Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwanger en fit blijven

<<

Anoniem125

Bericht 29 Dec 2014 11:08

Zwanger en fit blijven

Even voor de zwangeren onder ons, hoe zorg jij dat je enigszins fit de zwangerschap doorkomt? Ik merk dat ik het best lastig vind, zeker nu in de winter. Het is zo verleidelijk om binnen op de bank te hangen met een dekentje over me heen en lekker wat chocolade te eten.

Ik dacht, misschien is het een idee om elkaar in dit topic wat te motiveren om gezond te blijven eten en te bewegen?
<<

Anoniem280

Bericht 29 Dec 2014 11:19

Re: Zwanger en fit blijven

Gaat voor mij niet meer op. Bewegen is zo beperkt mogelijk, omdat ik anders teveel druk op mijn buik zet. Dit is mij streng afgeraden. Buiten zit ik al in een rolstoel.
Volgende week maar weer zien en horen wat de gynaecoloog zegt.
Maar vlgs mij moet dit topic naar zwanger.
<<

Anoniem112

Bericht 29 Dec 2014 11:39

Re: Zwanger en fit blijven

Omdat ik bekkeninstabiliteit heb gaat echt bewegen helaas niet meer.. Wel lukt fietsen nog redelijk dus ik probeer wel regelmatig de fiets te pakken voor een rondje.

Eten let ik echt erg op, maar met kerst heb ik best ook wel drie dagen gesnaaid... Nu weer even wat opletten dus.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 29 Dec 2014 11:55

Re: Zwanger en fit blijven

Ik ben fit gebleven door vooral te blijven doen en niet alleen maar toe te geven aan de vermoeidheid. Heb met 36 weken nog een stuk badkamer betegeld, verder ben ik zo'n 3x pw 1-1,5 uur blijven lopen, geklust in huis en deed ik vooral boodschappen bij verschillende winkels waardoor ik vaker heen en weer moest fietsen. En ik probeerde niet teveel te snaaien.

Mijn conditie is nu prima, ik ben alweer een paar uur wezen wandelen en 2 x 4 uurtjes gaan shoppen zonder er moe/uitgeput van te raken. Dat was na de vorige zwangerschap wel anders.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem280

Bericht 29 Dec 2014 12:07

Re: Zwanger en fit blijven

Als ik met 24 weken niet in het ziekenhuis had gelegen, was ik ook doorgegaan met lopen etc.
Maar omdat ik toen 2cm. ontsluiting had, (geen idee hoeveel nu, omdat er een ring om mijn baarmoedermond zit en inwendige onderzoeken nu niet mogen, omdat het anders gestimuleerd wordt) harde buiken en voorweeën, veranderd alles in 1 klap.
Vorige week, met erge buikpijn, weer een nacht in ziekenhuis gelegen.
<<

Patsy

Bericht 29 Dec 2014 12:27

Re: Zwanger en fit blijven

Doordat ik niet voldoende voeding binnen krijg is sporten helaas onmogelijk nu. Dan wordt het zwart voor mijn ogen en val ik uiteindelijk flauw. Ik probeer wel zoveel mogelijk lopend te doen om toch enige conditie te houden. Daarbij heb ik natuurlijk een baby van 10 maanden die ik regelmatig op til, dus in beweging ben ik sowieso wel.

Tijdens mijn vorige zwangerschap was dat precies zo, ik was erg bang te weinig conditie te hebben voor de bevalling. Dit was gelukkig niet het geval en na de bevalling was mijn conditie ook erg snel weer terug.

Maar, eerlijk is eerlijk, ik kan niet wachten om weer wat te gaan doen.
<<

Anoniem313

Bericht 29 Dec 2014 12:29

Re: Zwanger en fit blijven

Ik denk dat het niet zo erg is om met een dekentje op de bank te liggen en chocola te eten, zolang je ernaast ook nog maar actief bent, al naar gelang je daartoe in staat bent. Het is net deze dagen natuurlijk erg koud en glad, dus nu naar buiten is niet aantrekkelijk en heus niet erg om even over te slaan. Ik loop nog hard maar deze dagen even niet.
Wandelen, zwemmen, en daarnaast zijn er zat zwangerschapscursussen die gericht zijn op beweging. Mom In Balance bijvoorbeeld: de naam is zum kotzen maar de cursussen volgens mij best leuk. Die wil ik gaan doen als het hardlopen niet meer gaat. Zit vooral in het westen van het land.
<<

Anoniem125

Bericht 29 Dec 2014 12:38

Re: Zwanger en fit blijven

Wat jammer lijkt me dat als je niet meer mag/kan bewegen, is toch wel iets wat je er doorheen kan slepen die zwangere maanden, maar als het zwart voor je ogen wordt, of het is je sterk afgeraden, dan heb je geen andere keuze.

Ik heb net 45 minuten gewandeld en om in dat natuurgebied te komen nog 15 minuten in totaal gefietst. Toch weer fijn een uurtje bewogen. Ik probeer nu 3x in de week te sporten in de sportschool en de dagen dat ik niet sport nog 2 a 3x in de week te wandelen. Verder doe ik veel op de fiets, de korte stukjes hier in de stad.

Ik baal er wel van dat het nu zo glad is op sommige plekken. Normaal ben ik niet angstig aangelegd, maar ik wil nu absoluut niet vallen, omdat het schade kan opleveren als je verkeerd valt. Ik hoop zo dat deze winter zacht zal zijn. Ik heb mijn uurtjes in de buitenlucht echt nodig om niet depressief te raken.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 29 Dec 2014 12:41

Re: Zwanger en fit blijven

Ik heb staand doorgewerkt tot 39w, dat vond ik toen al voldoende. Deed ook veel te voet. Bij de tweede moest ik ook rust houden ivm premature contracties, maar toen ging ik 1 keer per week zwangerschapszwemmen. Toen ik weer alles mocht ging ik weer veel fietsen en wandelen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem104

Bericht 29 Dec 2014 12:53

Re: Zwanger en fit blijven

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 01 Feb 2015 21:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15900

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 29 Dec 2014 14:35

Re: Zwanger en fit blijven

Ik blijf zolang het lukt twee keer per week fitnessen. Ik ben echt blij dat dit tot nu toe prima gaat. Daarnaast probeer ik minimaal twee stuks fruit en elke dag groenten te eten. Eigenlijk net zoals voorheen dus. Als aanvulling skik ik zwangerschapsvitamines. Ik ben nu zes kilo aangekomen en gelukkig zit het (tot nu toe) alleen bij mijn buik en borsten. Ij draag wel zwangerschapsbroeken maar nog in dezelfde kledingmaat als normaal en ook qua bovenkleding heb ik mijn eigen maat nog gewoon. Ik snaai toch wel wat meer dan voorheen, heb meer drang naar zoetigheid.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 29 Dec 2014 20:14

Re: Zwanger en fit blijven

Ik heb eigenlijk mijn hele zwangerschap wel bewogen. Fietsen en wandelen eigenlijk steeds wel, en ik heb ook veel gezwommen want dat vond ik heel fijn: even bewegen zonder al het gewicht te voelen. Op het laatst deed ik nog zwangerschapsgym maar dat mag weinig naam hebben want het was meer praten dan bewegen en bovendien was ik na 2 lessen al bevallen. Dat was dus echt in de laatste weken. Oh, en in de eerste weken deed ik nog zumba maar daar ben ik op een gegeven moment mee opgehouden omdat het niet echt bevorderlijk was voor de misselijkheid..
<<

Anoniem315

Bericht 29 Dec 2014 20:36

Re: Zwanger en fit blijven

Toen ik na 27 weken stopte met paardrijden en ik het kort daarna rustiger aan moest doen i.v.m. harde buiken, ging ik elke dag op de fiets boodschappen doen. En daarnaast deed ik huishoudelijke klussen, waarbij ik vooral traplopen niet vermeed. Geen sport voor mij dus, maar wel veel bewegen.
<<

Anoniem125

Bericht 30 Dec 2014 13:28

Re: Zwanger en fit blijven

Ik ben net terug van de sportschool. Het ging weer lekker! Wat doe jij nu precies als je in de sportschool bent, Lady? Ik sta zelf voornamelijk op de crosstrainer, op de loopband (helling wandelen) en op de spinning fiets. Ben benieuwd hoelang dit prettig blijft voelen. Als het niet meer goed voelt, dan heb ik al zo'n rittenkaart voor het zwembad aangeschaft en ga ik lekker zwemmen.

Qua eten gaat het de laatste weken eindelijk weer goed. Ik heb mijn eetlust terug, eet grotere hoeveelheden en heb weer zin in verschillende dingen. Voel me gelijk zoveel energieker! Echt fijn. Ik probeer zoveel mogelijk gezonde dingen te eten, en daar mag ik nu ook best veel van, maar het snoepen zoveel mogelijk te beperken en ook niet teveel zout en vettige troep binnen te krijgen. Ik heb net een periode achter de rug waarin ik ontzettend veel behoefte had aan zoet, maar dat is nu ineens weer voorbij. Zo gek, dat je lichaam echt schreeuwt om bepaalde stoffen in bepaalde fases van je zwangerschap.
<<

Anoniem315

Bericht 30 Dec 2014 14:57

Re: Zwanger en fit blijven

Dat herken ik wel, van die gekke foodcravings. Ik had tot en week of 15 heel veel behoefte aan nootjes. En koffie vond ik vies. En daarna at ik elke dag brood met kip en koffie was weer lekker. En de hele zwangerschap door at ik waterijs. Veel waterijs.
<<

Anoniem112

Bericht 30 Dec 2014 16:00

Re: Zwanger en fit blijven

Ik heb nooit echt foodgravings gehad en nu ook niet..
Echt veel eetlust meer dan anders ook niet echt, bij mijn eerste zwangerschap kwam ik 22 kg aan, en de tweede keer 18 kg, nu leek het weer die kant op te gaan want ik kwam in 20 weken 10 kg aan, maar nu weer 10 weken verder ben ik niets meer aangekomen, dus nu in totaal in 30 weken tien kilo, hopelijk in de laatste weken niet ineens toch nog veel en blijft t deze keer netjes...
<<

Anoniem125

Bericht 30 Dec 2014 16:07

Re: Zwanger en fit blijven

Oeh, dat is wel naar als je zoveel aankomt, Annemijn. Ik ben tot nu toe 4 kilo aangekomen, dus dat valt reuze mee. Ik begon me op een bepaald punt zelfs zorgen te maken of het wel genoeg was, maar volgens alle echo's en mijn verloskundige gaat het juist prima volgens schema. Wel gek dat het zo kan verschillen per vrouw!
<<

Anoniem112

Bericht 30 Dec 2014 18:39

Re: Zwanger en fit blijven

Dan heb je niet helemaal goed gelezen Nougat.. Deze keer gaat t best heel netjes met mijn gewicht!

Maar het is idd heel apart dat t zo kan verschillen per vrouw!

Helemaal bij mijn eerste, ik begon echt slank met 60 kg (168m) en t kilo's volgen eraan terwijl ik wel bewoog en niet bijzonder at.. Bij de tweede begon ik met 62 kg en kwam ik de eerste 25 weken maar vier kg aan, daarna ging t heel hard ook weer....
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15900

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 30 Dec 2014 19:38

Re: Zwanger en fit blijven

Ik doe een combinatie van cardio en krachttraining. Twee keer per week mijn eigen programma van een uur.

Ik was vandaag weer voor controle bij de verloskundige en ze was zo enthousiast over mijn buik: hoog en voor. Leuk om te horen. :)
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 30 Dec 2014 19:47

Re: Zwanger en fit blijven

Wat ik bij mijn 1e zwangerschap een heleboel nog aan fanatiek sporten deed. Doe ik nu letterlijk helemaal niks meer. Op de racefiets ook binnen zit niet lekker. En daarnaast vlieg ik om de haverklap naar toilet omdat ik zo misselijk steeds ben.
Ik kom hooguit 30 min buiten omdat T en ik die frisse neus nodig hebben. Anders sla ik dat het liefst ook over.
Hopelijk knap ik op als ik de 12wkn voorbij ben. Misschien kan ik dan alles dubbel en dwars inhalen.
<<

Anoniem199

Bericht 30 Dec 2014 19:59

Re: Zwanger en fit blijven

Qua sporten kan ik helaas niet zoveel meer ivm mijn bekken. Het enige wat ik nog doe is zwangerschapszwemmen. Merk echt dat m'n conditie slecht is geworden. Qua eten probeer ik het zo gezond mogelijk te houden. Elke dag fruit, verse jus en groente. Ook slik ik extra vitamine. Heb ook een periode gehad dat ik erg veel zin had in chocola, maar dat is nu weer een beetje voorbij. Wel echt vaak zin in patat, had ik hiervoor nooit. Ben nu ongeveer 6 kilo aangekomen, maar da zit allemaal op m'n buik en borsten. Net als Lady groeit m'n buik mooi omhoog en naar voren, kreeg ik gisteren ook de horen bij de vk :)
<<

Anoniem104

Bericht 31 Dec 2014 07:10

Re: Zwanger en fit blijven

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 01 Feb 2015 22:00, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem125

Bericht 31 Dec 2014 10:58

Re: Zwanger en fit blijven

Ja, ik heb dat ook gehoord, over die 140. Ik heb geen hartslagmeter om, maar zorg er wel voor dat ik niet buiten adem raak en dat ik (bij wijze van spreken) nog een gesprekje kan voeren. Waarom stopte je met 30 weken met cardio?

En inderdaad, heel netjes hoor die 10.5 kilo, zeker als je zo licht was voor je zwangerschap.
<<

Anoniem104

Bericht 31 Dec 2014 12:17

Re: Zwanger en fit blijven

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 01 Feb 2015 22:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15900

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 31 Dec 2014 12:31

Re: Zwanger en fit blijven

Ik merk wel dat ik het iets rustiger aan moet gaan doen tijdens het sporten. Heb volgens mij af en toe een harde buik wanneer ik te fanatiek ben.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers