Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ben jij lid/donateur van een goed doel?

<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 23 Dec 2014 16:53

Ben jij lid/donateur van een goed doel?

Hier thuis zijn we lid van vier goede doelen, Unicef, WNF, Amnesty International en het Rode kruis. We geven 2/3 euro per maand per doel, dus in totaal elke maand 10 euro. Lijkt niet veel, maar gezien over het hele jaar toch best een leuk bedrag. En wij sponsoren liever meerdere doelen, vandaar deze keuze. Ook geven we aan een waterproject via onze waterleverancier. Eerlijk gezegd geen idee hoeveel dat is. We willen er misschien nog twee doelen bijdoen, maar we weten nog niet welke.

Zijn jullie lid van een goed doel?
Waarom dit doel?
Hoeveel geven jullie per maand/jaar?
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 23 Dec 2014 17:03

Re: Ben jij lid/donateur van een goed doel?

Zijn jullie lid van een goed doel? Ja, GroenLinks (ja een politieke partij vind ik ook een goed doel. Omdat zij de wereld ook beter proberen te maken.) Wakker dier, Natuur en Milieu, Greenpeace, Proefdiervrij en Amnesty International.
Waarom dit doel? Ik vind natuurgerichte doelen ook zeer belangrijk. Ik heb vaak het gevoel dat deze worden vergeten. Ik vind het heel erg belangrijk dat het goed duidelijk wordt gemaakt dat wij anders om moeten gaan met de natuur.
Daarom steun ik al deze doelen ook van harte. Amnesty International steun ik omdat ik hoop zo mijn steentje bij te kunnen dragen aan alle ellende die mensen moeten doorstaan.
Hoeveel geven jullie per maand/jaar? De meeste krijgen tussen de 2 en 3 euro in de maand. GroenLinks krijgt heel wat meer.
10-08-2017 ♥
<<

Rouxxxe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:06

Bericht 23 Dec 2014 17:30

Re: Ben jij lid/donateur van een goed doel?

Nee, ik ben geen lid van goede doelen. Hou er niet van om op die manier ergens financieel aan vast te zitten. Ik geef wel vaak aan collectes e.d.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 23 Dec 2014 17:44

Re: Ben jij lid/donateur van een goed doel?

Ik spaar airmiles voor stichting AAP, telt dat ook?
<<

Kiwi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 480

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 23 Dec 2014 18:10

Re: Ben jij lid/donateur van een goed doel?

Ik heb een sponsorkindje op mijn stageplek in India, mijn vriend heeft er ook een (beide €10 per maand). Ze zijn broer en zus. Moeder is overleden, vader kon niet voor hen zorgen en ze moesten van hem (mee)bedelen. Nu wonen ze in een tehuis met 37 kids totaal, krijgen iedere dag 3 maaltijden, gaan naar school etc. Er is regelmatig iemand van de organisatie My name is Kumar op het project in India en dadelijk in januari gaan we zelf. :dance:
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 23 Dec 2014 18:12

Re: Ben jij lid/donateur van een goed doel?

Ik doneer maandelijks aan het WNF, Amnesty International en KWF Kankerbestrijding. Daarnaast ben ik lid van de Postcodeloterij.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem110

Bericht 23 Dec 2014 18:16

Re: Ben jij lid/donateur van een goed doel?

Ik doneer 8 euro per maand aan kika.
Plus als mensen in de stad rond lopen of aan de deur komen, geef ik altijd kleingeld.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 23 Dec 2014 18:35

Re: Ben jij lid/donateur van een goed doel?

Ik ben donateur van KWF (10 euro p/maand) en Pink Ribbon (5 euro p/maand). Ik zou nog veel meer willen steunen, maar kan het zelf ook goed gebruiken. Dit zijn twee doelen die ik heb uitgekozen omdat ik daar van dichtbij mee te maken heb gehad en ze me dus het meest aanspraken.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 23 Dec 2014 19:01

Re: Ben jij lid/donateur van een goed doel?

Soleil schreef:Ik spaar airmiles voor stichting AAP, telt dat ook?


Dat doe ik inderdaad ook nog. :)
10-08-2017 ♥
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 23 Dec 2014 19:21

Re: Ben jij lid/donateur van een goed doel?

Geven geld aan collectes.

En ik organiseer 1 keer per jaar een actie voor de Cliniclowns.
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 23 Dec 2014 19:41

Re: Ben jij lid/donateur van een goed doel?

Ik ben donateur voor het wnf en stichting dierenlot. Daarnaast af en toe aan Greenpeace. Als men aan de deur komt geef ik ook altijd geld.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 23 Dec 2014 20:03

Re: Ben jij lid/donateur van een goed doel?

Ik steun maandelijks de Novib (3 euro geloof ik), WarChild (4 euro) en de Kankerbestrijding (6 euro). Ook steun ik elk jaar Serious Request en ik heb zondag na het zien van de film "You're not you" nog een tientje overgemaakt naar Stichting ALS.
❤ 7 juni 2018
<<

Chickster

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 26 Okt 2013 15:29

Bericht 23 Dec 2014 20:16

Re: Ben jij lid/donateur van een goed doel?

Ik was lid van de dierenbescherming, maar daar ben ik mee gestopt omdat ik heel vaak bedelbrieven kreeg, met de vraag of ik extra wilde overmaken. Daarvan kreeg ik het gevoel dat mijn giften op gingen aan post. Nu maak ik elk jaar gewoon zelf een bedrag over.

Verder geef ik altijd gul al vrienden en bekenden iets 'doen' voor een goed doel. Bijvoorbeeld de city swim, of de alpe duzes. En ik geef altijd bij collectes en koop kinderpostzegels (als ik thuis ben als ze aan de deur staan).
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Dec 2014 20:23

Re: Ben jij lid/donateur van een goed doel?

nee geen donateur wel geef ik bij collectes aan de hersenstichting en kwf of kika. En heb ook met ALS geld gedoneerd omdat we het van dichtbij mee maakten
Afbeelding
<<

FaithHopeLove

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 114

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:48

Bericht 23 Dec 2014 22:24

Re: Ben jij lid/donateur van een goed doel?

Wij doneren maandelijks aan het Rode Kruis en de Cliniclowns. Ook zijn we lid van de Postcodeloterij.
2013
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 23 Dec 2014 22:34

Re: Ben jij lid/donateur van een goed doel?

Ik doneer elke maand aan het KWF en Cliniclowns. Daarnaast doneer ik eens in de drie maanden aan het vergeten kind. Daarnaast geef ik ook regelmatig eenmalig iets aan goede doelen of ik doneer (gul) aan bekenden die iets voor het goede doel doen. Afgelopen jaar was dat mijn tante die de Vierdaagse liep voor een kleine stichting.
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 23 Dec 2014 22:49

Re: Ben jij lid/donateur van een goed doel?

Ik doneer elke maand 8 euro aan "doe een wens". Ik geef met collectes en vaak maak ik nog extra over naar het astmafonds 1 x per jaar.
<<

Anoniem185

Bericht 23 Dec 2014 23:07

Re: Ben jij lid/donateur van een goed doel?

Ik heb een draaiboek geschreven voor een plaatselijk initiatief dat leuke dingen organiseert voor mensen met een chronische of terminale ziekte.
Ik ben vrijwilliger bij een stichting die de speelweek in de zomer organiseert.
Ik geef vrijwel alle collectes wat ik op dat moment aan kleingeld heb. Ook plaatselijke dingen zoals de praktijkschool die iets verkoopt om geld in te zamelen voor activiteiten steun ik eigenlijk altijd wel.
<<

Anoniem119

Bericht 23 Dec 2014 23:08

Re: Ben jij lid/donateur van een goed doel?

Ik steun elke maand de KWF maar wil eigenlijk Kika ook steunen.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 24 Dec 2014 00:39

Re: Ben jij lid/donateur van een goed doel?

Ik ben geen lid, omdat ik bij de grote doelen dan toch het idee heb dat ik voor het salaris van de directeur en andere dingen betaal. Bij KWF Kankerbestrijding verdient de directeur bijvoorbeeld 150.000 euro en van iedere euro gaat 19 cent naar het werven van nieuwe fondsen en administratie. Ik snap echt wel dat het een drukke baan is en dat een goede directeur ook wat kost, maar ik wil die doelen niet steunen, dan geef ik liever aan kleinere doelen. Of ben ik nu te kritisch?
Komend jaar op wereldreis gaan mijn vriend en ik een paar kleinschalige doelen bezoeken en daar aan doneren als dat goed voelt. We zijn geld aan het inzamelen van vrienden/familie/kennissen en willen dan ter plekke spulletjes kopen om bijvoorbeeld aan een school of weeshuis te doneren. Geen geld, alleen spullen die ze nodig hebben en alles gaat naar het goede doel. Als iemand trouwens geïnteresseerd is kun je me een pm sturen. We houden een blog bij van onze reis en daarin zullen we ook vertellen met foto's erbij wat we met het geld doen. Zelf doneer ik dan natuurlijk ook!
<<

Anoniem304

Bericht 24 Dec 2014 08:46

Re: Ben jij lid/donateur van een goed doel?

Ik denk er hetzelfde over als Jente. Wanneer staat er eens een directeur op die zegt dat hij voor 35K per jaar het ook prima vindt?
<<

Anoniem78

Bericht 24 Dec 2014 12:10

Re: Ben jij lid/donateur van een goed doel?

Ik steun War Child, al jaaaaaaaren en dat voelt goed:-)
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 24 Dec 2014 12:34

Re: Ben jij lid/donateur van een goed doel?

Niet meer, ik heb in de afgelopen jaren een hoop doelen gesteund, maar toen ik zelf rondom het bijstandniveau moest rond komen heb ik een hoop afgezegd.
Ik heb geloof ik een doel wat nog 10 euro per jaar van mijn rekening mag afschrijven rondom de periode dat het vakantiegeld wordt gestort.
Verder geef ik wel als er collectantes aan de deur komen, plus ik doneer ieder kwartaal een halve liter bloed wat een ziekenhuis weer voor een leuk bedrag kan aanschaffen als ze het nodig hebben. Ook daar verdient de topman genoeg mee.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem131

Bericht 24 Dec 2014 12:44

Re: Ben jij lid/donateur van een goed doel?

Ja, maar ik stop in het nieuwe jaar. Laat die directeuren maar eens inleveren. Lekker op stand wonen van wat wij doneren, dat zijn geen oprechte lui want dan zouden ze bescheiden wonen en hun vette salaris wel delen. Ik ken er wat persoonlijk en ik ze zum kotsen. Van hun medemens hebben ze nog nooit gehoord.
<<

Anoniem321

Bericht 24 Dec 2014 12:50

Re: Ben jij lid/donateur van een goed doel?

Nee, ik ben niet lid van een goed doel, maar ik geef aan de deur wel aan vrijwel iedere collectant.

Daarnaast doe ik zo nu en dan eens iets op www.kiva.org. Via die websites kun je leningen / microkredieten verstrekken van $ 25,00 aan mensen in derdewereldlanden. De mensen die een lening vragen staan allemaal op de website met een omschrijving hoeveel geld ze nodig hebben en waarvoor ze het nodig hebben. Je kunt per project zien hoeveel geld er al in lening is gegeven door mensen en hoeveel er dus nog nodig is. Ook kun je zien of de leningvrager in het verleden al eens eerder iets geleend heeft en of hij dit volgens afspraak terugbetaald heeft.
Ik heb al een aantal keren een lening verstrekt en tot nu toe is het iedere keer terugbetaald.
Momenteel heb ik nog 2 projectjes lopen.

Sorry, ben een beetje aan het spammen, maar ben er zelf gewoon heel enthousiast over.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers