Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Prednison

<<

Lovex

Noob

Berichten: 7

Geregistreerd: 23 Okt 2014 00:34

Bericht 30 Dec 2014 01:04

Prednison

Goedenavond.

Vanochtend voor het eerst bij de MDL-arts geweest, doordat ze vermoeden dat ik de ziekte van Crohn heb.
Volgende week maandag krijg ik een MRI scan waarbij ze mijn gehele dunne darm in kaart willen brengen.
Ik ben vanmiddag begonnen met prednison om de ontsteking in mijn buik onder controle te krijgen.

Ik moet de eerste twee weken beginnen met 40 mg per dag, daarna per week afbouwen met 5 mg.
Hopelijk krijg ik niet al te veel last van de bijwerkingen, weer ook niet of dat al het geval is als je negen weken prednison slikt?

We zullen volgende week afwachten hoe de MRI scan verloopt en wat het verloop van de behandeling zal worden.

Iemand anders hier ervaring met prednison? Had je last van bijwerking, zo ja na hoeveel tijd?

Liefsx
<<

Anoniem255

Bericht 30 Dec 2014 12:38

Re: Prednison

Ik slik heel vaak, heel veel en heel lang Prednison.
Meestal begin ik met 60mg voor ongeveer 1 maand en dan mag ik afbouwen. Elke 2 weken 5mg.
Maar het is volledig afhankelijk van hoe de ontsteking afneemt.

Ik krijg na ongeveer een week last van de bijwerkingen. Ik reageer sowieso vrij heftig op Prednison. Ik hou heel veel vocht vast, kom kilo's aan, last van eetbuien, depressieve gevoelens, haaruitval....

Succes. Hopelijk krijgen ze het snel rustig.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers