Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Alleen en verre reizen maken

<<

Anoniem141

Bericht 01 Jan 2015 22:03

Alleen en verre reizen maken

Ik zit met een (klein) probleem. Ik wil heel graag een keer naar een echt verre zonbestemming zoals Mexico, Curacao of de Domicaanse Republiek. Probleem is alleen dat ik geen vriend heb en vriendinnen hebben of geen geld of gaan al met iemand anders.
De afgelopen jaren ben ik daarom alleen naar Spanje geweest. Maar dit jaar zou ik zo graag eens naar Curacao willen! Ik heb het geld ervoor, het alleen gaan houd mij tegen.

Aan de ene kant heb ik zoiets van ik heb nu het geld dus waarom niet? En ik wil al zoo lang eens gaan. Aan de andere kant vind ik het ook 'eng'.

Kan iemand mij hier even overtuigen dat ik gewoon moet boeken? :kerstsmile:
Laatst gewijzigd door Anoniem141 op 01 Jan 2015 22:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 01 Jan 2015 22:12

Re: Alleen en verre reizen maken

Herkenbaar! Ik houd ook van reizen, maar bezette vriendinnen gaan met vriend op vakantie, en de weinige singlevriendinnen hebben geen geld.
Ik zou zelf niet snel alleen op vakantie gaan, ik ben veel te bang eenzaam te worden. Als ik dit jaar niemand vind om op vakantie te gaan, wil ik dus mee op een singlereis denk ik.
<<

Anoniem88

Bericht 01 Jan 2015 22:15

Re: Alleen en verre reizen maken

Gewoon doen, je bent al alleen naar Spanje geweest, dus waarom dit niet? Valt het tegen dan is dat jammer en misschien ook zonde van je geld, maar dan weet je dat ook weer. Al kan ik me niet voorstellen dat het tegenvalt, in je eentje naar een verre zonbestemming.
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:21

Bericht 01 Jan 2015 22:24

Re: Alleen en verre reizen maken

Gaan!

Of je nou alleen naar Spanje gaat of ergens anders heen, zoveel verschilt dat echt niet. Ga lekker ronddwalen in je eentje in een onbekend land :-D.

En als je je eenzaam voelt, verveelt of wat dan ook. Dan weet je dat ook weer en er is nog altijd Facebook of het forum ;-).
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 01 Jan 2015 22:28

Re: Alleen en verre reizen maken

Curaçao is prima te doen alleen, dus daar hoef je het niet voor te laten.

Je zou ook een oproepje hier op het forum kunnen doen, je bent vast niet de enige met dit probleem.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 01 Jan 2015 22:35

Re: Alleen en verre reizen maken

Gaan! Ik vind dat je eigenlijk elk land wat je met iemand anders kan bezoeken ook gewoon alleen kan bezoeken hoor. Waarom niet? Ik ben nog nooit op Curaçao geweest, maar lijkt mij prima te doen alleen. Wat wil je daar gaan doen? Het eiland bezichtigen, op het strand liggen of gaan zwemmen ofzo kan allemaal prima alleen toch en niet veel anders dan in Spanje.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3407

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 01 Jan 2015 22:37

Re: Alleen en verre reizen maken

Gewoon doen. Het is even een drempel over maar als je het niet probeert weet je ook nooit of het je wel of niet bevalt. Ik heb dit jaren geleden ook gedaan en heb inmiddels al heel wat bestemmingen bezocht, groot deel van de bestemmingen wel in een rondreis met een groep omdat ik dat op die bestemmingen en met wat ik allemaal wilde zien het meest praktisch vond maar naar plaatsen als Barcelona, Wenen etc ben ik alleen geweest en ook in bv Mexico heb ik na een rondreis nog een week strandverlenging alleen gedaan.

Kijk van te voren wel naar wat jezelf leuk vind om alleen te doen, welke dingen je ook echt alleen gaat/durft te doen (ga jezelf bv een auto huren op Curacao)), hoe je jezelf vermaakt en of er genoeg van die dingen zijn om de bv 2 weken te vullen die je daar bent. Ik moet gewoon dingen zien en doen, ik vind een stranddag of 2 wel lekker maar dan begin ik me te vervelen. Dus ik zou zelf eerder voor een stad kiezen met genoeg evenementen, musea, goed openbaar vervoer e.d in combinatie met bv een hotel met zwembad of strand in de buurt dan voor een all-inclusive hotel op een echte strandbestemming. Maar op een strandbestemming zijn natuurlijk ook genoeg excursies te doen. Ik voel me bij een all-inclusive hotel ook soms wat opgelaten als ik daar alleen ga eten, lastig om tafeltje bezet te houden als je naar een buffet toe moet lopen (tenminste dat wat zo in Mexico) en rest van tafeltjes bezet zijn. Ik heb dat weer niet als ik alleen uit eten ga, dat is gewoon prima te doen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 01 Jan 2015 23:05

Re: Alleen en verre reizen maken

Gewoon doen, ik heb het ook regelmatig gedaan, alleen ging ik meestal langer dan paar weken. Afhankelijk waar je slaapt, ontmoet je superveel mensen. Hostel is niet voor iedereen weggelegd maar ook daar kun je private rooms krijgen en daar heb ik zo ongelofelijk veel hechte vrienden gemaakt in de afgelopen 14 jaar, heb ik nu nog contact mee en we zoeken elkaar op. Heel veel mensen gaan alleen. Laat je absoluut niet weerhouden!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 15:18

Bericht 02 Jan 2015 16:43

Re: Alleen en verre reizen maken

En mocht je het echt niet zoen zitten om alleen te gaan, kun je altijd een georganiseerde groepsreis gaan doen. Dan boek je wel alleen, maar ben je altijd in een groep en dus niet alleen. Zo ben ik vorig jaar in Azië geweest met zo'n reis en ik ben nu al aan t bedenken waar ik dit jaar heenga.
<<

Anoniem141

Bericht 04 Jan 2015 21:56

Re: Alleen en verre reizen maken

Ik heb vandaag geboekt. :banaan: Ik ga alleen naar Curacao!
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 04 Jan 2015 21:57

Re: Alleen en verre reizen maken

Wat heerlijk, beady! Veel plezier.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3407

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 04 Jan 2015 21:59

Re: Alleen en verre reizen maken

Leuk! Wat goed dat je de knoop meteen hebt doorgehakt en geboekt hebt. Heb je vlucht, hotel/hostel allemaal al geregeld? Hoe lang ga je? Veel plezier met de verdere voorbereidingen / voorpret.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem141

Bericht 04 Jan 2015 22:02

Re: Alleen en verre reizen maken

rapa nui schreef:Leuk! Wat goed dat je de knoop meteen hebt doorgehakt en geboekt hebt. Heb je vlucht, hotel/hostel allemaal al geregeld? Hoe lang ga je? Veel plezier met de verdere voorbereidingen / voorpret.


Ik heb bij een reisorganisatie een pakketreis geboekt. Ik hou niet van hostels en wil wel een beetje luxe. Ik heb all inclusive geboekt, zodat ik in het hotel kan eten en niet savonds er nog op uit moet om een restaurant te zoeken.
Ik ga 9 dagen, misschien wel kort voor Curacao maar ik vind 2 weken alleen te lang!

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers