Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe veranderde jouw relatie na het krijgen van kinderen?

<<

Anoniem125

Bericht 30 Dec 2014 09:23

Hoe veranderde jouw relatie na het krijgen van kinderen?

Hoe veranderde jouw relatie na het krijgen van kinderen? Ik ben daar wel benieuwd naar eigenlijk. Het heeft natuurlijk hoe dan ook een grote impact. Maar hoe hebben jullie samen je weg erin gevonden? Wat waren de moeilijkheden die jullie tegenkwamen en welke oplossingen hebben jullie bedacht. Zijn jullie nu gelukkiger dan voordat je kinderen had, of juist ongelukkiger?

En als het niet heeft gewerkt voor jullie en de relatie is verbroken, wat waren daar de belangrijkste redenen voor? Zou je het met de kennis van vandaag anders aanpakken?
<<

Anoniem125

Bericht 30 Dec 2014 09:25

Re: Hoe veranderde jouw relatie na het krijgen van kinderen?

Ik dacht hier trouwens aan, omdat ik een artikel tegenkwam: http://www.goedgevoel.be/gg/nl/525/Rela ... baby.dhtml

Daarin staat dat maar liefst 30 tot 35% van de koppels uit elkaar gaan nog voordat het oudste kind 3 jaar is. Het schijnt ook dat veel stellen een relatiedip krijgen vlak nadat het eerste kind is geboren.
<<

Anoniem304

Bericht 30 Dec 2014 09:26

Re: Hoe veranderde jouw relatie na het krijgen van kinderen?

Nougat schreef:Het schijnt ook dat veel stellen een relatiedip krijgen vlak nadat het eerste kind is geboren.

No shit.

Dat kan ik me zelfs zonder kinderen heel goed voorstellen.
<<

Anoniem125

Bericht 30 Dec 2014 09:32

Re: Hoe veranderde jouw relatie na het krijgen van kinderen?

Ja? Ik denk dat het veel te maken heeft met hoe je een 'relatiedip' definieert. Je hebt natuurlijk minder tijd voor elkaar, je hele wereld staat op z'n kop en je moet allebei je draai zien te vinden, maar ik heb het zelf nooit ervaren als dip. Wij groeiden juist naar elkaar toe, omdat we nu een gedeelde verantwoordelijkheid hadden en samen erg konden genieten.
<<

Anoniem140

Bericht 30 Dec 2014 09:34

Re: Hoe veranderde jouw relatie na het krijgen van kinderen?

Mijn ex was nog minder thuis, hield thuis nergens rekening mee, alle verzorging kwam op mij neer en toen hij een nieuw vriendinnetje kreeg was het einde verhaal.
<<

Anoniem75

Bericht 30 Dec 2014 09:37

Re: Hoe veranderde jouw relatie na het krijgen van kinderen?

Op dit moment hunkeren we allebei naar wat ontspanning en een avondje weg. We hebben het de laatste tijd zo druk dat we gewoon nergens een gaatje vinden om een keer ergens een hapje te gaan eten terwijl we dat beide erg van kunnen genieten. Mijn man is vooral erg druk met werk en als hij thuis is met de kinderen. Vooral de oudste is echt een papa's kindje en wil het liefst iedere seconden bij zijn papa zijn. Ik heb het overdag vooral druk met de kinderen. School halen/brengen, zorg voor de jongste. En daarbij natuurlijk nog het huishouden. Omdat beide kinderen de laatste tijd veel ziek zijn (ze wisselen elkaar vaak af) en beide niet goed slapen hakt het er soms wel bij in en dat is ook een van de reden dat we de afgelopen maanden nergens samen naartoe zijn geweest. Na 22.00 is het hier vaak gedaan en liggen we al samen in bed of een van ons is op de bank in slaap gevallen.

Op dit moment geef ik onze relatie dus een onvoldoende. Gewoon omdat het op dit moment niet zo spannend is maar we leven meer op de automatisch piloot. Toch houden we van elkaar en kunnen we niet zonder elkaar en respecteren dat het voor nu gewoon even zo is. Echt ik blijf erbij als de jongste is eens door zou slapen (heeft hij 1,5 week gedaan in zijn 9,5 maanden oude leventje) dat we ons allemaal beter voelen. Echt vermoeidheid is killing en je wordt er zo'n ander mens door.
<<

Patsy

Bericht 30 Dec 2014 09:44

Re: Hoe veranderde jouw relatie na het krijgen van kinderen?

Ik was er heel bang voor om uit elkaar te groeien of elkaar niet meer te begrijpen nadat ik (volgens mij hier) in een topic las dat voor veel stellen de relatie in negatieve zin veranderde.
Gelukkig is dit bij ons niet het geval. Natuurlijk zijn we soms moe door slechtere nachten dan voordat we een kind hadden, en reageren we dan minder leuk op elkaar. Maar we weten allebei dat dat puur door slaapgebrek komt, niet doordat we elkaar niet meer leuk vinden. We vinden het allebei ook erg fijn om te zien hoe de ander is als ouder, dat voelt heel bijzonder. Mijn man is echt de allerleukste vader die er is, en hij vindt mij de allerleukste moeder :heart:.
Nou moet ik wel zeggen dat we samen erg veel meegemaakt hebben de afgelopen jaren en daardoor wel weten wat we aan elkaar hebben. Ook weten we van elkaar wanneer de ander er even doorheen zit, dan neemt degene die nog even door kan het over.

Bij ons is er dus wel degelijk iets veranderveranderd (joh..), maar alleen maar ten goede.
<<

Patsy

Bericht 30 Dec 2014 09:47

Re: Hoe veranderde jouw relatie na het krijgen van kinderen?

Razz, wij hebben nu een periode van slechte nachten achter de rug. Op de avonden dat mijn man vroeg thuis is gaan we dan tegelijk met M naar bed, tv aan, thee en koekje mee en we vallen vanzelf in slaap. We liggen lekker samen in bed, wat ons erg goed doet. En wanneer M vanaf een uur of 2 begint met spoken hebben we toch al een mooi aantal uren geslapen.

Misschien is dat ook iets voor jullie?:-)
<<

Anoniem75

Bericht 30 Dec 2014 09:52

Re: Hoe veranderde jouw relatie na het krijgen van kinderen?

Er zijn ook dagen dat het hier om 21.00 uur al donker is hoor. Idd fijn om dat langer te slapen. Het kan niet altijd zo vroeg maar dit gebeurd zeker wel 1x in de week. En dat liggen we om 21.01 allemaal in diepe slaap :laughcry:
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 30 Dec 2014 09:55

Re: Hoe veranderde jouw relatie na het krijgen van kinderen?

Onze relatie is zeker niet slechter geworden sinds we kinderen hebben, eerder intenser, maar we moeten er wel harder aan werken dan voordat we kinderen hadden. Je moet echt bewust (en gepland, helaas) tijd voor elkaar maken, maar dat proberen we regelmatig te doen. Gelukkig hebben we veel lieve mensen om ons heen die de kinderen graag een avondje opvangen. Als de derde wat groter is, hopen we ook weer eens een of twee nachten met zijn tweetjes weg te kunnen. Dat mis ik nu wel, dat de tijd die we echt samen hebben, altijd maar zo kort is.

Ik kan me wel voorstellen dat relaties onder druk komen te staan als er kinderen komen. Zolang je je daar echter bewust van bent en er iets aan doet (vooral ook blijven praten en kleine irritaties niet onnodig groot laten worden), kun je er sterker uitkomen. Neemt niet weg dat we ook hier heus wel eens periodes hebben dat er weinig tijd is voor elkaar, dat we erg vermoeid zijn en dat we wel eens denken 'waar zijn we aan begonnen' :eyes: Maar over het geheel genomen zijn we nog steeds heel erg gelukkig met elkaar, en met de kinderen!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem304

Bericht 30 Dec 2014 10:01

Re: Hoe veranderde jouw relatie na het krijgen van kinderen?

Nougat schreef:Ja? Ik denk dat het veel te maken heeft met hoe je een 'relatiedip' definieert. Je hebt natuurlijk minder tijd voor elkaar, je hele wereld staat op z'n kop en je moet allebei je draai zien te vinden, maar ik heb het zelf nooit ervaren als dip. Wij groeiden juist naar elkaar toe, omdat we nu een gedeelde verantwoordelijkheid hadden en samen erg konden genieten.

Exact. Maar ik kan me wel voorstellen dat je door weinig slaap, irritaties, alle veranderingen en emoties etc. dat een 'dipje' noemt.

Ik gebruik dat woord sowieso nooit. Maar een ander weer wel sneller.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 30 Dec 2014 10:39

Re: Hoe veranderde jouw relatie na het krijgen van kinderen?

Was een soortgelijk topic niet al eens een keer eerder door jou geopend Nougat?

Edit: even teruggezocht, er zijn inderdaad wel een aantal topics geweest die telkens weer uitmondde in eenzelfde discussie. Niet allemaal door jou geopend hoor.
<<

Anoniem154

Bericht 30 Dec 2014 12:27

Re: Hoe veranderde jouw relatie na het krijgen van kinderen?

Dat is voor mij ook een reden om hier niet te reageren :kerstsmile:
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 30 Dec 2014 12:39

Re: Hoe veranderde jouw relatie na het krijgen van kinderen?

Het 1e wat ik dacht alweer dit topic?
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem125

Bericht 30 Dec 2014 12:41

Re: Hoe veranderde jouw relatie na het krijgen van kinderen?

Niet dat ik weet Parisienne. Natuurlijk gaat de discussie hier wel eens over kinderen in combinatie met een relatie, maar ik kan me geen soortgelijk topic herinneren. Ik ben er gewoon benieuwd naar, omdat wij natuurlijk straks ook weer in de babyfase zitten.
<<

Anoniem211

Bericht 30 Dec 2014 13:27

Re: Hoe veranderde jouw relatie na het krijgen van kinderen?

Miley schreef:Mijn ex was nog minder thuis, hield thuis nergens rekening mee, alle verzorging kwam op mij neer en toen hij een nieuw vriendinnetje kreeg was het einde verhaal.


Haha, hier zo ongeveer hetzelfde ;).

Ik denk dat kleine kinderen best wel killing kunnen zijn voor je relatie, ook voor de daarvoor hele sterke relaties. Vooral als je meerdere kinderen hebt ben je altijd bezig met hén. Nu ik de kinderen de helft van de tijd niet heb mérk ik hoe fijn het is om 1 op 1 aandacht te hebben met mijn vriend. Hoe erg we dat ook nodig hebben om dichter bij elkaar te blijven. De dagen dat onze kinderen ( 4 stuks onder de 5 ) er zijn worden we geleefd en zijn we bekaf aan het eind van de dag. Ze zijn echt geweldig leuk hoor, maar wat kost het een energie. Met kleine kinderen word je geleefd, ik vind het verdomd knap als je relatie nog zo is als voorheen als je kleine kinderen hebt.
<<

Anoniem125

Bericht 30 Dec 2014 13:35

Re: Hoe veranderde jouw relatie na het krijgen van kinderen?

Maar dat is ook heftig. 4 kinderen onder de 5! Is wel een heel verschil met hoe wij het bijvoorbeeld hebben aangepakt, dus eerst 1 en dan jaren later nog eens 1. Vaak zijn het ook wel de keuzes die je maakt. Wij hebben er bijvoorbeeld heel bewust voor gekozen om tijd vrij te maken voor elkaar en doen dat nog steeds. Dat hoeven echt niet altijd spectaculaire uitstapjes te zijn, of dure etentjes, maar zoals Katrien ook zegt, alleen al door samen vroeg naar bed te gaan en daar lekker met hapjes een mooie film te kijken en wat tegen elkaar aan te liggen, kun je al tijd voor elkaar maken. Wij praten in bed vaak uren met elkaar over alles wat ons bezighoud, niet alleen over onze dochter, maar ook over onze eigen dromen, ambities, plannen, de dingen die we hebben meegemaakt, wat ons dwarszit, waar we naar uitkijken of juist tegenop zien. Die momenten zijn heel belangrijk in een relatie.
<<

Patsy

Bericht 30 Dec 2014 14:03

Re: Hoe veranderde jouw relatie na het krijgen van kinderen?

Bij ons komt de tweede wel snel na de eerste, dat was wel de planning, maar zo snel als dit was niet verwacht. Ik denk zeker dat het straks drukker wordt, maar omdat we al gewend zijn om meer te plannen heb ik er wel vertrouwen in. Nou moet ik wel zeggen dat wij, door het werk van mijn man, al gewend waren aan periodes waarin we elkaar weinig zien. We hebben hierin samen een manier van leven gevonden die voor ons goed werkt. Die manier houdt dus onder meer in dat we samen knus om half 8 op bed liggen.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 30 Dec 2014 14:08

Re: Hoe veranderde jouw relatie na het krijgen van kinderen?

Ik denk dat er weinig relaties zijn waarin het zo gaat als bij jou, Nougat. Fijn voor jullie, maar de realiteit is in de meeste gevallen heel anders.
<<

Anoniem211

Bericht 30 Dec 2014 15:26

Re: Hoe veranderde jouw relatie na het krijgen van kinderen?

Meid, je hebt er nog maar 1. Dat is ook niet zo moeilijk plannen ;). Met 1 kind konden wij ook nog vrij veel doen en laten. Er was altijd wel een opa of oma die op wilde passen.
<<

Anoniem123

Bericht 30 Dec 2014 15:46

Re: Hoe veranderde jouw relatie na het krijgen van kinderen?

1 kind is idd niet moeilijk te plannen. jammer dat ik bij kind nummer 2 er achter kwam dat 1 kind eigenlijk erg makkelijk is. :smile:
Zowel qua huishouding als ergens oppas regelen.
1kind breng je toch wat sneller weg dan als je er 3 of 4 hebt.

Wij hebben na het eerste kind wel die 'dip' gehad. Wat moesten wij wennen zeg... nu hebben we dat gelukkig helemaal niet en gaat het allemaal wel 100 keer beter. Zag daar in de zwangerschap wel tegenop. Maar snap wel dat mensen uitelkaar gaan met kleine kindjes. Het is echt investeren in elkaar en ook dat blijven doen
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 30 Dec 2014 16:21

Re: Hoe veranderde jouw relatie na het krijgen van kinderen?

Echt he! 1 kind vond ik qua oppas ook makkelijker. Nu willen mijn ouders liever niet op 2 bengels passen (ze zijn op leeftijd) en onze vrienden/buren zadel ik al best vaak op met hun dus dan voelt het als 'dumpen' als ik ze vaker weg breng.
Qua relatie was het na Ruben een grote blauwe wolk, alles was geweldig, we waren super verliefd en Ruben een voorbeeld baby. Maar na Mirthe, die constant huilde voor een aantal weken, nee toen waren wij geen leuke geliefden. Nu weer wel! Jeej!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem 82

Bericht 30 Dec 2014 16:22

Re: Hoe veranderde jouw relatie na het krijgen van kinderen?

-
Laatst gewijzigd door Anoniem 82 op 18 Jan 2015 20:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem97

Bericht 30 Dec 2014 16:35

Re: Hoe veranderde jouw relatie na het krijgen van kinderen?

Hier is de relatie juist sterker geworden. We zijn nog meer naar elkaar toe gegroeid.
<<

Anoniem84

Bericht 30 Dec 2014 16:42

Re: Hoe veranderde jouw relatie na het krijgen van kinderen?

Hier is de relatie ook sterker geworden, het voelt meer als een team, dat je het samen doet en dat je echt op elkaar kunt bouwen. Maargoed, een huilbaby en lange tijd weinig slaap is wel echt killing, dus hier hebben we (met name na de geboorte van de oudste) mindere momenten gehad.
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers