Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


aanslag parijs

<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Jan 2015 13:56

aanslag parijs

http://www.nu.nl/buitenland/3967928/elf ... arijs.html

Elf doden bij terreuraanslag in Parijs
parijs -

Bij een zware terreuraanslag in het centrum van Parijs zijn woensdag zeker elf doden en tien gewonden gevallen. Dat zegft de politie. Gemaskerde mannen drongen het kantoor van het satirische tijdschrift Charlie Hebdo binnen in het 11e arrondissement en openden op de redactie het vuur.

Er zou sprake zijn van twee schutters, zo melden Franse media. Medewerkers van het blad zijn in paniek het dak van het kantoor opgevlucht. De schietpartij duurde zeker vijf minuten. De daders zouden hun slachtoffers met naam en toenaam hebben aangesproken. Ten minste een van de doden is een agent.

De aanslagplegers zouden hebben geroepen ,,We komen de profeet wreken.'' Publicaties van Charlie Hebdo leidden in het verleden meerdere keren tot protesten onder moslims. Een week voor de schietpartij publiceerde het weekblad nog een cartoon van IS-leider Abu Bakr al-Baghdadi.

Bij het verlaten van de redactie schoten de aanvallers wild om zich heen. Een politieauto is daarbij herhaaldelijk geraakt en ook winkelruiten van nabijgelegen panden vertonen kogelgaten. De daders zijn voortvluchtig.

President Hollande is onderweg naar de plek van de aanslag.

LATER MEER
Afbeelding
<<

Anoniem321

Bericht 07 Jan 2015 14:18

Re: aanslag parijs

Oei, dat klinkt heftig! Had het nog niet meegkregen..
Vind het wel eng hoor, die terroristische aanslagen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Jan 2015 14:19

Re: aanslag parijs

er was net bij de nos een heel heftig filmpje. Zal het hier niet zeggen maar ben er nog van slag van zo heftig
Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 07 Jan 2015 14:42

Re: aanslag parijs

Ik zag dat filmpje net ook, vreselijk.

Sowieso een verschrikkelijke gebeurtenis.
<<

Eep

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: Noord-Brabant

Bericht 07 Jan 2015 14:45

Re: aanslag parijs

Ik heb het ook gezien Sarah1985, vond het echt naar om te zien. :( Wat een heftige aanslag, soms vind ik het maar eng allemaal.
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Jan 2015 14:50

Re: aanslag parijs

ook zo erg dat de daders nog vrij rond lopen
Afbeelding
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 07 Jan 2015 14:53

Re: aanslag parijs

Jeetje, wat eng. dichtbij ook. Bah :(
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 07 Jan 2015 17:16

Re: aanslag parijs

Oh, wat eng en verdrietig! Door dit soort acties word ik ook wel eens bang om naar drukke plaatsen te gaan.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 07 Jan 2015 17:52

Re: aanslag parijs

Vreselijk! Hopelijk krijgen ze de daders snel te pakken.

Mijn vriend zou eigenlijk vandaag naar Parijs moeten voor werk maar heeft het gister op het laatste moment omgezet naar een conference call. Niet dat ie precies daar moest zijn, maar toch, het idee.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 07 Jan 2015 17:54

Re: aanslag parijs

Wat vreselijk weer en de beelden ook :(
<<

Anoniem149

Bericht 07 Jan 2015 18:20

Re: aanslag parijs

Ja heftig he. Zie ook overal beelden voorbij komen, vreselijk.
<<

Anoniem315

Bericht 07 Jan 2015 19:24

Re: aanslag parijs

Bah bah bah. Wat een naar volk loopt er toch rond op aarde.
<<

Anoniem186

Bericht 07 Jan 2015 21:30

Re: aanslag parijs

Echt zo afschuwelijk. Wat een vreselijke mensen lopen er op de wereld rond.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 09 Jan 2015 11:10

Re: aanslag parijs

En het krijgt blijkbaar nog een staartje.

http://www.nu.nl/aanslag-parijs/3969135 ... arijs.html

De 2 verdachten houden nu mensen gegijzeld.
<<

Patsy

Bericht 09 Jan 2015 11:18

Re: aanslag parijs

Bah, wat verschrikkelijk. Ik ben bang voor de afloop. Wat zijn er toch een zieke mensen op de wereld.
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 09 Jan 2015 11:27

Re: aanslag parijs

Bah ik vind het zo naar. Over twee weken gaan we een weekend naar Parijs met de kinderen omdat de oudste al jaren op de Eiffeltoren vraagt maar nu weet ik helemaal niet of ik wel wil gaan. Mijn vriend zegt dat we het deze week gewoon nog even aan moeten kijken hoe het verloopt in Parijs. En hij geeft aan dat je nooit kan weten wat er kan gebeuren in deze tijd. Zo kan je ook op de Dam ooit eens een aanslag verwachten o.d. Maar aan de ene kant, in Parijs lopen nu echt terroristen rond en moeten we dat wel gaan opzoeken? Wat zouden jullie doen in dit geval?
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Jan 2015 11:31

Re: aanslag parijs

Toen er tien jaar geleden terroristische aanslagen in Londen waren, in de metro destijds, zijn wij vlak daarna wel gewoon naar Londen gegaan, maar goed, toen hadden we geen kinderen, ik kan me voorstellen dat het dan anders voelt, plus dat het toen wel zeker was dat de daders waren overleden. Zou het mogelijk zijn om het weekend uit te stellen naar de lente bijvoorbeeld?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 09 Jan 2015 11:37

Re: aanslag parijs

Ergens had ik het idee dat de daders al veel verder gevlucht zouden zijn, maar die gijzeling is wel erg eng..

Toos: De week na de aanslagen in Londen, zijn mijn ex en ik erheen geweest, hebben we eigenlijk ook niet over getwijfeld.
Maar zoals Susan al zegt, dat was wel een andere situatie..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 09 Jan 2015 11:49

Re: aanslag parijs

Jemig, wat een heftig nieuws weer, die gijzeling er nu ook nog bovenop! Ik zit op m'n werk maar houd de nieuwssites ondertussen met een half oog in de gaten. Heel naar!

♥♥
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 09 Jan 2015 11:54

Re: aanslag parijs

Toos schreef:Bah ik vind het zo naar. Over twee weken gaan we een weekend naar Parijs met de kinderen omdat de oudste al jaren op de Eiffeltoren vraagt maar nu weet ik helemaal niet of ik wel wil gaan. Mijn vriend zegt dat we het deze week gewoon nog even aan moeten kijken hoe het verloopt in Parijs. En hij geeft aan dat je nooit kan weten wat er kan gebeuren in deze tijd. Zo kan je ook op de Dam ooit eens een aanslag verwachten o.d. Maar aan de ene kant, in Parijs lopen nu echt terroristen rond en moeten we dat wel gaan opzoeken? Wat zouden jullie doen in dit geval?

Ik zou even afwachten hoe het verder gaat. Als ze gepakt zijn dan zou ik in ieder geval wel weer gaan tenzij er enorme rellen of zo uitbreken bij demonstraties.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Jan 2015 13:37

Re: aanslag parijs

ik vind het zo spannend en hoop dat ze ze nu snel te pakken krijgen zonder meer doden

Toos ik zou even afwachten hoe het dan gaat
Afbeelding
<<

Anoniem88

Bericht 09 Jan 2015 13:49

Re: aanslag parijs

M'n vriend heeft een hele theorie in z'n hoofd zitten, we hebben nog maar flarden van het nieuws van vandaag gehoord, maar hij vraagt zich af of de drukkerij waar ze nu zitten, niet de drukkerij is waar het tijdschrift straks gedrukt gaat worden. Als dat zo is denkt hij dat de boel gerust nog eens opgeblazen zou kunnen worden. Ik hoop maar van niet... Niet alleen vanwege de gijzeling en al die mannen aan hulpdiensten die zo dichtbij zijn en slachtoffer kunnen worden, maar ook die huizen, die zo dichtbij staan.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Jan 2015 13:53

Re: aanslag parijs

Volgens mij is het maar een heel klein drukkerijtje en heeft Charlie Hebdo best een grote oplage, het nummer van volgende week schijnt een oplage van een miljoen te hebben. Ik denk dat het gewoon toeval is, sowieso als het al die drukkerij is dan houden ze daarmee natuurlijk niet het verschijnen van het blad tegen. Het is geen 1950 meer of zo, dat de kopij dan weg is en het niet meer uitgebracht kan worden. Ik vind het wat vergezocht.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem88

Bericht 09 Jan 2015 13:55

Re: aanslag parijs

Het was maar iets wat even gauw in z'n hoofd op kwam :)
<<

Anoniem140

Bericht 09 Jan 2015 15:05

Re: aanslag parijs

Ik vind het eng. Ik ben bang dat we hier niet lang meer hoeven te wachten op aanslagen en ik ben ook bang om morgen de drukte op te zoeken richting Utrecht en Den Haag. Misschien overdreven en ik kan normaal goed relativeren, maar die idioten zitten overal.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers