Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Steek jij vuurwerk af?

<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 28 Dec 2014 23:39

Re: Steek jij vuurwerk af?

Sinds ik op mezelf woon heb ik geen vuurwerk meer gekocht. Toen ik nog thuis woonde haalde mijn vader meestal voor rond de 700 á 800 euro aan vuurwerk. Bizar eigenlijk, als ik daar zo aan terug denk.
<<

Anoniem287

Bericht 28 Dec 2014 23:43

Re: Steek jij vuurwerk af?

Nee.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 28 Dec 2014 23:55

Re: Steek jij vuurwerk af?

Ik vind het mooi om te zien maar afsteken doe ik niet, durf ik niet. Vind het ook zonde van mijn geld.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem125

Bericht 29 Dec 2014 08:30

Re: Steek jij vuurwerk af?

Meestal heeft iemand van onze vriendengroep wel vuurwerk gekocht, er zitten echt een paar fanatiekelingen tussen. En ja, ik vind het geweldig om dan vuurwerk af te steken. Ik vind het ook totaal niet eng als ik het zelf doe, want je hebt ruim de tijd om weg te lopen. Ik vind het veel enger als iemand anders vuurwerk afsteekt, zeker als die persoon wat jolig en dronken is en niet meer goed weet wat hij doet.

Nu ik zwanger ben blijf ik trouwens lekker op een veilige afstand. Ik voel op het moment helemaal niet de behoefte om ook maar iets met vuurwerk te maken te hebben.
<<

Anoniem125

Bericht 29 Dec 2014 08:32

Re: Steek jij vuurwerk af?

Milou schreef:Nee ik vind het eng. Ben bang dat het direct ontploft en ik dan een oog mis. Komt door 12 steden 13 ongelukken. Mijn man steekt het wel af maar koopt het nooit omdat ik het niet meer koop.
Hij moet van mij wel een veiligheidsbril op.

Hij moet een veiligheidsbril op van jou? Het gaat om een volwassen vent, wat apart dat je hem behandeld als een kind.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 29 Dec 2014 09:00

Re: Steek jij vuurwerk af?

Jij vindt alles apart.


Geen vuurwerk hier. Ik vind het ook niet nodig dat particulieren het gaan afsteken.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem125

Bericht 29 Dec 2014 09:03

Re: Steek jij vuurwerk af?

Niet nodig? Tsja, er zijn zoveel dingen niet echt nodig, gelukkig is dat geen criterium. Als je die lijn doortrekt, dan zouden we helemaal geen feestjes meer vieren, want dat is immers 'niet nodig'.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 29 Dec 2014 09:07

Re: Steek jij vuurwerk af?

Nee, dat klopt. Daarom dat ik ook geen fanatieke anti-vuurwerkpersoon ben. Ik vind dat niet nodig, anderen blijkbaar wel. Helemaal prima. Ik steek dus gewoon geen vuurwerk af, want ik vind dat niet nodig. Ik ga in de stad dan wel kijken. Veel gezelliger, vind ik.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem125

Bericht 29 Dec 2014 09:09

Re: Steek jij vuurwerk af?

Maar als niemand het zou afsteken, dan zou je ook niet kunnen gaan kijken.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 29 Dec 2014 09:10

Re: Steek jij vuurwerk af?

Particulieren zei ik dus eerder.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem280

Bericht 29 Dec 2014 09:10

Re: Steek jij vuurwerk af?

Niet dat ik het aansteekt, maar bij mij is al een paar keer gebeurt dat na het aansteken van vuurwerk, een paar tellen later het vuurwerk tegen mijn kwam. Stond er toen niet naast, maar 10 meter ervanaf.
Sindsdien ben ik ontzettend bang voor vuurwerk. Knal kwam na 4 seconden al. Weet niet, maar vlgs mij ben je dan nog niet ontzettend ver van het aangestoken vuurwerk vandaan.
En een aantal jaar geleden met de mist is dat alleen maar erger geworden.
Ik ga wel naar buiten om 12 uur, maar dan kijk ik alleen naar siervuurwerk die de lucht ingaat, knallers over de weg moeten zover mogelijk uit mijn buurt blijven.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 29 Dec 2014 09:12

Re: Steek jij vuurwerk af?

Nee, zonde van mn geld. Vriend denkt er net zo over dus gaan we lekker kijken naarxanderen die hun geld verknallen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem125

Bericht 29 Dec 2014 09:21

Re: Steek jij vuurwerk af?

Slakje schreef:Particulieren zei ik dus eerder.

Wie denk je dat al dat vuurwerk afsteken? Juist, particulieren. Als er 1 professionele organisatie vuurwerk zou afsteken in jouw gemeente, dan zag de lucht er heel anders uit op 1 januari. Dan moet je naar een show gaan, ergens op een bepaalde plek. Zou echt totaal anders zijn dan hoe het nu is.

Ik geniet juist altijd erg van het tumult op 1 januari, hier in de buurt worden ook altijd grote vuren gestookt in de straten. Is zo gezellig met de mensen uit de buurt en mijn vrienden. Ik vind het fijn dat er voor 1x eens iets mag in Nederland. Die truttigheid wordt de laatste jaren steeds erger, alles moet gereguleerd worden, alles is eng en gevaarlijk. Laat mensen toch ook eens los gaan, het is maar 1x per jaar!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 29 Dec 2014 09:28

Re: Steek jij vuurwerk af?

Nee, hier wordt dat ook georganiseerd door bedrijven etc.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Rouxxxe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:06

Bericht 29 Dec 2014 09:29

Re: Steek jij vuurwerk af?

Nee, ik koop en steek geen vuurwerk af. Nooit gedaan ook, heb er voor mezelf niks mee. Vind het wel heel leuk om te kijken en ga ook altijd naar buiten.
<<

Anoniem280

Bericht 29 Dec 2014 09:29

Re: Steek jij vuurwerk af?

Ik heb het 1x meegemaakt dat professionals het organiseerden. Geen mens die het een probleem vond.
Een dorp hier verderop organiseert het voor de dorpbewoners, wel zijn er particulieren die het aansteken, maar er kijken meer naar de show dan naar die paar particulieren om.

En jij kunt het gezellig en mooi vinden, die vuren door de straten, ik vind het doodeng. En zo zijn er meer.
<<

Patsy

Bericht 29 Dec 2014 09:31

Re: Steek jij vuurwerk af?

Maddie schreef:
Fiene schreef:Nee ik vind dat eng en zonde van mijn geld. Ik heb nog nooit vuurwerk afgestoken.


Precies dit!


Hier nog èèn!

Ik zet ook geen stap buiten om middernacht.
<<

Anoniem152

Bericht 29 Dec 2014 09:33

Re: Steek jij vuurwerk af?

Nee. Ik vind het zonde van mijn geld en daarbij ook nog eens eng.
Ga ook nooit naar buiten om middernacht.
<<

Anoniem94

Bericht 29 Dec 2014 10:17

Re: Steek jij vuurwerk af?

Nee, ik steek geen vuurwerk af. Wij gaan naar vrienden en kopen met z'n allen vuurwerk, dus ik denk dat ik het mijn vriend laat afsteken. Persoonlijk interesseert het afsteken van vuurwerk me niet zo. Ik kijk liever.
<<

Anoniem140

Bericht 29 Dec 2014 10:26

Re: Steek jij vuurwerk af?

Mijn zoon heeft een beetje vuurwerk, maar niet echt iets speciaals.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Dec 2014 10:41

Re: Steek jij vuurwerk af?

Nee, ik vind vuurwerk echt eng!! Gelukkig blijf ik thuis dit jaar en hoef ik 's nachts nergens heen te fietsen. Ik steek hooguit een sterretje af :P
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 29 Dec 2014 10:46

Re: Steek jij vuurwerk af?

Soms wat sterretjes of pijlen. Tussen het bos is er van de omgeving helaas weinig te zien, dus vaak steken we zelf wel iets af.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 29 Dec 2014 11:02

Re: Steek jij vuurwerk af?

Sterretjes voor de kinderen maar verder vind ik het helemaal niets. Ik ben voor een vuurwerkverbod. Het lijkt mij super als de gemeente en bedrijvigheid zorgen voor spectaculaire shows. Dan maar minder geknal en kleur in de lucht maar de gedachte dat er zoveel mensen jaarlijks gewond raken door vuurwerk staat me tegen.
<<

Anoniem321

Bericht 29 Dec 2014 12:14

Re: Steek jij vuurwerk af?

Ik heb 1 x een bijdrage geleverd aan een vuurwerkpakket dat we gezamenlijk als vriendengroep hebben gekocht. Dat ging geloof ik om een pakket van 50 euro (en dat stelt dan ook nog eens niet zoveel voor, als je echt mooi vuurwerk wilt, kost dat algauw een lieve cent!) Ik heb zelf nog nooit vuurwerk aangestoken.
Eigenlijk vind ik het zonde van het geld, maar die keer waren een paar jongens uit onze groep zo enthousiast dat ik het alleen daarom al leuk vond om mee te betalen.
<<

Anoniem100

Bericht 29 Dec 2014 15:37

Re: Steek jij vuurwerk af?

Wij slaan dit jaar ook over. Vaak deden we wel iets kleins afsteken, zo'n sierpotje voor het idee. Maar dit jaar geen behoefte aan. Bij de vriendengroep waar we het vieren zullen er wel een paar zijn die vuurwerk hebben, maar ook geen grote hoeveelheden.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers