Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oud en Nieuw

<<

Anoniem156

Bericht 01 Jan 2015 17:11

Re: Oud en Nieuw

Annemijn schreef:
Nougat schreef:Ik vind het inderdaad vreemd dat de keuzes die wij maken zo worden veroordeeld. Wij genieten erg van zo'n feestje en vinden het ook belangrijk tijd en aandacht te besteden aan onze vrienden, náást ons gezinsleven. Daar krijgt dochter weer leuke vrolijke ouders voor terug. Ik zou er persoonlijk namelijk echt doodongelukkig van worden, alleen maar thuis zitten met mijn kind 24/7.

Het is trouwens ook niet het een of het ander. We hebben overdag nog een mooie wandeling gemaakt in de zon door het park, appelflappen gebakken en gesnoept, sterretjes afgestoken. Daarna is dochter naar opa en oma gegaan en zijn wij uit eten gegaan en de rest van het feestje gevierd met onze vrienden.

En Annemijn, natuurlijk veranderen er veel dingen als je een kind hebt, maar dat betekent niet dat je nóóit meer naar een feestje kunt gaan, of nooit meer je vrienden kunt zien. Tenminste zo werkt het voor ons niet, en ik ben daar erg gelukkig mee! Mijn leven is heel rijk, niet alleen door mijn gezin, maar ook door andere dingen, zoals mijn werk en goede vrienden en familie.



Gelukkig kan ik mijn vrienden wel zien met onze kinderen erbij, ze horen namelijk bij ons.


Je hebt je punt nu denk ik wel gemaakt, Annemijn.
Iedereen moet toch doen waar hij of zij zich lekker bij voelt?
Ik kan me zo voorstellen dat je naast moeder ook nog gewoon jezelf bent en dus ook weleens dingen wil ondernemen zonder kinderen. Als ik vriendinnen zie met hun kinderen erbij vind ik het leuk, maar ik vind het ook heel fijn als ik ze zie als de kinderen er niet bij zijn. En dat vinden ze zelf ook weleens lekker.
<<

Anoniem125

Bericht 01 Jan 2015 17:13

Re: Oud en Nieuw

Wat probeer je daar nu mee te zeggen, Annemijn? Ik zie mijn vrienden ook met kinderen erbij, maar een oud&nieuw feestje dat gepaard gaat met nogal wat rumoer en drank vind ik geen geschikte omgeving voor een kind. Als jij geen behoefte hebt aan dergelijke feestjes, dan is dat helemaal prima, maar ga geen andere ouders op beschuldigende toon aanspreken als zij wél zo nu en dan genieten van een feestje zónder kinderen. Wat schiet je daar nu eigenlijk mee op?
<<

Anoniem112

Bericht 01 Jan 2015 17:15

Re: Oud en Nieuw

Ja zeker moet iedereen doen waar hij zich prettig bij voelt, maar ik mag toch ook wel aangeven dat ik dat niet begrijp? het gaat ook niet zomaar om een feestje maar in mijn ogen om een bijzondere dag zoals oud op nieuw...
Ik onderneem soms ook wel eens wat zonder kinderen als mijn man thuis is hoor.
<<

Anoniem125

Bericht 01 Jan 2015 17:20

Re: Oud en Nieuw

Ja, het is een bijzondere dag en daarom hebben we om het jaar af te sluiten een lange wandeling gemaakt, hebben we appelflappen gebakken en gegeten, sterretjes afgestoken in de tuin. Allemaal om het jaar af te sluiten. Ik vind oud&nieuw zoals het 's avonds en 's nachts wordt gevierd meer een feestje voor volwassenen. Dat vier ik dus graag met mijn man en goede vrienden.
<<

ChiQ

Bericht 01 Jan 2015 18:08

Re: Oud en Nieuw

Annemijn, wat valt er nou niet te begrijpen?! Je doet nu net of ze dr dochter naar een eenzaam weeshuis heeft gebracht, waar het koud en donker en kil is. Doe even normaal man. Ze is bij opa en oma. Veilig, en warm en er wordt voor haar gezorgd en papa en mama zijn ook even lekker samen aan het feesten. Ik snap het wel, lekker juist.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 01 Jan 2015 18:17

Re: Oud en Nieuw

Ik vind je ook best veroordelend overkomen Annemijn, en zeker niet dat 'ik begrijp het alleen niet, dat mag toch?'-idee wat jij erbij schetst.
#teammaple🍁
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 01 Jan 2015 18:26

Re: Oud en Nieuw

Haha ik zou juist met oud&nieuw wel oppas willen. Allebei mijn kinderen hebben er door heen geslapen. Zaten wij dan met z'n tweeën op de bank...
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem149

Bericht 01 Jan 2015 18:29

Re: Oud en Nieuw

Ik heb zo'n rustige oud & nieuw gehad en toch ben ik zo brak, zo stom!
<<

Anoniem112

Bericht 01 Jan 2015 18:33

Re: Oud en Nieuw

Chiq doe zelf normaal man... Overdrijven is ook een vak...


Jullie moeten maar eens terug lezen... Het is nooit goed hoe je t ook zegt volgens mij... Ik sta er nu eenmaal heel anders in dan iedereen tegenwoordig geloof ik, ik zeg toch ook dat iedereen t voor zich moet weten?
Er mag wel gezegd worden dat het normaal is om je kind weg te brengen maar er mag dan niet gezegd worden dat je dat vreemd vind...
<<

Anoniem112

Bericht 01 Jan 2015 18:34

Re: Oud en Nieuw

Urban Naked schreef:Ik vind je ook best veroordelend overkomen Annemijn, en zeker niet dat 'ik begrijp het alleen niet, dat mag toch?'-idee wat jij erbij schetst.



Wat is hier veroordelend aan dan? Zeg toch niet dat ik t belachelijk vind dat je je kind wegbrengt of wat dan ook?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 01 Jan 2015 18:36

Re: Oud en Nieuw

Het ligt aan de manier waarop Annemijn.
Je kunt je mening geven of iemand belerend toespreken.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem112

Bericht 01 Jan 2015 18:41

Re: Oud en Nieuw

Sam schreef:Het ligt aan de manier waarop Annemijn.
Je kunt je mening geven of iemand belerend toespreken.

Volgens mij geef ik alleen mijn mening.. Zet er ook duidelijk bij dat IK dat VInd en niet dat iéts zo is.....
En dan iedereen t voor zichzelf moet weten...
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 01 Jan 2015 18:43

Re: Oud en Nieuw

Ja, alleen kun je dat ook gewoon 1x zeggen ipv erover door te zagen.
❤ 7 juni 2018
<<

ChiQ

Bericht 01 Jan 2015 18:45

Re: Oud en Nieuw

Annemijn schreef:Chiq doe zelf normaal man... Overdrijven is ook een vak...


Jullie moeten maar eens terug lezen... Het is nooit goed hoe je t ook zegt volgens mij... Ik sta er nu eenmaal heel anders in dan iedereen tegenwoordig geloof ik, ik zeg toch ook dat iedereen t voor zich moet weten?
Er mag wel gezegd worden dat het normaal is om je kind weg te brengen maar er mag dan niet gezegd worden dat je dat vreemd vind...


Hoezo dan iedereen tegenwoordig? Zie je niet hoe veroordelend je bent?! Het gaat om je hele manier van dingen verwoorden. Ipv jouw reactie kan je ook vragen: 'Nougat, heb je niet de behoefte om oud en nieuw met je dochter in te luiden?' Daar gaat het om.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 01 Jan 2015 18:50

Re: Oud en Nieuw

Annemijn schreef:
Urban Naked schreef:Ik vind je ook best veroordelend overkomen Annemijn, en zeker niet dat 'ik begrijp het alleen niet, dat mag toch?'-idee wat jij erbij schetst.



Wat is hier veroordelend aan dan? Zeg toch niet dat ik t belachelijk vind dat je je kind wegbrengt of wat dan ook?
Nee want in dat geval had ik gezegd dat je je rare mening voor je had moeten houden. Dat doe ik nu niet, want ik vind je reacties slechts wat veroordelend en dat komt door opmerkingen als 'want de kinderen horen bij ons'. Ik pik dingen doorgaans echt niet persoonlijk op maar hoe jij je in een aantal posts verwoordt, daar schemert een oordeel door en daar reageren mensen nu op.
#teammaple🍁
<<

Anoniem112

Bericht 01 Jan 2015 18:56

Re: Oud en Nieuw

Weet je het maakt volgens mij toch niks meer uit wat ik nu zeg, dus laat maar... Blijkbaar worden mijn berichten gewoon verkeerd opgevat..

Een andere mening hebben dan de menigte hierzo word toch niet geaccepteerd...
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Jan 2015 19:03

Re: Oud en Nieuw

hier leuke oud en nieuw mijn ouders waren hier. om 12 uur vuurwerk afgestoken. Toen naar opa en oma gewandeld daarna naar mijn broers daar geweest tot 2 uur toen met 1 van onze auto naar huis gereden die stond bij mijn ouders. Lagen rond half 3 op bed. En toch voel ik me nu mega brak geen drup drank gehad. Mijn man heeft wat biertjes op en voelt zich fit
Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 01 Jan 2015 19:06

Re: Oud en Nieuw

Annemijn schreef:Weet je het maakt volgens mij toch niks meer uit wat ik nu zeg, dus laat maar... Blijkbaar worden mijn berichten gewoon verkeerd opgevat..

Een andere mening hebben dan de menigte hierzo word toch niet geaccepteerd...

Haha piepkont. Ik waardeer andere meningen juist enorm. Veroordelen en in de slachtofferrol kruipen, daar heb ik meer moeite mee :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem112

Bericht 01 Jan 2015 19:08

Re: Oud en Nieuw

Urban Naked schreef:
Annemijn schreef:Weet je het maakt volgens mij toch niks meer uit wat ik nu zeg, dus laat maar... Blijkbaar worden mijn berichten gewoon verkeerd opgevat..

Een andere mening hebben dan de menigte hierzo word toch niet geaccepteerd...

Haha piepkont. Ik waardeer andere meningen juist enorm. Veroordelen en in de slachtofferrol kruipen, daar heb ik meer moeite mee :)


Hahah nou moe... Ik krijg t gewoon niet beter uitgelegd hoe ik het bedoel op het moment.. Zou er boos van worden, nu steek ik t maar ik hormonen.. :kerstduim:
<<

Anoniem125

Bericht 01 Jan 2015 19:13

Re: Oud en Nieuw

Volgens mij is het hier op het forum juist meer geaccepteerd om te zeggen dat je op dit soort dagen thuisblijft bij je kinderen en dat je over de 'fase' van feesten heen bent gegroeid nu je moeder bent. Dus ik begrijp niet goed over welke menigte je het nu hebt, Annemijn. Iedereen doet het anders. Ik heb respect voor ouders die hun totale sociale leven opgeven voor hun kinderen, omdat ze daarmee denken betere ouders te zijn. Maar ik heb evengoed respect voor mensen die wel een sociaal leven behouden.
<<

Anoniem149

Bericht 01 Jan 2015 19:13

Re: Oud en Nieuw

Forget it Annemijn ;-)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 01 Jan 2015 19:14

Re: Oud en Nieuw

Ah nou dat is ook niet de bedoeling, dat je er boos van wordt. Niet doen hoor!
#teammaple🍁
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 01 Jan 2015 19:14

Re: Oud en Nieuw

Haha jeetje wat een gezeik weer. Als Nougat haar kind naar opa en oma brengt, laat haar dan lekker. Ik snap dat nooit zo, andere mensen een schuldgevoel aanpraten.

Mijn zoontje was bij zijn vader en ik was bij mijn lover :heart: we hebben een heel fijn oud en nieuw gehad, lekker rustig op de bank met wijn en hapjes en na 00:00 op het balkon gestaan om samen vuurwerk te kijken.
Vanmorgen heerlijk uitgeslapen en nog in bed gelegen tot 13:30 :D

Dit was echt een top Oud en Nieuw.
<<

Anoniem88

Bericht 01 Jan 2015 19:22

Re: Oud en Nieuw

Annemijn schreef:Weet je het maakt volgens mij toch niks meer uit wat ik nu zeg, dus laat maar... Blijkbaar worden mijn berichten gewoon verkeerd opgevat..

Een andere mening hebben dan de menigte hierzo word toch niet geaccepteerd...

Nou nou, je hoeft ook niet te doen alsof iedereen tegen je is hoor. Ik begrijp wel wat je probeert te zeggen, ben het ook met je eens, míjn keuze zou het niet zijn om de kinderen weg te brengen en als stel oud en nieuw te vieren, in plaats van als gezin. Maar ik vind je toon ook wel erg veroordelend en drammend.

Nougat, andere vraag: Slaapt jullie dochter door het vuurwerk heen? Stel dat ze nou wakker wordt, of je hoort achteraf dat ze wakker is geworden, heb je dan niet ergens als moeder zijnde het gevoel van 'dan had ik haar toch liever bij me gehad, om het nieuwe jaar samen in te luiden'? Ik weet niet, ik heb hier geen ervaring mee, maar het lijkt mij dat in zo'n geval je moederhart dan ineens een beetje de overhand neemt. Ik kan me voorstellen dat als ze toch slaapt en dus geen benul heeft van wat er gebeurt, het dan misschien fijner is om haar weg te brengen en zelf wat leuks te gaan doen, maar als ze wakker is, dan hoort ze er toch gewoon bij om twaalf uur? Gewoon interesse, geen aanval ofzo, laat dat voorop staan. Nogmaals, ik heb geen idee hoe dat werkt met moedergevoel hierin, maar als ik mezelf een beetje kan peilen denk ik dat ik op zulke momenten m'n wakkere kind bij me wil hebben.
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 22:43

Bericht 01 Jan 2015 19:27

Re: Oud en Nieuw

Ik vind dat Nougat groot gelijk heeft. Het lijkt me heerlijk om oud en nieuw eens met vrienden door te brengen. Allemaal lekkere hapjes/wijn/champagne/mooie kleding aan en lekker dansen/feesten met elkaar om daarna nog eens door te halen in een kroeg. Gewoon voor een keertje, niet jaarlijks maar het lijkt me echt heerlijk. Het is dat ik nu geen alcohol mag drinken en alle kinderen dit jaar bij ons thuis waren maar anders zou ik echt een ouderwets uit willen gaan met oud en nieuw. En daarbij, de kinderen vinden het fantastische bij opa en oma.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers