Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragenlijstje: Slapen FV-kindjes eerder door dan BV-kindjes?

<<

Anoniem166

Bericht 09 Jan 2015 19:13

Re: Vragenlijstje: Slapen FV-kindjes eerder door dan BV-kind

Mijn dochter is bijna 3 en slaapt nog steeds niet door. Ze heeft tot ruim 2 jaar borstvoeding gekregen. Het is wel een stukje geborgenheid dat ze 's nachts zoekt denk ik, want als ze vanaf het begin van de nacht bij ons in bed ligt, dan slaapt ze vaak wel door. Als ze in haar eigen bed ligt, waar ze doorgaans de nacht start, dan komt ze tussen 12 en 6 ergens bij ons liggen.

Ik denk dat het doorslapen op flesvoeding ook te maken heeft met de manier waarom men ermee omgaat. Volgens mij wordt bij flesvoeding sneller gekozen voor bijvoorbeeld een papfles 's avonds. Bij borstvoeding is dat een hele stap die veel moeder niet maken, omdat je dan echt ervoor kiest om gedeeltelijk af te bouwen. En ik denk dat flesgevoede kindjes eerder getroost worden met een speen, knuffel etc., terwijl je bij borstvoeding vaak eerder geneigd bent om het kindje even aan te leggen, juist omdat borstvoeding zo licht verteerbaar is en het dus ook veel waarschijnlijker is dat het kindje echt honger heeft. Zo ontstaat vanzelf een verschillend patroon in nachtvoedingen bij flesgevoede en borstgevoede kinderen.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 09 Jan 2015 19:34

Re: Vragenlijstje: Slapen FV-kindjes eerder door dan BV-kind

Hier klopt het niet. N. kreeg BV, na een week of 7 overgegaan op FV. Ze slaapt nog steeds niet door, nooit gedaan.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 09 Jan 2015 20:20

Re: Vragenlijstje: Slapen FV-kindjes eerder door dan BV-kind

Louise:
Hoe oud is je kind? 3 jaar
Slaapt hij/zij door? Ja
Zo ja, sinds hoe oud? 18m
Zo nee, hoe vaak komt hij/zij 's nachts?
Geef je BV of FV? FV

Julie:
Hoe oud is je kind? 17 maanden
Slaapt hij/zij door? Ja
Zo ja, sinds hoe oud? 6 maanden
Zo nee, hoe vaak komt hij/zij 's nachts?
Geef je BV of FV? Ik gaf bv tot 4/6 maanden en fv vanaf 4 maanden (2 maand gecombineerd dus). Julie sliep door vanaf dat ze naar de creche ging.
AfbeeldingAfbeelding
<<

anoniem203

Bericht 09 Jan 2015 20:22

Re: Vragenlijstje: Slapen FV-kindjes eerder door dan BV-kind

Mijn jongste heeft de eerste 3 weken bv gekregen. Is nu 10 maanden en slaapt nog steeds niet door (komt 2x in de nacht)
Mijn oudste heeft 3 dagen bv gehad en sliep door toen hij 10 weken oud was.
<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:01

Bericht 09 Jan 2015 20:25

Re: Vragenlijstje: Slapen FV-kindjes eerder door dan BV-kind

MissBitchy schreef:Overal lees en hoor je dat het niet zo is, maar toch vraag ik het me af...
Ook hier lees je regelmatig verhalen over kinderen die met een x-aantal maanden/jaren nog niet doorslapen. Het valt mij op dat het merendeel hiervan borstvoeding krijgt, of is dat beeld niet juist?

Dus:
Hoe oud is je kind? Bijna 4 maanden
Slaapt hij/zij door? Ja
Zo ja, sinds hoe oud? Sinds ze 4 weken is
Zo nee, hoe vaak komt hij/zij 's nachts?
Geef je BV of FV? Flesvoeding

(Dit is niet bedoeld om de discussie BV/FV op te rakelen, ik ben gewoon benieuwd of mijn beeld klopt)
The day my heart grew a little more...17-09-2014
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 09 Jan 2015 20:35

Re: Vragenlijstje: Slapen FV-kindjes eerder door dan BV-kind

De oudste is 5, middelste is 3 en jongste is 7 maanden. Ze slapen alle drie door. De oudste met serieus 5 dagen al, de middelste met 10 weken en de jongste met 3,5 maand ongeveer. Ze kregen alle drie flesvoeding, praktisch vanaf de geboorte. Ook de jongste slaapt al tijden van 19.00 tot 7.00. Heel soms moeten we er een keer uit voor de speen maar hij slaapt ook heel vaak zonder wakker te worden daarvoor.

Hier trouwens nooit papflessen gegeven, vind ik niet nodig. Op een normale fles van 180+6 tukten ze alle 3 de nacht door.

Geen idee of het door de flesvoeding komt, en geen idee hoe het komt dat ze alle drie zo goed slapen. Tot nu toe hebben we nooit issues gehad omtrent het slapen, met geen van drieën. Ik hoop heel hard dat dat zo blijft!

Oh en onder doorslapen versta ik als ze heel klein zijn van de laatste voeding (uurtje of 23.00) tot de eerste voeding (uurtje of 6/7). Nu versta ik daaronder gewoon klokje rond slapen.
Laatst gewijzigd door Knillis op 09 Jan 2015 20:43, in totaal 3 keer gewijzigd.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

miss piggy

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 09 Jan 2015 20:36

Re: Vragenlijstje: Slapen FV-kindjes eerder door dan BV-kind

Hoe oud is je kind? ruim 2,5 jaar
Slaapt hij/zij door? ja
Zo ja, sinds hoe oud? 6 weken iig zonder voeding ze heeft wel last gehad van tandjes en dromen maar dat was af en toe
Zo nee, hoe vaak komt hij/zij 's nachts?
Geef je BV of FV? flesvoeding
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 09 Jan 2015 21:21

Re: Vragenlijstje: Slapen FV-kindjes eerder door dan BV-kind

Hoe oud is je kind? 18mnd
Slaapt hij/zij door? Ja
Zo ja, sinds hoe oud? Sinds 6 weken
Zo nee, hoe vaak komt hij/zij 's nachts?
Geef je BV of FV? Heb tot een jaar borstvoeding gegeven.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 09 Jan 2015 21:24

Re: Vragenlijstje: Slapen FV-kindjes eerder door dan BV-kind

Hoe oud is je kind? nu 3
Slaapt hij/zij door? ja
Zo ja, sinds hoe oud? met enkele weken al
Zo nee, hoe vaak komt hij/zij 's nachts?
Geef je BV of FV? ik gaf toen bv

In mijn geval gaat jouw idee dus niet op, mijn zoon sliep al heel gauw door terwijl hij borstvoeding kreeg.
<<

Isa

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 269

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:42

Bericht 09 Jan 2015 22:11

Re: Vragenlijstje: Slapen FV-kindjes eerder door dan BV-kind

Hoe oud is je kind? : 3 jaar en de jongste is16 maanden
Slaapt hij/zij door?: ja beide
Zo ja sinds hoe oud?: oudste sinds 4 maanden en de jonste vanaf de eerste week
Zo nee, hoe vaak komt hij/zij 's nachts? : -
Geef je BV of FV? Heb tot een jaar borstvoeding gegeven.: Borstvoeding tot ongeveer 6 maanden
Afbeelding
Afbeelding[/url]
<<

Fiene

Bericht 09 Jan 2015 22:13

Re: Vragenlijstje: Slapen FV-kindjes eerder door dan BV-kind

Mijn kinderen sliepen beiden rond de tien weken door, beiden kregen volledige flesvoeding. Ook hier in de omgeving hoor ik grote verschillen in doorslapen met bv of fv kinderen.
<<

Anoniem186

Bericht 09 Jan 2015 22:20

Re: Vragenlijstje: Slapen FV-kindjes eerder door dan BV-kind

Allebei m'n kinderen hebben alleen maar borstvoeding gekregen. Dochter sliep met 2 jaar door. Zoon met 1,5 jaar ongeveer. Hoewel hij nog steeds periodes van rommelen heeft. Zoon werd de eerste, poeh wat was het ook al weer, 14 maanden (?) iedere 2 uur wakker.

Ik geloof ook echt dat kinderen die volledig bv krijgen over het algemeen stukken slechter slapen dan kinderen die volledig flesvoeding krijgen. Maar ik denk dat gewenning ook een grote rol speelt. Bv geef je gewoon snel, een makkelijke/fijne manier van troosten en geborgenheid. Ik ken ook kinderen die op flesvoeding vaak wakker werden, maar dat zijn meestal kinderen die op verzoek flesvoeding kregen.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 09 Jan 2015 22:24

Re: Vragenlijstje: Slapen FV-kindjes eerder door dan BV-kind

Hoe oud is je kind? 6 jaar en 3,5 jaar
Slaapt hij/zij door? Vaak niet
Zo ja, sinds hoe oud? Dochter sliep door vanaf 8 weken, de laatste jaren wordt ze regelmatig 's nachts wakker omdat ze niet fijn droomt of omdat ze dorst heeft. Zoon sliep door met 17 maanden, dat duurde een paar weken en toen sliep hij niet meer door. Sinds hij 3 jaar is slaapt hij regelmatig een keer door, maar de laatste tijd wordt hij weer elke nacht 2 keer wakker omdat hij naar droomt, iets wil drinken of naar de wc moet.
Zo nee, hoe vaak komt hij/zij 's nachts? allebei 1 of 2 keer
Geef je BV of FV? Ze kregen allebei 2 jaar borstvoeding.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 09 Jan 2015 22:25

Re: Vragenlijstje: Slapen FV-kindjes eerder door dan BV-kind

MissBitchy schreef:Hoe oud is je kind? 8 maanden
Slaapt hij/zij door? Nu een week, dus ik durf nog niet zo goed 'ja' te zeggen.
Zo ja, sinds hoe oud? Nouja, 8 maanden
Zo nee, hoe vaak komt hij/zij 's nachts? Het was altijd 1x per nacht. Soms twee keer.
Geef je BV of FV? Bv, maar nu een tijdje een papfles van kunstvoeding voor het slapengaan. 19:30

(Dit is niet bedoeld om de discussie BV/FV op te rakelen, ik ben gewoon benieuwd of mijn beeld klopt)
<<

Anoniem127

Bericht 09 Jan 2015 23:26

Re: Vragenlijstje: Slapen FV-kindjes eerder door dan BV-kind

Mijn oudste dochter sliep met zes weken op volledige borstvoeding door. Middelste dochter met anderhalf jaar, toen was ik al een tijd over op kunstvoeding. Jongste slaapt soms wel / soms niet door en heeft gecombineerd borstvoeding en flesvoeding gehad, nu alleen nog maar fles.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 09 Jan 2015 23:30

Re: Vragenlijstje: Slapen FV-kindjes eerder door dan BV-kind

Mijn kinderen kregen BV en sliepen met 10 weken door. Daarvoor kwamen ze netjes om de 3 uur.

Oh trouwens misschien zouden ze wel eerder door geslapen hebben, maar we moesten ze tot 9 weken om de 3 uur wakker maken ivm hun gewicht en vroeggeboorte. Toen dat niet meer hoefde, sliepen ze meteen door.
Afbeelding
<<

Ingeborg

Noob

Berichten: 108

Geregistreerd: 31 Mei 2014 21:07

Bericht 10 Jan 2015 11:51

Re: Vragenlijstje: Slapen FV-kindjes eerder door dan BV-kind

Hier volledige bv. Mijn zoon slaapt vanaf 3,5 maand van 22.30 tot 7.00 en vanaf 4,5 maand van 19.00 tot 7.00.
Inmiddels 11 maand, nog bv, slaapt van 19.00 tot 8.00/9.00.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 10 Jan 2015 14:33

Re: Vragenlijstje: Slapen FV-kindjes eerder door dan BV-kind

Mijn dochter is nu 15,5 maand. Ze sliep door vanaf dat ze 10 weken was tot een maand of 10 ongeveer. Daarna werd ze weer regelmatig een keer wakker 's nachts, niet elke nacht trouwens. Ze krijgt nog steeds borstvoeding.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 10 Jan 2015 19:55

Re: Vragenlijstje: Slapen FV-kindjes eerder door dan BV-kind

Hier een mama die flesvoeding geeft en het doorslapen begon het bij een maand of 4, vanaf die tijd krijgt ze 's avonds rond 20.00 uur de laatste fles en slaapt ze vaak tot 's ochtends 08.00 uur door. Het komt weleens voor dat we er 's nachts uit moeten voor een speentje maar dit is minimaal en komt steeds minder vaak voor.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 10 Jan 2015 19:56

Re: Vragenlijstje: Slapen FV-kindjes eerder door dan BV-kind

Ik kreeg het trouwens in de gaten doordat ik haar steeds vaker voor de laatste fles even wakker moest maken maar sindsdien laat ik haar lekker doorslapen.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Jan 2015 21:00

Re: Vragenlijstje: Slapen FV-kindjes eerder door dan BV-kind

Dus:
Hoe oud is je kind? 5,5 maand
Slaapt hij/zij door? Ja
Zo ja, sinds hoe oud? 8 weken (toen ongeveer 6 a 7 uren)
Zo nee, hoe vaak komt hij/zij 's nachts? /
Geef je BV of FV? eerste 3 maanden borstvoeding daarna fles voeding
2014 2016
<<

Coco Chanel

Noob

Berichten: 26

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:41

Bericht 11 Jan 2015 01:21

Re: Vragenlijstje: Slapen FV-kindjes eerder door dan BV-kind

Hoe oud is je kind? 3 jaar
Slaapt hij/zij door? Ja
Zo ja, sinds hoe oud? 7 weken
Zo nee, hoe vaak komt hij/zij 's nachts? N.v.t.
Geef je BV of FV? Bv

Hoe oud is je kind? 5 weken
Slaapt hij/zij door? Nee
Zo ja, sinds hoe oud?
Zo nee, hoe vaak komt hij/zij 's nachts? 1 x
Geef je BV of FV? Bv
14-08-2011

02-12-2014
<<

Anoniem123

Bericht 11 Jan 2015 10:16

Re: Vragenlijstje: Slapen FV-kindjes eerder door dan BV-kind

Hier alleen flesvoeding. Siem sliep met 8/10 weken door en Dian met 4/5 weken. Sinds 2 maanden heeft ze ook geen nachtvoeding meer. Siem slaapt de hele nacht door, al heel lang, behalve als hij ziek is. Toen met tandjes en kiezen krijgen waren het ook slapeloze nachten. :wink: Maar normaal gesproken heeft hij altijd goed geslapen, alleen hij was en is altijd erg vroeg wakker.
Dian krijgt nu nog een fles om 22.00 uur, die ze slapend opdrinkt. Ze slaapt van 19.30-6.30 ongeveer.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers