Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


schoenen in huis

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 03 Jan 2015 23:29

schoenen in huis

Laten jullie je kind(eren) bij een ander de schoentjes uit doen?
Wij hebben nu 4x meegemaakt dat de kinderen van een ander hier met schoenen op de bank zitten te spelen/staan/klimmen. Ik vind het raar en vies. Van huis uit ben ik ook niet anders gewend dat je je schoenen uit doet thuis en ook bij een ander. Ook heb ik het liefst dat de volwassenen die hier op visite komen hun schoenen uitdoen. Omdat ons kind op de grond speelt maar ook omdat ik het best ranzig vind. Je loopt vaak wel wat viezigheid naar binnen (zand).
Nu heb ik dit dus nog niet durven te zeggen, maar vlg keer laat ik de kinderen hun schoenen maar uitdoen. Ook toen de kindjes naar boven gingen (zonder te vragen trouwens, vond ik ook apart), hielden ze hun schoenen aan. De ouders zeiden er niks van.
Wat zouden jullie doen? Moeten jullie kind(eren) en andere kindjes hun schoenen uit of zeur ik?
04-2014
10-2015
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Jan 2015 23:32

Re: schoenen in huis

Alleen als er kleinere kinderen zijn dan R moet hij zijn schoenen uit, maar dat is omdat ik bang ben dat hij anders op babyvingers gaat staan.

Zelf doe ik ook mijn schoenen niet uit. Als hier kinderen met schoenen op de bank zitten zeg ik gewoon dat ze hun schoenen uit moeten doen.
R. 2013
D. 2016
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 03 Jan 2015 23:33

Re: schoenen in huis

Wij lopen hier op sokken en de schoenen staan in een rek bij de deur.
Of we hebben sloffen aan.
04-2014
10-2015
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Jan 2015 23:35

Re: schoenen in huis

Thuis loop ik wel op sokken maar ik zit ook altijd met mijn voeten op de bank. Dat doe ik ergens anders niet :)
R. 2013
D. 2016
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 03 Jan 2015 23:40

Re: schoenen in huis

De kinderen die hier komen spelen moeten van mij ook altijd hun schoenen uit doen. Dit omdat ze soms zo onder de modder/zand zitten o.d. Volwassenen niet. Ik heb zelf ook meestal mijn schoenen binnen aan.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 03 Jan 2015 23:41

Re: schoenen in huis

Mijn kinderen doen vaak bij iemand anders uit zichzelf hun schoenen uit. Als ze op de bank gaan zitten dan laat ik ze zelf hun schoenen uitdoen.
Ik zou tegen andere kinderen zelf wel zeggen dat ze hier in huis niet met hun schoenen op de bank mogen staan en klimmen en ook zou ik ze niet zomaar naar boven laten gaan (behalve als ze met mijn kinderen boven willen spelen en ze daar oud genoeg voor zijn in mijn ogen). Ik vind je niet zeuren als je daar zelf iets van zegt.
<<

Patsy

Bericht 04 Jan 2015 08:26

Re: schoenen in huis

Wij hebben zelf meestal onze schoenen uit in huis. Maar als er visite komt heb ik juist schoenen aan. Ik probeer er dan altijd leuk gekleed uit te zien, daar horen schoenen bij voor mij.

Ik vind het sowieso onnodig dat andere kinderen hier op de bank staan of klimmen dus daar zou ikzelf eerder wat van zeggen dan van de schoenen. Ik wil straks ook niet dat M bij iedereen op de bank gaat springen.

Zeggen die ouders er dan niks van? Als we visite krijgen met kleine kindjes die nog zo klein zijn dat ze met schoenen op de bank zitten, doen die ouders uit zichzelf de schoenen uit.
<<

Anoniem123

Bericht 04 Jan 2015 09:22

Re: schoenen in huis

Andere kinderen hoeven niet hun schoenen uit te doen, maar als ze op de bank willen wel. Ik zeg ook gerust, eerst schoentjes uit! Wij hebben zelf thuis geen schoenen aan, ook niet als er visite komt. (met een verjaardag vind ik het anders) Bij een ander mag Siem ook niet met zijn schoenen op de bank, daar letten we goed op.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 04 Jan 2015 09:35

Re: schoenen in huis

Ik heb zelf geen kinderen, maar als hier kindjes komen dan zeg ik gerust dat de schoentjes uit moeten als blijkt dat ze op de bank gaan staan/spelen. Naar boven vind ik niet nodig. Wel mogen ze mee naar zolder als ik daar wat speelgoed pak. Als een kind dan vraagt of ie nog een keer mag kijken, dan mag het wel alleen (als het kind oud genoeg is). Ik heb ook wel kinderen alleen op de computer een spelletje laten doen als ouders zeiden dat ze dat thuis ook doen. Nu hebben we een tablet, dus datamanagement het wat makkelijker. Maar die schoentjes...meestal uit hoor. Helemaal als ik al modder erop zie.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 04 Jan 2015 09:50

Re: schoenen in huis

Ik heb thuis altijd schoenen uit, E ook, ook als er visite komt.
Maar als ik ergens op visite ben zal ik ze nooit uitdoen, en dus ook niet bij E. Maar zij klikt ook nooit op de bank. Laatst deed E dit wel op een fauteuil, toen heb ik idd ook meteen gezegd dat we de schoentjes uit doen.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 04 Jan 2015 10:10

Re: schoenen in huis

Wij hebben thuis altijd onze schoenen uit, dus onze kinderen ook.
Als L vriendinnetjes over de grond krijgt, zeg ik altijd- doe maar lekker je schoentjes uit als ze binnenkomen

Als wij op visite gaan, trekken wij ook altijd onze schoenen uit. Ik waardeer dat ook als anderen dat bij ons doen en niet met hun vieze schoenen naar binnen banjeren. Als we visite krijgen die dat niet doet laat ik dat overigens ook, maar als ze het vragen zeg ik wel liever schoenen uit. Ik snap het ook dat mijn schoonmoeder met haar mooie rokje en mooie panty haar mooie schoenen erbij aan wil houden. Als visite hun kinderen met schoenen op de bank laten (en daar niet op letten, sommigen moeten dan met hun schoenen over het randje heen bungelen, dan vind ik het prima..), laat ik het heel even en als ouders er dan zelf niks van zeggen zeg ik er wat van.

Ik moet heel eerlijk zeggen.. Het stoort me wel als mensen gewoon met vieze schoenen naar binnen banjeren (zeker als het buiten heeft geregend :palm: ) of met hun voeten op tafel gaan zitten of hun kinderen op de bank laten staan... Ik vind dat niet echt netjes. Je bent op visite, pas je ff aan. Maar misschien ben ik gewoon te netjes... :eyes:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:06

Bericht 04 Jan 2015 10:49

Re: schoenen in huis

T doet haar schoenen altijd uit, dat is ze ook van thuis gewend. Als ze dat niet zelf zou doen, dan zou ik kijken naar de situatie: Bij vieze schoenen, schoenen uit.
februari 2012
november 2015
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 04 Jan 2015 11:17

Re: schoenen in huis

Mensen hoeven in mijn huis geen schoenen uit te doen. Het voelt voor mij een beetje als "ongastvrij" om dat te vragen.
Wanneer er kinderen bij mij komen moeten ze wel hun schoenen uit doen als ze op de bank willen. Mijn laminaat kan ik wel schoonmaken en gaat niet kapot, maar ik wil niet dat mijn (stoffen) bank vies wordt of kapot gaat.
Ik zeg dus ook direct, als de kinderen op de bank gaan, "doe maar eerst de schoenen uit, dan kun je daarna lekker spelen"
<<

Anoniem186

Bericht 04 Jan 2015 11:23

Re: schoenen in huis

Ik trek de schoenen van de kinderen altijd uit als we thuis of bij iemand anders thuis zijn. Met schoenen spelen speelt toch helemaal niet lekker?
Ik vind het ook frisser als de schoenen uit zijn. Zo lopen wij ook echt niet met onze schoenen aan op de 1e verdieping.
Ik trek zelf ook het liefste m'n schoenen uit. Bij de meeste mensen doe ik dat dan ook wel. Behalve nu bij m'n schoonouders, het is daar altijd zo koud, ik haat koude voeten. Soms denk ik er aan om m'n sloffen mee te nemen.
<<

Anoniem125

Bericht 04 Jan 2015 11:24

Re: schoenen in huis

Het ligt hier aan de gelegenheid. Goede vrienden doen eigenlijk als vanzelf hun schoenen uit, wanneer we gewoon een beetje thee drinken, of een simpele hap eten. Maar als het een wat formelere gelegenheid is, dan houdt iedereen juist de schoenen aan en heb ik zelf ook vaak mijn schoenen (hakken) aan. Juist omdat dit wat meer gekleed staat. Kinderen mogen ook gerust hun schoenen aanhouden, op de bank staan en springen mag hier niet. Vaak gaan de schoenen wel uit, maar dat gaat dan vanzelf en niet omdat wij er iets van zeggen.
<<

Patsy

Bericht 04 Jan 2015 11:31

Re: schoenen in huis

snoezel schreef:Wij hebben thuis altijd onze schoenen uit, dus onze kinderen ook.
Als L vriendinnetjes over de grond krijgt, zeg ik altijd- doe maar lekker je schoentjes uit als ze binnenkomen

Als wij op visite gaan, trekken wij ook altijd onze schoenen uit. Ik waardeer dat ook als anderen dat bij ons doen en niet met hun vieze schoenen naar binnen banjeren. Als we visite krijgen die dat niet doet laat ik dat overigens ook, maar als ze het vragen zeg ik wel liever schoenen uit. Ik snap het ook dat mijn schoonmoeder met haar mooie rokje en mooie panty haar mooie schoenen erbij aan wil houden. Als visite hun kinderen met schoenen op de bank laten (en daar niet op letten, sommigen moeten dan met hun schoenen over het randje heen bungelen, dan vind ik het prima..), laat ik het heel even en als ouders er dan zelf niks van zeggen zeg ik er wat van.

Ik moet heel eerlijk zeggen.. Het stoort me wel als mensen gewoon met vieze schoenen naar binnen banjeren (zeker als het buiten heeft geregend :palm: ) of met hun voeten op tafel gaan zitten of hun kinderen op de bank laten staan... Ik vind dat niet echt netjes. Je bent op visite, pas je ff aan. Maar misschien ben ik gewoon te netjes... :eyes:


Ik vind trouwens niet dat ergens je schoenen aanhouden betekent dat je dus met vieze schoenen naar binnen banjert. Als mijn schoenen vies zijn trek ik ze natuurlijk wel uit, zowel thuis als ergens op visite.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 04 Jan 2015 12:11

Re: schoenen in huis

Mijn neefje mag bij ons ook geen schoenen aan. Hij kan dan zoals Jans ook zegt niet lekker spelen plus dat hij dan toch wel op de bank wil zitten en ik niet wil dat hij met schoenen op de bank komt.
Hij weet dit inmiddels heel erg goed dus als hij hier is doet hij zijn jas uit en daarna direct zijn schoenen.

Kinderen die hier niet zo vaak over de vloer komen mogen wat mij betreft gewoon hun schoenen aan. Als ze klein zijn en op de bank willen en dan niet rustig zitten (wat ik overigens logisch vind hoor), dan vraag ik ze wel om hun schoenen uit te doen. Mijn tantes doen dat eigenlijk automatisch als ze zien dat hun kinderen op de bank zitten. Wij hebben ook een erg lichte bank, dus ze willen zelf niet eens dat er vlekken oid op komen.

Ik vind het niet asociaal om met schoenen in iemand anders huis te lopen. Zelf heb ik thuis nooit schoenen aan maar bij anderen wel. Ik ga er vanuit dat als men het vervelend vindt ze dat tegen mij zeggen.
<<

Anoniem234

Bericht 04 Jan 2015 12:36

Re: schoenen in huis

Bij ons doet iedereen zijn schoenen uit ook de kinderen. Mensen weten dit ook bij ons.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 04 Jan 2015 13:06

Re: schoenen in huis

Lenthe schreef:Mensen hoeven in mijn huis geen schoenen uit te doen. Het voelt voor mij een beetje als "ongastvrij" om dat te vragen.
Wanneer er kinderen bij mij komen moeten ze wel hun schoenen uit doen als ze op de bank willen. Mijn laminaat kan ik wel schoonmaken en gaat niet kapot, maar ik wil niet dat mijn (stoffen) bank vies wordt of kapot gaat.
Ik zeg dus ook direct, als de kinderen op de bank gaan, "doe maar eerst de schoenen uit, dan kun je daarna lekker spelen"


Dit dus, ik zou het zelf trouwens niet fijn vinden als ik ergens o visite kom en ik zou mijn schoenen uit moeten doen.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem122

Bericht 04 Jan 2015 13:34

Re: schoenen in huis

Ik vind het ook raar om van je gasten te verwachten dat ze hun schoenen uitdoen. Sommige mensen hebben last van zweetvoeten en dan voel je je toch wel erg ongemakkelijk als je je schoenen uit moet doen..
<<

Anoniem335

Bericht 04 Jan 2015 14:10

Re: schoenen in huis

In een dorp naast ons is het normaal om je schoenen uit te doen als je op bezoek bent, ik vind dat maar niks, toch pas ik mij altijd aan als we bij vrienden gaan die daar wonen, het hoort er nou eenmaal bij!

Maar als je nou een leuke jurk aan hebt en dan moet je je schoenen uit doen vind ik het dus echt helemaal niks. Met een spijkerbroek heb ik er al minder problemen mee.
<<

Anoniem186

Bericht 04 Jan 2015 14:25

Re: schoenen in huis

Wij trekken dus wel bijna altijd onze schoenen uit, maar van visite verwacht ik dat niet. Dat moeten ze zelf weten. Hoewel mijn zoontje tegenwoordig bij iedereen die met schoenen aan naar binnen komt, wijst en "uit, uit" zegt.
<<

Fiene

Bericht 04 Jan 2015 14:35

Re: schoenen in huis

Wij trekken ook altijd de schoenen uit wanneer we thuiskomen. Van visite verwacht ik dit overigens niet maar van kinderen wel. Wanneer er kinderen komen spelen trekken we de schoenen meteen uit bij de voordeur.
<<

anoniem203

Bericht 04 Jan 2015 15:19

Re: schoenen in huis

Hier in huis lopen we ook altijd op sokken of hebben we sloffen aan. Als hier een kindje komt spelen hoeft hij van mij niet persé zijn schoenen uit te doen. Als ze met hun schoenen op de bank gaan zeg ik er gewoon wat van. S. mag alleen op dinsdag en donderdag afspreken en na een speeldate (of visite, verjaardag etc) stofzuig en dweil ik nog even voordat ik naar bed ga. Want T. kruipt ook rond op de vloer.
<<

Anoniem81

Bericht 04 Jan 2015 18:32

Re: schoenen in huis

Hier lopen we eigenlijk nooit op schoenen binnen ivm de onderburen. Visite mag doen wat ze willen qua schoenen, net waar degene zich prettig bij voelt. Tenzij er natuurlijk sneeuw ligt of iemand met modderige schoenen vol bladeren binnen komt, maar dan snapt degene het altijd zelf wel dat zo doorbanjeren niet prettig is.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Tom