Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ontsteking (brandwond) gaat niet over, wat nu?

<<

anoniem203

Bericht 04 Jan 2015 18:13

Ontsteking (brandwond) gaat niet over, wat nu?

Mijn man heeft zich woensdag goed verbrand aan de oven. Het wondje is de volgende dag gaan ontsteken en hij gaat sinds vrijdag 2x per dag in een bakje met biotex en laat het aan de lucht drogen maar de ontsteking wordt niet minder. Er blijft ook steeds gelige pus uit komen.

Moet hij nou gewoon verder blijven gaan met die biotex of wat kan hij er nog meer aan doen? Iemand een tip?
<<

Anoniem87

Bericht 04 Jan 2015 18:33

Re: Ontsteking (brandwond) gaat niet over, wat nu?

Morgen even een afspraak maken bij de huisarts, dat lijkt mij het verstandigste.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 04 Jan 2015 21:11

Re: Ontsteking (brandwond) gaat niet over, wat nu?

Is het pus of is het wondvocht wat er uit de wond komt? Pus is troebel, niet doorzichtig en vaak wat dikker van substantie. Wondvocht is doorzichtig geel/wit, waterig vocht. Dit laatste is helemaal niet erg en betekent dat er sprake is van wondgenezing. Het eerste is niet goed. Ik zou de biotex achterwege laten en twee keer per dag spoelen met gewoon water. Mag best kraanwater zijn. Wanneer het wel blijft pussen zou ik over een dag of twee eens langs de huisarts gaan.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 04 Jan 2015 21:34

Re: Ontsteking (brandwond) gaat niet over, wat nu?

Idd, skip de biotex, zo maak je de wond telkens week, en op een week wondbed kunnen de bacterieen lekker hun gang gaan. Wat Lady zegt, kraanwater is het beste. Eventueel afdekken met een gaasje wat er niet in plakt, novopad heten ze bij ons.
D. 💙14-01-2019💙
<<

anoniem203

Bericht 04 Jan 2015 22:58

Re: Ontsteking (brandwond) gaat niet over, wat nu?

Bedankt voor de antwoorden. We gaan geen Biotex meer gebruiken maar spoelen met water. Het is echt pus wat eruit komt.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers