Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bladerdeeg met knakworst invriezen?

<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2864

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 29 Dec 2014 16:50

Bladerdeeg met knakworst invriezen?

Zou dat kunnen? Dus de kwakworstjes in het bladerdeeg maken en het dan invriezen? Zodat ik het vrijdag zo uit de vriezer de oven in kan doen?
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 29 Dec 2014 17:22

Re: Bladerdeeg met knakworst invriezen?

Ja dat kan, maar dan zou ik ze nog niet afbakken voor ze de vriezer in gaan.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 29 Dec 2014 17:31

Re: Bladerdeeg met knakworst invriezen?

Ik zou het niet doen. Je kan dingen niet twee keer invriezen zonder te bereiden tussendoor. Je kan de knakworstjes alleen in het bladerdeeg rollen als dat ontdooit is lijkt me, dan moet je het daarna afbakken voordat je het weer invriest, er vanuit gaande dat je gewoon zo'n pak bladerdeeg uit de vriezer hebt.
Na het afbakken invriezen kan wel, maar ik vind het bladerdeeg daar niet lekkerder van wordt, vandaar dat ik het dus niet zou doen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2864

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 29 Dec 2014 18:15

Re: Bladerdeeg met knakworst invriezen?

Mijn bedoeling was om ze niet te bakken voor ze de vriezer weer ingaan. Ik twijfel ook vanwege het opnieuw invriezen van het bladerdeeg(heb inderdaad zo'n standaard pak bevroren bladerdeeg). Kan er op internet verder ook niet echt iets over vinden. En anders moet ik ze maar donderdagavond maken. Nachtje koel bewaren en dan vrijdag bakken. Dat kan toch sowieso wel?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 29 Dec 2014 18:22

Re: Bladerdeeg met knakworst invriezen?

Misschien als je het met danaroldeeg maakt. En dan ongebruikt invriest?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 29 Dec 2014 18:25

Re: Bladerdeeg met knakworst invriezen?

Bladerdeeg droogt heel snel uit als je het niet bakt. Ik zou ze donderdag maken en ook gewoon afbakken, goed af laten koelen, in een goede bewaardoos doen en vrijdag opwarmen in de oven denk ik in dit geval.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 05 Jan 2015 22:51

Re: Bladerdeeg met knakworst invriezen?

Je hebt er nu waarschijnlijk niks meer aan, maar zag deze net voorbij komen en moest aan dit topic denken: http://www.handigebaktips.nl/bladerdeeg-hapjes-bewaren/
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2864

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 06 Jan 2015 07:31

Re: Bladerdeeg met knakworst invriezen?

Dankje Rebecca. Altijd handig voor een volgende keer. Heb nu maar s'morgens een deel gemaakt, goed afgedekt en s'middags gebakken en direct gegeten. En toen M. z'n middagdutje deed heb ik weer een deel gemaakt voor aan het einde van de middag. Was prima te doen zo!

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers