Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Coeliakie

<<

Anoniem253

Bericht 03 Nov 2013 20:37

Re: Coeliakie

Goed dat je de dokter gaat bellen Kenya! Ik moet zeggen dat mijn buik ook rustiger is nu ik geen gluten meer eet. Voel me alleen nog wel zo ziek.
<<

Anoniem135

Bericht 04 Nov 2013 10:38

Re: Coeliakie

Champagne,balen dat ze niks gevonden hebben! Nu weet je nog niks... Hier had de dokter het over marche 3? Dat is allemaal grotendeels langs mij heen gegaan door de schrik en er kwam toen zoveel op mij af,dus ik vraag bij de volgende afspraak even meer duidelijkheid volgende week en dan gaat mijn moeder ook mee,2 paar oren horen meer als 1 paar ;)

Hier ook veel en vaak moe... Zo moe dat ik uit ellende op de bank in slaap val zodra de kleine meid op bed ligt,ik kan dan vaak s'avonds niks meer ondernemen omdat ik gewoon geen fut en energie meer heb. Erg gezellig voor de mensen om mij heen :thumbdown:

Verder gaat het hier goed qua eten,van het weekend een lekkere schwarzwalderkirsh taart gebakken,met lactose vrije slagroom er tussen en compleet glutenvrij,jammie!
Ik heb nu gewoon verschillende glutenvrije melen,maismeel en rijstmeel en daar bak ik bijna alles van. Van pizza bodems tot pannenkoeken. Vrijdag zelf pizza gemaakt,1 met tonijn en lactosevrije mozzarella en 1 met mager rundergehakt en broccoli,heerlijk! Vind het nu wel leuk worden,recepten uitpluizen en dingen proberen.

Gisteravond wel weer overvallen door een aardige krampaanval,man wat was ik beroerd,tot overgeven aan toe,gelukkig gaat het nu weer beter,alleen nog de nasleep ervan... Vermoeidheid,dus vandaag lekker een dagje thuis gepland,mijn werk kan ik gelukkig afmaken via de mail :)
<<

Anoniem253

Bericht 08 Nov 2013 19:59

Re: Coeliakie

Sorry voor mijn late reactie. Bij mij is vandaag coeliackie uitgesloten. Lejow heb jij de mdl arts al gesproken?
<<

Anoniem 63

Bericht 08 Nov 2013 20:44

Re: Coeliakie

Ik heb besloten de ha niet te bellen. Ga volgende week weer langzaam aan 'gewoon' eten, maar wel gezonder en met wat minder brood/pasta/deegwaren enzo. Eens kijken wat er gebeurd als ik weet terugga naar normaler, maar gezonder, voedsel. Mocht er dan duidelijk verandering zijn de verkeerde kant op dan ga ik de ha alsnog bellen en proberen dit jaar nog een onderzoek te krijgen.
<<

Anoniem 63

Bericht 08 Nov 2013 20:45

Re: Coeliakie

En nu Champagne? Hebben ze enig idee wat er dan wel aan de hand kan zijn?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 09 Nov 2013 20:03

Re: Coeliakie

Champagne schreef:Sorry voor mijn late reactie. Bij mij is vandaag coeliackie uitgesloten. Lejow heb jij de mdl arts al gesproken?


Ja, ik krijg binnen nu en 10 weken een uitnodiging voor een afspraak (al hoewel, 9 weken ondertussen). De wachtlijsten zijn mega.

Ik denk dat dat het ook is Kenya, echt uitzoeken wat voor jou het beste werkt.
<<

Anoniem 63

Bericht 09 Nov 2013 22:43

Re: Coeliakie

Balen dat je zo lang moet wachten Lejow!

Ja, het is inderdaad gewoon uitzoeken (weer, zucht). Ik merk wel dat het gewoon helpt, minder gluten, omdat dat toch in 'zwaarder' voedsel zit waar je darmen sowieso best wat werk aan hebben. Aan de andere kant heb ik ook wel gewoon weer een paar keer last gehad. Het is nu heel duidelijk dat alcohol geen goed idee is :nopompom: .

Dus ik eet nu nog gewoon alles wat gv heb ik huis op en dan in de loop van volgende week ga ik weer voorzichtig aan normaler eten. Ben benieuwd...
<<

Anoniem135

Bericht 11 Nov 2013 12:27

Re: Coeliakie

Champagne,wat balen zeg! Hoe voel je je nu dan?
Lejow,wat duurt het lang zeg!
Kenya,ben benieuwd hoe je lichaam gaat reageren,succes!

Hier vrijdag nacht doodziek geworden,alleen maar overgeven en buikloop,hield nog geen slok water of thee binnen...
Zondag voor t eerst wat bouillon gedronken en langzaam werd ik weer wat mens. Helaas weer afgevallen dus mijn lichaam is op... Blijf nog een dag of 2 thuis om goed uit te zieken en aan te sterken. Dit kon mn lijf even niet gebruiken.
Helaas was mijn dochter vrijdag ook ziek,precies hetzelfde.
<<

Anoniem253

Bericht 11 Nov 2013 13:27

Re: Coeliakie

Ik heb afgelopen week een coloscopie gehad en daar uit is gebleken dat ik een ontsteking in mijn darmen heb. Ga nu verder de medische molen in. Heb medicatie gehad en hoop dat deze snel aan gaat slaan. Voel me nog steeds ziek,zwak en misselijk.

Ik hoop dat het met jullie snel beter gaat.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 11 Nov 2013 15:24

Re: Coeliakie

He meiden, wat balen toch!
<<

Anoniem135

Bericht 11 Nov 2013 17:39

Re: Coeliakie

Ah ja een ontsteking... Die heb ik ook regelmatig gehad,erg pijnlijk!
Beterschap ermee
<<

Anoniem 63

Bericht 11 Nov 2013 22:42

Re: Coeliakie

Oh wat vervelend allemaal dames! Ik hoop dat jullie snel opknappen! En dat ze wat aan die onststekingen kunnen doen Champagne! Een kennis van mij heeft dit ook. Zij heeft het zusje van de ziekte Crohn (weet niet meer hoe het heet).

Gisteren heb ik, noodgedwongen, een normale pizza gegeten. We gingen zelf pizza maken en wilden glutenvrije pizzamix halen voor de bodem, maar die hadden ze niet bij de AH hier in de buurt. Nog wat andere winkels gecheckt, maar niks te vinden. Omdat ik toch wilde experimenteren dus maar gewone pizzabodem gemaakt. Ik merkte wel dat het zwaarder op de maag viel, maar verder geen bijzondere klachten gehad...
<<

Anoniem253

Bericht 13 Nov 2013 13:30

Re: Coeliakie

Hoe gaat het nu met je Kenya? Geen klachten meer gehad na de pizza? Bij mij is het waarschijnlijk crohn :(, kan jouw kennis er goed mee leven?

Hoe is het met de andere meiden?
<<

Anoniem135

Bericht 13 Nov 2013 17:00

Re: Coeliakie

Oh mooi klote Champagne als dat het is...

Kenya,hoe is het gegaan na het gewone eten? Nog ergens last van gehad?

Hier gaat het r*k... Ik heb dus een vlaag van het noro virus meegekregen afgelopen week en ben nog steeds niet opgeknapt,ben wel weer bezig met het normale leven omdat het moet vanwege dochter en werk natuurlijk,maar ik blijf misselijk en buikloop/kramp hebben. Ik heb ook totaal geen eetlust en dat maakt me weer slap,ben al 2x bijna van mijn stokje gegaan. En alles wat ik eet dat komt er uit dus echt aansterken word 'm niet... :(
Dan hebben we ook nog eens de 'pech' dat deze hele week aan elkaar hangt van feestjes en andere verplichtingen buitenshuis,dus echt normaal koken zit er niet in.
Goed,dit was even mijn klaagzang,nu weer kop omhoog lachen en doorgaan :thumbup:
<<

Anoniem 63

Bericht 13 Nov 2013 23:28

Re: Coeliakie

Ow wat balen Mamzelle, vervelend! Ik zou ondanks alle sociale verplichtingen wel goed je rust pakken hoor! Zowel qua eten als gewoon in het algemeen, want die darmen vreten energie dan!

De pizza is prima gevallen, nergens last van gehad. Nadien niks meer met gluten gegeten, maar ga van het weekend wel weer iets 'normaals' pakken.

Champagne, Crohn is ook k*t! Die kennis heeft dus iets soortgelijks met veel onstekingen. Het gaat op het moment niet zo goed. Ze heeft medicatie, maar lijkt daar slecht op te reageren (veel pijn). Het is bij haar ook pas sinds kort en dus is ze nog zoekende hoe wat en hoe ze het beste kan aanpassen en welke medicatie goed is.
<<

Anoniem253

Bericht 14 Nov 2013 08:26

Re: Coeliakie

Wat fijn dat je geen last meer hebt gehad Kenya. Ik denk dat je colitis bedoeld? Darmziektes zijn echt naar.. Je voelt je daar zo ziek door. Ze zeggen dat als je de juiste medicijnen gevonden hebt je er beter mee kan leven. Met ups en downs..

Mamzelle hoe voel je je vandaag? Ik hoop zo dat jij je snel weer beter gaat voelen. Jij bent ook echt al lang aan het kwakkelen. Probeer wel je rust te pakken.. Dat bevorderd het genezingsproces.
<<

Anoniem 63

Bericht 14 Nov 2013 22:16

Re: Coeliakie

Zou kunnen ja, ik weet niet meer precies hoe het heette.

Ik ben sinds gisteravond tonnetjerond. Mijn buik dan. Het lijkt wel of ik 5 maanden zwanger ben. En ik heb geen flauw idee waar het van komt. Balen is het wel in ieder geval, al heb ik verder weinig last. Zal misschien verstopping zijn ofzo... geen idee. Morgen ga ik weer wat normale dingen eten dus ben benieuwd wat voor effect dat gaat hebben...
<<

Anoniem135

Bericht 15 Nov 2013 09:49

Re: Coeliakie

Oh Kenya wat rot dat je buik zo opgeblazen is..

Hier gaat het iets beter,gisteren lekker een beetje glutenvrije pasta gegeten,smaakte nergens naar maar heb wat binnen gekregen,had er zó'n zin in dus dat was ren domper..
Vandaag bewust ontspannings tijd ingepland,want ik moet inderdaad mijn rust pakken ondanks dat het eigenlijk niet kan. Ben echt al te lang aan het kwakkelen en op een gegeven moment is het klaar merk ik,daarom even wat uurtjes voor mijzelf en vanmiddag even een uurtje slapen want vanavond hebben we een feest en anders trek ik het niet,voel me dan echt een oude doos terwijl ik net 30 ben...
<<

Anoniem253

Bericht 15 Nov 2013 15:00

Re: Coeliakie

Kenya schreef:Zou kunnen ja, ik weet niet meer precies hoe het heette.

Ik ben sinds gisteravond tonnetjerond. Mijn buik dan. Het lijkt wel of ik 5 maanden zwanger ben. En ik heb geen flauw idee waar het van komt. Balen is het wel in ieder geval, al heb ik verder weinig last. Zal misschien verstopping zijn ofzo... geen idee. Morgen ga ik weer wat normale dingen eten dus ben benieuwd wat voor effect dat gaat hebben...


Dat meen je niet? Hoe kan dat dan? Zou het door die gluten kunnen komen? Wat raar zeg.. Hoop dat het snel weg trekt.
Mamzelle goed dat je aan jezelf gaat denken! Voor zover je kan moet je echt rustig aan doen hoor.. Anders wordt het misschien alleen maar erger of duurt het langer voordat je weer helemaal fit bent. Lukt het je nog goed glutenvrij te eten?
<<

Anoniem 63

Bericht 16 Nov 2013 12:21

Re: Coeliakie

Geen idee waar het aan gelegen heeft, intussen is het weer aardig weggetrokken gelukkig. Heb het wel vaker moet ik zeggen, heel vervelend want het ziet er echt niet uit en is oncomfortabel.
Gisteren heb ik tussen de middag weer een stukje gewoon brood gegeten. 's Avonds ging ik borrelen met collega's en toen heb ik ook wat bitterballen gegeten. Ik merk er tot nu toe niks van :thumbup: Alles lijkt goed te gaan. Misschien dus gewoon matigen met gluten maar niet helemaal uitbannen. En veel groente en fruit eten en minderen met de suikers. Ik merk wel echt dat dat helpt.


Goed dat je je rust pakt Mamzelle! De glutenvrije pasta vond ik wel lekker trouwens, wel met tomatensaus en verse groenten erbij natuurlijk.
<<

Anoniem135

Bericht 17 Nov 2013 12:13

Re: Coeliakie

Ja de glutenvrije pasta is heerlijk,met barilla balsamico saus verse groenten en mager rundergehakt. Stukje geroosterd glutenvrije brood erbij en je hebt een heerlijke maaltijd.

Het glutenvrije eten gaat mij heel goed af,steeds beter eigenlijk,het is nu niet meer zoveel zoeken dus makkelijker.
Vrijdagavond feest gehad en de gastvrouw had speciale lactose en glutenvrije hapjes,erg lief!

Kenya,fijn dat je nergens meer last van hebt en ook niet reageerd op gluten.
<<

Anoniem 63

Bericht 17 Nov 2013 14:34

Re: Coeliakie

Fijn dat andere er rekening mee houden Mamzelle! Dit weekend heb ik tot nu toe niet glutenvrij gegeten. Dat merk ik toch wel meteen, dus ik ga nu uitzoeken of het door de gluten komt of door het ongezonde eten en de wijn...
<<

Anoniem253

Bericht 21 Nov 2013 08:41

Re: Coeliakie

Ik las ergens anders dat kokosolie goed is voor de darmen. Misschieb kunnen jullie hier nog iets mee.. Ik ga iig een pot kopen en af en toe een lepeltje door mijn thee doen.
<<

Anoniem135

Bericht 21 Nov 2013 13:13

Re: Coeliakie

Kokosolie is voor mij funest.... Gegarandeerd krampen.

Ben nu alweer 2 dagen op de kop aan het staan van de buikpijn/krampen,steenkoud,misselijk en zo vreselijk moe.
Als ik dit de rest van mijn leven zo moet houden dan schiet mij maar lek.. heb op dit soort dagen ook niet het idee dat er verschil is met gluten en lactosevrij...
Sta ook te duizelen op mijn benen,en krijg het gewoon niet warm he,extra vest en een dikke sjaal en extra veel hete thee en zo komen we de dag wel door hopelijk.
Gelukkig is vandaag mijn studie dag dus kan zelf mijn tijd inplannen :)

Kenya,hoe is het nu met je buiken het eten?
Champagne,hoe voel jij je?
<<

Anoniem12

Bericht 21 Nov 2013 13:19

Re: Coeliakie

Mamzelle schreef:Het glutenvrije eten gaat mij heel goed af,steeds beter eigenlijk,het is nu niet meer zoveel zoeken dus makkelijker.
Vrijdagavond feest gehad en de gastvrouw had speciale lactose en glutenvrije hapjes,erg lief!

Wat had ze gemaakt?

Ik heb zaterdag ook een lactose en glutenvrij feestje. :yes:
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers