Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eenmalig menstruatie uitstellen/overslaan

<<

Chickster

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 26 Okt 2013 15:29

Bericht 02 Jan 2015 16:32

Eenmalig menstruatie uitstellen/overslaan

Vroeger slikte ik de pil en de afgelopen jaren had ik een Mirena waarmee ik nooit ongesteld was. Nu ben ik alweer een tijdje overal van af en dat voelt goed. In mijn laatste vakantie ben ik gewoon ongesteld geweest en dat was prima. Maar komend voorjaar ga ik een week op vakantie waarbij het heel rot zou zijn als het dan komt. Mijn cyclus is niet zo gelijkmatig, dus misschien bedenk ik me dit voor niks, maar ik ben toch benieuwd hoe ik nu makkelijk kan zorgen dat ik die week niet ongesteld word. Iemand een idee?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 02 Jan 2015 16:34

Re: Eenmalig menstruatie uitstellen/overslaan

Je hebt een bepaalde pil die je een week kan slikken, drie keer per dag. Gewoon bij de huisarts.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem147

Bericht 02 Jan 2015 16:35

Re: Eenmalig menstruatie uitstellen/overslaan

Ik heb wel eens Primolut geslikt om mijn menstruatie een paar dagen uit te stellen (werkte bij mij jammer genoeg niet). Als je hem langer dan een week wilt uitstellen kun je ook Orgametril slikken. Met die laatste heb ik geen ervaring, ik wil die eigenlijk proberen als ik naar Curaçao ben.
<<

Anoniem280

Bericht 02 Jan 2015 16:44

Re: Eenmalig menstruatie uitstellen/overslaan

Ik heb ook een keer iets gebruikt, dit hielp bij mij niet. Werd er nog gewoon door ongesteld, vlgs mij ook orgametril
<<

Chickster

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 26 Okt 2013 15:29

Bericht 02 Jan 2015 16:44

Re: Eenmalig menstruatie uitstellen/overslaan

Tnx! Moet je dan ook weten wanneer je ongesteld wordt, of begin je dan gewoon een paar dagen voor je weggaat?

Ik zat er ook al over te denken om een of twee strips van de 'gewone' pil te slikken. En dan de ongesteldheid voor de vakantie te starten met slikken. Ben alleen geen fan van hormonen en hun bijwerkingen :(
<<

Anoniem199

Bericht 02 Jan 2015 17:39

Re: Eenmalig menstruatie uitstellen/overslaan

Heb er vorig jaar ook aan gedacht was gestopt met de nuvaring en zou ongesteld moeten worden tijdens de vakantie. 'Gelukkig' was m'n cyclus niet direct goed, dus was ik de week voor de vakantie ongesteld. Misschien is dit bij jou ook wel zo. Ik had ook nog een strip van de pil liggen, dus die zou ik dan slikken als ik wel ongesteld zou zijn in de vakantie. In die andere pillen zitten ook wel hormonen neem ik aan. En dan stop je toch direct weer na de vakantie!?
<<

Anoniem280

Bericht 02 Jan 2015 19:32

Re: Eenmalig menstruatie uitstellen/overslaan

Moest er een week voor dat ik ongesteld zou moeten worden, mee beginnen.
Was trouwens i.v.m. afwijkend uitstrijkje, en lisexicie. Mocht bij ingreep niet ongesteld zijn. Was het wel, maar kon toch niet zoveel kwaad.
<<

Chickster

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 26 Okt 2013 15:29

Bericht 02 Jan 2015 22:44

Re: Eenmalig menstruatie uitstellen/overslaan

Goed idee! Gewoon een pilstrip mee en als het dan begint starten met slikken. Of denk ik dan te makkelijk en houdt dat t niet tegen?
<<

Anoniem147

Bericht 04 Jan 2015 13:34

Re: Eenmalig menstruatie uitstellen/overslaan

Dat gaat niet werken denk ik.

Op het moment dat je menstruatie start en je zou met de pil beginnen dan zit je sowieso wel een dag of 3 met een menstruatie. Je lijf is dat het 'afstoot' proces van het baarmoederslijmvlies al begonnen.

Ik gebruik liever ook geen hormonen maar Primolut en Orgamitril zijn natuurlijk ook gewoon hormonen. Ik hoop eigenlijk dat ik gewoon uit mezelf even niet ongesteld word hahaha. Maar die kans acht ik zeer klein.
<<

Chickster

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 26 Okt 2013 15:29

Bericht 04 Jan 2015 23:02

Re: Eenmalig menstruatie uitstellen/overslaan

Je zult wel gelijk hebben Marni, meh :nopompom:
Ik wacht nog wel even tot ik iets 'preciezer' weet wanneer het zou moeten komen, hopelijk is het ver van die vakantieweek af...

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers