Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onzin Shopstop 2017

<<

Anoniem304

Bericht 22 Dec 2014 13:15

Onzin Shopstop 2017

Ben jij ook iemand die veel onzin koopt?
Wekelijks naar de Action rent voor nieuwe prullaria?
Een la met 30.000 sokken heeft 'omdat ze zo leuk zijn'?
Zich niet kan inhouden in een kledingwinkel?
40 potjes nagellak heeft, maar nooit nagels lakt?
Etc. Etc?

Steun elkaar om in 2017 geen onzin te kopen. Bedenk voor jezelf wat voor onzin je allemaal koopt en stop er mee.

Koop pas weer kaarsen als ze op zijn en niet omdat er weer 40 nieuwe kleurtjes zijn en je die allemaal wil hebben.
Koop pas weer sokken/onderbroeken/whatever als de gaten erin vallen en niet omdat ze zo leuk zijn.
Koop pas weer mascara als de oude op is en niet omdat het nieuw is en je die echt even 'moet' proberen.
Koop pas weer knutselspullen als het echt nodig is en niet omdat het er allemaal zo leuk uit ziet.

Ik ga in ieder geval m`n best doen om in 2017 geen onzin te kopen. :angel:
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 27 Dec 2016 21:39, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 22 Dec 2014 13:24

Re: Onzin Shopstop 2015

Ik ben dus totaal het tegenovergestelde. Ik ben iemand die door alle ellende de afgelopen twee jaar, geen stuiver extra wil uitgeven. Ik heb laatst 20 minuiten staan dubben in de Etos of ik de Sally Hansen nagellak met topcoat zou kopen. Toch maar niet gedaan..Idioot.

En whoh.. gisteren heb ik voor het eerst in 4 jaar tijd ofzo, drie kaarsen gekocht. Mijn voornemen is juist íets meer mezelf dit soort dingen te gunnen.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 22 Dec 2014 13:39

Re: Onzin Shopstop 2015

Ik doe mee. Ik ga vanaf nu een bestand bijhouden wat ik per dag uitgeef en waaraan. Denk dat ik pm 300 euro kan besparen op onzinaankopen.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem304

Bericht 22 Dec 2014 13:42

Re: Onzin Shopstop 2015

Nou dan ga ik je veel plezier wensen met jezelf verwennen Caro, neem het ervan! :cheering:
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 22 Dec 2014 13:49

Re: Onzin Shopstop 2015

Ja maar ik kan dat dus echt niet. Dan sta ik weer te dubben in die winkel.. en het is 12 euro he. 12. Geen 1200! Ik ben niet helemaal normaal geloof ik wat dat betreft.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11566

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 22 Dec 2014 13:59

Re: Onzin Shopstop 2015

Caro dat is voor mij heel bekend. Af en toe gun ik mezelf een bedrag wat ik aan onzin uit mag geven. Werkt heel goed. Meestal koop ik dingen niet maar dan doe ik het wel. En dan ben ik heel blij met dat potje nagellak oid :)
2015 💙
<<

Anoniem156

Bericht 22 Dec 2014 14:15

Re: Onzin Shopstop 2015

Ik vind kleding niet onder 'onzin' vallen :angel:
Maar al die troepjes kan ik prima laten staan.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 22 Dec 2014 15:47

Re: Onzin Shopstop 2015

Hier nog zo'n gek hoor Caro ..voor mij zelf kan ik amper een stuiver uitgeven aan onzin dingen. Mag het pas van mijzelf kopen als ik echt nodig heb anders vind ik het zonde van mijn geld.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Dec 2014 16:16

Re: Onzin Shopstop 2015

Poubelle schreef:Ik vind kleding niet onder 'onzin' vallen :angel:
Maar al die troepjes kan ik prima laten staan.

Haha. Ik vind vaak kleding ook niet onder onzin vallen, maar ik heb wel een sokken en ondergoed verslaving die echt nergens op slaat.

Jeetje Milou wat een geld €300, jij zal een hoop besparen!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 22 Dec 2014 16:44

Re: Onzin Shopstop 2015

Leuk dit topic, ik had afgelopen week al besloten om dit te gaan doen. Ik doe dus mee:-)
Vooral op al die kleine dingen (van action/kruidvat/hema enz) en kleding/speelgoed/knutselspullen voor de kinderen kan ik veel besparen.
Ik ga bij alles maar eerst eens goed nadenken of ik het wel nodig heb. Ik ben zelf al een paar weken bezig om veel spullen die ongebruikt op zolder staan te verkopen of weg te geven. Dat ruimt ook al wel lekker op.
Mijn voornemen voor komend jaar is minder kopen en meer wegdoen.
<<

Anoniem74

Bericht 22 Dec 2014 16:44

Re: Onzin Shopstop 2015

Mwoah, ik heb er niet echt last van, onzinaankopen.

Ik heb wel een gerelateerd doel voor 2015, maar dat is deels omdat ik het zonde vind om iedere keer nieuwe spullen te consumeren. Er zijn nog genoeg tweedehandse alternatieven, en dat is iets wat ik in 2015 wil proberen...zo min mogelijk nieuw kopen en zoveel mogelijk tweedehands.
Financieel zal het hier niet heel veel uitmaken, daar we al bewust zijn qua uitgaven. Het is meer dat ik het eigenlijk te gek vind, om bij de action een nieuwe haaknaald te kopen, terwijl er 282636 bij de kringloop liggen. Bij wijze van dan :kerstsmile:
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 22 Dec 2014 16:47

Re: Onzin Shopstop 2015

En daar doe ik ook aan mee Ig-nore, ik wil ook eerder voor 2ehands gaan dan voor nieuw. En ik wil ook gaan proberen om geen plastic tasjes meer aan te nemen in winkels maar om zelf een tas mee te nemen.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Dec 2014 16:48

Re: Onzin Shopstop 2015

Liadan schreef:En daar doe ik ook aan mee Ig-nore, ik wil ook eerder voor 2ehands gaan dan voor nieuw. En ik wil ook gaan proberen om geen plastic tasjes meer aan te nemen in winkels maar om zelf een tas mee te nemen.

Dit doe ik ook al inderdaad, voelt goed!

En dat is ook een zeer goed voornemen Ig-nore, het is eigenlijk ook van de zotte om alles maar nieuw te kopen.
<<

Anoniem74

Bericht 22 Dec 2014 16:51

Re: Onzin Shopstop 2015

Plastic tasjes neem ik ook niet meer aan. Standaard neem ik nu zo'n kleine shopper (zat babypakket kruidvat in) mee naar welke winkel dan ook. Heb nu 2 plastic tassen in huis voor school vd oudste, die moet soms een plastic tas mee ivm knutselwerkjes.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Dec 2014 16:52

Re: Onzin Shopstop 2015

Ik ben bijvoorbeeld 'verslaafd' aan het kopen van Robijn wasverzachter. Echt zo stom. Ik heb nog 8 flesjes staan en voordat er weer 1 of 2 op zijn koop ik alweer 3 nieuwe (wel altijd in de aanbieding, dat wel haha) dus de voorraad groeit alleen maar. Ik moet nu van mezelf eerst alles op maken en als ik aan het laatste flesje toe ben, dan kan ik weer nieuwe halen.

En qua creatief ook. Ik heb echt wel bijna 100 bolletjes katoen denk ik. En gewoon weer nieuwe halen als ik ga haken. :palm: Of kleurboeken kopen enzo. Ik heb dat allemaal niet nodig.
<<

Anoniem74

Bericht 22 Dec 2014 16:55

Re: Onzin Shopstop 2015

Mijn zwak is ook creatief spul. Vandaag op verzoek van oudste een afgeprijsde kerstslinger bij ikea gekocht, omdat we geen kerstboom hebben ben ik overstag gegaan.....

Koste 1,35 geloof ik, maar had zelf ook kunnen maken. Idee is heel simpel, en heb nog tig vellen karton liggen....

Dat is mijn enige zwakte qua aankopen, die leuke frutsels.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 22 Dec 2014 16:56

Re: Onzin Shopstop 2015

Dat heb ik met stoffen Cotton, ik heb 3 grote bakken vol met stoffen en daar kwam de laatste tijd alleen maar meer bij. Ik moet nu eerst mijn voorraad een heel eind opmaken voor ik weer wat nieuws koop.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Dec 2014 09:58

Re: Onzin Shopstop 2015

Haha, heel herkenbaar dus.

We can do it!
<<

Anoniem92

Bericht 23 Dec 2014 14:58

Re: Onzin Shopstop 2015

Oh lekkere fröbelaarsters van me! <3

Ik zal niet ineens stoppen met onzin kopen, maar ik vind het inderdaad wel een goeie om bewuster met aankopen om te gaan. Qua dat moet ik nu toch echt eens volwassener worden. Nu komt er natuurlijk een babytje aan hier, maar zodra het allereerste babygrut ook maar niet meer gebruikt wordt en weg kan doe ik het weg. Heerlijk opruimen, leeg huis, leeg hoofd!

(En cotton, stiekem moest ik gniffelen om je Robijn verslaving haha)
<<

Anoniem304

Bericht 23 Dec 2014 15:10

Re: Onzin Shopstop 2015

Haha, toen het m`n vriend op ging vallen van de Robijn wist ik dat het foute boel was :P.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 23 Dec 2014 16:18

Re: Onzin Shopstop 2015

Serieus.. er is iets mis met me. Ik ging de Etos in om die nagellak dan toch maar voor mezelf te kopen. Alleen stond ik bij de kassa en opeens was die aanbieding niet meer geldig. Toen heb ik het toch maar laten staan hahaha. Voor 20 euro he.. daar doe ik dus zo moeilijk over. Naja! Ik heb dus nog steeds geen nieuwe nagellak. Dat is de kern van dit verhaal!
<<

Anoniem92

Bericht 23 Dec 2014 16:28

Re: Onzin Shopstop 2015

20 euro voor een potje nagellak zou ik dan ook wel weer zonde vh geld vinden voor mezelf hoor caro ;)
Dan is het toch ineens een heel bedrag voor zo'n klein potje.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 23 Dec 2014 17:39

Re: Onzin Shopstop 2015

Haha, het waren er dan wel twee ;-). Maar ik doe wel iets anders voor die 20 euro.. koop ik liever een leuke top voor ofzo!
<<

Anoniem147

Bericht 23 Dec 2014 18:21

Re: Onzin Shopstop 2015

Ik koop weinig prullaria, dat vind ik dan weer zonde voor het geld. Als ik met mijn vader naar de Action ga dan wil hij ook allemaal onzin kopen. Snap niet wat je er mee moet. Dat is echt puur kopen omdat het 'zo goedkoop' is.

Ik spaar dan liever €50,- aan prullaria op en koop dan iets wat ik eigenlijk te duur vind maar waarvan ik weet dat ik het (omdat het voor mij eigenlijk te duur is) heel vaak gebruik, aantrek of bekijk en daar dan ook echt intens van geniet.

Net als in mijn kast. De duurste spullen draag ik het meeste want daar heb ik voor staan zwoegen voor mijn gevoel haha.
<<

Anoniem215

Bericht 23 Dec 2014 18:44

Re: Onzin Shopstop 2015

Jaaaa,ik doe weer mee! Het gaat eigenlijk heel goed de afgelopen tijd. Ik heb een grote schoonmaak gehouden en daar kwam ik zoveel knutsel en frutsel spul tegen wat ik jaren geleden heb gekocht en steeds van bij kocht maar nooit iets mee deed. En te bedenken dat ik al dat spul al 3x met mij heb mee verhuisd :palm:

@Liaden: Goed voornemen om een eigen tas mee te nemen! Ik doe het ook al een tijdje en de winkels waar ik kom die weten het inmiddels.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jip