Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwanger worden en overgewicht.

<<

Anoniem114

Bericht 04 Jan 2015 22:55

Zwanger worden en overgewicht.

Ik ben te zwaar; plain and simple. Maar heeft het echt zoveel (negatief) effect op zwanger worden? M'n cyclus is echt, spot on, elke 29 dagen kan je de klok erop gelijk zetten! Heel naief, maar ik hoopte eigenlijk dat 't betekende dat m'n lichaam goed bezig is, ondanks 't overgewicht :P
<<

Anoniem86

Bericht 04 Jan 2015 22:56

Re: Zwanger worden en overgewicht.

Dat zul je snel genoeg merken!
<<

Fiene

Bericht 04 Jan 2015 22:59

Re: Zwanger worden en overgewicht.

Hoeveel ben je dan (ongeveer) te zwaar? Ik ben ook ietsje te zwaar, tenminste als ik naar mijn BMI keek, maar het is nooit een probleem geweest om zwanger te worden hoor.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 04 Jan 2015 23:00

Re: Zwanger worden en overgewicht.

Ik was/ben ook te zwaar met een hogere BMI. Was toen de eerste ronde gelijk zwanger.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem114

Bericht 04 Jan 2015 23:02

Re: Zwanger worden en overgewicht.

Ik heb een BMI van 30. 't Is heel stom, want ik heb helemaal geen angsten verder, maar collega's hadden het over zwangerschap (ze weten niet van onze plannen..) en die begonnen over overgewicht en dat 't langer kan duren. En toen ging ik opeens denken..
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 04 Jan 2015 23:05

Re: Zwanger worden en overgewicht.

Een BMI van 30 is niet extreem hoog. Mijn oudste zus heeft dat ook zeker ( dezelfde bouw als ik) en die is 3de in de 1ste of 2de ronde zwanger geworden.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Jan 2015 23:05

Re: Zwanger worden en overgewicht.

Het is een risicofactor, maar ik ken meerdere vrouwen die te zwaar waren en toch heel snel zwanger. Het is niet per definitie zo dat het dan langer duurt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fiene

Bericht 04 Jan 2015 23:06

Re: Zwanger worden en overgewicht.

Ik hoorde het toentertijd idd ook al maar heb meerdere vriendinnen met overgewicht maar geen enkele daarvan had echt veel meer moeite met zwanger worden. Ik denk dat het met veel meer dingen te maken heeft en niet alleen het overgewicht op zich.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 04 Jan 2015 23:07

Re: Zwanger worden en overgewicht.

Ik heb ook een te hoog bmi maar cholesterol/suiker ed zijn allemaal prima.
Ik werd vrij makkelijk zwanger. Wel moet je extra prikken voor suiker en kan je niet onder elk echo apparaat.
Hoge bloeddruk is wel iets om in de gaten te houden maar niet perse bmi gerelateerd.
<<

Fiene

Bericht 04 Jan 2015 23:08

Re: Zwanger worden en overgewicht.

Ik had overigens niet dat ik extra moest prikken ofzo en paste ook onder het echo ding.

Ik had, volgens de papieren van de vk, die heb ik er eens bijgepakt een bmi van 26.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 04 Jan 2015 23:10

Re: Zwanger worden en overgewicht.

Mijn bmi was hoger dan die van jou en ik was na 4 cyclussen zwanger. ( Ik schrok me te pletter, had het gezien mijn overgewicht nog niet verwacht.) Ik had ook een hele regelmatige menstruatie. Er zijn diverse redenen waarom zwanger worden langer kan duren, overgewicht is daar een van. Wacht het af, kijk het aan en leef goed en gezond. Dan zie je vanzelf wat de toekomst brengt. Het heeft geen zin om je er druk om te maken voor je meer weet.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 04 Jan 2015 23:11

Re: Zwanger worden en overgewicht.

Volgens mij hebben zwangere vrouwen met overgewicht een grotere kans op zwangerschapsdiabetes en -hypertensie.

Edit: oh, het ging alleen om zwanger worden. Never mind dus!
#teammaple🍁
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 04 Jan 2015 23:15

Re: Zwanger worden en overgewicht.

Klopt un! Daar zijn die extra controles voor. Mijn overgewicht had/heeft een medische oorzaak dus mijn arts gaf toen aan dat mijn overgewicht geen risico zou zijn ivm mijn lage suiker. Ik heb dit van te voren wel gecheckt maar zorgen waren dus niet nodig zolang ik gewoon gezond en suiker arm bleef eten. Misschien iets waar je op kunt letten!
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 04 Jan 2015 23:15

Re: Zwanger worden en overgewicht.

Ik heb er geen problemen van ondervonden, ik was twee keer meteen de 1e ronde zwanger. Bij een collega van me heeft het daarentegen bijna 2 jaar geduurd. Als we ooit nog wel weer voor een kindje zouden gaan, zou ik erg graag eerst een hoop kilo's kwijt raken, omdat ik bij beide zwangerschappen een te hoge bloeddruk had en daardoor ben ingeleid.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 04 Jan 2015 23:27

Re: Zwanger worden en overgewicht.

Met overgewicht heb je meer kans op cyclusstoornissen zoals PCO en daardoor kan een zwangerschap langer op zich laten wachten of uitblijven. Maar er zijn ook zat vrouwen met overgewicht die daar helemaal geen last van hebben en dus ook binnen normale termijn zwanger raken.

Toen wij voor de eerste keer voor een kindje gingen was mijn cyclus lang en onregelmatig zonder duidelijke eisprong. De huisarts wees me door naar de gynaecoloog en naar een diëtiste omdat hij dacht dat mijn overgewicht ook een rol speelde. Mijn BMI was op dat moment 28. De diëtiste vond dat onzin. Ze gaf aan dat overgewicht een rol kan spelen bij vruchtbaarheidsproblemen maar dat ging volgens haar om vele kilo's meer. Ook de gynaecoloog heeft nooit iets over mijn gewicht gezegd. Toen ik uiteindelijk zwanger raakte was mijn BMI 26. Na de bevalling bleef ik wat zwaarder maar mijn cyclus kwam prima op gang. Op het moment dat ik, zonder medische hulp, zwanger raakte van de tweede in de tweede maand van proberen was mijn BMI weer 28. Inmiddels is mijn BMI 32 en nog steeds heb ik een perfecte cyclus van ongeveer 28 dagen. We hebben nu geen kinderwens maar ik verwacht nu geen problemen.

Kortom, zo lang je gewoon een normale cyclus hebt zou ik me absoluut geen zorgen maken over het zwanger worden. Tijdens de zwangerschap heb je inderdaad wel meer kans op complicaties maar ook dat hoeft niet te gebeuren.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 05 Jan 2015 01:13

Re: Zwanger worden en overgewicht.

Ik had overgewicht, een bmi van 45, en werd daardoor jaren niet zwanger. Daarnaast was ik ook bijna niet ongesteld. Daar zat soms een jaar tussen. Ik heb mezelf nooit laten onderzoeken want toen ik afviel, kwam mijn menstruatie terug en werd ik vrij gemakkelijk zwanger.

Je hoeft je geloof ik pas zorgen te maken als je menstruatie onregelmatig is of langere tijd uit blijft.
<<

Anoniem125

Bericht 05 Jan 2015 09:25

Re: Zwanger worden en overgewicht.

Als je een regelmatige cyclus hebt, zou ik me niet zozeer zorgen maken om zwanger wórden, maar wel over zwanger blijven. Vrouwen met overgewicht hebben een grotere kans op een miskraam.

Daarnaast meer kans op complicaties tijdens de zwangerschap en de bevalling, zoals zwangerschapsvergiftiging (hoge bloeddruk tijdens de zwangerschap) en suikerziekte. Vrouwen met overgewicht krijgen vaak zware baby’s en dat is niet goed voor de gezondheid van de baby.

Ik zou dus proberen om vóórdat je zwanger wordt af te vallen. Niet omdat de kans dat je zwanger wordt zo klein is, maar omdat de risico's voor jouw gezondheid en dat van de baby tijdens de zwangerschap hoger zijn. Dat wil je, neem ik aan, niet riskeren.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 05 Jan 2015 09:28

Re: Zwanger worden en overgewicht.

Ik heb ook overgewicht maar was snel zwanger.
Verder tijdens m'n zwangerschap helemaal nergens last van gehad.
Geen hoge bloeddruk, diabetes of whatever.

En m'n dochter was maar 3 kg toen ze geboren werd. Dus ook geen grote baby.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem125

Bericht 05 Jan 2015 09:35

Re: Zwanger worden en overgewicht.

Een verhoogd risico betekent niet dat iedereen met een overgewicht complicaties krijgt maar wel dat de kansen hoger zijn. De vraag is of je dat risico wil nemen voor jezelf, maar vooral voor je kind.
<<

Anoniem219

Bericht 05 Jan 2015 09:48

Re: Zwanger worden en overgewicht.

ik heb ook overgewicht, bij D was ik de tweede maand zwanger, nu ben ik al ruim 2 jaar bezig. Heb inderdaad pcos, maar nu heb ik al 2 jaar bijna iedere maand een goede eisprong en is het nog steeds niet gelukt. (in het ziekenhuis met hormonen)

Dan denken sommige misschien, nou dan moet ze maar afvallen dan was ze misschien al lang zwanger geweest, maar omdat ik een eetstoornis heb gehad, en die altijd nog steeds heel dichtbij is, is afvallen gewoon heel moeilijk. Wel let ik op mijn voeding en beweeg ik, maar door die hormonen van de afgelopen 2 jaar ben ik al weer iets aangekomen.

In het ziekenhuis hebben ze er trouwens nooit iets over gezegd, dat het voor mij wel gezonder is, maar dat de kansen nu ik gewoon een eisprong heb hetzelfde zijn als andere vrouwen van mijn leeftijd. zowel in het vorige ziekenhuis als in dit ziekenhuis waar ik nu zit.

het blijft altijd maar afwachten. Als je een bmi hebt van 23 en dus gewoon gezond kan je ook pcos hebben, of de zwangerschap uitblijven zonder dat er een verklaarbare rede voor is. Ik ken ze alle twee. Ook ken ik vrouwen met een bmi van hoger dan 40 en die waren de eerste maand en ongepland zwanger. Er is niet zo veel over te zeggen hoe de kansen zijn.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 05 Jan 2015 09:51

Re: Zwanger worden en overgewicht.

Dat snap ik, zo is mijn post ook niet bedoeld. Ik wilde alleen maar zeggen dat het ook gewoon goed kan gaan.
En nee, ik wilde liever ook nog afvallen voor ik zwanger werd (daar was ik ook mee bezig) maar ik raakte sneller zwanger dan gedacht.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3851

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 05 Jan 2015 09:55

Re: Zwanger worden en overgewicht.

Ik heb ook overgewicht. Bmi 27 normaal ongeveer. Ik brn beide keren in ronde 1 zwanger geraakt.

Ik heb de eerste keer wel zwangerschapsvergiftiging gehad. Toen had ik voor mijn zwangerschap geen overgewicht.
<<

Anoniem255

Bericht 05 Jan 2015 10:08

Re: Zwanger worden en overgewicht.

Mijn zusje had een BMI van ongeveer 40. Veel en veel te zwaar dus. Ze had vrijwel geen cyclus.
Vorig jaar heeft ze een maagverkleining laten doen en kort daarna kwam haar cyclus redelijk op gang. En ineens was ze spontaan zwanger. (Hiervoor al IVF behandelingen etc ondergaan)

Het kan dus een rol spelen, al denk ik dat wanneer je cyclus zo netjes is, je op dit moment geen zorgen hoeft te maken. Afvallen is natuurlijk altijd verstandig.
<<

Anoniem123

Bericht 05 Jan 2015 10:52

Re: Zwanger worden en overgewicht.

Hier ook iemand met overgewicht. Voor Siem had ik een hele onregelmatige cyclus en ben dmv hormonen zwanger geraakt. Voor Dian ben ik eerst 18 kg afgevallen en heb ik uit mezelf een eisprong gehad en toen zwanger geraakt. :banaan:
Bij beide kindjes zwangerschapssuiker gehad, maar dat komt niet alleen omdat ik overgewicht heb. In mijn familie komt ook diabetes voor dus dan heb je sowieso al meer kans om het te krijgen. Of je nu een normaal gewicht hebt of niet. En ik at voor de zwangerschap van Dian en de eerste maanden al heel gezond, wou het zo graag voorkomen! Maar als je het eenmaal gehad hebt, heb je 90% kans om weer zwangerschapssuiker te krijgen. Helaas was dat bij mij ook zo.
Na mijn bevallingen heb ik zo'n mooie cyclus! Daar ben ik echt jaloers op, dat had ik voor mijn zwangerschappen willen hebben :smile: Ben nu heel regelmatig ongesteld.
Ik raak wel snel zwanger als er eenmaal een eitje is.
<<

Janelie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 365

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:33

Bericht 05 Jan 2015 11:04

Re: Zwanger worden en overgewicht.

Ik ben ook wat te zwaar, maar ben ook direct zwanger geraakt en heb een zwangerschap gehad zonder complicaties. Mijn cyclus was ook heel regelmatig en dat helpt wel. Het is sowieso gewoon spannend of het snel lukt of niet. Ik wilde ook graag wat afvallen voordat ik zwanger werd, alleen was ik (gelukkig!) heel snel zwanger. De kilo's zijn in 2014 dus blijven plakken, maar in 2015 ga ik ze te lijf! :banaan:
Een gezond gewicht is natuurlijk altijd het beste, maar het hoeft een goede zwangerschap niet in de weg te staan. Alleen dat is bij elke vrouw anders.
Heel veel succes!
Twee dochters!
Nov 2014 & Maart 2018
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Suus