Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tuitbeker en rietjesbeker overslaan

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 01 Jan 2015 21:22

Tuitbeker en rietjesbeker overslaan

Ik leer mijn dochter behalve Nutrilon, ook andere dingen drinken.
Lauwe thee en water vindt ze lekker.
Het gekke is dat ze uit de Difraxfles dus alleen Nutrilon drinkt en niks anders. Dan gooit ze de fles echt weg.
Een tuitbeker en rietjesbeker snapt ze niet. Die gooit ze ook weg.
We hebben nu een oefenbeker van Difrax en daar drinkt ze dus wel goed uit. Wel met veel geknoei maar je hoort haar toch duidelijk slikken. En eerst zat het tongetje nog in de beker maar nu eronder.

Heeft iemand ook ervaring met een baby die van een speenfles naar een beker ging? Zou ze nog een tuitbeker gaan begrijpen? Want dan kan ze zelf drinken.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem97

Bericht 01 Jan 2015 21:24

Re: Tuitbeker en rietjesbeker overslaan

Ik heb mijn kinderen bewust uit een gewone beker laten drinken vanaf 6mnd en zo min mogelijk met rietjes en tuit.
<<

Anoniem166

Bericht 01 Jan 2015 21:26

Re: Tuitbeker en rietjesbeker overslaan

Ik zou juist de tuitbeker overslaan als dat lukt. Je zou ook de Kiddyboo 360 graden beker kunnen proberen, dan drinkt ze wel op dezelfde manier als uit een beker, maar knoeit ze niet. En ze kan hem zelf vasthouden.
<<

Anoniem 82

Bericht 01 Jan 2015 22:11

Re: Tuitbeker en rietjesbeker overslaan

Tuitbeker heb ik de oudste bewust niet gegeven, en ben ik ook niet van plan om de jongste te geven. Hij drinkt nu bijna alleen nog maar uit de borst, uit iets anders lukt hem nog niet goed. Maar ik oefen wel met hem, meestal ook met de oefenbeker of een gewoon bekertje. Rietjesbeker vind ik ook goed, heeft mijn oudste ook een tijd gebruikt. Heb hem voor de jongste ook, maar op het moment lukt het hem nog niet er meer mee te doen dan met het rietje te spelen met zijn mond. Ik zou gewoon kijken wat werkt, een tuitbeker hoeft bijvoorbeeld helemaal niet en is ook helemaal niet zo goed voor de mond. Gewone beker is altijd goed, en een rietjesbeker kunnen ze als ze het eenmaal doorhebben vaak makkelijker uit drinken zonder te knoeien. En ik heb van de oudste ook nog twee bekers liggen van Avent, weet even niet hoe ze heten, maar de manier van drinken werkt zoals bij een normale beker, alleen zit er wel een soort dekseltje op zodat hij niet lekt. Ook heel handig.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 01 Jan 2015 22:15

Re: Tuitbeker en rietjesbeker overslaan

Tuitbeker hebben wij ook overgeslagen. We zijn wel aan de rietjesbeker begonnen, snapte ze beide binnen 2 dagen.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem124

Bericht 01 Jan 2015 22:18

Re: Tuitbeker en rietjesbeker overslaan

Hier nooit tuit- of rietjesbeker gehad. Meteen gewone beker en die van kiddyboo 360 of zoiets.
<<

anoniem203

Bericht 01 Jan 2015 22:40

Re: Tuitbeker en rietjesbeker overslaan

Ik heb bij de oudste maar heel kort een tuitbeker gebruikt. Een rietjesbeker wel een jaartje. Gewoon omdat het handig is voor onderweg, als je 'm omstoot geen hele plas over je tafel vliegt en S. kon heel lang niet uit een gewone beker drinken. T. krijgt straks ook gewoon rietjesbekers. Hij drinkt nu alles nog uit flesje met speen. Heb nog niks anders geprobeerd.
<<

Anoniem315

Bericht 01 Jan 2015 23:19

Re: Tuitbeker en rietjesbeker overslaan

Tuitbeker heb ik een paar keer geprobeerd met een maand of 7, maar dat vond ik geen succes.
Rietjesbeker ben ik wel tevreden over. Het grote voordeel vind ik dat ze dat ding niet helemaal hoeft te kantelen.
Ze drinkt ook wel uit een gewone beker, maar alleen met hulp. Ook kan ze uit een pakje met mini-rietje drinken, al stroomt er dan soms wel wat naast :laughcry:

Conclusie: ik probeer diverse opties, laat haar er lekker mee oefenen en experimenteren.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers