Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stop de tijd..

<<

Anoniem304

Bericht 04 Jan 2015 21:39

Re: Stop de tijd..

Jij weet hoe het is en wat je voelt Lejow. Laat maar lullen.

Ik ben het ook eens met Isolt. Hoeveel mensen ik ook al dichtbij verloren heb, maar toen m'n vader ging, man dat is echt heel anders.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 04 Jan 2015 21:44

Re: Stop de tijd..

Cotton schreef:Jij weet hoe het is en wat je voelt Lejow. Laat maar lullen.

Ik ben het ook eens met Isolt. Hoeveel mensen ik ook al dichtbij verloren heb, maar toen m'n vader ging, man dat is echt heel anders.


En ook hier mee eens..
<<

Anoniem125

Bericht 04 Jan 2015 21:59

Re: Stop de tijd..

Wat apart dat er nu een wedstrijd van wordt gemaakt. Het leven is niet altijd makkelijk de meeste mensen komen daar wel achter op de een of andere manier, de een wat vroeger de ander pas later. Door mijn eerdere ervaringen, de meditatie die ik beoefen en de inzichten die ik heb gehad, heb ik geleerd om beter met tegenslagen om te gaan. Dit betekent niet dat het geen pijn meer doet, of dat ik het niet moeilijk meer heb, maar wel dat ik in het algemeen anders in het leven sta. Met meer dankbaarheid en meer acceptatie van de werkelijkheid, zoals die nu eenmaal is.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 04 Jan 2015 22:25

Re: Stop de tijd..

Nougat schreef:Wat apart dat er nu een wedstrijd van wordt gemaakt. Het leven is niet altijd makkelijk de meeste mensen komen daar wel achter op de een of andere manier, de een wat vroeger de ander pas later. Door mijn eerdere ervaringen, de meditatie die ik beoefen en de inzichten die ik heb gehad, heb ik geleerd om beter met tegenslagen om te gaan. Dit betekent niet dat het geen pijn meer doet, of dat ik het niet moeilijk meer heb, maar wel dat ik in het algemeen anders in het leven sta. Met meer dankbaarheid en meer acceptatie van de werkelijkheid, zoals die nu eenmaal is.


Een wedstrijd???
<<

Fiene

Bericht 04 Jan 2015 22:27

Re: Stop de tijd..

Nougat..echt serieus. Het overlijden van een ouder is (denk ik weet het goddank niet uit ervaring) wel meer dan even een '' tegenslag''.. daar kan geen meditatie tegenop denk ik zo.

Dit soort reacties van jou maken voor mij meer en meer duidelijk dat jij niet helemaal '' echt'' bent. Maar je maakt er een mooi fantasieverhaaltje van.
<<

Anoniem125

Bericht 04 Jan 2015 23:03

Re: Stop de tijd..

Door meditatie leer je juist om de werkelijkheid te zien en accepteren zoals het daadwerkelijk is, met alles wat daarbij hoort. Het leven is maar tijdelijk, alles is vergankelijk, daar ligt juist een heel duidelijke focus. De dood hoort bij het leven, hoe pijnlijk ook. Wij gaan allemaal vroeg of laat dood, zullen allemaal verlies kennen.

Juist mediteren kan helpen om dit te accepteren. Nogmaals: niet omdat het de zaken gemakkelijker maakt, of minder pijnlijk, maar door het te zien voor wat het is en te leren accepteren. Dit gaat niet van de ene op de andere dag, of door een cursusje mediteren van 6 avonden, maar vergt veel tijd, veel oefening.
<<

Anoniem88

Bericht 04 Jan 2015 23:40

Re: Stop de tijd..

En wát wil je nu hiermee zeggen? Dat Lejow na het overlijden van haar moeder in een surrealistische wereld zit? Omdat je dat mediteren en de werkelijkheid zien en accepteren steeds maar weer aanhaalt?
<<

Anoniem125

Bericht 04 Jan 2015 23:56

Re: Stop de tijd..

Hoe is het mogelijk dat je dát uit mijn post haalt... Nee, dat is niet wat ik wil zeggen.
<<

Anoniem108

Bericht 05 Jan 2015 00:26

Re: Stop de tijd..

Godzijdank heb ik mijn beide ouders nog, maar dat had niet veel gescheeld of dat was anders geweest. Ook al zou ik in Tibet op een berg gaan zitten mediteren, dan nog had ik me geen haar beter gevoeld (destijds). En dan heb ik het nu over een ouder die nog wel leeft. Lejow heeft een vreselijk slopend proces meegemaakt en er was helemaal geen sprake van al dan niet dit kunnen accepteren. Ze had er maar mee te dealen dat haar moeder zo ziek was. Dat is ook acceptatie, lijkt me. En als je je eigen moeder zo ziet aftakelen (dit bedoel ik niet rot), neem ik gemakshalve aan dat ze ook bekend is met het idee 'voor wat het is'.

Dat meditatie een hulpmiddel kan zijn om berusting te vinden (en eventueel zaken in perspectief te plaatsen), daar kan ik me in vinden. Maar je eigen ouders zijn altijd te jong om te sterven, lijkt me (bij een goede band). Dat krijg ik iig niet geaccepteerd in m'n hoofd, zoals het nu is omschreven. Helemaal als het gaat om ziekte en dus geen natuurlijk verloop van een leven waarbij iemand op een 'goede dag' sterft door ouderdom.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 05 Jan 2015 06:10

Re: Stop de tijd..

Aan meditatie doe ik heel veel. Maar in die tijd dat mijn pa was overleden kon ik de rust in mijn hoofd niet eens vinden. Dat heeft bijna een jaar geduurd voor dat ik die rust weer terug had.
En echt, ik ben buiten mijn vader om ook andere mensen verloren maar dat valt echt niet met elkaar te vergelijken. Ook mensen die heel dichtbij mij stonden.
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem88

Bericht 05 Jan 2015 06:52

Re: Stop de tijd..

Nougat schreef:Hoe is het mogelijk dat je dát uit mijn post haalt... Nee, dat is niet wat ik wil zeggen.

Nou, ik heb geen idee meer wat ik uit je posts moet halen, omdat je, zoals altijd, de rode draad van het topic mist en alles naar jouw hand zet. Dus ik doe maar een wilde gok. Want ik heb geen idee waarom je deze discussie nou eigenlijk zit te voeren. Je hebt het alleen maar over je eigen, egoïstische ik. Lezen doe je niet.

Verder ben ik het eensmet Izar. Ik heb het idee dat Lejow het mogelijk overlijden van haar moeder al geaccepteerd had terwijl haar moeder nog niets van opgeven wilde weten. Ik denk dat je qua acceptatie echt probeert te discussiëren met de verkeerde persoon.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 05 Jan 2015 07:28

Re: Stop de tijd..

Als er iemand geaccepteerd heeft dat het goed zo is, dan ben ik het wel. Ik heb fucking 29 jaar met een zieke moeder geleefd. Ze mocht de rust vinden, dat vond ik al véél langer dan dat zij dat zelf vond. Ze mocht gaan, haar lied was gezonden, het was goed zo. Maar dat maakt het gemis van een ouder op redelijk jonge leeftijd niet minder.
En dan kun je nog zoveel mensen verloren zijn die dichtbij je staan (believe me, been there, done that), dat is ZO anders dan het verliezen van een ouder.

En nog 1 ding.. Nougat, je kan mn kont kussen..
Je hebt echt géén idee waar je over blaat, ik wil je dan ook vriendelijk verzoeken om een ander topic te zoeken waarin je je propaganda kwijt kan.
Ik ben je zat hier.
Doei!


Zo, dan kunnen we nu eindelijk weer verder over het onderwerp waar ik dit topic over geopend had.
<<

Anoniem140

Bericht 05 Jan 2015 07:39

Re: Stop de tijd..

Ik vind ook dat de tijd om vliegt. Ik kan mij kerst en O&N van 2013 nog herinneren alsof dat een paar weken geleden was. En als je het ontzettend druk hebt op een dag vliegt die ook om vind ik.
En ik vind het allemaal wel heel leuk klinken dat bewust leven en nieuwe dingen doen maar dan moet je dan ook maar tijd voor hebben. En dat het met tevredenheid te maken zou hebben is voor mij echt onzin, ik ben ontzettend tevreden en geniet ontzettend van de kleine dingen en toch vliegt de tijd voorbij.
<<

Anoniem125

Bericht 05 Jan 2015 08:03

Re: Stop de tijd..

Ik dacht dat dit topic ging over omgaan met de tijd die volgens sommigen 'te snel voorbij gaat', daar zijn mijn berichten op gericht. Ik begrijp nu dat het onderwerp is veranderd naar nog maar één ding: het overlijden van de moeder van Lejow. Daar ging het mij dus niet om, ik ben (kennelijk als enige) nog steeds ontopic.

En voor de zoveelste keer: meditatie zorgt er niet voor dat het minder moeilijk wordt, of de pijn minder pijn doet, het zorgt er wél voor dat de pijn beter te hanteren wordt, beter te accepteren. Je leert beter omgaan met alle dingen die nu eenmaal bij het leven horen, de dood van een ouder - hoe moeilijk ook - hoort daar ook bij. Dat kun je alleen ervaren door het te beoefenen en dan niet een weekje in Nepal, maar jarenlang.
Laatst gewijzigd door Anoniem125 op 05 Jan 2015 08:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem280

Bericht 05 Jan 2015 08:06

Re: Stop de tijd..

En geen 1 dag is hetzelfde en doe je hetzelfde. Al lijkt het allemaal op elkaar. Maar toch zijn er verschillen.

Ik heb genoeg meegemaakt in mijn leven en de scheiding van mijn ouders, dit jaar 24 jaar geleden, kan ik mij nog als de dag van gister herinneren. Ik weet nog wat ik aan had, nog wat ik zei en nog waar ik was!
De tijd is echt omgevlogen, terwijl ik hele mooie dingen heb gedaan en meegemaakt heb.
Maar zulke nare dingen in je leven, daar stopt de tijd wel even, alsof het in slowmotion gaat wanneer je er naar terug kijkt.

En Lejow ik kan me dat topic nog goed herinneren die je over je moeder opende. Dat het goed was en dat ze mocht gaan. Na een lang ziek bed is het goed zo lijkt me, al is het leven zonder een ouder erg rot.
Jij staat stil, maar de tijd stopt nooit.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 05 Jan 2015 09:52

Re: Stop de tijd..

Nougat... alsjeblieft! Houd je mond, ga weg en kom vooral niet terug.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem110

Bericht 05 Jan 2015 10:28

Re: Stop de tijd..

We weten allemaal dat Nougat een perfect leven heeft, dus laat haar lekker gaan.
<<

Anoniem125

Bericht 05 Jan 2015 12:38

Re: Stop de tijd..

Wat een gekke wending heeft dit topic genomen. Jammer dat mijn woorden zo negatief wordt opgepakt. Ik wens iedereen die moeite heeft met de tijd en de vergankelijkheid veel kracht toe.
<<

Anoniem110

Bericht 05 Jan 2015 12:53

Re: Stop de tijd..

Nougat schreef:Wat een gekke wending heeft dit topic genomen. Jammer dat mijn woorden zo negatief wordt opgepakt. Ik wens iedereen die moeite heeft met de tijd en de vergankelijkheid veel kracht toe.


Hahahaha de enige die een andere wending neemt ben jij.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 05 Jan 2015 13:16

Re: Stop de tijd..

Nougat schreef:Wat een gekke wending heeft dit topic genomen. Jammer dat mijn woorden zo negatief wordt opgepakt. Ik wens iedereen die moeite heeft met de tijd en de vergankelijkheid veel kracht toe.

Hè, wat vervelend dat je woorden zo negatief worden opgevat. Lees jij wel wat anderen gezegd hebben?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

orchidee

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:15

Bericht 05 Jan 2015 13:42

Re: Stop de tijd..

Nougat, schei toch uit met verwerken door meditatie!
Verwerken is dwars door de pijn heen gaan en vandaag denken dat je het verwerkt hebt en morgen terug bij af blijken te zijn.
Helaas spreek ik uit ervaring.
<<

Anoniem125

Bericht 05 Jan 2015 13:57

Re: Stop de tijd..

Orchidee, dat hoort er inderdaad allemaal bij. Iedere dag is weer een nieuwe dag met eigen uitdagingen, ook dat is juist iets dat je leert door meditatie. Het is geen wondermethode, juist niet. Het is de moeilijkste weg die je kunt nemen, dwars door de pijn/de realiteit heen, zonder jezelf af te leiden, of dingen weg te stoppen. Juist daardoor vergt is het zo'n krachtig middel.
<<

Anoniem121

Bericht 05 Jan 2015 14:27

Re: Stop de tijd..

Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 05 Jan 2015 14:30

Re: Stop de tijd..

Het forum is zo echt geen f.uck meer aan. Ik heb me lang voorgenomen om me er niet aan te ergeren, maar het begint nu toch wel irritant te worden.
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 16:30

Bericht 05 Jan 2015 14:32

Re: Stop de tijd..

Nougat, het lijkt me het beste dat je je nu terug trekt uit dit topic. Ik kan je tot niks verplichten, maar ik denk dat iedereen nu wel weer wat jouw standpunt is behorende dit onderwerp.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers