Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dubai

<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 12:18

Bericht 05 Jan 2015 15:35

Dubai

Hoi!

16 februari gaan wij een week met zijn drieën naar Dubai. Ik heb er super veel zin in! De tickets zijn inmiddels geboekt, alleen het hotel nog niet.

Voor de mensen die er al eens zijn geweest:
- Hebben jullie aanraders voor een hotel/appartement?
- Welke wijk moet ik op zoeken?
- Aanraders voor dingen die we absoluut moeten zien/doen?
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 05 Jan 2015 18:06

Re: Dubai

Het is goed om te kijken wat je wilt doen en waar dat ligt, want Dubai is groot en met name heel langgerekt. Het oude centrum, met de Gold Souq, Spice Souq etc. en waar je met zo'n houten bootje de Creek overgaat ligt zo een half uur rijden af van het nieuwe gedeelte met de Marina enzo. Maar de metro is ideaal en goedkoop (en met airco!). Ik heb er voor gekozen een hotel te nemen in Al Barsha, wat op loopafstand was van Mall of Emirates (dat is die mall met die indoor ski hal) en het metrostation daar. Ik ben met de metro naar het oude gedeelte gegaan en naar Dubai Mall (dat is die andere bekende mall met het aquarium en de Burj Khalifa ernaast). Ben ook een keer met de taxi naar Atlantis the Palm Hotel geweest en naar Burj Al Arab (dat 7 sterren hotel). De naam van dat hotel was Centro Al Barsha geloof ik en was op zich prima met zwembad, uitgebreid ontbijtbuffet etc., maar niet echt iets bijzonders of zo.

Zelf vond ik dat prima, want alles was goed te bereizen zo en ik kon er 's avonds gewoon veilig op straat terug van de metro (was er alleen namelijk). Je zou er ook voor kunnen kiezen in de Marina te verblijven, daar heb je ook goede hotels maar zijn de prijzen wat vriendelijker dan in de buurt van Burj Al Arab of elders aan het strand. Bij Dubai Creek zijn de hotels goedkoper, maar ben je veel tijd kwijt aan reizen naar andere gedeeltes.

Ik heb de volgende dingen gedaan in 4 dagen tijd en vond het allemaal leuk eigenlijk:
* bezoek aan oude gedeelte met Al Bastakiya, langs de Creek lopen, bootje (abra) nemen naar de overkant en daar naar de verschillende Souqs, museum van de eerste school in Dubai (liep ik toevallig langs en was gratis, al met al best interessant) en Dubai Museum
* bezoek Mall of Emirates, skiën daar 2 uur
* 's avonds keer bezoek aan Desert Safari met dune bashing, bbq, buikdansshow enzo, geboekt via Groupon (van de Verenigde Arabische Emiraten)
* bezoek Dubai Mall, van daar uit ook bezoek aan Burj Khalifa (van tevoren boeken en op de aangegeven tijd komen, scheelt 3/4 van de prijs dan wanneer je zonder reservering komt, probeer een tijd te blokken ongeveer een uur tot anderhalf uur voor zonsondergang, dan kan je Dubai bij dag en nacht zien. Hou wel rekening met wachttijd beneden voor de liften, ook als je gereserveerd hebt dus vandaar zo lang van te voren.)
* bezoek Wild Wadi zwemparadijs en van daaruit gelopen naar strand ernaast. Dat zwemparadijs ligt naast Burj Al Arab en kan je vanaf de toren van de hoogste glijbaan goed op de foto zetten ook. Ik heb me daar een halve dag goed vermaakt met de diverse glijbanen, waaronder een soort transportsysteem voor je band waarop je zit waarbij je met flinke waterkracht omhoog gaat en dan weer glijdend naar beneden!
* bezoek Atlantis the Palm Hotel (met monorail), daar heb je ook zo'n zwemparadijs

Ik had me paar maanden eerder aangemeld op de Groupon van de VAE en daar dus coupons vandaan gehaald voor Wild Wadi (50% korting) en dat Desert Safari gebeuren (was toen maar 15 euro omgerekend ipv 40 of zo), wie weet heb je daar ook nog iets aan. Je kunt ook het boek "the entertainer" kopen (dacht dat het zo heette), daar zitten veel 2 halen, 1 betalen coupons in. Maar je moet even uitrekenen of je het geld daaruit haalt wel, omdat het boek zelf dus wel geld kost.
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 12:18

Bericht 06 Jan 2015 10:36

Re: Dubai

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Kun je mij ook iets vertellen over de kledingvoorschriften? Is dat van toepassing of hoef ik er niet op te letten? Ik had namelijk gelezen dat het toch wel de bedoeling is dat je je schouders en je knieën bedekt.
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 06 Jan 2015 11:06

Re: Dubai

Ik lees hier even mee hoor. Wij willen in september als huwelijksreis naar Dubai.

Gaaf dat je in februari gaat Laced! Wil je achteraf jouw tips en tricks delen?
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 12:18

Bericht 06 Jan 2015 11:15

Re: Dubai

Wat gaaf dat jullie naar Dubai gaan als huwelijksreis! Ik ben nu allemaal tips en tricks aan het verzamelen, dus ik deel ze t.z.t. graag met je!
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 06 Jan 2015 11:17

Re: Dubai

Ja dat is zeker wat gewenst is, maar je zult genoeg mensen zien die gewoon in strakke topjes en korte rokjes of broekjes rondlopen. Zelf voelde ik me daar niet prettig bij (ook omdat ik als vrouw alleen was en je dan dubbel aangestaard wordt), dus ik heb gewoon steeds lange broeken of rokken aangetrokken en wat wijdere shirtjes met in ieder geval mouwtjes over m'n schouders heen. Ik heb me in Dubai helemaal niet onveilig gevoeld trouwens en vond de mannen minder opdringerig dan bijvoorbeeld Amman in Jordanië of Nizwa in Oman.

Je hebt trouwens ook verschillende stranden. Bij sommigen komen vooral lokale mensen (daar hoef je meestal geen toegang te betalen) en zul je vrouwen niet in bikini of badpak zien. Bij bijvoorbeeld stranden van resorts moet je een kleine entrance fee betalen, maar kun je wel rustig in bikini gaan zwemmen zonder aangestaard te worden door hordes mannen. Dus als je naar het strand wilt, zou ik van te voren even goed uitzoeken of vragen naar welk strand je het beste kunt (ik ben alleen even geweest voor maken van wat foto's, maar niet wezen zwemmen).
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 13 Jan 2015 15:19

Re: Dubai

Ik ben er geweest in 2007. Dubai is vet.
http://www3.hilton.com/en/hotels/uae/hi ... index.html

Hier zaten wij. Mooi hotel, strand erbij.

Kleding is niet heel strikt zolang je maar niet in je bikini de straat op gaat.

Eten in de malls is goedkoop.
M:21072011
J :08012014
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 12:18

Bericht 13 Jan 2015 15:58

Re: Dubai

Oh wauw! Daar heb ik veel over gelezen! Prachtig hotel, maar ver boven ons budget ;-). We hebben inmiddels een hotel geboekt, dus dat is ook geregeld.
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 13 Jan 2015 16:01

Re: Dubai

En, welke wijk is het geworden?
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 12:18

Bericht 13 Jan 2015 16:43

Re: Dubai

We hebben voor het hotel gekozen: Rose Garden Hotel Apartments - Bur Dubai. Een vriendin van mij heeft hier een week doorgebracht en was een prima hotel. Ik heb er zo'n zin in!
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 13 Jan 2015 16:51

Re: Dubai

Ah wat in het oude gedeelte dus, leuk. En ach, zolang je metro vlakbij hebt dan kom je overal wel en taxi's zijn in verhouding erg goedkoop, dus aarzel die niet te nemen als er geen metrostation in de buurt is van waar je moet zijn. Veel voorpret alvast gewenst!
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 12:18

Bericht 13 Jan 2015 17:01

Re: Dubai

De metro is dichtbij, dus dat is fijn. Als we naar een prive strand willen van een resort? Moet je dan van te voren kaartjes kopen of kun je dat daar in het hotel doen? Sorry voor mijn domme vraag wellicht ;-)
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 13 Jan 2015 17:08

Re: Dubai

Volgens mij kan dat gewoon in het hotel zelf wel, dan krijg je er ook handdoek en ligbedje enzo. Tenzij je bijvoorbeeld zo'n cabana wil, dan is het misschien wel slim om van te voren te reserveren.
<<

Anoniem119

Bericht 14 Jan 2015 09:53

Re: Dubai

Leuk Laced! Ik vond Dubai echt heel erg leuk. Ik dacht van te voren dat het heel erg over de top overdreven was, maar ik vond het nog wel meevallen ook. Ik zat in een hotel in Deira, maar dat was niet de leukste wijk. Bur Dubai is denk ik leuker!
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 12:18

Bericht 14 Jan 2015 10:02

Re: Dubai

Heb jij nog tips Marin? Dingen we niet mogen missen? Een vriendin van mij had een high-tea gehad in de Burj Khalifa. Het uitzicht was echt indrukwekkend zijn ze. Hoe lang ben jij geweest?
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 14 Jan 2015 10:05

Re: Dubai

Het waterpark is ook leuk.
ligt naast burj al arab.
M:21072011
J :08012014
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 14 Jan 2015 10:37

Re: Dubai

Happydobby schreef:Het waterpark is ook leuk.
ligt naast burj al arab.

Ja dat is die Wild Wadi waar ik het over had, echt super leuk inderdaad!
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 14 Jan 2015 10:38

Re: Dubai

Laced schreef:Heb jij nog tips Marin? Dingen we niet mogen missen? Een vriendin van mij had een high-tea gehad in de Burj Khalifa. Het uitzicht was echt indrukwekkend zijn ze. Hoe lang ben jij geweest?

Je kan overigens ook een high tea doen in het Burj Al Arab, het enige 7 sterrenhotel ter wereld. Wel aan de prijs, maar dan heb je wel iets unieks natuurlijk. Voor het uitzicht van de Burj Khalifa hoef je geen high tea te doen, als je naar het observatieplatform gaat heb je vanaf de 124e verdieping al een geweldig uitzicht!
<<

Anoniem119

Bericht 14 Jan 2015 10:53

Re: Dubai

Laced schreef:Heb jij nog tips Marin? Dingen we niet mogen missen? Een vriendin van mij had een high-tea gehad in de Burj Khalifa. Het uitzicht was echt indrukwekkend zijn ze. Hoe lang ben jij geweest?


Ik was er vijf dagen, maar op zakenreis, dus heb weinig overdag gezien. Eigenlijk met name dingen 's avonds kunnen doen. Maar Dubai was daar de uitgelezen stad voor, met al die lichtjes!

Ik vond alle hoge gebouwen echt heel indrukwekkend. Het voelde heel anders dan New York, maar eigenlijk haast nog overweldigender, er zijn nóg meer wolkenkrabbers. In de Marina is werkelijk waar elk gebouw hoog!

Het aller allergaafste vond ik de boottocht die ik heb gemaakt, maar dat was met collega's die daar werken en een boot hebben. In het donker in de zee zwemmen met de skyline op de achtergrond, echt onwijs gaaf:

Afbeelding

Nou kan jij dat misschien niet doen, maar ik zou wel zeker kijken of je iets van een boottochtje kunt doen met zonsondergang of in het donker. Die skyline van de Marina is zo gaaf! Je hebt er dhow cruises, maar volgens mij gaat dat vrij sloom. Wie weet kun je met een iets snellere boot mee.

Ik vond de fontein show bij de Burj Khalifa echt heel gaaf. Normaal ben ik niet zo van die shows, vind het vaak overdreven, maar ik had echt tranen in mijn ogen bij deze. Vond het op de één of andere manier heel indrukwekkend. Tip: De show is elk half uur, en we hebben 'm twee keer bekeken. Eén keer vanaf de souk kant zodat je de Burj Khalifa kan zien op de achtergrond en één keer vanaf de Burj Khalifa kant zodat je de souk ziet en het hoge gebouw hier op deze foto. Deze kant vond ik mooier en indrukwekkender:

Afbeelding

Sowieso vond ik het gebied rondom de Burj Khalifa heel cool. De Dubai Mall was ook echt geweldig groot en mooi! Er zit ook een aquarium in dat de moeite waard is om te bezoeken denk ik(heb ik niet gedaan, maar als ik meer tijd had gehad, had ik dat graag gedaan).
De andere grote mall, de Mall of the Emirates vond ik juist wat tegenvallen, en dat skieen daar binnen zag er ook beetje suf uit.

Er is een nieuw winkelgebied, The Walk at JBR (Jumeirah Beach Residence) dat helemaal opgeknapt is. Je kunt daar overdag shoppen en erg lekker uiteten en 's avonds rondlopen. Het is een soort promenade met allemaal winkeltjes en restaurantjes en een strand.

Afbeelding

Afbeelding


De desert safari die we hebben gedaan, in zo'n jeep en dan bij zo'n bedouinenkamp eten en kijken vond ik heel erg tegenvallen. Het was nogal toeristisch en groot opgezet, met honderd man ergens uit rechauds eten. Ik vond het niet echt wat. Maar je hebt ook duurdere tours en dan is het volgens mij wel leuk. Het dune bashen (met de Jeep zo de woestijnduinen trotseren) was ook veel te kort naar mijn idee.

De Burj al Arab (die bekende) vond ik ook tegenvallen, maar ik heb 'm alleen van de voorkant gezien, even snel de auto uit springen. Een high tea klinkt er erg gaaf. Mijn vriend heeft er wel eens gedineerd en dat was erg gaaf zei ie. Er was zelfs een water menu (dus kiezen uit verschillende soorten water).
<<

Anoniem152

Bericht 14 Jan 2015 11:10

Re: Dubai

Bailando schreef:
Laced schreef:Heb jij nog tips Marin? Dingen we niet mogen missen? Een vriendin van mij had een high-tea gehad in de Burj Khalifa. Het uitzicht was echt indrukwekkend zijn ze. Hoe lang ben jij geweest?

Je kan overigens ook een high tea doen in het Burj Al Arab, het enige 7 sterrenhotel ter wereld. Wel aan de prijs, maar dan heb je wel iets unieks natuurlijk. Voor het uitzicht van de Burj Khalifa hoef je geen high tea te doen, als je naar het observatieplatform gaat heb je vanaf de 124e verdieping al een geweldig uitzicht!


Ik heb die high tea in de Burj Al Arab gedaan. Het is inderdaad niet goedkoop, maar zo de moeite waard!
<<

Anoniem152

Bericht 14 Jan 2015 12:07

Re: Dubai

Dit was ons uitzicht overdag. We zijn er tot het donker blijven zitten.

Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 16 Jan 2015 12:21

Re: Dubai

Wij vonden de batuta mall het leukst, zat ook een biosscoop in. Ik was er in 2007 dus de metro, dat hoogste gebouw was allemaal nog in aanbouw.
M:21072011
J :08012014
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 24 Jan 2015 11:32

Re: Dubai

Als je maar 1 avond / 2 avonden in Dubai hebt wat moet je dan echt zien/doen op die avonden?

Iemand Dubai gecombineerd met Oman? Hoe is Oman?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 24 Jan 2015 12:03

Re: Dubai

Misschien even rondlopen in oude gedeelte en dan de metro pakken naar Burj Khalifa en de naastgelegen Dubai Mall? Ik ben in Oman alleen naar Nizwa en Muscat geweest, maar vond het wel een mooi land toen al, terwijl ik maar een klein stukje gezien heb.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 11 Apr 2015 17:12

Re: Dubai

Hoe lang moet je ca. wachten voor de liften van de Burj Khalifa? Stel dat je een tijd reserveert hoe lang moet je voor dat tijdstip er dan al staan?

Heeft iemand zo'n dagexcursie gedaan langs alle hoogtepunten? Aanrader om in korte tijd veel te zien?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers