Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stoppen met roken. Vind je dat moeilijk of niet?

<<

Lilac

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:11

Bericht 19 Sep 2013 18:14

Stoppen met roken. Vind je dat moeilijk of niet?

Ik heb zaterdagavond mijn laatste peuk gerookt. Ondanks dat ik ze erg lekker vind, kost het stoppen me totaal geen moeite.

Dit is de 5e dag dat ik niet gerookt heb.

Ik ben begonnen op mn 16e, ( nu 32 ), en kan elke keer zo stoppen als ik wil. Soms heb ik er weer erg veel zin in. Gek.

Hoe ervaren jullie het stoppen?
Afbeelding
<<

Anoniem178

Bericht 19 Sep 2013 18:27

Re: Stoppen met roken. Vind je dat moeilijk of niet?

Als je meerdere keren kan stoppen is het schijnbaar toch niet zo makkelijk. :wink:

De eerste weken zijn niet echt moeilijk, de motivatie is vaak nog hoog dan. Moeilijker wordt het na een paar maanden, wanneer het verslapt en je denkt dat eentje geen kwaad kan. Stoppen die je niet alleen de eerste weken.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 19 Sep 2013 18:39

Re: Stoppen met roken. Vind je dat moeilijk of niet?

Ik vond het de eerste weken vrij makkelijk. Mijn motivatie was sterk. Na enkele maanden kreeg ik t ineens heel lastig. Vorige keren ben ik toen weer begonnen. Ik dacht dan 1 sigaretje kan toch geen kwaad? Die moeilijke periode duurde enkele weken.
Dit keer heb ik doorgezet en ik ben nu al een jaar gestopt.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 19 Sep 2013 18:40

Re: Stoppen met roken. Vind je dat moeilijk of niet?

Wat ik nog op ieders hart wil drukken: 1 sigaretje, 1 trekje kan écht niet! Dan begin je weer van voor af aan. Je moet doorzetten en alleen dan gaat de drang weg.
Ik heb nog regelmatig zin in een sigaret, maar ik moet mezelf eraan blijven herinneren dat met 1 sigaret ik weer terug ben bij af.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 19 Sep 2013 18:45

Re: Stoppen met roken. Vind je dat moeilijk of niet?

Ik heb het in het begin wel een beetje moeilijk gehad. Vooral die sigaret na het eten miste ik. Maar hoe langer ik niet rookte, hoe makkelijker het ging. Inmiddels ben ik 5 jaar gestopt.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 19 Sep 2013 18:48

Re: Stoppen met roken. Vind je dat moeilijk of niet?

Maar je bent al een paar keer gestopt en dus weer begonnen? Dan heb je er toch wel moeite mee?

Ik heb, gelukkig, nooit gerookt, maar zie op mijn werk elke dag hoe moeilijk het is. Petje af voor degene die het lukt!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Lilac

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:11

Bericht 19 Sep 2013 18:54

Re: Stoppen met roken. Vind je dat moeilijk of niet?

Nee, dat is niet zo. Ik begin weer omdat ik het gewoon lekker vind, niet omdat ik niet zonder kan.

Stoppen kost me echt geen moeite. Ik zie het als een zak chips of vette snacks, dat is af en toe ook lekker. Daar kan ik moeilijker afblijven.
Afbeelding
<<

me-girl

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 99

Geregistreerd: 03 Sep 2013 18:11

Bericht 19 Sep 2013 19:29

Re: Stoppen met roken. Vind je dat moeilijk of niet?

Ik vind dat heel moeilijk, dus begin er gewoon maar niet aan..
Als ik zwanger zou worden dan stop ik wel. Maar dat is dan.
<<

Nyx

Bericht 19 Sep 2013 19:35

Re: Stoppen met roken. Vind je dat moeilijk of niet?

Ik krijg het na twee uur al moeilijk, dus ik heb er moeite mee om te stoppen. Ik hoor ook vaak dat mensen het wel meerdere dagen kunnen volhouden, maar ik zit na twee uur al te wippen op mijn stoel.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 19 Sep 2013 21:28

Re: Stoppen met roken. Vind je dat moeilijk of niet?

Bacio schreef:Wat ik nog op ieders hart wil drukken: 1 sigaretje, 1 trekje kan écht niet! Dan begin je weer van voor af aan. Je moet doorzetten en alleen dan gaat de drang weg.
Ik heb nog regelmatig zin in een sigaret, maar ik moet mezelf eraan blijven herinneren dat met 1 sigaret ik weer terug ben bij af.

Dit.

Die drang raak je niet kwijt als je jezelf er af en toe eentje toestaat. En dan word je zo moe van het steeds tegen die drang vechten dat het niet vol te houden is.
Zonder de drang (duurde bij mij wel 3mnd) is het veel beter vol te houden.
#teammaple🍁
<<

Artemis

Bericht 19 Sep 2013 21:37

Re: Stoppen met roken. Vind je dat moeilijk of niet?

Urban Naked schreef:
Bacio schreef:Wat ik nog op ieders hart wil drukken: 1 sigaretje, 1 trekje kan écht niet! Dan begin je weer van voor af aan. Je moet doorzetten en alleen dan gaat de drang weg.
Ik heb nog regelmatig zin in een sigaret, maar ik moet mezelf eraan blijven herinneren dat met 1 sigaret ik weer terug ben bij af.

Dit.

Die drang raak je niet kwijt als je jezelf er af en toe eentje toestaat. En dan word je zo moe van het steeds tegen die drang vechten dat het niet vol te houden is.
Zonder de drang (duurde bij mij wel 3mnd) is het veel beter vol te houden.

Die drang had ik jaren niet gehad, tot ik na 8 jaar dacht dat één wel kon. Of eigenlijk dacht ik dat niet, ik stak er gewoon één op, haast uit reflex. Nu weer ruim 2 maanden gestopt.

Stoppen is simpel, ik kon zo een week niet roken, definitief gestopt blijven is lastig, de nadelen zakken weg na verloop van tijd..
En Lilac, ook als je makkelijk stopt ben je verslaafd, je rookt echt niet omdat je het lekker vindt, gewoon uit verslaving.
<<

Anoniem186

Bericht 20 Sep 2013 07:49

Re: Stoppen met roken. Vind je dat moeilijk of niet?

Ik heb het wel een tijd moeilijk gehad. Sowieso duurde het een paar dagen voordat alle troep eruit was. Daarna heb ik het psychisch nog wel moeilijk gehad.
Ik ben nou al bijna 4 jaar gestopt en ik heb het echt nooit meer moeilijk. Het doet me helemaal niks meer, zo heerlijk is dat.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 20 Sep 2013 07:53

Re: Stoppen met roken. Vind je dat moeilijk of niet?

Het stoppen vond ik niet moeilijk. Ik mis het ook niet echt maar heel af en toe voel ik die drang nog wel (ben nu ruim een jaar geleden gestopt) en dat is vooral wanneer het gezellig is en mensen om mij heen roken. Dan "mis" ik die sigaret nog wel eens.
<<

Zilver

Noob

Berichten: 59

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:01

Bericht 20 Sep 2013 08:33

Re: Stoppen met roken. Vind je dat moeilijk of niet?

Wij zijn nu (vriend en ik) bijna 2 weken gestopt en tot nu toe gaat het prima. Er zijn wel momenten dat ik die sigaret mis maar dan ga ik wat anders doen of alle nadelen in mijn hoofd opsommen. Ik vind het nu ook wel makkelijker om te stoppen omdat wij niet binnen roken en het nu rot weer is, dus je toch niet zo snel buiten in de kou en regen gaat staan. Ik had dit een paar weken geleden toen het lekker weer was waarschijnlijk niet gekund.
Mama van Yasemin & Mas
<<

Anoniem301

Bericht 20 Sep 2013 10:56

Re: Stoppen met roken. Vind je dat moeilijk of niet?

Oh ik vind het zo moeilijk he, stoppen met roken. Ik ben ooit, jaren geleden eens 8 maanden gestopt met roken. Jammer en stom dat ik toen weer begonnen ben. Zodra ik zwanger raak stop ik meteen, en wil dat vast houden, ook na de bevalling.
<<

Anoniem331

Bericht 20 Sep 2013 11:00

Re: Stoppen met roken. Vind je dat moeilijk of niet?

Ik heb er geen moeite mee gehad. Was er zo klaar mee, ik ben zo op een dag gewoon gestopt. Ik had gedacht het wel lastig te vinden aangezien mijn vriend wel rookt, en er dus wel sigaretten in huis zijn.
Uiteindelijk heb ik er geen moeite mee gehad. Ik heb wel altijd het idee gehad dat wanneer ik een sigaret op zou steken, ik gelijk weer verslaafd zou zijn. En dat heb ik dus laats uit geprobeerd. Ik was na 1 trekje gelijk zo draaierig en misselijk, ben er gelijk van genezen.
Ben er nu ruim 2.5 jaar van af.
<<

Anoniem7

Bericht 20 Sep 2013 11:02

Re: Stoppen met roken. Vind je dat moeilijk of niet?

Maar als je weer begint omdat je het lekker vindt, dan kun je het mooi praten zoals je wilt, maar dan heb je dus toch gewoon behoefte aan een sigaret? En die ene sigaret zijn er vanzelf meer geworden, want anders hoefde je nu niet opnieuw te stoppen. Dan is het stoppen dus niet zo eenvoudig als je jezelf nu voor houdt.
<<

Anoniem12

Bericht 20 Sep 2013 11:04

Re: Stoppen met roken. Vind je dat moeilijk of niet?

Bacio schreef:Wat ik nog op ieders hart wil drukken: 1 sigaretje, 1 trekje kan écht niet! Dan begin je weer van voor af aan. Je moet doorzetten en alleen dan gaat de drang weg.
Ik heb nog regelmatig zin in een sigaret, maar ik moet mezelf eraan blijven herinneren dat met 1 sigaret ik weer terug ben bij af.

Een paar maanden nadat ik was gestopt met roken heb ik dat wel gedaan en ik vond het zo ranzig! Bah. Nooit weer de neiging gehad om er 1 op te steken, gelukkig.
<<

Anoniem17

Bericht 20 Sep 2013 11:13

Re: Stoppen met roken. Vind je dat moeilijk of niet?

Carrie schreef:Oh ik vind het zo moeilijk he, stoppen met roken. Ik ben ooit, jaren geleden eens 8 maanden gestopt met roken. Jammer en stom dat ik toen weer begonnen ben. Zodra ik zwanger raak stop ik meteen, en wil dat vast houden, ook na de bevalling.

Waarom stop je niet gewoon meteen? :yes:
<<

Anoniem301

Bericht 20 Sep 2013 11:15

Re: Stoppen met roken. Vind je dat moeilijk of niet?

Elliot schreef:
Carrie schreef:Oh ik vind het zo moeilijk he, stoppen met roken. Ik ben ooit, jaren geleden eens 8 maanden gestopt met roken. Jammer en stom dat ik toen weer begonnen ben. Zodra ik zwanger raak stop ik meteen, en wil dat vast houden, ook na de bevalling.

Waarom stop je niet gewoon meteen? :yes:


Ja je hebt gelijk hoor. Maar ja, lukt niet tot nu toe. Vind het altijd een beetje een flauwe vraag :)
<<

Anoniem17

Bericht 20 Sep 2013 11:39

Re: Stoppen met roken. Vind je dat moeilijk of niet?

Oh ik bedoelde het niet flauw hoor! Ik snap gewoon niet dat je, als je wilt stoppen, zo'n stok achter de deur nodig hebt. Het is een beetje hetzelfde als zeggen dat je wilt afvallen, maar pas vanaf volgende week. Maar ik begrijp dat het heel moeilijk is om te stoppen hoor, en dat je daar niet zomaar aan toe bent.
<<

Anoniem186

Bericht 20 Sep 2013 11:41

Re: Stoppen met roken. Vind je dat moeilijk of niet?

Ik heb deze training gedaan. Ik kan het echt iedereen aanraden.
http://www.allencarr.nl/de-training
<<

Anoniem301

Bericht 20 Sep 2013 13:02

Re: Stoppen met roken. Vind je dat moeilijk of niet?

Elliot schreef:Oh ik bedoelde het niet flauw hoor! Ik snap gewoon niet dat je, als je wilt stoppen, zo'n stok achter de deur nodig hebt. Het is een beetje hetzelfde als zeggen dat je wilt afvallen, maar pas vanaf volgende week. Maar ik begrijp dat het heel moeilijk is om te stoppen hoor, en dat je daar niet zomaar aan toe bent.


Ja ik ben echt verslaafd, daarom stop ik nú niet :) Anders had ik dat allang gedaan natuurlijk!
<<

Zilver

Noob

Berichten: 59

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:01

Bericht 20 Sep 2013 17:03

Re: Stoppen met roken. Vind je dat moeilijk of niet?

Carrie schreef:
Elliot schreef:Oh ik bedoelde het niet flauw hoor! Ik snap gewoon niet dat je, als je wilt stoppen, zo'n stok achter de deur nodig hebt. Het is een beetje hetzelfde als zeggen dat je wilt afvallen, maar pas vanaf volgende week. Maar ik begrijp dat het heel moeilijk is om te stoppen hoor, en dat je daar niet zomaar aan toe bent.


Ja ik ben echt verslaafd, daarom stop ik nú niet :) Anders had ik dat allang gedaan natuurlijk!


Ik snap het helemaal Carrie, ik ben ook bij beide zwangerschappen pas gestopt toen ik ook daadwerkelijk zwanger was, eerder lukte het me ook gewoon niet. Bij Mas heb ik zelfs de eerste week toen ik het wist nog 3 of 4 keer een sigaret gerookt, gelukkig was ik zo misselijk dat ze me niet meer smaakte en dat maakte het stoppen toen helemaal makkelijk. Helaas ben ik na de zwangerschap van Mas na een maand of 3 weer begonnen toen we een avondje uit gingen met vrienden. Stoppen is gewoon moeilijk.
Mama van Yasemin & Mas
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 20 Sep 2013 21:51

Re: Stoppen met roken. Vind je dat moeilijk of niet?

De eerste paar dagen vond ik zwaar en moeilijk. Na 2 weken ging het al beter. Nu vijf maanden later is het met ups en downs. Maar ik mis de sigaret steeds minder merk ik. Ik vind het al met al wel meevallen.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers