Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verveling tijdens vakantieperiodes?

<<

Anoniem101

Bericht 01 Jan 2015 11:47

Verveling tijdens vakantieperiodes?

Is het bij meer mensen zo dat de kinderen in de vakantieperiode plotseling lijken te veranderen in onhandelbare monstertjes? Echt, wij hebben best pittige kinderen als ik het vergelijk met kinderen in de omgeving maar doorgaans vind ik dat geen probleem. Ik vind het wel goed dat ze een eigen mening hebben en heel goed weten wat ze willen (en vooral niet willen!). Maar als ze zoals nu twee weken geen school hebben slaan ze echt volledig door...

Ze willen niks, kibbelen de hele dag door (of doen elkaar pijn), zijn niet beleefd en lijken over alles ontevreden. Ik snap het ook wel hoor: de regelmaat valt weg, de kerstdagen zijn voor de volwassenen druk maar voor de kinderen eindeloos lang en saai en daarbij ben ik zelf ziek geweest waardoor ik weinig kon ondernemen. Maar ik word er echt knettergek van, en ik schaam me ook nog eens kapot als we bij familie zijn. Het lijkt wel alsof ze door de wolven zijn opgevoed bij tijd en wijle. Terwijl ze normaal gesproken best respectvol en beleefd zijn, ondanks hun drukke natuur.

Ik ben gewoon blij dat ik morgen de hele dag moet werken :palm: . Mijn man is nog zo slim dat hij ze morgen de hele de mee gaat nemen naar Ballorig, om ze even uit te laten razen. Hopelijk gaat dat wat schelen. Want ik hou enorm veel van ze maar op dit moment zou ik heel dankbaar zijn als de vakantie voorbij was en ze weer zichzelf werden.

Zeg alsjeblieft dat wij hier niet de enigen in zijn?! :nopompom:
<<

anoniem203

Bericht 01 Jan 2015 12:03

Re: Verveling tijdens vakantieperiodes?

Hier is het juist andersom. S. is juist heel rustig en liever vergeleken schooldagen. Zijn 'grote mond' is ook ineens verdwenen. We hebben gewoon een raar kind want de meeste zijn naar een volle schoolweek hartstikke moe maar S. blijft vol energie zitten.
<<

Anoniem127

Bericht 01 Jan 2015 12:18

Re: Verveling tijdens vakantieperiodes?

Hier hebben de oudste twee de zomervakantie dag in dag uit ruzie gemaakt. Bijvoorbeeld over van wie ik het meeste de mama was, of spinazie ook nog lekker is als je het twee keer per week eet en wie er later gaat trouwen met buurjongetje Erik. Even wat onderwerpen van bijna vechtpartijen die ik me nog herinner.

Met dat in het achterhoofd heb ik ze deze vakantie gewoon zoveel mogelijk uit elkaar gehaald: een kind dat ergens gaat spelen, eentje naar ex, eentje bij mij enzovoorts. Het gaat goed tot nu toe maar ze gaan elkaar nu weer wat meer in de weg lopen, gelukkig maandag weer school en ritme :thumbup: . .
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 01 Jan 2015 12:20

Re: Verveling tijdens vakantieperiodes?

Ah, ik blij om te lezen dat ik niet de enige ben met onhandelbare monsters... Ook hier is het dus drama! Ik dacht dat ze ervan op zou knappen, want ze was zoooo afgedraaid. Ok, ze slaapt langer, maar daar is ook alles mee gezegd. Haar broertje gaat gewoon lekker mee in het gedrag. Prachtig toch? Ik ben twee en ik zeg nee :cry: Ik ben blij wanneer alles weer "normaal" is!
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 01 Jan 2015 12:24

Re: Verveling tijdens vakantieperiodes?

Hier ook! Bah, van mij mogen ze tussen de feestdagen door in deze tijd van het jaar gewoon naar school hoor. Ze willen met dit soort weer ook niet buiten spelen dus zijn ze de hele dag aan het lamballen thuis. Ik ben nu onderweg naar mijn ouders en daar blijf ik tot zondag. Thuis wordt ik knetter van ze, nu kunnen ze de familie lastig vallen. :angel:
Ze zullen de komende dagen wel helemaal hyper zijn met al die nieuwjaarszakken
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 01 Jan 2015 12:49

Re: Verveling tijdens vakantieperiodes?

Onhandelbaar niet maar dat niks willen en alleen maar wat doelloos rondhangen, ik kan er slecht tegen. Pas als ik zeg dat ik zijn speelgoed net zo goed in de kliko kan gooien of aan andere kindjes kan geven die er wel mee willen spelen, komt er actie. Hij zit het liefst de hele dag achter de iPad, maar dat gaat niet gebeuren. We doen regelmatig even een leuk spelletje met hem enzo, maar hij zal zichzelf ook moeten vermaken.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem171

Bericht 01 Jan 2015 13:13

Re: Verveling tijdens vakantieperiodes?

Hier hebben we lummelen tot kunst verheven. Iedereen was moe en toe aan niks doen merk ik. Dus we slapen lekker lang uit, ontbijt op bed, rondhangen in pyjama, dvd's kijken, met z'n allen in bad, lang op de iPad, héle woonkamer volstorten met duplo.
Oudste twee hebben ook wel mot met elkaar maar wat heel erg helpt is als ik uit beeld ben bij hen: boven was vouwen, opruimen, douchen of ze op hun eigen kamer laten spelen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 01 Jan 2015 13:17

Re: Verveling tijdens vakantieperiodes?

Ik voel me altijd heel somber aan het einde van de kerstvakantie, waarschijnlijk is dat erin gesleten toen ik kind was en het is er nooit meer uitgegaan. Ik vind het vreselijk balen dat het voorbij is en zou bijna het liefst de tijd terugzetten naar 19 december.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

FaithHopeLove

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 114

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:48

Bericht 01 Jan 2015 14:01

Re: Verveling tijdens vakantieperiodes?

Ik hoor van de meeste ouders van kinderen uit mijn klas dat ze erg blij zijn als de vakanties weer voorbij zijn. Zeker de kerstvakantie is altijd toch heel anders en druk. Ik hoor altijd van de ouders dat ze blij zijn als het gewone ritme er weer in zit. Je bent dus echt niet de enige ;-)
2013
<<

Anoniem125

Bericht 01 Jan 2015 15:03

Re: Verveling tijdens vakantieperiodes?

Gaan jullie dan niet naar buiten?
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 01 Jan 2015 15:57

Re: Verveling tijdens vakantieperiodes?

Hier hetzelfde, nu is de middelste ook nog super zenuwachtig voor zijn verjaardag morgen.
Dus die stuitert nog even extra
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Anoniem255

Bericht 01 Jan 2015 16:12

Re: Verveling tijdens vakantieperiodes?

Ik had zowat de hele vakantie vol gepland om dit te voorkomen. Helaas viel de eerste week wat tegen omdat ik met mijn ribben zat maar de rest is redelijk gegaan. Lekker uit logeren, spelen bij vriendinnetjes, naar een binnenspeeltuin, knutselen, ik had wat nieuwe dvd's in een actie besteld, boven met de oudste poetsen etc.

Denk dat we zaterdag nog even lekker de bossen in gaan. Het viel mij uiteindelijk niet echt tegen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 01 Jan 2015 17:18

Re: Verveling tijdens vakantieperiodes?

Nougat schreef:Gaan jullie dan niet naar buiten?



Uiteraard. Een ook leuke buitenhuis activiteiten. Maar niet 24/7 ;)
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 01 Jan 2015 19:31

Re: Verveling tijdens vakantieperiodes?

Nougat schreef:Gaan jullie dan niet naar buiten?

Ja zeker wel, maar ik breng niet hele dagen buiten door :wink: Ik moet wel eerlijk zeggen dat deze periode altijd het moeilijkst zal blijven. Mijn man is bakker en zo enorm druk in december, dat ze hem nauwelijks zien. Je kunt echt merken dat ze hem heel erg missen en dat ik wat minder gewenst ben. Gelukkig is dat nu voorbij en kunnen we vervelende buien ook weer samen opvangen. Dat scheelt een hele hoop, want ik ben dan minder snel geïrriteerd.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 01 Jan 2015 19:57

Re: Verveling tijdens vakantieperiodes?

De vakanties gaan hier altijd te snel. Voor mij maar ook zeker voor de kinderen.

En wat het ritme betreft, ook zonder school kun je toch best ritme in de vakantie aanbrengen?
<<

Anoniem 82

Bericht 01 Jan 2015 20:02

Re: Verveling tijdens vakantieperiodes?

Tot nu toe geen last van gehad, maar ze zit pas net op school. En nu was ze echt toe aan de vakantie, slaapt bijvoorbeeld ineens zowat elke ochtend uit tot 9 uur. Natuurlijk ook wel eens een verveelmoment gehad, maar dat heeft ze als we geen vakantie hebben ook af en toe. Maar als ze langer op school zal zitten gaat dit vast nog veranderen. En wie weet wat ze samen gaan doen als we een paar jaar verder zijn, de jongste is nu ook nog makkelijk en ze zitten elkaar nog niet in de weg.
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:36

Bericht 01 Jan 2015 20:12

Re: Verveling tijdens vakantieperiodes?

Heeel herkenbaar!
Zou heel blij zijn als het weer maandag is en de scholen weer beginnen :)
Het is hier ook de hele dag kibbelen, elkaar pijn doen, overal wordt over gemopperd, bij alles wat ik vraag krijg ik een snauw terug (van dochter dan, van zoon niet), niets is leuk (volgens dochter dan).. pffff...
De eerste week van de vakantie ging het allemaal prima, tót de kerstdagen voorbij waren... sindsdien......
<<

Anoniem125

Bericht 02 Jan 2015 11:05

Re: Verveling tijdens vakantieperiodes?

Lijkt me niks aan, dat thuis rondhangen en dan door alle lamlendigheid ruzie gaan maken, voor de kinderen niet en voor jullie als ouders ook niet. Lijkt me een duidelijk signaal. Misschien wordt het toch eens tijd om je kind wat meer los te laten en bijvoorbeeld een paar dagen te laten logeren bij opa en oma? Ik weet dat er hier moeders zijn die dat absoluut not done vinden en die van mening zijn altijd en overal op hun kind z'n lip te moeten zitten, omdat het anders zielig is. Maar hier zorgt dat echt even voor een positieve boost, voor ons allemaal!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 02 Jan 2015 11:09

Re: Verveling tijdens vakantieperiodes?

Moeten kind en opa en oma daar wel op zitten te wachten...

Maar je hoort het vaker hoor, dat een vakantie wel gewenst is maar doordat je je "dagelijkse ritme" kwijt raakt kinderen vervelender worden.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem125

Bericht 02 Jan 2015 11:14

Re: Verveling tijdens vakantieperiodes?

Haha, ja uiteraard! Hier is het altijd een groot succes. Zeker omdat wij zelf midden in de stad wonen en opa en oma in een rustig gebied, op het platteland. Is weer eens wat anders. Verder kun je natuurlijk ook in de vakantie een bepaald ritme aanhouden, daar heb je school, of een kdv toch niet voor nodig?
<<

Anoniem331

Bericht 02 Jan 2015 11:39

Re: Verveling tijdens vakantieperiodes?

Ze gaan hier ook beide apart van elkaar minimaal 1 dag naar 1 van de grootouders. Soms ook wel 2 dagen.
Gelukkig vinden zowel ouders als schoonouders dat erg leuk, en als wij het niet aanbieden, vragen ze er wel naar.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers