Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoonouders noemen mij niet.

<<

Anoniem78

Bericht 30 Dec 2014 11:20

Schoonouders noemen mij niet.

Hoi!

Misschien een rare topictitel, maar mijn vriend en ik hadden een discussie gisteren en ik ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden.
Mijn schoonouders zijn schatten van mensen, ik kan goed met ze opschieten en dat is gelukkig wederzijds;-)
Maar er is een klein dingetje wat mij altijd opvalt en soms een beetje begint te irriteren.
Als mijn schoonouders praten over mijn vriend en mij noemen ze alleen zijn naam. Bijvoorbeeld vorige week tegen mijn schoonzus: "We zijn even bij M wezen kijken naar zijn kerstboom en versieringen in huis" Terwijl we samenwonen en het net zo goed mijn huis is.
Of een tijd terug, toen kwamen we een logeerbed dat we geleend hadden terug brengen, ik stond voor de deur en belde aan, mijn vriend kwam aanlopen, doet mijn schoonmoeder open, roept ze naar mijn schoonvader: "M is er met het logeerbed!" Uuhh hoi, ik ben er ook!

Misschien heeft het te maken dat ik het gevoel krijg niet belangrijk te zijn voor hen of zo, terwijl mijn vriend bij hoog en laag beweert dat ze het niet zo bedoelen. Dat denk ik ook wel, toch voelt het wel eens vervelend.
Soms maak ik er een grapje van, ook toen met die kerstboom, ik zei: "En naar mijn kerstboom kwamen ze niet kijken, flauw he" Dan lachen ze erom, maar de volgende keer doen ze het net zo hard weer.

Het zijn 2 kleine simpele voorbeelden, maar echt, zo gaat het met alles: M gaat op vakantie, M komt op visite, M heeft een nieuwe kast gekocht, etc.

Ben ik een zeikerd? Haha.....
<<

Anoniem119

Bericht 30 Dec 2014 11:29

Re: Schoonouders noemen mij niet.

Een beetje, maar ik kan het me ook wel voorstellen. Mijn schoonouders waren ook altijd wel een beetje zo, maar ze bedoelen het niet zo. Ze bedoelen gewoon ons twee.

Ze hadden ook heel lang geen foto van mij staan maar toen ineens wel, dat vond ik wel een leuk teken.

Alleen stond er na al die jaren nog steeds een foto van m'n vriend en z'n ex, die maar bleef staan ook al zei m'n vriend er wat van. Nou ben ik niet zo moeilijk, maar dat vond ik gewoon niet zo nodig. Nu eindelijk heeft m'n schoonmoeder die foto weggehaald, of nou ja, omgedraaid. :laughcry:

Anyway, ik zou er niet een te big deal van maken, zolang je weet dat ze het niet bewust doen omdat ze je niet zien zitten. Ik snap je wel, het zou mij ook wel irriteren, maar ik zou er geen big deal van maken.
<<

Anoniem313

Bericht 30 Dec 2014 12:06

Re: Schoonouders noemen mij niet.

Ik zou bij jezelf te rade gaan waarom je je hier aan ergert. Word je er onzeker van? En is dat nodig? Als ze verder wel duidelijk maken dat jij belangrijk bent, maakt dit dan uit, en waarom?
<<

Anoniem78

Bericht 30 Dec 2014 12:09

Re: Schoonouders noemen mij niet.

Ik denk dat ik er een beetje onzeker van word ja, en het gevoel hebben: ik doe er niet toe blijkbaar.

Marin, dat van die foto is inderdaad vervelend zeg, het is een deel van je vriends verleden natuurlijk, maar zo pontificaal in de kamer gaat wel ver!
<<

Anoniem255

Bericht 30 Dec 2014 12:31

Re: Schoonouders noemen mij niet.

Ik snap het wel een beetje. Ondanks dat ze het zo vast niet bedoelen is het gewoon niet leuk.

Wat betreft foto van ex in huis. Dat was hier ook.
Ze wilde van mij ook een foto erbij hangen. Ik heb toen gezegd dat ik geen foto van mij gaf zolang zij ook aan de muur hing. Ik geloof dat mijn schoonzus er uiteindelijk ook nog wat van gezegd heeft, dat dat echt niet kon.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 30 Dec 2014 12:32

Re: Schoonouders noemen mij niet.

Ik snap wel dat dat je toch wat gaat irriteren als het elke keer zo gaat.. Ze bedoelen het misschien niet vervelend maar je hoort het wel elke keer opniieuw. Ook al weet je misschien wel dat ze het niet verkeerd bedoelen, ik zou er toch (onbewust) ook wel onzeker van worden.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 30 Dec 2014 13:33

Re: Schoonouders noemen mij niet.

Herkenbaar, mijn moeder is net zo.
Zelfs na het trouwen, sprak ze over Wolf haar bruiloft e.d..

We proberen ons er niet te veel aan te irriteren, ze accepteert het gewoon niet helemaal en daar kunnen wij geen verandering in brengen.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 30 Dec 2014 13:52

Re: Schoonouders noemen mij niet.

Is dat niet gewoon een beetje automatisme. Denk dat ze het niet echt doorhebben.
<<

Anoniem211

Bericht 30 Dec 2014 14:35

Re: Schoonouders noemen mij niet.

Ik zou het gewoon een keer vragen/benoemen waarom ze dat zo doen zonder verwijtende toon.
<<

Patsy

Bericht 30 Dec 2014 15:06

Re: Schoonouders noemen mij niet.

Toet schreef:Is dat niet gewoon een beetje automatisme. Denk dat ze het niet echt doorhebben.


Dit wilde ik ook typen.

Als het je zo hoog zit zou ik gewoon eens vragen.
<<

Anoniem78

Bericht 30 Dec 2014 17:10

Re: Schoonouders noemen mij niet.

Katrien schreef:
Toet schreef:Is dat niet gewoon een beetje automatisme. Denk dat ze het niet echt doorhebben.


Dit wilde ik ook typen.

Als het je zo hoog zit zou ik gewoon eens vragen.


Misschien doe ik dat ook wel eens een keer. Ben wel benieuwd!
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 30 Dec 2014 18:27

Re: Schoonouders noemen mij niet.

Ik ben er zeker van dat ze het niet zo bedoelen maar ik begrijp wel waarom het je stoort. Ik zou het zelf ook niet (zo) leuk vinden.

Marin, wat vervelend van die foto. Kan ze die niet weggooien of je vriend er vanaf knippen en de rest weggooien..
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem119

Bericht 30 Dec 2014 18:55

Re: Schoonouders noemen mij niet.

Lauren schreef:Marin, wat vervelend van die foto. Kan ze die niet weggooien of je vriend er vanaf knippen en de rest weggooien..


Haha nee want ze vindt de rest er zo leuk op staan (het was van een etentje lang geleden)... Ik doe er verder niet moeilijk over hoor, maar het is zo typerend suf dat ze m dan om heeft gedraaid ipv gewoon weggooien en vond het op een gegeven moment wel beetje irritant worden dat m'n vriend het al tien keer tegen haar heeft gezegd maar ze weigert die foto weg te gooien. Maar ik zei al: We zorgen gewoon voor leuke foto's op de bruiloft, ook van ons en z'n ouders enzo. Mogen die mooi daar te komen staan.

Yare, ik zou trouwens gewoon zelf terug praten in de we vorm. Niet dwingend maar gewoon zodat ze er aan kunnen wennen. Als zij zoiets zeggen van 'goh leuke tafel heb je gekocht, zoon'. kan jij mooi zeggen 'ja he, die hebben we bij winkel x uitgezocht'. Of 'ga je nog wat doen dit weekend?' En dan kan jij zeggen 'Ja we gaan dit en dat doen'. Gewoon subtiel zodat het er in groeit ofzo.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5496

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 30 Dec 2014 19:27

Re: Schoonouders noemen mij niet.

Mja, ik snap dat dat onpersoonlijk overkomt, alsof je niet wordt gezien of zo. Ik denk alleen dat het een gewoonte is omdat ze M. zijn naam waarschijnlijk al heel hun leven roepen, en jij er voor hun gewoon vanzelfsprekend bij hoort nu. Veel makkelijker om alleen M. te zeggen ipv M. en ?. Vooral omdat ze lachen om het grapje dat jij maakte over de kerstboom denk ik dat ze jou gewoon graag mogen en dat het in ieder geval niet persoonlijk is. Gewoon een vervelende (niet bewust) gewoonte.
<<

Anoniem166

Bericht 30 Dec 2014 20:04

Re: Schoonouders noemen mij niet.

Ik herken het wel een beetje. Hier gebeurt het ook wel eens, maar dat is echt onnadenkendheid.
Als jij een goede band hebt met je schoonouders (en volgens mij heb je dat aan de openingspost te lezen), dan denk ik dat ze het niet bewust doen, maar gewoon omdat ze gewend zijn om over hun zoon te praten en jij er later bij bent gekomen. Ik zou er niet al te veel achter zoeken, ook geen nadruk op leggen, maar gewoon zelf wel in de wij-vorm praten als het jullie beiden aangaat. Wie weer pikken ze het dan op, en als ze dat niet doen zou ik het blijven zien als een gewoonte waar ze maar moeilijk vanaf komen.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 30 Dec 2014 21:34

Re: Schoonouders noemen mij niet.

Ik denk ook dat het automatisme is, misschien ook een beetje gemakzucht omdat één naam natuurlijk sneller gezegd is dan dat je elke keer twee namen moet uitspreken. Mijn ex-schoonouders deden het ook vaak (niet altijd, maar wel regelmatig) maar heb me er nooit onzeker door gevoeld omdat ik toch wel wist dat ze me waardeerden.
Ze hebben ook nog twee foto's in de woonkamer waar ik ook op sta, op een ervan staat ook de ex van een andere zoon van ze (die inmiddels al een nieuwe vriendin heeft, voor haar is dan ook heel subtiel een foto van ons zoontje geschoven..) Tja.. nu ik erover nadenk hebben mijn ouders ook beide foto's in de woonkamer waar mijn ex op staat.
Misschien moet je een foto van jullie samen aandragen Marin, dat ze die andere foto kunnen vervangen? Denk dat het bij sommige mensen gewoon zo gaat, dat ze eerst een foto moeten krijgen waarmee ze de andere foto kunnen vervangen.
Ik dwaal af... maar kortom: ik zou me er niet te veel zorgen om maken
<<

Anoniem178

Bericht 30 Dec 2014 21:40

Re: Schoonouders noemen mij niet.

Als dat het enige is zou ik me er zeker niet druk om maken. :) Denk dat het vooral gewoonte is.

Geen idee eigenlijk of mijn schoonouders dat doen, nooit op gelet, maar ik voel me daar wel erg welkom. Ga ik nu dus wel op letten hé. :laughcry:
<<

Anoniem108

Bericht 31 Dec 2014 00:06

Re: Schoonouders noemen mij niet.

Ik sluit me aan bij Caulfield met de toevoeging dat je uit onzekerheid het negatief uitlegt voor jezelf -----> er blijkbaar niet toe doen. Onzeker zijn is niet grappig, dus zou ik het ook niet zo presenteren (je gaf aan er een grapje over te maken). Zolang jij gewoon beleefd blijft en rustig vraagt waarom ze dat doen, denk ik dat je hier ook een normaal antwoord op krijgt. Ik vermoed niet dat ze het expres doen, maar het kan het nare gevoel dat je erbij krijgt wel wegnemen.
<<

Anoniem78

Bericht 31 Dec 2014 12:09

Re: Schoonouders noemen mij niet.

Thanks voor de tips...
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 31 Dec 2014 12:44

Re: Schoonouders noemen mij niet.

Ik heb er zelf geen ervaring mee ivm geen relatie maar zat er door dit topic over na te denken hoe dit in mijn omgeving is. Ik spreek bv mijn tante wekelijks en die noemt naar mij toe dan bv ook steeds: ik ben bij T of bij J geweest. Of T gaat op vakantie. En dan noemt ze de namen van haar dochters in plaats van dochter en man en de rits met kinderen. Ze bedoelt daar verder niets mee dat ze haar schoonzonen niet mag oid maar omdat het dan voor iedereen ook al wel duidelijk is. Nu ik er door dit topic op let kom ik dit eigenlijk best wel vaker tegen. Ik zou me er zelf dus zeker niet onzeker door gaan voelen. Je zou het kunnen blijven aankaarten maar als dat niet helpt zou ik het van me af laten glijden, me er niet druk om maken omdat je verder een prima contact hebt en zij dit waarschijnlijk niet eens zien.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem125

Bericht 31 Dec 2014 13:19

Re: Schoonouders noemen mij niet.

Mijn tante en oom hebben een collage gemaakt van hun vakantie een aantal jaar geleden, mijn nichtje staat daar op met haar vriend die toen mee was. Inmiddels is de relatie uit en heeft mijn nichtje een nieuwe vriend. Ik vind echt niet dat mijn tante en oom nu hun foto's weg moeten halen. Het is toch gewoon een herinnering aan een bepaalde periode en ja, daar was de ex van mijn nichtje nu eenmaal ook bij. Beetje vreemd om van mensen te eisen dat ze een persoon uit hun verleden schrappen, omdat de relatie is verbroken.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 31 Dec 2014 13:41

Re: Schoonouders noemen mij niet.

Een foto van je vriend en zijn ex samen zonder andere op de foto zou ik wel wat vreemd vinden. Maar een collage zoals Nougat zegt zou ik weer niet vreemd vinden. Dat is een leuke herinnering en daar horen sommige mensen gewoon bij. Anders zou mijn zus haar trouwfoto's kunnen weggooien omdat mijn ex daarop staat. Lijkt me niet de bedoeling haha.

Verder denk ik ook dat het automatisme is, heb ik soms ook met mensen. Dan bedoel ik ze allebei, maar om ze dan beide tenbenoemen vind ik teveel, iedereen weet dat ik het over hun beide heb.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9783

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 02 Jan 2015 16:10

Re: Schoonouders noemen mij niet.

Daarom vind ik ook dat bij familiefoto's altijd een groepsfoto gemaakt moet worden MET aanhang en ZONDER aanhang.

Dan kunnen ze gewoon de foto wisselen :ja:
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 02 Jan 2015 16:12

Re: Schoonouders noemen mij niet.

Mijn schoonouders komen ook bij N. op visite, en niet bij N. & B.
Maar daardoor heb ik niet het gevoel dat ik er niet bij hoor of iets.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem88

Bericht 02 Jan 2015 16:18

Re: Schoonouders noemen mij niet.

Mijn ouders hadden een foto staan van ons gezin en mijn ex, ik had daar geen problemen mee, mijn ex hoorde er op dat moment van de foto gewoon bij. Blijkbaar vonden mijn ouders anders, want vrij snel hebben ze een stukje van een andere foto voor m'n ex geschoven, haha. Nouja, ik begrijp het ook wel, ze waren inmiddels wel helemaal klaar met hem. Foto is dit jaar vervangen voor een familiefoto met mIjn huidige vriend erop, trouwens.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers