Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


werkeloos maar wel voor een kindje gaan

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 07 Jan 2015 13:14

Re: werkeloos maar wel voor een kindje gaan

Mijn eerste reactie is dat ik er niet voor zou gaan, het zou mij te veel onzekerheid opleveren (en daar kan ik niet zo goed tegen, is dus echt persoonlijk)

Aan de andere kant als wij in die situatie zouden zitten waarin een van ons al een jaar werkloos is en we toch die kinderwens zouden hebben dan is het misschien anders.
:heart: :heart: 2011
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 07 Jan 2015 13:25

Re: werkeloos maar wel voor een kindje gaan

Ik zou er dan ook niet voor gaan denk ik, maar dat is omdat ik zelf ook graag wat meer zekerheid heb. Al kan ik me wel heel goed voorstellen dat je kinderwens dusdanig groot is, dat je er beslist om er wel gewoon voor te gaan. En wie ben ik (of jouw vriendin dan) om daarover te oordelen? Jullie kennen jullie eigen situatie het beste en zo te lezen is het een weloverwogen keuze. Ik vind het echt heel onbeschoft dat die vriendin zo reageert.
2012 & 2016
<<

Anoniem104

Bericht 07 Jan 2015 15:12

Re: werkeloos maar wel voor een kindje gaan

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 16 Mrt 2015 13:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem147

Bericht 07 Jan 2015 18:36

Re: werkeloos maar wel voor een kindje gaan

Cotton schreef:
Jans schreef:Haha 1000 voor de baby. Luxe baby. :smile:

Gouden rompers. :smile:


Hahaha een eigen ZARA filiaal :smile:

Laat ik het anders stellen. Ik vind het persoonlijk wel belangrijk om genoeg te kunnen sparen om de studie van mijn kinderen te kunnen betalen, eventueel rijbewijs als ze 18 worden en eerlijk is eerlijk ook wel de fijne dagen uitgebreid vieren (Sinterklaas, Kerst, verjaardagen etc.). Natuurlijk hoeft het alleen niet duur te zijn, daar geloof ik ook echt in. Maar het lijkt mij fijn om genoeg ruimte te hebben om deze keuze te hebben.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 07 Jan 2015 19:22

Re: werkeloos maar wel voor een kindje gaan

Believe schreef:Ik zou er ook niet voor gaan omdat ik zelf liever wat meer zekerheid zou willen, maar dat is persoonlijk.
Als je kinderwens zo groot is dan kan ik me ook voorstellen dat je er weloverwogen wel voor zou willen gaan.


Dit wilde ik ook typen. En als je er zelf een prettig gevoel bij hebt zou ik het wel gewoon doen, ongeacht wat anderen daar van vinden.
<<

Anoniem85

Bericht 07 Jan 2015 19:39

Re: werkeloos maar wel voor een kindje gaan

Ik vind trouwens de opmerking dat je er dan nooit voor kunt gaan want zekerheid heb je nooit niet helemaal kloppen.

Tuurlijk weet je nooit hoe dingen lopen, en kan het altijd mis gaan. Maar mijn man werkt bij een bedrijf die onderhoudt pleegt, en dat bedrijf heeft een contract van 9 jaar, dus eigenlijk veranderd er niets in die 9 jaar. Contracten liggen al vast.

Zelf heb ik een vast contract binnen de zorg, waar wel wat bezuinigd wordt, maar een financieel gezonde organisatie, waarbij er heel wat collega's na mij zijn gekomen, en er veel collega's zijn met tijdelijke contracten. Je weet het nooit, maar de kans dat wij beide zonder werk komen is heel erg klein.
<<

Anoniem121

Bericht 07 Jan 2015 21:08

Re: werkeloos maar wel voor een kindje gaan

Sun schreef:Ik vind trouwens de opmerking dat je er dan nooit voor kunt gaan want zekerheid heb je nooit niet helemaal kloppen.

Tuurlijk weet je nooit hoe dingen lopen, en kan het altijd mis gaan. Maar mijn man werkt bij een bedrijf die onderhoudt pleegt, en dat bedrijf heeft een contract van 9 jaar, dus eigenlijk veranderd er niets in die 9 jaar. Contracten liggen al vast.

Zelf heb ik een vast contract binnen de zorg, waar wel wat bezuinigd wordt, maar een financieel gezonde organisatie, waarbij er heel wat collega's na mij zijn gekomen, en er veel collega's zijn met tijdelijke contracten. Je weet het nooit, maar de kans dat wij beide zonder werk komen is heel erg klein.


Dan nog is het complete onzin wat je hier verteld. Wij hadden ook alle twee een vaste baan bij de oudste twee. Goed salaris en contracten voor onbepaalde tijd bij goedlopende bedrijven. Tot er een klant failliet gaat en niet meer betaald. Andere klanten gaan steeds later betalen en binnen 1 jaar moet er bezuinigd worden om het hoofd boven water te houden. Je kan nog 100x een contract hebben voor 9 jaar maar als dat bedrijf failliet gaat of niet meer met 30 dagen maar met 60 dagen gaat betalen komen de problemen vanzelf.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 07 Jan 2015 22:58

Re: werkeloos maar wel voor een kindje gaan

Eens met Pluis. Ik werk bij de woningbouw en het ging altijd goed. Tot Minister Blok kwam en 'rare dingen' ging verzinnen. Pak daarbij nog een Vestia en je hebt de poppen aan het dansen. Gevolg: van de 150 gingen er 50 uit. Zonder dat we iets door hadden kregen we een e-mail met daarin aangekondigd dat er gesprekken zouden volgen waarin iedereen te horen kreeg of je mocht blijven of niet. En nee, niet first in, first out, maar netjes volgens speciale regels. Mensen die er al 30 jaar werken vlogen er uit, terwijl mensen die er pas 3 jaar zaten mochten blijven. Het werk is hetzelfde gebleven, dus we werken ons het heen en weer om alles gedaan te krijgen, maar ondanks dat weet ik zeker dat er nog een ontslagronde zal volgen. Nu zat ik er gelukkig niet bij en had ik geluk, maar of ik de volgende ronde zal overleven weet ik niet.
Afbeelding
<<

Anoniem154

Bericht 07 Jan 2015 23:05

Re: werkeloos maar wel voor een kindje gaan

Gelukkig heen ervaring, maar wel eens met annie en pluis. En ze kunnen je altijd onder noemers als 'reorganisatie' of 'overtallig' eruit flikkeren. En dan hoeft het niet eens om die reden te zijn....een evt opvolger krijgt dan gewoon een andere functienaam, maar is goedkoper. Gaat het slechter met een bedrijf, dan kijken ze veelal eerst naar loonkosten, en hoe ze die kunnen reduceren.

En als bedrij a failliet gaat, waar een ander bedrijf b daar onderhoud pleegt, dan valt er gewoon niets meer te onderhouden....en heb je weinig aan een langdurig contract.
Laatst gewijzigd door Anoniem154 op 07 Jan 2015 23:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Jan 2015 23:05

Re: werkeloos maar wel voor een kindje gaan

Annie24 schreef:Eens met Pluis. Ik werk bij de woningbouw en het ging altijd goed. Tot Minister Blok kwam en 'rare dingen' ging verzinnen. Pak daarbij nog een Vestia en je hebt de poppen aan het dansen. Gevolg: van de 150 gingen er 50 uit. Zonder dat we iets door hadden kregen we een e-mail met daarin aangekondigd dat er gesprekken zouden volgen waarin iedereen te horen kreeg of je mocht blijven of niet. En nee, niet first in, first out, maar netjes volgens speciale regels. Mensen die er al 30 jaar werken vlogen er uit, terwijl mensen die er pas 3 jaar zaten mochten blijven. Het werk is hetzelfde gebleven, dus we werken ons het heen en weer om alles gedaan te krijgen, maar ondanks dat weet ik zeker dat er nog een ontslagronde zal volgen. Nu zat ik er gelukkig niet bij en had ik geluk, maar of ik de volgende ronde zal overleven weet ik niet.


Bedoel je niet last in, first out?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 07 Jan 2015 23:19

Re: werkeloos maar wel voor een kindje gaan

Susan schreef:
Annie24 schreef:Eens met Pluis. Ik werk bij de woningbouw en het ging altijd goed. Tot Minister Blok kwam en 'rare dingen' ging verzinnen. Pak daarbij nog een Vestia en je hebt de poppen aan het dansen. Gevolg: van de 150 gingen er 50 uit. Zonder dat we iets door hadden kregen we een e-mail met daarin aangekondigd dat er gesprekken zouden volgen waarin iedereen te horen kreeg of je mocht blijven of niet. En nee, niet first in, first out, maar netjes volgens speciale regels. Mensen die er al 30 jaar werken vlogen er uit, terwijl mensen die er pas 3 jaar zaten mochten blijven. Het werk is hetzelfde gebleven, dus we werken ons het heen en weer om alles gedaan te krijgen, maar ondanks dat weet ik zeker dat er nog een ontslagronde zal volgen. Nu zat ik er gelukkig niet bij en had ik geluk, maar of ik de volgende ronde zal overleven weet ik niet.


Bedoel je niet last in, first out?


:ja:

Een film volgen en forummen werkt ook niet :laughcry:
Afbeelding
<<

Anoniem154

Bericht 07 Jan 2015 23:26

Re: werkeloos maar wel voor een kindje gaan

Mocht je er alsnog uitvliegen Annie, kun je nog atijd inpakker in de supermarkt worden. Die werken doorgaans wel met het fifo principe :)
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 07 Jan 2015 23:31

Re: werkeloos maar wel voor een kindje gaan

Wolbol schreef:Mocht je er alsnog uitvliegen Annie, kun je nog atijd inpakker in de supermarkt worden. Die werken doorgaans wel met het fifo principe :)



:banaan: :banaan: :banaan:

*Zal ik daar aangenomen worden met mijn 30 jaar jong?*
Afbeelding
<<

Anoniem154

Bericht 07 Jan 2015 23:34

Re: werkeloos maar wel voor een kindje gaan

Euh, nee. Dat gaat m niet worden.
<<

Anoniem85

Bericht 07 Jan 2015 23:37

Re: werkeloos maar wel voor een kindje gaan

Nou zeg, wat een complete onzin vertel ik. Ik zet er nog bij dat alles mis kan gaan, dat die kans er altijd in zit. Maar de kans zoals bij ons is een stuk kleiner dan mensen met een jaarcontract bijvoorbeeld. En man werkt niet bij een commercieel bedrijf met klanten, dus daar zijn ze niet afhankelijk van. Maar goed, ik zeg nooit nooit. Niets in het leven is zeker.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 07 Jan 2015 23:38

Re: werkeloos maar wel voor een kindje gaan

Wolbol schreef:Euh, nee. Dat gaat m niet worden.


:cry:
Afbeelding
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 08 Jan 2015 19:06

Re: werkeloos maar wel voor een kindje gaan

Trouwens over die vriendin. Ik heb wel het idee dat er momenteel meer achter zit en daar wil ik het zeker nog met haar over hebben. Ze is altijd erg betrokken geweest en sinds een paar maanden is ze ineens opstandig, afstandelijk en krijg ik totaal geen hoogte meer van haar. Tijd dus voor een goed gesprek.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers