
Ik doe na mijn werk helemaal niets meer, ben dan niet vooruit te branden.
Ga wel altijd vroeg slapen zodat ik minimaal 8 uur slaap.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 10 Jan 2015 18:47

Re: Moe na werkdag

Na een dagdienst ben ik ook altijd gesloopt. Lig nu ook voor pampus op de bank. Als ik doorga kan ik het prima volhouden, wanneer ik op de bank ga hangen stort ik helemaal in. Sporten kan je wel meer energie geven. Ik zou dan vanuit je werk gelijk gaan sporten als ik jou was, eenmaal op de bank kom je er waarschijnlijk niet meer af.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem280

Bericht 10 Jan 2015 19:16

Re: Moe na werkdag

Ik ben vaak ook moe na een werkdag, maar ik plof na mijn werk niet meteen op de bank.
Ik ging dan vaak boodschappen halen of even langs mijn pa of schoonouders. Daarna naar huis, eten koken. 's Avonds na het eten zitten en soms bij iemand op bezoek. Echt toegeven aan mijn moeheid deed ik niet.
Tijdens mijn zwangerschap uiteraard wel, maar dat is sowieso al anders.
<<

Anoniem130

Bericht 10 Jan 2015 19:25

Re: Moe na werkdag

Lady schreef:Na een dagdienst ben ik ook altijd gesloopt. Lig nu ook voor pampus op de bank. Als ik doorga kan ik het prima volhouden, wanneer ik op de bank ga hangen stort ik helemaal in. Sporten kan je wel meer energie geven. Ik zou dan vanuit je werk gelijk gaan sporten als ik jou was, eenmaal op de bank kom je er waarschijnlijk niet meer af.


Dit. Ik kom meestal rond 19 thuis, dan eten en dan ben ik kappt. Maar ik heb ook geen zin dat mijn leven straks ECHT alleen nog maar uit 60h/week ziekenhuis bestaat. Dus ga vaan toch even samen eten met een vriendinnetje of voor of wat lichts en dan gelijk na het eten zwemmen ofzo.
<<

Anoniem315

Bericht 10 Jan 2015 21:02

Re: Moe na werkdag

Meestal kom ik met veel energie thuis.
Soms ben ik moe. Vooral wanneer er na een dag lesgeven nog intensief vergaderd moet worden.
<<

Anoniem253

Bericht 11 Jan 2015 15:25

Re: Moe na werkdag

Fijn te lezen dat ik niet de enige ben :-).
<<

Anoniem315

Bericht 11 Jan 2015 19:33

Re: Moe na werkdag

Ik heb trouwens ook dat ik in de winter vermoeider ben dan in de lente en de zomer. De dag is dan ook zo snel voorbij, zo voelt het. En het donker nodigt ook niet echt uit om nog even actief te gaan doen.
<<

Anoniem185

Bericht 11 Jan 2015 19:33

Re: Moe na werkdag

Ik ben ook altijd helemaal op, zelfs als ik maar een halve dag heb gewerkt. Ik denk wel dat het bij mij een groot deel ligt aan dat ik totaal geen voldoening uit mijn werk haal, eigenlijk een soort bore-out heb.

Afgelopen week heb ik wel op mijn niveau een nieuwe functie ingevuld. Dit mag ik tijdelijk doen bij mijn standaard functie, moet daarna weer terug naar enkel mijn standaard functie (daarom heb ik mijn ontslag ingediend, dus ik hoef niet meer terug). Na deze week was ik na mijn werk ook moe, maar wel voldaan, wat ik nu na het werk óók niet ben.
<<

Fiene

Bericht 11 Jan 2015 22:03

Re: Moe na werkdag

Soms wel, een lange regenachtige dag waar je niet naar buiten kunt met de kinderen is soms erg vermoeiend. Maar ik weet dat ik er toch niets mee kan ( met die vermoeidheid dus) De kinderen moeten toch eten, in bad etc. Dus ik geef er niet aan toe en ga gewoon door.

In de winter heb ik er wel meer last van. Ik merk ook dat ik enorm toe ben aan de lente en de dagen aan het aftellen ben.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 12 Jan 2015 03:19

Re: Moe na werkdag

Het is even inbreken in dit topic. Ik weet niet hoe het precies onder woorden te brengen. Maar vinden jullie het ook zo'n benauwend idee dat je zoveel uur van je leven werkt, vaak voor een ander en dan alleen de weekenden hebt en een paar vakantieweken? Dat je dus zoveel van je leven op je werk bent, je heel veel moe bent en het geld dat je verdient vliegt er ook weer doorheen. Het vliegt mij af en toe vreselijk aan. Begrijp me niet verkeerd, ik vind werken OOK heel leuk, maar ik heb er soms zo'n moeite mee dat mijn leven er zo door bepaald is, zonder werk geen geld. Zonder geld kun je niks en heb je niks. Het is zo'n vicieuze circel. Ben ik de enige?
Afbeelding
Afbeelding
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers