Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Recensierubriek #2 - Christmas with Nick & Simon

<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 25 Dec 2014 11:53

Recensierubriek #2 - Christmas with Nick & Simon

:kerstsmile: Christmas with Nick & Simon :kerstsmile:

Zeg eens eerlijk … ben je gewoon nieuwsgierig naar wat hier staat of oprecht geïnteresseerd? ;)
Voor de meesten geldt denk ik het eerste. Het imago van Nick & Simon is door The Voice of Holland wel wat verbeterd maar ik geloof dat er nog steeds veel mensen zijn die hun muziek niet kunnen waarderen. Lang geleden was ik er daar één van maar toen ik ze een keer live had gezien was ik verkocht. Ik weet nog dat een collega een cd mee naar het werk nam en ik vroeg me af of het nu echt nodig was om deze op te zetten, dat sprak ik niet hardop uit maar ik dacht het wel.
Niet lang daarna zag ik ze toevallig ergens optreden en stiekem vond ik dat toch best wel leuk.
Inmiddels zijn we 6 jaar en 38 optredens/signeersessies verder. Ik bezoek nu ongeveer drie keer per jaar een optreden of signeersessie. Het gaat me bij de signeersessie niet om de handtekeningen, ik weet niet eens welke handtekening bij wie hoort haha. Ik vind het gewoon leuk om een praatje te kunnen maken of op de foto te gaan maar zal ze na een optreden nooit opwachten. Het komt de laatste jaren vaker voor dat ik er wat verder voor moet reizen om ze te kunnen zien omdat ze niet altijd in de buurt zijn.

Nick & Simon zongen voor het eerst samen in een kerstviering in 4 VWO en toen ze merkten dat dit best leuk bij elkaar klonk ging het balletje al snel rollen. Jan Smit had natuurlijk een grote rol in de beginperiode van hun carrière maar inmiddels zijn ze groter dan Jan Smit en behoren ze tot de bekendste artiesten van Nederland. Zowel Jan Smit en Nick & Simon maken gebruik van dezelfde vaste bandleden, the Mother Fucker Band.

Waar ze in de begintijd van hun carrière soms wel 300 keer per jaar optraden zie je dat ze nu vooral grote evenementen doen, denk hierbij aan Symphonica in Rosso of Vrienden van Amstel Live.
Daarnaast waren ze de afgelopen jaren regelmatig in Ahoy of Gelredome te vinden en af en toe wordt dit afgewisseld met een theatertour. In 2015 staat de tour ‘Herinneringen’ op het programma, deze tour is gebaseerd op wat ze tot nu toe hebben bereikt en hoort bij de gelijknamige cd Herinneringen.

Afbeelding

Misschien ben je benieuwd wat je ongeveer voor een kaartje betaalt? Dat verschilt natuurlijk per concert/voorstelling.
Voor Christmas with Nick & Simon heb ik €49,50 + €3,50 bespreekkosten betaald. Voor de theaterkaarten van 2015 heb ik €43,80 per stuk betaald. Soms vraag ik me af waar de mensen die bij elk concert aanwezig zijn in hemelsnaam het geld vandaan halen.

19 december 2014
Eindelijk is het dan zover .... Christmas with Nick & Simon! Twee jaar geleden ontstond het idee een kerstconcert te geven maar er was nog geen cd. Vorig jaar werd een cd uitgebracht en dit jaar werd de cd opnieuw uitgebracht maar werden er zes nieuwe nummers aan toegevoegd. Katie Melua, Sandra van Nieuwland, Miss Montreal, Matt Simons en Guido's Orchestra werkten er aan mee en dit beloofde veel goeds. In 2013 werden de concertkaarten besteld en toen begon het lange wachten.

Voor aanvang van het concert werden kerstmutsen met rode lampjes uitgedeeld, dit zorgde voor een leuk effect toen de lichten eenmaal uit gingen. Het decor was deze avond een grote kerstbal waar zich van alles in afspeelde en op de videoschermen aan de zijkant van het podium kwam van alles voorbij, van sneeuwpopjes tot diverse landschappen.
Omdat ik zelf vrij ver vooraan stond heb ik geen mooie overzichtsfoto kunnen maken dus ik heb deze even van Nick geleend.
Hij werd door hem, via Facebook, gedeeld.

Afbeelding

De sfeer zat er meteen goed in toen Santa's Party begon. Hierna kwamen niet alleen kerstnummers aan bod maar ook bekende hits als Pak maar mijn hand, Rosanne, Lippen op de Mijne, Leve de vrouw en de Soldaat. De laatst genoemde wel in de versie waarin alles goed afloopt :). Voor de gelegenheid waren hiervoor muzikanten van de Marechaussee opgetrommeld.

De dag dat men de strijd opgeeft en in vrede leeft
Wordt ontvangen met een traan
Die dag komt haar geliefde thuis, klinkt het feestgedruis,
Ze kunnen rustig slapen gaan


i.p.v

Voor een maand had zij geen bericht gehad.
En lag er op de mat een officiele enveloppe.
't noodlot greep hem in de kraag.
In een hinderlaag.
En zijn brieven hielden op.


Afbeelding

Tussendoor waren er ook verschillende duetpartners die de revue passeerden. Dat Miss Montreal, Matt Simons en Sandra van Nieuwland van de partij zouden zijn was bekend, hier was op de affiches natuurlijk reclame mee gemaakt. Er stond echter ook een mystery guest vermeld maar deze werd tot het einde toe geheim gehouden. Ik dacht zelf dat het Mell Jonk was aangezien zij met Nick Baby i't's cold outside zong maar dit bleek slechts een extraatje te zijn. Zij werd trouwens bekend via The Voice of Holland. De echte mystery guest was niemand minder dan Caro Emerald. Samen met Nick & Simon zong zij All I want for Christmas is you. Daarna mocht ze ook nog twee eigen nummers ten gehore brengen.

Afbeelding

Ook aan de mensen met zitplaatsen werd gedacht want op een gegeven moment stonden Nick & Simon tussen het publiek.
En tegen het einde van de show werden we allemaal verrast met een dik pak sneeuw, de restanten hiervan kwam ik 's avonds in de slaapkamer nog tegen :kersthaha:.

Leuk detail:
Nick had voor de gelegenheid een speciale gitaar met een sneeuwpop en de tekst Christmas with Nick & Simon erop.

Minpuntje:
Ahoy had van te voren aangegeven dat het concert om 23.00 uur afgelopen zou zijn maar dit was 22.40 uur.
Wellicht had dit te maken met de uitzending van RTL late night waar Nick & Simon na afloop van het concert te gast waren.

Mocht je na deze informatie (toch) interesse hebben gekregen om ook eens naar een concert/voorstelling van ze te gaan, er zijn nog volop kaarten te koop voor de theatertour van 2015.

Vorige week werd bekend gemaakt dat er op zaterdag 19 december 2015 weer een kerstconcert zal zijn! Kaarten zijn hier te bestellen. Natuurlijk heb ik ze al besteld en ben ik dus volgend jaar weer van de partij.

Afbeelding

Vind je het leuk om meer over Nick & Simon te lezen, ze zijn actief op:
Facebook
Twitter
Website

***

Als je recensie #1 terug wilt lezen dan kan dat hier:
Kersthangers
Laatst gewijzigd door Ilovethe90s op 27 Dec 2014 12:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 25 Dec 2014 12:05

Re: Recensierubriek #2 - Christmas with Nick & Simon

Ilovethe90s schreef::kerstsmile: [b]Zeg eens eerlijk … ben je gewoon nieuwsgierig naar wat hier staat of oprecht geïnteresseerd? ;)


Bedankt voor jouw bijdrage, Ilovethe90's! Om je binnenkomer moest ik wel heel erg lachen hoor! Goed gekozen.
<<

Anoniem193

Bericht 25 Dec 2014 12:06

Re: Recensierubriek #2 - Christmas with Nick & Simon

Leuk stuk!

Ik vind ze ook leuk al heb ik ze pas 1x live gezien. Ze gaven toen een mini concert op het bedrijfsfeest van mijn man. Er waren 500 mensen, maar slechts 50 mensen bij het podium. Erg leuk was dat.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 25 Dec 2014 12:35

Re: Recensierubriek #2 - Christmas with Nick & Simon

Leuk stuk! :D Met inderdaad een erg leuke binnenkomer! Heb zelf ook wel het idee dat hun imago wel verbeterd is t.o.v. toen ze begonnen.

Nick & Simon zijn leuk! Heb ze inmiddels 3x live gezien. Een keer op een dorpsfeest, in het Holland Heineken House tijdens de Olympische Spelen en bij Symphonica in Rosso. Vooral het laatste concert was erg gaaf!! Ik vind hun muziek echt leuk en hun zelf ook! Geniet ook altijd van hun tv-serie waarbij ze in het buiteland gaan optreden enzo.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 27 Dec 2014 09:06

Re: Recensierubriek #2 - Christmas with Nick & Simon

Leuk stuk en leuke binnenkomer! :D
Ik ben oprecht geïnteresseerd haha. Ik volg ze eigenlijk al heel lang. Volgens mij heb ik ze voor het eerst zien optreden in 2006, ze deden toen het voorprogramma van Jan Smit. Ik kende Nick & Simon toen nog niet (ze bestonden toen ook nog niet zolang) maar was meteen verkocht. Ik heb toen hun cd gekocht en moest niet wachten met signeren haha.
Inmiddels heb ik ze al veel vaker gezien en ook ontmoet. Ik ben echt enorm fan van ze en word vrolijk van hun muziek!
Ik vind al hun concerten echt fantastisch maar het leukste concert was voor mij toch wel in de stad waar ik woon (stad in België, eerst woonde ik in Nederland) en Nick had een gitaar met de Belgische vlag erop.
Ik vind het heel erg leuk dat ze steeds bekender worden in Vlaanderen en dus ook vaker naar hier komen. Ik kijk uit naar hun Herinneringen tour! Heb al kaartjes :D
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 27 Dec 2014 10:07

Re: Recensierubriek #2 - Christmas with Nick & Simon

Leuk! Hier had ik ook graag heen gewild.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem168

Bericht 27 Dec 2014 10:56

Re: Recensierubriek #2 - Christmas with Nick & Simon

Ik ben ook heel erg fan van ze en ga in het nieuwe jaar zowel naar de theatertour als naar het kerstconcert in Ahoy. Daarom alvast heel leuk om er wat over te lezen wat we kunnen verwachten! :kerstsmile:
Ben heel erg fan, maar nog niet heel erg lang. Ik kende ze eigenlijk niet goed eerst (nooit zo mee bezig gehouden) tot ik een liedje van ze kreeg doorgestuurd door een vriendin, omdat ik het toen erg moeilijk had. Ik had het liedje nooit eerder gehoord, maar dat liedje sloeg exact op mij en meteen kwamen de tranen. Toen is mijn Nick & Simon verslaving begonnen. Ben toen verder gaan luisteren, ken nu bijna al hun nummers wel. Heb nu ook echt de kriebels, heb echt zoveel zin om ze te gaan zien!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 29 Dec 2014 21:44

Re: Recensierubriek #2 - Christmas with Nick & Simon

Ook ik ben oprecht geinteresseerd :D Ik vind ze ook leuk!!
Heb het dan ook met plezier gelezen en ben gelijk gaan zoeken naar kaartjes voor de theatertour, beetje spuit 11 natuurlijk, want veel is al uitverkocht zie ik...

Leuk geschreven!
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 11 Jan 2015 00:10

Re: Recensierubriek #2 - Christmas with Nick & Simon

Wat slordig, ik vergeet gewoon steeds om hier te reageren....
Leuk om te lezen dat hier toch meer mensen zitten die hun muziek kunnen waarderen. Van sommigen wist ik het echt niet.

Ga je in Nederland naar de tour Lauren of doen ze er in Belgie ook 1?

Heb ik nog mensen over weten te halen? ;)
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 11 Jan 2015 17:14

Re: Recensierubriek #2 - Christmas with Nick & Simon

Inderdaad leuk om te lezen! Van jou wist ik het dan wel haha! :D
Ze hebben tot nu toe met hun tour 1 concert in België en dat is in Gent, daarvoor heb ik kaartjes. Nick zei laatst, toen ik ze zag bij een signeersessie, dat er nog meer data in België gaan komen :)
Ik weet nog niet of ik ook in Nederland ga want de data voor de show het dichtst bij mij in de buurt komen niet zo goed uit met m'n werk.

Lejow, heb jij nog kaartjes gekocht voor de tour? Er is inderdaad al veel uitverkocht..

Ik heb trouwens het nichtje van mijn vriend een cd van Nick & Simon gegeven, ze was er zo blij mee en haar moeder ook! :D Heb nog niet gevraagd wat ze ervan vinden, ben benieuwd haha! In België zijn ze wat minder bekend als in Nederland.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 14 Mei 2015 10:16

Re: Recensierubriek #2 - Christmas with Nick & Simon

Ilovethe90s, ben jij al naar de tour geweest? Zo ja, wat vond je ervan? :D

Brooke, ik en nog een aantal vriendinnen zijn afgelopen weekend in Gent geweest. We hebben er zo van genoten, echt een hele leuke show, leuke combinatie ook van zingen en praten. En ook veel gelachen en natuurlijk ook genoten van de prachtige muziek :love: Na afloop was er ook nog een mogelijkheid voor een meet en greet. Echt een geweldige avond! :love:
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 14 Mei 2015 21:07

Re: Recensierubriek #2 - Christmas with Nick & Simon

Ik ben nog niet geweest, aan het eind van deze maand eindelijk!
Zag op Facebook inderdaad voorbij komen dat er na de show gelegenheid is om op de foto te gaan. Heb mijn ouders al gezegd dat het met oppassen gerust 00.00 uur kan worden die avond haha.
Ik ga een leuke avond tegemoet zo te horen.

Gaat 1 van jullie trouwens ook naar de theatertour die Simon alleen gaat doen? Ik heb afgelopen dinsdag kaarten besteld voor april volgend jaar. Bergen op Zoom begint morgen met de voorverkoop dus als daar nog interesse voor is moet je om 09.00 uur online zijn :)
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 15 Mei 2015 21:41

Re: Recensierubriek #2 - Christmas with Nick & Simon

Oh veel plezier alvast! Echt een hele leuke show, we hebben zo genoten!
Ik heb dat bericht ook gezien op Facebook maar las ook reacties dat ze niet overal gesigneerd hebben volgens mensen die er geweest zijn. Bij ons alleszins wel :)

Ja Brooke en ik hebben kaartjes besteld voor de theatertour van Simon, voor maart volgend jaar. We zijn heel benieuwd. Heb op Twitter al gelezen dat hij Nederlandstalig gaat zingen en dat hij ook gaat signeren. Wij kijken er al naar uit!
If you cannot do great things, do small things in a great way.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron