Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik schaam me een beetje: update ziek thuis

<<

Anoniem112

Bericht 09 Jan 2015 08:50

Re: Ik schaam me een beetje

Mooie zin minoesepoes over die reis.. Zo voelt het voor mij ook namelijk.
De eerste 20 weken waren echt overleven.. Zo slecht voelde ik me, ontzettend misselijk en zo moe (mede ook door te laag hb) en daarbij begon vanaf 14 weken de bekkeninstabiliteit op te spelen.. Zo erg dat als ik een dag weg zou willen ik in een rolstoel mee moet.. En dan zegt men geniet er van.. Ja van wat denk ik wel eens? Ja natuurlijk van het wonder dat we er een kindje bij krijgen en echt van de bewegingen in mijn buik geniet ik echt wel.
Maar ik ben nu bijna 32 weken en van mij mogen die laatste weken omvliegen.
<<

Anoniem141

Bericht 09 Jan 2015 09:38

Re: Ik schaam me een beetje

Ook hier heel herkenbaar.. Ik ben inmiddels al ruim een maand elk moment van de dag kotsmisselijk. Heb geen zin meer in eten en drinken en werk dat echt naar binnen omdat ik weet dat dat moet en ik niet weer opgenomen wil worden. Daarnaast ook steeds zo moe inderdaad.. En stiekem word ik inmiddels ook een beetje tegendraads door mensen die zeggen dat ik wel positief moet blijven denken. Ik geef al een maand elke dag weet ik hoe vaak over, dan mag ik best eens een baalmomentje hebben hoor!

Maar als ik dan negatief ben, voel ik me ook schuldig.. Een vriendin is al heel lang aan het proberen en staat nog steeds met lege handen. En dan ga ik klagen over misselijkheid..
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 09 Jan 2015 10:07

Re: Ik schaam me een beetje

Herkenbaar... Ik was bij de middelste depressief.

En dan zeggen er ook nog mensen nou,. Geniet er van! Nou, ik vond het geen reet aan. Vreselijk...bah!
Ik wil best nog een vierde maar dan zonder zwangerschap.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem92

Bericht 09 Jan 2015 10:12

Re: Ik schaam me een beetje

Ja dat heb ik ook Kwak, ik wil best nog een kindje maar zwanger zijn nooit meer.
Ik kan dan ook echt totaal niet snappen hoe die vrouwen met 13 kids het doen, en wat ze er nou zo fijn aan vinden.
<<

Anoniem85

Bericht 09 Jan 2015 10:27

Re: Ik schaam me een beetje

Ik zou altijd wel zwanger willen zijn, alleen geen 13 kinderen ;)

Ik kan mij echt voorstellen dat als je zoveel klachten hebt en continue misselijk bent en moet spugen er geen zak aan is.
Maar er zijn ook vrouwen die daar geen last van hebben.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 09 Jan 2015 10:39

Re: Ik schaam me een beetje

Dubbel!
Laatst gewijzigd door Leipe Loetje op 09 Jan 2015 10:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 09 Jan 2015 10:39

Re: Ik schaam me een beetje

Ik kan het me heel goed voorstellen, want ik heb me bij beide zwangerschappen goed ziek gevoeld, daarbij heb ik ook erg geklungeld met mijn bloeddruk en werd daar heel onrustig van, omdat ik niet goed wist waar ik aan toe was. Verder zou ik echt heel erg graag zwanger willen zijn, ondanks alles heb ik toch ook kunnen genieten in de periode dat ik me wel goed voelde.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 09 Jan 2015 13:44

Re: Ik schaam me een beetje

Herkenbaar, ik vond het zwanger zijn ook eigenlijk gewoon niet leuk. Tot 16 weken heb ik veel overgeven dat was niet prettig maar verder heb ik me niet echt ziek gevoeld, ook geen lichamelijk klachten gehad. Maar ik kon niet zo uitkijken naar de controles, het was allemaal zo baby a baby b, zo medisch, en ja ik weet dat echo's daar ook voor bedoelt zijn maar het mag wel iets anders gebracht worden als je daar elke 2 weken ligt. Elke keer aan andere meid die in opleiding was, daar is verder niks mis mee, maar ik werd knettergek dat ze allemaal een ander verhaal hadden.
Pas toen ik in het ziekenhuis lag met weeen, kreeg ik een duidelijk verhaal die elke dag het zelfde was wat een verademing was dat.

Nee, ik ben ook niet zo goed in zwanger zijn.
:heart: :heart: 2011
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 15:00

Bericht 09 Jan 2015 14:45

Re: Ik schaam me een beetje

Ik ben zo iemand die een moord zou doen om in jouw positie te zitten ja. Maar dat betekent niet dat jij dan maar blij moet zijn terwijl je je eigenlijk gewoon ellendig voelt. Met een schuldgevoel wordt het er vast niet beter op. Ik hoop voor je dat het wel nog afneemt!
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 09 Jan 2015 14:58

Re: Ik schaam me een beetje

Herkenbaar.
Vooral mijn eerste zwangerschap had ik echt 0,0 last van wat dan ook, maar toch vond ik het verschrikkelijk.
Zwanger zijn is gewoon NIET mijn ding.

En hoera hormonen!
Want nu ben ik net 10 weken geleden bevallen, was mijn zwangerschap een stuk zwaarder dan de eerste, en was ik dolblij toen het achter de rug was en ik nooooit meer zwanger hoefde te zijn....
.... Nu wil ik nog een baby én wil ik zelfs zwanger zijn!!
<<

Anoniem148

Bericht 09 Jan 2015 23:10

Re: Ik schaam me een beetje

Ik heb er ook last van. Ik heb het best zwaar. Ben 28 weken en heb Veel pijn waardoor ik moeilijk kan lopen, zitten of liggen.
Mijn emoties vliegen alle kanten op.
Ik geef Nog steeds regelmatig over en vooral bij het poetsen van mijn tanden. Gevolg dus dat ik na mijn zwangerschap naar de tandarts kan voor gaatjes te vullen, durf ik nu niet aan omdat ik bang ben dan Ik moet overgeven. Geef nu ook 9 van de 10 keer over bij het tanden poetsen.
Doordat ik niet veel kan, werk ik niet maar merk ook dat vriendinnen mij in de steek laten. Mijn man werkt Veel dus voel mij vaak eenzaam.

En je mag dan niet klagen tegen iemand want krijg regelmatig de uitdrukking 'niet klagen maar dragen' te horen. Terwijl ik tegen andere niet klaag alleen ooit aan geef dat ik pijn heb nadat ze vragen hoe het gaat.

Het lijkt wel alsof er een taboe op ligt. Dus schaam jeniet! Je bent niet alleen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 26 Jan 2015 11:22

Re: Ik schaam me een beetje

De misselijkheid word minder maar het lijkt alsof ik emotioneel gezien het steeds zwaarder krijg. Ik vind het op deze manier niet fijn. Het geeft onwijs veel spanningen en ik weet niet hoe daar mee om te gaan. Het is op sommige momenten zelfs zo erg dat ik denk weet je laat het wel weghalen dan word ik tenminste mezelf weer. Nu ik dit typ zit ik ook te janken. Voel gewoon dat ik er geen grip op heb.
2015 💙
<<

Anoniem92

Bericht 26 Jan 2015 11:39

Re: Ik schaam me een beetje

Ik zou als ik jou was heel snel bij de vk aan de bel trekken voor intensieve begeleiding, minx. Ik weet er alles van dat het mentaal geen pretje hoeft te zijn, ik heb zelf een zwangerschaps depressie gehad de laatste keer. Ga praten, echt.
<<

Anoniem92

Bericht 26 Jan 2015 11:41

Re: Ik schaam me een beetje

Emmeve schreef:Ik ben zo iemand die een moord zou doen om in jouw positie te zitten ja. Maar dat betekent niet dat jij dan maar blij moet zijn terwijl je je eigenlijk gewoon ellendig voelt. Met een schuldgevoel wordt het er vast niet beter op. Ik hoop voor je dat het wel nog afneemt!


En dan nog is de kans aanwezig dat je zwanger zijn zelf gewoon echt verschrikkelijk vindt, en jezelf erdoorheen sleept voor het uiteindelijke eindproduct, net als iedereen.
<<

Anoniem154

Bericht 26 Jan 2015 12:37

Re: Ik schaam me een beetje

Parel schreef:Ik zou als ik jou was heel snel bij de vk aan de bel trekken voor intensieve begeleiding, minx. Ik weet er alles van dat het mentaal geen pretje hoeft te zijn, ik heb zelf een zwangerschaps depressie gehad de laatste keer. Ga praten, echt.


Eens (al heb ik niet de ervaring) ... echt werk van maken, nu kan het nog!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 26 Jan 2015 15:25

Re: Ik schaam me een beetje

Ja denk dat ik zo in de auto even bel, merk dat ik hetzelfde gevoel weer heb als toen ik overspannen was van m'n stage. Nou werkt dat gezeik op m'n werk ook niet mee. Mijn baas gedraagd zich alsof ie een godsgeschenk is. Zit eigenlijk ergens ook te hopen dat ze zeggen meld je voorlopig even ziek. Dit werkt zo niet.
2015 💙
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 26 Jan 2015 17:28

Re: Ik schaam me een beetje

Niet schuldig voelen. Dit kon je van tevoren ook niet weten. Zorg goed voor jezelf en pas goed op jezelf.

Sterkte.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Anoniem166

Bericht 26 Jan 2015 17:55

Re: Ik schaam me een beetje

Ah, Minx, wat naar dat je je zo voelt. Dan kan er nog zoveel moois gebeuren in je lichaam, als het gepaard gaat met zulke gevoelens, dan is dat gewoon zwaar en heftig. Goed dat je de verloskundige inschakelt, wie weet is er adequate hulp te krijgen, zodat je de komende maanden op een acceptabele manier doorkomt. Sterkte! :hug:
<<

Anoniem129

Bericht 26 Jan 2015 18:44

Re: Ik schaam me een beetje

Minx wat rot dat je dat gevoel hebt! Heb je al contact met de verloskundige gehad? Wel goed om hulp te zoeken! Je baas is idd een draak volgens mij!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 27 Jan 2015 10:19

Re: Ik schaam me een beetje

Ik word straks terug gebeld door de verloskundige
2015 💙
<<

Anoniem166

Bericht 27 Jan 2015 11:52

Re: Ik schaam me een beetje

Fijn, Minx. Hopelijk levert het een goed gesprek op en kan ze jou wat handvatten geven.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Jan 2015 17:29

Re: Ik schaam me een beetje

Goed zo Minx, klinkt alsof je helemaal niet goed in je vel zit, dat kan door de situatie met je werk komen, maar het kan ook heel goed door je zwangerschap komen, die hormonen doen hele rare dingen met een mens!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 27 Jan 2015 18:42

Re: Ik schaam me een beetje

Op advies van de verloskundige me ziek gemeld, vond dat toch wel erg lastig. In ieder geval deze week, verder gaf ze nog een coach aan alleen dan zit je weer met vergoeding ed dus voor vrijdag staat er een afspraak bij de huisarts.
2015 💙
<<

Anoniem86

Bericht 27 Jan 2015 19:24

Re: Ik schaam me een beetje: update ziek thuis

Goed dat je nu even voor jezelf gaat kiezen!
<<

Anoniem181

Bericht 27 Jan 2015 19:27

Re: Ik schaam me een beetje: update ziek thuis

Pippa schreef:Goed dat je nu even voor jezelf gaat kiezen!


Vind ik ook! Je gaat al niet met een prettig gevoel naar je werk, als je je dan ook nog zo naar voelt door je zwangerschap maakt dat het nog lastiger. Goed dat je een afspraak bij de huisarts hebt gemaakt. Sterkte!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers