Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


snel, simpel en slank

<<

Anoniem275

Bericht 03 Jan 2015 11:36

snel, simpel en slank

Omdat ik wel zin heb in wat variatie en voornamelijk aardappels, groenten en vlees op een gegeven moment ook zo saai wordt, ben ik benieuwd of jullie nog tips hebben..
Liefst wel wat slankere maaltijden, aangezien ik wat kilo's kwijt wil..
Ik ben benieuwd! :)
<<

Anoniem80

Bericht 03 Jan 2015 12:54

Re: snel, simpel en slank

Ik eet vaak wokgroenten (evt diepvries van lidl, zitten al kruiden door) met gerookte kip of tonijn erdoor.
Maaltijd salades met veel verschillende soorten groenten
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 03 Jan 2015 21:01

Re: snel, simpel en slank

Oh dat klinkt goed skywise.. Vandeweek daar eens voor kijken. Wat voor zak is het?
<<

Anoniem154

Bericht 03 Jan 2015 21:24

Re: snel, simpel en slank

Quinoa bereiden
Broccoli koken
Courgette kort met uitjes bakken
Gerookte zalm en fetakaas erdoor
Stukjes komkommer erdoor
<<

Anoniem151

Bericht 03 Jan 2015 21:50

Re: snel, simpel en slank

Zo'n zak mexicaanse wok groente van de lidl is lekker idd! 'Mag' het nu helaas niet eten ivm m'n melk, ei en soja vrije dieet :(

Jouw recept klinkt goed Wolbol! Heb nog veel quinoa liggen maar weet nooit zo goed wat ik er mee moet maken.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 03 Jan 2015 22:14

Re: snel, simpel en slank

Wolbol schreef:Quinoa bereiden
Broccoli koken
Courgette kort met uitjes bakken
Gerookte zalm en fetakaas erdoor
Stukjes komkommer erdoor


Dit klinkt lekker! Alleen mag ik de gerookte zalm nu niet, wat zou ik in plaats van gerookte zalm kunnen gebruiken?
<<

Anoniem151

Bericht 04 Jan 2015 09:11

Re: snel, simpel en slank

CCC schreef:
Wolbol schreef:Quinoa bereiden
Broccoli koken
Courgette kort met uitjes bakken
Gerookte zalm en fetakaas erdoor
Stukjes komkommer erdoor


Dit klinkt lekker! Alleen mag ik de gerookte zalm nu niet, wat zou ik in plaats van gerookte zalm kunnen gebruiken?


Verse gerookte zalm mag wel he? Als het maar niet vacuüm verpakt is.
Met een moot gebakken zalm lijkt het mij ook lekker.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11846

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 04 Jan 2015 09:16

Re: snel, simpel en slank

Een witvis of een stukjes kip lekker marineren kan ook wel.

Wat ik ook altijd lekker vind is een eitje woksaus.
2-3 eieren klutsen en daarbij wat woksaus doen bijvoorbeeld oystersaus en het ei bakken.
In een andere pan groente wokken met wat garnalen. Eventueel met kruiden of wat woksaus.
Ei op je bord leggen, groente en garnalen erop en eitje dichtvouwen.
Je krijgt een beetje foi young hai idee
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 04 Jan 2015 18:26

Re: snel, simpel en slang

Kers-tomaatjes in de oven roosteren. Ongeveer 30-45 minuten, op 200 graden met wat zeezout en balsamico azijn.

In de tussentijd kook je heel kort wat gnocchi, totdat ze boven komen drijven (ongeveer 3 minuten). Doe dit in de pan, samen met peultjes, olijfolie, knoflook, klein chilipepertje die je fijn gehakt hebt en doe daar als de gnocchi klaar is deze bij. Bak dit heel,kort, ongeveer 5 minuten samen je de pan.

Als de tomaatjes klaar zijn, haal je ze eruit. Je legt ze op een bord samen met je gnocchi mengsel, doe er wat geraspte (parmezaanse) kaas overheen en je hebt een hele lichte, simpele maar erg lekkere maaltijd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 04 Jan 2015 18:59

Re: snel, simpel en slank

Blue Phone schreef:
CCC schreef:Dit klinkt lekker! Alleen mag ik de gerookte zalm nu niet, wat zou ik in plaats van gerookte zalm kunnen gebruiken?


Verse gerookte zalm mag wel he? Als het maar niet vacuüm verpakt is.
Met een moot gebakken zalm lijkt het mij ook lekker.
Ja dat wilde ik ook al zeggen, vis uit de viswinkel mag je natuurlijk gewoon eten.
#teammaple🍁
<<

Anoniem275

Bericht 04 Jan 2015 22:39

Re: snel, simpel en slank

Bedankt voor wat tips, er zitten zeker dingen bij die ik normaal niet eet en een keer wil proberen! :)
Meer tips zijn altijd welkom!

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers