Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


aanslag parijs

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 09 Jan 2015 22:26

Re: aanslag parijs

Ik heb het ook over echte misdragingen. Ik doel voornamelijk op je stukje ' dit geldt ook voor Nederlanders'. Hoe kun je iemand die hier gewoon geboren is nou ineens het land uit knikkeren?

Pff sorry maar ik kan echt niet tegen die dommige kortzichtigheid in jouw reactie hier.

♥♥
<<

Fiene

Bericht 09 Jan 2015 22:27

Re: aanslag parijs

Bailando schreef:En wat nu als ze gewoon in Nederland geboren zijn? Waar moeten ze dan heen volgens jou? Denk dat dit wat te kortzichtig is zoals je het stelt :)



Over de Nederlanders die hier geboren zijn ben ik nog niet uit, maar met een gevangenisstraf alleen zouden ze er bij mij niet mee wegkomen. En nogmaals dan heb ik het over ernstige overtredingen natuurlijk.

Het is toch te idioot dat bijv ook die drie daar uit Parijs al jaren bekend zijn bij de politie, zij weten wat ze allemaal uitvreten en vervolgens kunnen die mensen doodleuk toch gewoon door blijven wonen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 09 Jan 2015 22:30

Re: aanslag parijs

Serieus Fiene, wat wil je dan? 'Stuur ze maar naar Syrië (of waar ze dan ook vandaan komen) want we willen niet dat ze in Nederland wonen'. Alsof het erger is dat ze hier 20 mensen doodschieten dan dat ze daar 20 mensen doodschieten.

♥♥
<<

Anoniem86

Bericht 09 Jan 2015 22:32

Re: aanslag parijs

En als iemand zijn straf heeft uitgezeten, heeft iedereen recht op een tweede kans, hoe erg de misdaad misschien geweest is, er zijn namelijk ook veel mensen, die misschien bekend zijn (geweest), bij de politie die zich daarna gewoon keurig gedragen en een nieuw leven op gaan bouwen.
<<

Fiene

Bericht 09 Jan 2015 22:33

Re: aanslag parijs

Elliot schreef:Serieus Fiene, wat wil je dan? 'Stuur ze maar naar Syrië (of waar ze dan ook vandaan komen) want we willen niet dat ze in Nederland wonen'. Alsof het erger is dat ze hier 20 mensen doodschieten dan dat ze daar 20 mensen doodschieten.



Zeg ik dat dan? Ik vind het alleen absurd dat er dus van die strijders hier zomaar kunnen wonen, allerlei idioten plannen kunnen maken en weet ik het. Dat soort mensen zou ik idd weren ja, die vormen een gevaar voor de samenleving.
<<

Anoniem108

Bericht 09 Jan 2015 22:38

Re: aanslag parijs

Fiene: en over mensen die in NL geboren zijn, ben je nog niet uit? Lekker makkelijk. In jouw domme wijze van redeneren verban jij die het liefst naar een onbewoond eiland. Je denkt zo ontzettend zwart-wit en vooral simpel.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 09 Jan 2015 22:40

Re: aanslag parijs

Weetje wat het is Fiene? Het is niet mogelijk om dat soort mensen allemaal te weren, en in zo'n samenleving moet je ook niet willen leven. Ten eerste; waar in de wereld je ze ook laat wonen, hun ideeen blijven hetzelfde, als ze een aanslag willen plegen doen ze het toch wel. En dan maakt het niet uit of het nou in Syrië, Parijs, Alaska of op Curacao gebeurt, want in alle gevallen worden er onschuldige mensen vermoord. Dus uit ons land weren betekent alleen dat je je eigen volk wilt redden en dat je daar een ander volk voor opoffert. Lijkt me niet de juiste manier.
Wat ik wel met je eens ben is dat je dit soort mensen niet zomaar in de samenleving kan laten rondlopen, je moet ze op z'n minst altijd onder toezicht houden en het fijnste zou zijn als je ze voor altijd gevangen kunt houden.
De reden dat ik kwaad word van jouw reacties is dat je er niet goed over nadenkt. Jij tettert meteen dat ze maar het land uit moeten worden gezet maar denkt verder niet na over wat dat betekent. Het is zo kortzichtig en ongenuanceerd.

♥♥
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 09 Jan 2015 22:46

Re: aanslag parijs

Ik kan er niets aan doen maar ik ben echt behoorlijk bang/angstig voor wat er nog komen gaat. Op de een of andere manier kan ik het niet goed meer relativeren maar dat is misschien ook wel logische aangezien de dreigingen, en wat er nu werkelijk in Parijs gebeurd. Natuurlijk weet ik wel dat ik daar niets aan heb en er niets mee zal bereiken maar ik kan mijn angst niet onderdrukken. Voelen jullie jezelf ook zo? Of ligt het echt aan mij?
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 09 Jan 2015 22:51

Re: aanslag parijs

Nee Toos, ik heb dat ook. Ik heb echt het gevoel dat dit het topje van de ijsberg is.
Ik ben ook best angstig omdat mijn beide ouders, broertje, vriend en schoonvader op schiphol werken. Dat is voor mijn gevoel gewoon dé plek voor een aanslag. Kan het ook moeilijk los laten.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 09 Jan 2015 22:57

Re: aanslag parijs

Daar ben ik dus ook echt bang voor. Dat dit het begin van alles gaat worden. Het maakt me zo bang. Mijn broer werkt als piloot op Schiphol en Düsseldorf en daardoor en ik ook angstig dat ze daar een grote aanslag gaan plegen. Morgen middag wilde ik met de kinderen even naar de Efteling gaan dus ik appte dat vanavond naar een vriendin waarop ze later terug stuurde 'Zou je dat nu wel met deze dreigingen? Ik zou nu echt nooit naar grote openbare plekken gaan'. En ook dat maakt me dat weer zo aan het twijfelen. Steken we niet met z'n alles ons kop in het zand door te zeggen dat het allemaal wel mee zal vallen? En dat we ons niet bang moeten laten maken? Maar het is nu toch de realiteit.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11152

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 09 Jan 2015 22:58

Re: aanslag parijs

Sorry maar ik word echt boos van de uitspraak "terug naar hun eigen land". Dat wordt zo vaak gezegd tegen mensen die in Nederland zijn geboren. Niet iedereen die niet blond is is allochtoon.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem136

Bericht 09 Jan 2015 23:00

Re: aanslag parijs

Ik zou in de efteling niet bang zijn denk ik, op vliegvelden en op stations kan ik me beter voorstellen. Ik doe alles wel gewoon en wil dat ook blijven doen, tenzij er concrete dreiging is. Ik kan echter wel bang worden als ik erover na ga denken, en dan niet eens voor mezelf, maar voor mijn kinderen. Veiligheid bestaat eigenlijk niet, en de wetenschap dat ik ze niet kan beschermen, dat beangstigt me. Twee weken geleden was ik op Utrecht CS met mijn dochter en dan denk ik wel even 'Wat als nu....' maar tegelijk wil ik mijn leven niet leiden in angst, zoals hier al genoemd wordt.
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 09 Jan 2015 23:01

Re: aanslag parijs

Klopt Spencer. Dat maakt mij ook boos. Ik ben zelf in mijn vakgebied al zovaak uitgescholden door 'Vieze Turk' 'Zwarte' ' Ga terug naar je eigen land' e.d. terwijl ik gewoon hartstikke Nederlands ben maar wel getint en zwart haar heb. Niet echt prettig om dan zo benaderd te worden.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Anoniem108

Bericht 09 Jan 2015 23:01

Re: aanslag parijs

Spencer: Ik vind het vooral heel jammer dat Fiene zoiets vreselijks aangrijpt om haar eigen mening -wat niets meer of minder is dan etnocentrisme- te ventileren. Het is zo overbodig om zulke uitingen te doen, maar er is weer een excuus gevonden om dergelijke nare uitspraken te doen.
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 09 Jan 2015 23:03

Re: aanslag parijs

Lucy, dat dus. Ik kan mijn kinderen niet beschermen voor deze dreigingen/IS/aanslagen e.d. Dat maakt me zo bang. Hoe zullen ze opgroeien in deze Wereld. Hoe zal de Wereld er over 5 jaar uitzien? Ik denk dat ik het anders zou vinden als ik nu geen kinderen zou hebben.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 09 Jan 2015 23:11

Re: aanslag parijs

Het is lastig. Idealiter zou het zo moeten zijn dat als je je niet kunt vinden in essentiële overtuigingen van een cultuur en die ook niet kunt respecteren, je die cultuur misschien niet op moet zoeken.
Dat is alleen niet realistisch omdat deze extremisten, de rest van de wereld mee wil nemen in hun overtuiging en niet accepteren dat er mensen anders over denken.
Wat ik op zich ook weer niet zo heel raar vind aangezien God ook volkeren uitgroeide die niet achter hem stonden.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 09 Jan 2015 23:13

Re: aanslag parijs

Zelfs tegen mij werd laatst in een Zwarte Pieten discussie gezegd dat het tijd word dat ik terug ga naar mijn eigen roots.
<<

Anoniem178

Bericht 09 Jan 2015 23:14

Re: aanslag parijs

Het is lekker makkelijk voor de IS om de aanslag nu op te eisen. Gratis angst zaaien, want die broers hebben de IS helemaal niet genoemd.

Extremisten zijn niet alleen moslims, of zijn we Breivik allang weer vergeten? Iedereen kan doordraaien, niet alleen getinte jongens met een baardje.

De wereld zal er over een paar maanden weer net zo uitzien als 14 jaar geleden, na de aanslagen op het WTC. De angst ebt weer weg tot er weer iets gebeurt.

Alles geeft mij een ongemakkelijk gevoel en heb het ook op de voet gevolgd. Het is heel erg wat er gebeurd is. Maar wat nog erger is, is onze vrijheid af laten nemen door een paar kneuzen die eens in de spotlights willen staan. Meer zijn ze niet. Ze willen niks, kunnen niks, dus zoeken ze op die manier naar aandacht. Als wij ons nu gaan laten leiden door angst zijn die redactieleden voor niks gestorven.
Als ze voor je staan, van plan te schieten doe je niks meer. Laat los wat je zelf niet in de hand hebt.
<<

Anoniem136

Bericht 09 Jan 2015 23:18

Re: aanslag parijs

Rovine schreef:De wereld zal er over een paar maanden weer net zo uitzien als 14 jaar geleden, na de aanslagen op het WTC. De angst ebt weer weg tot er weer iets gebeurt.


Dit denk ik inderdaad ook. We hebben wtc gehad, Madrid, Londen. Maar ook inderdaad Breivik, Tristan in Alphen a/d Rijn, Koninginnedagdrama. Ik denk zeker dat er gevaar schuilt in bijv. teruggekeerde geradicaliseerde jihadisten, maar bovenstaande zijn ook doorgedraaide mensen die daar niets mee te maken hebben. 13 jaar geleden was de angst ook groot na 9/11, was het toen anders dan nu?
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 09 Jan 2015 23:20

Re: aanslag parijs

Maar hoezo kunnen ze niets dan? Ze hebben middelen om heel Europa plat te leggen. Denk aan kernwapens, kernbommen, atoombommen etc. Ze kunnen vliegtuigen uit de lucht schieten, met vliegtuigen in het WTC vliegen e.d. Ik denk dat als ze willen ze heel Europa over kunnen nemen, op een niet zo leuke manier. Daarbij dreigt de IS om morgen meerdere aanslagen in Europa te gaan plegen.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Anoniem178

Bericht 09 Jan 2015 23:30

Re: aanslag parijs

Met de "ze kunnen niks" bedoel ik dat het gros vrij talentloze jochies zijn die hun ego proberen te voeden met zulke daden, omdat ze verder weinig zinnigs gepresteerd hebben.

Ze zijn niet de enige met kernwapens en -bommen. Ze kunnen veel, maar onderschat inlichtingendiensten ook niet. Met de moord op Theo van Gogh heeft Nederland al een voorsprong genomen in de bestrijding van terrorisme.

Laat ons nou niet verlammen door angst, dan hebben ze ons precies waar ze ons willen hebben.
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 09 Jan 2015 23:34

Re: aanslag parijs

Daar heb je ook wel een punt. Ik ben gewoon een beetje van slag geloof ik.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Jan 2015 23:36

Re: aanslag parijs

Ik heb ook het idee dat jij jezelf momenteel iets teveel aan het opfokken bent, niet verkeerd bedoeld. Ik zou het volkomen logisch vinden als je dat weekendje Parijs zou verzetten, maar verder zou ik echt even proberen te ontspannen en even ergens anders mee bezig te zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem178

Bericht 09 Jan 2015 23:38

Re: aanslag parijs

Van slag ben ik ook, want het is verschrikkelijk wat er gebeurd is. :hug:

Afbeelding

Laten we hieraan een voorbeeld nemen.
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 09 Jan 2015 23:39

Re: aanslag parijs

Dat denk ik ook. Dank je voor je eerlijke antwoord. Sinds een week ben ik ook gestopt met mijn medicatie en ik denk dat ik doordoor sneller angstig/verward/bang ben. Dat het een combinatie van dat alles is. Ik ga zo maar eens een kop thee zetten en naar bed :wink:
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx