Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


schoenen in huis

<<

Anoniem304

Bericht 24 Apr 2015 09:08

Re: schoenen in huis

Miley schreef:Ik vind het eerder vies om op je sokken te lopen, ik kan echt niet tegen vieze voeten. Daarom heb ik ook schoenen aan, een kind kwijlt over de grond, loop je daar lekker met je sokken in. Bah.
Zet dan sloffen neer voor iedereen die langs komt, want met niks aan mijn voeten blijf ik echt niet lang, ik zou er de kriebels van krijgen.

Wij hebben geen (kwijlende) kinderen, dus ik vind het erg vies als ik met sokken aan in een ander z`n regen/modder whatever afdrukken loop in m`n eigen huis.

En als je wel over de grond kruipende kinderen hebt vind ik het juist niet zo hygiënisch om met schoenen aan door datzelfde huis te wandelen.
<<

Anoniem107

Bericht 24 Apr 2015 09:23

Re: schoenen in huis

Bazinga schreef:Oh wow ik heb nooit geweten dat schoenen aan of uit nog zoveel los kan maken bij mensen.. Bij ons thuis moet iedereen 't lekker zelf weten. Wij hebben altijd onze schoenen uit, vriend trekt vaak z'n sloffen aan en ik m'n dikke huissokken. Bij m'n (schoon)ouders trappen we ook vaak de schoenen uit, net als bij m'n beste vriendin. Alles wat dus een beetje als thuis voelt.

Dezelfde mensen trekken bij ons ook altijd de schoenen uit en da's prima.

Haha, dat bedoel ik dus :)

Je hebt gewoon geen idee waar je buiten doorheen loopt. Bij ons in de flat woont een een meisje met een hond (na vijf jaar is ze eindelijk van de week op heterdaad betrapt, ze kan een rekening van jarenlange schoonmaakkosten verwachten) die haar hond steeds nét te laat uitlaat waardoor hij in de lift alles al laat lopen. Prima, kan gebeuren, maar ze ruimt het ook niet op. Het gebeurt dus regelmatig dat ik het net te laat door heb dat het er ligt, en ik in de lift al in de hondenurine sta te dansen. En dan loop ik met diezelfd pe schoenen bij mij of waar ik dan ook heen ga naar binnen, of -erger nog, vind ik zelf- moet ik door naar m'n werk, in een lokaal waar baby's over de grond tijgeren. En dat is dan nog maar een lift. Op straat, op de stoep ligt ook genoeg. Er worden honden uitgelaten, er schijten vogels, na een avondje stappen gaat het bij sommigen wel eens mis en ligt er kots op de stoep, mensen laten wel eens hun boodschappen uit hun handen vallen en dan ligt er ineens een doos eieren kapot te wezen. En dan heb ik het nog niet eens over regen, modder, zand, sneeuw, of pekel. En dat is niet ineens allemaal weg als je het niet meer zo goed ziet (vind ik), de straat ligt vol met bacteriën.

Van mij hoeft visite overigens echt niet hun schoenen uit binnen, ik ga het niet verplichten en vind het eigenlijk wel prima (voor nu, geen idee hoe ik er straks over denk als ik kinderen heb) maar ik vraag me af of sommigen in dit topic wel weten wat ze allemaal meedragen onder hun schoenen, zonder dat ze het zien of weten.

Nog even terugkomend op m'n werk, een paar maanden terug hebben (ik wil haast zeggen god zij dank) een verandering doorgevoerd dat we op de babygroepen niet meer met buitenschoenen binnen gelopen mag worden, juist vanwege wat ik hierboven beschrijf. Je wilt niet weten hoe smerig de tijgerende baby's aan het eind van de dag mee naar huis gingen. En dan wordt er elke dag schoongemaakt (daar hebben we zelfs een schoonmaakbedrijf voor), maar af en toe schaamde ik me gewoon om hoe vies ik een kind weer mee naar huis moest geven en dan moest uitleggen dat het van de binnenvloer kwam. Allemaal vieze zooi die naar binnen gelopen wordt.

En begrijp me niet verkeerd, ik heb in deze discussie, over visite wel of niet verplichten schoenen uit te doen, dan weer totaal geen mening. Moet iedereen lekker zelf weten. Maar ik sta echt wel te kijken van sommige reacties, wat Bazinga zegt, ik wist niet dat het zoveel los kon maken als je gevraagd werd je schoenen uit te trekken bij iemand thuis. En als iemand dan ook nog zegt (ik weet niet meer wie) dat het vies/niet hygiënisch zou zijn om op je sokken binnen te lopen, dan denk ik... Is op je schoenen wel hygiënisch of schoon dan?
<<

Anoniem301

Bericht 24 Apr 2015 09:33

Re: schoenen in huis

Mooie uitgebreide uitleg Maple. Ik snap je punt maar ik maak me daar gewoon niet zo druk om, en ik dweil en stofzuig vaak genoeg. Ik heb ook geen lift waar urine in ligt en door de kots loop ik ook nooit.

Nogmaals, iedereen moet lekker zelf weten of ze schoenen in huis dragen, ik vind het gewoon niet fijn als ik verplicht mijn schoenen uit moet doen. Dat is een gevoel en daar hoeft naar mijn mening niet over gediscussieerd te worden.
<<

Anoniem140

Bericht 24 Apr 2015 10:10

Re: schoenen in huis

Ik sluit mij bij Carrie aan. Ik vind het ook een vies idee. Ik loop ook niet door de kots, of poep buiten. En je schoenen loop je ook weer "schoon".
Als iedereen in een huis op zijn zweetsokken loopt vind ik dat gewoon smerig, voor mijzelf. Net als dat andere mensen het weer smerig vinden als iemand met schoenen in huis loopt.
En op een feestje, je trekt een leuk jurkje aan, hebt er leuke hakjes onder. Moet je dan je schoenen uit doen, dan lijkt het dus net als of je in je pyjama rond wandelt. Op je sokken met een gat erin.
<<

Anoniem114

Bericht 24 Apr 2015 10:17

Re: schoenen in huis

Maar jeetje mensen, we denken toch wel na? Ik bedoel, natuurlijk dwing ik niemand zijn schoenen uit te trekken, maar ik mag toch hopen dat iemand wél 't fatsoen heeft zijn gepekelde of bemodderde schoenen uit te trekken als ze bij me binnenkomen en mijn mooie lichtgrijze hoogpolige kleed voor de bank zien liggen, of op z'n minst hun schoenen goed afvegen aan de mat die we bij de voordeur hebben liggen...

We gaan nu wel weer van 't ene naar 't andere uiterste, alsof iemand echt met een boze blik naar je schoenen staat te kijken, van 'Uit, NU!' of dat je juist bij iemand binnenstormt met bemodderde sneakers.
<<

Anoniem140

Bericht 24 Apr 2015 10:20

Re: schoenen in huis

Nou als ik hele vieze schoenen aan heb, doe ik ze zelf al uit.
Maar het gaat hier erom dat je als je bij iemand op visite gaat, met schoenen die je misschien net schoongemaakt hebt, dat je die dan uit moet doen. En dan door de kwijl, of hondenharen mag gaan lopen op je sokken.
<<

Anoniem107

Bericht 24 Apr 2015 10:25

Re: schoenen in huis

Miley schreef:Nou als ik hele vieze schoenen aan heb, doe ik ze zelf al uit.
Maar het gaat hier erom dat je als je bij iemand op visite gaat, met schoenen die je misschien net schoongemaakt hebt, dat je die dan uit moet doen. En dan door de kwijl, of hondenharen mag gaan lopen op je sokken.

Als je dat op voorhand al weet, doe je toch een paar sloffen in je tas? Overigens is mijn voer binnen gewoon schoon. Ik heb twee katten, maar als ik érgens niet tegen kan dan is het wel haren aan m'n sokken of kleding. Ook de vloer op m'n werk, daar ligt geen kwijl op. En daar scharrelen toch 10-12 baby's en dreumesen op. Als je dan in een huis wel kwijl hebt liggen, vind ik je toch nalatig in je schoonmaaktaken.

En wat je outfit op een feestje betreft... Het is mij nog nooit gebeurd dat ik ergen bij iemand thuis een feestje had en mij gevraagd werd m'n schoenen uit te doen. Zou dat wel gebeuren dan is dat waarschijnlijk gewoon bij mensen van wie ik dat op voorhand al weet en dan zou ik daar met m'n outfit gewoon rekening mee houden. Echt, ik snap het probleem niet.
<<

Anoniem301

Bericht 24 Apr 2015 10:27

Re: schoenen in huis

Tuurlijk Bazinga! Dat lijkt mij niet meer dan normaal.
<<

Anoniem304

Bericht 24 Apr 2015 10:28

Re: schoenen in huis

Mensen bij wie het huis vol hondenharen ligt, hechten er waarschijnlijk ook geen waarde aan om de schoenen uit te doen. Bij zulke mensen hou ik de schoenen juist aan anders kan ik daarna m`n sokken weggooien.
<<

Anoniem107

Bericht 24 Apr 2015 10:28

Re: schoenen in huis

Yadira schreef:Mensen bij wie het huis vol hondenharen ligt, hechten er waarschijnlijk ook geen waarde aan om de schoenen uit te doen. Bij zulke mensen hou ik de schoenen juist aan anders kan ik daarna m`n sokken weggooien.

Ook dat.
<<

Anoniem140

Bericht 24 Apr 2015 10:30

Re: schoenen in huis

Maple schreef:
Miley schreef:Nou als ik hele vieze schoenen aan heb, doe ik ze zelf al uit.
Maar het gaat hier erom dat je als je bij iemand op visite gaat, met schoenen die je misschien net schoongemaakt hebt, dat je die dan uit moet doen. En dan door de kwijl, of hondenharen mag gaan lopen op je sokken.

Als je dat op voorhand al weet, doe je toch een paar sloffen in je tas? Overigens is mijn voer binnen gewoon schoon. Ik heb twee katten, maar als ik érgens niet tegen kan dan is het wel haren aan m'n sokken of kleding. Ook de vloer op m'n werk, daar ligt geen kwijl op. En daar scharrelen toch 10-12 baby's en dreumesen op. Als je dan in een huis wel kwijl hebt liggen, vind ik je toch nalatig in je schoonmaaktaken.

En wat je outfit op een feestje betreft... Het is mij nog nooit gebeurd dat ik ergen bij iemand thuis een feestje had en mij gevraagd werd m'n schoenen uit te doen. Zou dat wel gebeuren dan is dat waarschijnlijk gewoon bij mensen van wie ik dat op voorhand al weet en dan zou ik daar met m'n outfit gewoon rekening mee houden. Echt, ik snap het probleem niet.


Ik heb geen mensen in mijn omgeving waar ik de schoenen uit moet. Dus dit is sowieso eigenlijk een onzinnige discussie. Ik vind het lopen op sokken gewoon vies, ook in mijn eigen huis. Dat gewoon schoon is hoor, ik vind het idee gewoon vies.
<<

Anoniem124

Bericht 24 Apr 2015 10:31

Re: schoenen in huis

Holy shit.

Ik laat mensen altijd hun schoenen lekker aanhouden omdat ik niet wil dat mensen zich evt ongemakkelijk voelen bij mij in huis. Vanwege zweetvoeten of gaten in de sokken.

En nu lees ik dus dat men wellicht al heel erg lang ons huis daarom vies vindt. :cry:
<<

Anoniem140

Bericht 24 Apr 2015 10:33

Re: schoenen in huis

Hahah Charles, ja hier wordt ook altijd alles zo lekker uit zijn verband getrokken.
<<

Anoniem304

Bericht 24 Apr 2015 10:36

Re: schoenen in huis

Miley schreef:Hahah Charles, ja hier wordt ook altijd alles zo lekker uit zijn verband getrokken.

Huh, omdat er mensen zijn die het niet zo fris vinden om alles wat buiten ligt mee naar binnen te wandelen wordt ineens alles lekker uit het verband getrokken?
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 24 Apr 2015 10:36

Re: schoenen in huis

Miley schreef:Nou als ik hele vieze schoenen aan heb, doe ik ze zelf al uit.
Maar het gaat hier erom dat je als je bij iemand op visite gaat, met schoenen die je misschien net schoongemaakt hebt, dat je die dan uit moet doen. En dan door de kwijl, of hondenharen mag gaan lopen op je sokken.


Dan doe je daarna thuis toch weer schone sokken aan? Je kunt ook overdrijven hoor. Ik denk trouwens niet dat mensen die een vloer vol hondenharen hebben willen dat je je schoenen uittrekt, denk niet dat die bang zijn dat hun vloer vies wordt van schoenen.

Misschien kunnen mensen die graag willen dat de schoenen worden uitgetrokken van die zakjes die om je schoenen gaan neerleggen die ze ook wel in kinderdagverblijven gebruiken, dan blijft de vloer lekker schoon en iedereen kan zijn schoenen aanhouden :)
<<

Leeuwin

Noob

Berichten: 16

Geregistreerd: 21 Apr 2015 14:35

Bericht 24 Apr 2015 16:57

Re: schoenen in huis

Maple schreef:
Bazinga schreef:Oh wow ik heb nooit geweten dat schoenen aan of uit nog zoveel los kan maken bij mensen.. Bij ons thuis moet iedereen 't lekker zelf weten. Wij hebben altijd onze schoenen uit, vriend trekt vaak z'n sloffen aan en ik m'n dikke huissokken. Bij m'n (schoon)ouders trappen we ook vaak de schoenen uit, net als bij m'n beste vriendin. Alles wat dus een beetje als thuis voelt.

Dezelfde mensen trekken bij ons ook altijd de schoenen uit en da's prima.

Haha, dat bedoel ik dus :)

Je hebt gewoon geen idee waar je buiten doorheen loopt. Bij ons in de flat woont een een meisje met een hond (na vijf jaar is ze eindelijk van de week op heterdaad betrapt, ze kan een rekening van jarenlange schoonmaakkosten verwachten) die haar hond steeds nét te laat uitlaat waardoor hij in de lift alles al laat lopen. Prima, kan gebeuren, maar ze ruimt het ook niet op. Het gebeurt dus regelmatig dat ik het net te laat door heb dat het er ligt, en ik in de lift al in de hondenurine sta te dansen.

Bij onze vorige flat was dat ook een ramp. Vriendinnen die langskwamen kwamen vaak via OV en stapten uit bij de bushalte aan de achterkant van het blok. Dan liepen ze over een niet-officieel pad een paar meter naar onze ingang, deels over grasstrook heen. In de herfst met bladeren konden ze bij wijze van spreken al voor de entree hun veters losmaken, want strontprofielen waren met dat bladerpak eerder regel dan uitzondering. :thumbdown:
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 24 Apr 2015 17:10

Re: schoenen in huis

Moet zeggen dat ik na het lezen van dit topic na ga denken over schoenen binnen uit laten doen. Iewk!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Leeuwin

Noob

Berichten: 16

Geregistreerd: 21 Apr 2015 14:35

Bericht 25 Apr 2015 16:41

Re: schoenen in huis

Sam schreef:Moet zeggen dat ik na het lezen van dit topic na ga denken over schoenen binnen uit laten doen. Iewk!

Geen slecht idee lijkt me, vooral in sommige situaties.
Laatst gewijzigd door Leeuwin op 27 Apr 2015 20:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Leeuwin

Noob

Berichten: 16

Geregistreerd: 21 Apr 2015 14:35

Bericht 26 Apr 2015 19:38

Re: schoenen in huis

Heeft iemand misschien tips tegen schoenen die niet naar roosjes ruiken? Heb twee paar die beter op balkon kunnen blijven en waar je van uit de buurt moet blijven! :angel:
Laatst gewijzigd door Leeuwin op 27 Apr 2015 20:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 26 Apr 2015 21:13

Re: schoenen in huis

Hier dragen we schoenen in huis. De kinderen ook maar ze mogen niet met schoenen op de bank.
Bij anderen kijk Ik of er schoenen gedragen worden en trek ik ze uit. Mijn zoon heeft een islamitisch vriendje en dan vind ik het logisch om onze schoenen uit te trekken.
Verder vind ik het zelf niet zo prettig om mijn schoenen uit te trekken. Soms heb ik ook zweetvoeten.
Talkpoeder is ook niet echt een optie aangezien je dan allemaal witte voetjes achterlaat.
<<

Anoniem122

Bericht 26 Apr 2015 21:22

Re: schoenen in huis

Thuis doe ik altijd mijn schoenen uit, is beter voor de voeten en zeker voor kindervoeten is het veel beter! Ben wel verbaasd dat er nog zoveel mensen zijn die hun kinderen thuis altijd schoenen aan laten houden.

Bij andere hou ik meestal wel mijn schoenen aan, maar zou er ook geen probleem mee hebben om ze uit te doen. De sokken gaan 's avonds toch de was in.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 26 Apr 2015 21:28

Re: schoenen in huis

Ze dragen niet altijd schoenen in huis maar ze mogen ze wel aanhouden. Tussen de middag houden ze ze vaak aan. Als ze niet meer de deur uit hoeven trekken ze uit.
<<

Anoniem273

Bericht 26 Apr 2015 21:32

Re: schoenen in huis

Ik draag thuis vaak m'n schoenen en lig nu bijv. gewoon met m'n schoenen aan op de bank. Interesseert me echt niks :) Alleen als m'n schoenen echt modderig zijn enzo dan doe ik ze direct uit bij de achterdeur. Meestal draag ik m'n Uggs binnen als sloffen (maar loop er soms gerust even mee naar de supermarkt dus loop ermee buiten). Ik heb nu sinds deze week nieuwe slofjes van Birkenstock maar vergeet ze steeds aan te doen. As we speak roep ik nu naar m'n man of hij ze voor me wil pakken uit de gang :D Toch maar meer gaan dragen.
Als we straks ons huis klaar hebben en nieuwe vloer enzo dan zal ik m'n schoenen mss sneller uit doen. Maar ik zal dat nooit van visite vragen en eigenlijk wordt mij dat ook nooit gevraagd als ik ergens anders ben. Zou me ook erg ongemakkelijk voelen en ik heb echt heel snel koude voeten.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 26 Apr 2015 21:37

Re: schoenen in huis

Wij hebben thuis altijd schoenen uit, ik vind het fijn als bezoek ook hun schoenen uit doen, maar dat hoeft absoluut niet.
Vind dat ook helemaal niet lekker zitten, schoenen, haha!
<<

Anoniem118

Bericht 27 Apr 2015 19:15

Re: schoenen in huis

Zelf lopen we thuis op sokken of sloffen rond. En nee, mijn vloer is niet altijd brandschoon, maar daar heb ik een wasmachine voor. Bezoek mag zelf weten wat ze doen. Kinderen mogen van mij niet met hun schoenen op de bank (volwassenen ook niet trouwens, haha).
Als ik zelf op bezoek ga bij mensen waar ik niet veel kom vraag ik het. Mij maakt het niet uit eigenlijk, als ik bij een ander ben. Bij m'n ouders en schoonouders loop ik idd ook altijd op m'n sokken, zodat ik dan met m'n voeten op de bank kan gaan zitten :angel:
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers