Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat voor een vader is jouw man/vriend?

<<

Anoniem7

Bericht 22 Sep 2013 20:21

Re: Wat voor een vader is jouw man/vriend?

-ED- schreef:Ik reageer inhoudelijk op je vraag, zoals je zo graag wilde, jammer dat je nu zo reageert. Het is niet snel goed bij jou.


Niks inhoudelijks aan, je vergeet namelijk voor het gemak nog even der Est van het bericht te kopiëren. Je laat het alleen maar in jouw voordeel uitkomen. Dáárom is het niet goed en hou ik op.
Hier is de rest:

Maar hoe betrek je ouders meer bij het onderwijs, terwijl de tijd dat ouders en leerkrachten elkaar kunnen zien steeds beperkter wordt? Net als in de rest van de samenleving zullen ook op en rond school de mogelijkheden van internet een belangrijke rol spelen in het vinden van een antwoord.
De Afrikanen spreken van ”It takes a village to raise a child”. In feite is “a village” , het dorp, de gemeenschap ofwel een community. Op de Kennisnet Summerschool heb ik een presentatie gehouden over community denken en het inzetten van een online community (zoals “Het Nieuwe Schoolplein”) ten behoeve van de ontwikkeling van kinderen.

Er is in de afgelopen jaren toch wel het een en ander veranderd. In vroeger dagen werkte vader, moeder deed het huishouden, zorgde voor de kinderen en bracht ze naar school. Het schoolplein werd veel gebruikt voor de sociale contacten. Kinderen kwamen tussen de middag thuis hun boterhammetje eten en na schooltijd dronken ze samen met moeder een kopje thee met een koekje. Nu wordt de opvoeding meer verdeeld over beide partners. Zowel vader als moeder werkt vaak volledig of parttime. Veel scholen hebben hierop ingespeeld door het invoeren van een continu rooster. Als je nu op een schooldag om half negen in de ochtend op een willekeurig schoolplein in Nederland kijkt, dan zie je inderdaad nog ouders van kinderen van groep 1 t/m 4. Vanaf de middenbouw zie je steeds minder ouders op het schoolplein. Betekent dit dat ouders minder betrokken zijn dan vroeger? Nee! Ouders zijn nog steeds betrokken bij de ontwikkeling van hun kind, echter je moet ze via andere kanalen benaderen. Ouders raken steeds meer bekend met “Het Nieuwe Werken”, waarin mensen continu online zijn en waar tijd en plaats daarmee een nieuwe betekenis krijgen. “Het Nieuwe Werken” is niet zomaar een nieuwe hype in het bedrijfsleven. In september 2009 was al te lezen in een persbericht van de Rabobank dat de bank de komende zes jaar het nieuwe werken gaat invoeren en dat werknemers die zich niet thuis voelen bij de nieuwe methode verzocht worden de organisatie voor 2015 te verlaten.
Daarnaast is de verwachting dat vrouwen meer uren gaan werken als gevolg van de verwachte tekorten op de arbeidsmarkt ten gevolge van de vergrijzing. De overheid streeft dan ook naar een hogere arbeidsparticipatie van vrouwen.
Vaders en moeders zullen dus waarschijnlijk nog minder op het schoolplein verschijnen.

Scholen gaan inspelen op de trend door bijvoorbeeld de schooltijden aan te passen. Er wordt nagedacht over verschillende varianten, zoals het vijf-gelijke-dagenmodel, het bioritmemodel en het 7 tot 7-model. Een inventarisatie van de werkgroep Andere Tijden laat zien dat de meeste scholen geïnteresseerd lijken te zijn in het vijf-gelijke-dagenmodel. De verwachting is dat veel scholen naar dit model zullen overstappen.
Het concept van de Sterrenschool gaat nog een stapje verder. De 5 Sterren van de Sterrenschool zijn: De school is het hele jaar open, Eén adres voor alle kinderdiensten vanaf nul jaar, Maatwerk voor ieder kind, Uitblinken in rekenen, taal en lezen, Binding met de buurt. In Apeldoorn is dit schooljaar de eerste Sterrenschool geopend.
De school is dus ook meer aan het worden dan alleen onderwijs. Onderwijs is een participant naast kinderopvang, sport, cultuur, bibliotheek en andere instellingen.
Al deze veranderingen hebben tot gevolg dat er steeds meer mensen, naast de ouders en leerkrachten, betrokken worden bij de opvoeding en het leren van kinderen. Er gaan dus ook nieuwe samenwerkingsverbanden ontstaan, welke nodig zijn om de ontwikkelingskansen van een kind te vergroten. Er gaat zich een nieuwe gemeenschap (community) vormen om het kind. Er dient steeds meer afstemming plaats te vinden. Dus meer mensen, meer communicatie, meer miscommunicatie. Een online schoolcommunity, zoals “Het Nieuwe Schoolplein”, kan een prima verlengstuk zijn van het fysieke schoolplein en een middel waarmee de school de communicatie faciliteert.
“It takes a community to raise a child”
STELLING: een actieve schoolcommunity sluit niet betrokken ouders buiten?
Wat vind jij? Praat mee op Het Nieuwe Schoolplein!


I rest my case.
<<

Anoniem60

Bericht 22 Sep 2013 20:22

Re: Wat voor een vader is jouw man/vriend?

-ED- schreef:Nee hoor, dat is al even zo, heb ik ook al vaker aangehaald. Wel blijven opletten hè?


Gelukkig kan je het zelf allemaal nog bijhouden!
<<

Anoniem66

Bericht 22 Sep 2013 20:23

Re: Wat voor een vader is jouw man/vriend?

Maple schreef:
-ED- schreef:
Artemis schreef:Sneu ook wel voor zo'n kind. Steeds bij iemand anders moeten zijn omdat je ouders zich niet willen aanpassen aan je. Nee, mijn keus zou het niet zijn. Ik ben blij dat die van mij gewoon thuis kunnen zijn in hun eigen omgeving met hun eigen ouders in hun vrije tijd.

Zo maakt ieder zijn eigen keuzes. Wij werken allebei, dus dochter kan niet 24/7 bij één van ons zijn. Ik vind daar niks mis mee.

Ja, en Artemis en man werkten voorheen ook allebei 32 uur.

Jullie hebben een keuze voor een kind gemaakt, dus jullie zijn verantwoordelijk voor de opvoeding. Dus niet een heel 'village'. Overigens wordt met die opmerking in ónze samenleving gedoeld op leerkrachten, sporttrainers etc etc, alle andere plaatsen waar een kind daadwerkelijk zit om te leren. Jij gebruikt bet gezegde nu als excuus om een druk leven -wat je weigert op te geven- goed te praten. Zo werkt het niet.

Ik vind dat opa's en oma's wel degelijk onderdeel vormen van de intieme cirkel van een kind. Hier doen ze dat in ieder geval wel en dat bevalt van alle kanten heel erg goed. Een win-win-win situatie, zowel wij als onze ouders als onze dochter zijn heel blij met deze situatie. Ik denk ook niet dat mijn kind alleen van mij, of van mijn man of leerkrachten iets leert, ik denk zeker dat een lieve oma of opa ook onderdeel vormt van het proces naar volwassenheid.

Ik kan alleen maar dankbaar zijn dat er zoveel mensen om ons heen staan die het beste voor hebben met mijn dochter.[/quote]

Vooral van jullie kant denk ik he?
<<

Anoniem25

Bericht 22 Sep 2013 20:24

Re: Wat voor een vader is jouw man/vriend?

-ED- schreef:
Artemis schreef:Sneu ook wel voor zo'n kind. Steeds bij iemand anders moeten zijn omdat je ouders zich niet willen aanpassen aan je. Nee, mijn keus zou het niet zijn. Ik ben blij dat die van mij gewoon thuis kunnen zijn in hun eigen omgeving met hun eigen ouders in hun vrije tijd.

Zo maakt ieder zijn eigen keuzes. Wij werken allebei, dus dochter kan niet 24/7 bij één van ons zijn. Ik vind daar niks mis mee. Oja en trouwens: meest van de tijd is ze gewoon lekker bij ons. Ik werk maar 3 dagen, mijn man 4 en allebei flexibele uren, dus het valt reuze mee hoeveel wij de hulp van onze ouders inschakelen! Het is alleen héél fijn dat ze er zijn! Maar dat zal iedere ouder met jonge kinderen en lieve hulp van ouders beamen! (Zeker in deze tijd!!)


Ik vind het zo vervelend om jouw berichten te lezen, waarin je duidelijk zo veroordelend bent over de keuzes van een ander. Dan schrijf je nu dikgedrukte, maar dat lijkt alleen op te gaan als het over jouw eigen keuzes gaat.
Wij kiezen er bewust voor om zoveel mogelijk thuis te zijn bij ons kind. Dat betekend dat wij elkaar de komende paar jaar minder zien dan voorheen, dat wij niet meer zoveel stappen en dat ik minder tijd steek in vriendschappen. Jij vind dat misschien raar/ongezond/zielig voor mijn partner vinden, maar so be it. Toen wij de keuze maakten om voor een kindje te gaan wisten we dat we een groot stuk vrijheid zouden gaan inleveren en ook een stuk quality tijd met elkaar. Dat is dus waar wij bewust voor gekozen hebben, waar wij ons goed bij voelen, en waar jij helemaal geen waardeoordeel aan hoeft te hangen. Want zoals je zelf zegt; zo maakt iedereen zijn eigen keuzes.
<<

Artemis

Bericht 22 Sep 2013 20:25

Re: Wat voor een vader is jouw man/vriend?

-ED- schreef:
Maple schreef:Uitgeluld.

Zijn dit soort berichten echt nodig? Ik vind de toon niet zo prettig overkomen namelijk.

:lol: :thumbup: :thumbup:

Dat méén je niet.

:lol:

Sorry.

:lol: :razz: :razz: :razz: :bounce:
<<

Anoniem44

Bericht 22 Sep 2013 20:25

Re: Wat voor een vader is jouw man/vriend?

Maple, ik heb dat kleine stukje gekopieerd omdat het voor mij goed uitlegde wat er wordt bedoeld met de uitdrukking. Natuurlijk is het artikel groter, maar wat wil je daar nu precies mee zeggen? Ik heb expres de bron er nog bij gezet voor de volledigheid.
<<

Anoniem7

Bericht 22 Sep 2013 20:28

Re: Wat voor een vader is jouw man/vriend?

Omdat uit de rest van het artikel blijkt dat het toch nét niet zo in elkaar steekt als jij beweert.

Maar ik ga ergens in dit topic op een uitroepteken drukken, je had namelijk een verzoek gekregen van één vam de burgemeesters, en die lap je wederom aan je laars.
<<

Anoniem44

Bericht 22 Sep 2013 20:28

Re: Wat voor een vader is jouw man/vriend?

Luce schreef:Vooral van jullie kant denk ik he?

Nee, van alle kanten. Mijn ouders en schoonouders vinden het geweldig om mijn dochter te zien opgroeien en vinden het heerlijk om leuke dingen met haar te doen. Waarom nu deze opmerking?
<<

Anoniem44

Bericht 22 Sep 2013 20:29

Re: Wat voor een vader is jouw man/vriend?

Maple schreef:Omdat uit de rest van het artikel blijkt dat het toch nét niet zo in elkaar steekt als jij beweert.


Waar lees jij dat?
<<

Anoniem7

Bericht 22 Sep 2013 20:32

Re: Wat voor een vader is jouw man/vriend?

Melding gedaan.
<<

Anoniem66

Bericht 22 Sep 2013 20:39

Re: Wat voor een vader is jouw man/vriend?

-ED- schreef:
Luce schreef:Vooral van jullie kant denk ik he?

Nee, van alle kanten. Mijn ouders en schoonouders vinden het geweldig om mijn dochter te zien opgroeien en vinden het heerlijk om leuke dingen met haar te doen. Waarom nu deze opmerking?


Ik vind het gewoon apart dat er mensen zijn die kinderen nemen om vervolgens hun kind vaak bij de grootouders te dumpen en te braken over hoeveel tijd ze hebben om te sporten, hun vrienden te zien, uit te gaan enzovoort. Het zou mijn keuze niet zijn.
<<

Anoniem44

Bericht 22 Sep 2013 20:43

Re: Wat voor een vader is jouw man/vriend?

Luce schreef:
-ED- schreef:
Luce schreef:Vooral van jullie kant denk ik he?

Nee, van alle kanten. Mijn ouders en schoonouders vinden het geweldig om mijn dochter te zien opgroeien en vinden het heerlijk om leuke dingen met haar te doen. Waarom nu deze opmerking?


Ik vind het gewoon apart dat er mensen zijn die kinderen nemen om vervolgens hun kind vaak bij de grootouders te dumpen en te braken over hoeveel tijd ze hebben om te sporten, hun vrienden te zien, uit te gaan enzovoort. Het zou mijn keuze niet zijn.

Jij hebt een verkeerd beeld van de manier waarop ik mijn tijd verdeel. Sporten is voor mij zeer belangrijk, zowel voor mijn fysieke als mijn psychische gezondheid. Ik gun mijn dochter een gezonde, sterke moeder en daarvoor is hardlopen voor mij zeer belangrijk. Ik denk dat ze meer heeft aan een gezonde moeder die 3x in de week 45 minuten weg is (terwijl haar vader gewoon thuis is), dan aan een moeder die thuis met haar op de bank zit, maar wel 10 jaar eerder doodgaat.

En ga je me nu echt verwijten dat ik tijd vrij maak om mijn vrienden te zien?
Laatst gewijzigd door Anoniem44 op 22 Sep 2013 20:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem66

Bericht 22 Sep 2013 20:44

Re: Wat voor een vader is jouw man/vriend?

Dus je vindt het fijner dat je dochter je weinig ziet dan dat jij wat meer thuis bent? :confused:
<<

Anoniem44

Bericht 22 Sep 2013 20:46

Re: Wat voor een vader is jouw man/vriend?

Ik zie mijn dochter iedere dag, ik werk 2 volle dagen, de rest van de tijd zie ik haar gewoon de hele dag door, op die paar keer na dat ik ga hardlopen of eens met een vriendin afspreek. Is het echt nodig om mij dit te verwijten? Voel je jezelf er dan beter door, of hoe werkt zoiets?
<<

Burgemeester Irene

Bericht 22 Sep 2013 20:47

Re: Wat voor een vader is jouw man/vriend?

Goed, ik heb meerdere meldingen ontvangen over dit topic.

Dat ED een waarschuwing kreeg in het andere topic was omdat ze daar volledig off topic commentaar leverde en provocerend aanwezig was.

Dat ze dan een topic opent met een aansluitend onderwerp is op het randje, zoals gewoonlijk, maar wel toegestaan.
Het is een ieder vervolgens vrij om op dat topic te reageren, als iedereen het topic negeert is er ook geen probleem.

Ik zie hier wederom een hoop gedrag op het randje, maar wel van beide kanten. Mensen láten zich ook opjutten door ED, je kunt het ook negeren, zeker als ze het topic zelf geopend heeft. Komt dit voor in een topic van iemand anders dan ben ik eerder geneigd om in te grijpen, maar hierbij lijkt het me vrij duidelijk wat je kunt verwachten en dan is reageren een eigen keus.

En een melding is geen middel wat je kunt inzetten omdat je de discussie niet meer kunt winnen. Ik zie nergens regels die overtreden zijn eigenlijk. De vraagstelling in het topic is ook niet provocerend wat mij betreft. Sommige opmerkingen zitten van beide kanten tegen het randje, maar het topic links laten liggen lijkt me dan een goede oplossing.

En ED, je kunt je afvragen waarom je het zo prettig vindt om iedereen op te jutten, het zou sympathieker zijn als je daarmee zou kappen en een andere hobby zou zoeken. Ik begin het opzoeken van de grenzen zat te worden en zoals ik al zei zouden daar consequenties op kunnen volgen.
<<

Anoniem16

Bericht 22 Sep 2013 20:47

Re: Wat voor een vader is jouw man/vriend?

-ED- schreef:
Artemis schreef:Sneu ook wel voor zo'n kind. Steeds bij iemand anders moeten zijn omdat je ouders zich niet willen aanpassen aan je. Nee, mijn keus zou het niet zijn. Ik ben blij dat die van mij gewoon thuis kunnen zijn in hun eigen omgeving met hun eigen ouders in hun vrije tijd.

Zo maakt ieder zijn eigen keuzes. Wij werken allebei, dus dochter kan niet 24/7 bij één van ons zijn. Ik vind daar niks mis mee. Oja en trouwens: meest van de tijd is ze gewoon lekker bij ons. Ik werk maar 3 dagen, mijn man 4 en allebei flexibele uren, dus het valt reuze mee hoeveel wij de hulp van onze ouders inschakelen! Het is alleen héél fijn dat ze er zijn! Maar dat zal iedere ouder met jonge kinderen en lieve hulp van ouders beamen! (Zeker in deze tijd!!)



Het gaat snel achteruit met je gewerkte dagen... eerst zeg je steeds 3 dan weer 2...
<<

Anoniem66

Bericht 22 Sep 2013 20:47

Re: Wat voor een vader is jouw man/vriend?

-ED- schreef:Ik zie mijn dochter iedere dag, ik werk 2 volle dagen, de rest van de tijd zie ik haar gewoon de hele dag door, op die paar keer na dat ik ga hardlopen of eens met een vriendin afspreek. Is het echt nodig om mij dit te verwijten? Voel je jezelf er dan beter door, of hoe werkt zoiets?


Vervelend he, als iemand zo zit te zuigen?

Die laatste vraag kan je jezelf stellen. Ik boots namelijk precies jouw gedrag na. Irritant he?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 22 Sep 2013 20:48

Re: Wat voor een vader is jouw man/vriend?

Is het echt nodig om anderen te vertellen dat je blij bent dat jouw man wel een vader is voor je dochter? Voel je jezelf er dan beter door, of hoe werkt zoiets?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem66

Bericht 22 Sep 2013 20:49

Re: Wat voor een vader is jouw man/vriend?

Printje schreef:
-ED- schreef:
Artemis schreef:Sneu ook wel voor zo'n kind. Steeds bij iemand anders moeten zijn omdat je ouders zich niet willen aanpassen aan je. Nee, mijn keus zou het niet zijn. Ik ben blij dat die van mij gewoon thuis kunnen zijn in hun eigen omgeving met hun eigen ouders in hun vrije tijd.

Zo maakt ieder zijn eigen keuzes. Wij werken allebei, dus dochter kan niet 24/7 bij één van ons zijn. Ik vind daar niks mis mee. Oja en trouwens: meest van de tijd is ze gewoon lekker bij ons. Ik werk maar 3 dagen, mijn man 4 en allebei flexibele uren, dus het valt reuze mee hoeveel wij de hulp van onze ouders inschakelen! Het is alleen héél fijn dat ze er zijn! Maar dat zal iedere ouder met jonge kinderen en lieve hulp van ouders beamen! (Zeker in deze tijd!!)



Het gaat snel achteruit met je gewerkte dagen... eerst zeg je steeds 3 dan weer 2...


In de berichten onder elkaar nog wel. Maar daar heeft ze vást een verklaring voor ;)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 22 Sep 2013 20:50

Re: Wat voor een vader is jouw man/vriend?

Burgemeester Irene schreef:En een melding is geen middel wat je kunt inzetten omdat je de discussie niet meer kunt winnen. Ik zie nergens regels die overtreden zijn eigenlijk. De vraagstelling in het topic is ook niet provocerend wat mij betreft. Sommige opmerkingen zitten van beide kanten tegen het randje, maar het topic links laten liggen lijkt me dan een goede oplossing.



Ach kom, ze zegt tegen bijvoorbeeld Slakje toch hetzelfde als waar ze in dat vorige topic voor op het matje werd geroepen? Ik verbaas me er nogal over dat het in dit topic opeens wel mag.

En dat het van beide kanten is, ja wat verwacht je dan? Dat de rest dan braaf z'n mond houdt? Kom op zeg.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem44

Bericht 22 Sep 2013 20:51

Re: Wat voor een vader is jouw man/vriend?

Printje schreef:
-ED- schreef:
Artemis schreef:Sneu ook wel voor zo'n kind. Steeds bij iemand anders moeten zijn omdat je ouders zich niet willen aanpassen aan je. Nee, mijn keus zou het niet zijn. Ik ben blij dat die van mij gewoon thuis kunnen zijn in hun eigen omgeving met hun eigen ouders in hun vrije tijd.

Zo maakt ieder zijn eigen keuzes. Wij werken allebei, dus dochter kan niet 24/7 bij één van ons zijn. Ik vind daar niks mis mee. Oja en trouwens: meest van de tijd is ze gewoon lekker bij ons. Ik werk maar 3 dagen, mijn man 4 en allebei flexibele uren, dus het valt reuze mee hoeveel wij de hulp van onze ouders inschakelen! Het is alleen héél fijn dat ze er zijn! Maar dat zal iedere ouder met jonge kinderen en lieve hulp van ouders beamen! (Zeker in deze tijd!!)



Het gaat snel achteruit met je gewerkte dagen... eerst zeg je steeds 3 dan weer 2...

Twee vólle dagen! + 10 uur flexibel in te plannen = nog een dag extra sowieso.
<<

Anoniem7

Bericht 22 Sep 2013 20:52

Re: Wat voor een vader is jouw man/vriend?

Susan schreef:
Burgemeester Irene schreef:En een melding is geen middel wat je kunt inzetten omdat je de discussie niet meer kunt winnen. Ik zie nergens regels die overtreden zijn eigenlijk. De vraagstelling in het topic is ook niet provocerend wat mij betreft. Sommige opmerkingen zitten van beide kanten tegen het randje, maar het topic links laten liggen lijkt me dan een goede oplossing.



Ach kom, ze zegt tegen bijvoorbeeld Slakje toch hetzelfde als waar ze in dat vorige topic voor op het matje werd geroepen? Ik verbaas me er nogal over dat het in dit topic opeens wel mag.

En dat het van beide kanten is, ja wat verwacht je dan? Dat de rest dan braaf z'n mond houdt? Kom op zeg.

Dat bedoel ik. Ik doe geen melding als ik een discussie niet kan winnen, die leeftijd heb ik wel gehad, dat ik dan de meester erbij roep.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 22 Sep 2013 20:52

Re: Wat voor een vader is jouw man/vriend?

Wat.... Ga je nou ook nog 10 jaar eerder dood als je niet hardloopt?
<<

Anoniem66

Bericht 22 Sep 2013 20:53

Re: Wat voor een vader is jouw man/vriend?

-ED- schreef:

Twee vólle dagen! + 10 uur flexibel in te plannen = nog een dag extra sowieso.


Zié? Zei het toch?
<<

Anoniem16

Bericht 22 Sep 2013 20:54

Re: Wat voor een vader is jouw man/vriend?

Lejow schreef:Wat.... Ga je nou ook nog 10 jaar eerder dood als je niet hardloopt?


ja ik schrok er ook al van. Ik ben gewoon niet meer te redden, mijn man doet nooit iets alleen met de kinderen, ik heb nooit gereisd en nu ook al dat hardlopen.... waar eindigt het voor mij?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron